handdator

Visa fullständig version : synpunkter matschema


rebellen
2014-02-26, 14:24
Måste verkligen höra med några lite mer kunniga i ämnet än mig själv angående min kost. Vill se vad ni har för synpunkter. Något jag borde lägga till/ta bort eller eventuellt byta ut?

22år
75kg
176cm


Snittat 4 pass/vecka i 1 år och 3 månader.

Frukost
1 dl Havregrynsgröt + 1 ägg

Mellanmål
2 dl yogurt + keso 125g + 1dl havregryn.

Lunch

Detta varierar givetvis väldigt mycket dag från dag. Men husmanskost blir det en ordentlig portion.

Träning
bcaa + Gainer efter

Middag

En ordentlig portion även här.

Mellanmål
yogurt + 125 g keso + havregryn.

Kvällsmat

Blodpudding + 2 ägg + bacon. / Alternativt 1 dl havregrynsgröt + 2ägg.



Målet är sakta men säkert öka i vikt och nå 80kg.

Synpunkter på kosten? Tack:)

DPahkamaa
2014-02-26, 14:26
Bortsett från kvällsmaten och gainern känns det mer deff än bulk.

Reaper123
2014-02-26, 15:32
Bortsett från kvällsmaten och gainern känns det mer deff än bulk.Lite min tanke, men samtidigt inget fel på att äta "rent"...

Men att äta havregryn upp till 4ggr om dagen? Är det verkligen kul?

Sen att tex äta keso i tron att man inte får i sig tillräckligt med protein, under deff. Är ett misstag många gör...

Under bulk krävs det sjukt dålig kosthållning för att inte tillgodose sitt proteinbehov. Så jag skulle säga mer "bulkmat", typ mackor med ost och skinka som mellanmål, yoghurt med någon typ av flingor/müsli (istället för +keso & havregryn) osv...

Annars, ökar du i vikt och presterar bra och mår bra i övrigt är det bara tuta och köra! Men rent spontant ser jag inte så många kcal på din meny att jag tror att du kommer öka i vikt, om du inte är väldigt inaktiv eller äter som en häst på lunch & middagen!

rebellen
2014-02-26, 17:56
Lite min tanke, men samtidigt inget fel på att äta "rent"...

Men att äta havregryn upp till 4ggr om dagen? Är det verkligen kul?

Sen att tex äta keso i tron att man inte får i sig tillräckligt med protein, under deff. Är ett misstag många gör...

Under bulk krävs det sjukt dålig kosthållning för att inte tillgodose sitt proteinbehov. Så jag skulle säga mer "bulkmat", typ mackor med ost och skinka som mellanmål, yoghurt med någon typ av flingor/müsli (istället för +keso & havregryn) osv...

Annars, ökar du i vikt och presterar bra och mår bra i övrigt är det bara tuta och köra! Men rent spontant ser jag inte så många kcal på din meny att jag tror att du kommer öka i vikt, om du inte är väldigt inaktiv eller äter som en häst på lunch & middagen!


Okej :) Tack så mycket! Nej, har tyvärr legat på 75-76 ett bra tag.. Men kommer i fortsättningen att byta ut lite kost som du föreslog. Borde man köra gainern även de dagar man inte tränar?

R Scarpa27
2014-02-27, 19:58
Okej :) Tack så mycket! Nej, har tyvärr legat på 75-76 ett bra tag.. Men kommer i fortsättningen att byta ut lite kost som du föreslog. Borde man köra gainern även de dagar man inte tränar?

det är precis som (borde jag dricka kolhydrater & protein en vilodag?)
avgör själv eller ät potatismos & drick mjölk.

gainer är inget mirakel utan bara en dryck. den gör inte ett piss mer resultat än vanlig mat, utan enkla kalorier att dricka och smidighet.