handdator

Visa fullständig version : Vad och när äter ni för att få "trycket" inför passen?


bonuspater
2014-02-25, 20:47
Jag har märkt att mitt "tryck" oftast kommer 1-2 timmar efter att jag har klämt i mig enorma mängder mat, typ en kebabpizza. Nu tar jag aldrig en kebabpizza pre-workout, eftersom att jag är som hungrigast efter passen, det är alltså efter passen jag får "trycket", vilket är tråkigt.

Jag har prövat alla typer av mellanmål före passen men känner mig lika mjuk.

Ja hur gör ni?

Tobbey
2014-02-25, 20:56
För mig är kolhydratsintaget dagen innan viktigast. Har jag ätit för lite kolhydrater märks det direkt på träningen dagen efter, inte samma "tryck", ork, pepp osv.

R Scarpa27
2014-02-25, 21:06
vitargo, före & ibland mitt i passet.

JacobHeitmann
2014-02-25, 21:13
En full kopp med bönor 15-30 minuter innan jag drar till gymmet.

cero
2014-02-25, 21:19
Vad för skillnaden prestationsmässigt för dig? Hur man känner sig mentalt och hur man kommer prestera går inte alltid hand i hand. Rejält med kolhydrater 4-5 timmar innan tror jag gör störst skillnad, och även att man inte slarvat innan det och dagen innan.

Jobbigt
2014-02-25, 22:25
För mig är kolhydratsintaget dagen innan viktigast. Har jag ätit för lite kolhydrater märks det direkt på träningen dagen efter, inte samma "tryck", ork, pepp osv.

Är helt på detta! Jag upplever extrem skillnad om jag haft högt kolhydrats intag dagen innan. 350-400gram är mitt mål att nå är jag nere på hälften har jag inte samma tryck dagen efter men kanske är placebo :P jag presterar helt klart bäst om jag även inte käkat några timmar före träningen.

R Scarpa27
2014-02-25, 22:32
Är helt på detta! Jag upplever extrem skillnad om jag haft högt kolhydrats intag dagen innan. 350-400gram är mitt mål att nå är jag nere på hälften har jag inte samma tryck dagen efter men kanske är placebo :P jag presterar helt klart bäst om jag även inte käkat några timmar före träningen.

samma här faktist märks av ganska mkt faktist.
men kolhydratsladdar man några timmar samma dag funkar ganska bra.

dock tränar man tidigt och på fastande mage / ev något enkelt innan (vitargo/malto m.m) så är kolhydrats dagen innan stor hjälp tycker jag.

Radikaal
2014-02-25, 23:10
massa kolhydrater och kalium dagen innan, samt 4h innan träningen. Vid riktigt långa pass (vilket jag ej kör längre) bcaa/eaa+kolhydrater i shakern under passet för att behålla trycket.

bonuspater
2014-02-26, 09:07
För min del är det verkligen samma dag som jag har ätit sanslösa mängder mat som trycket kommer. 2-3 timmar efter en kebabpizza eller någon buffé så är det som om musklerna ska explodera och man är stenhård. Dagen efter är jag inte alls lika hård och fyllig men visst jag är pigg och utvilad från gårdagens intag.

Jag ska pröva ta en kebabpizza som pre-workout.

cero
2014-02-26, 13:37
För min del är det verkligen samma dag som jag har ätit sanslösa mängder mat som trycket kommer. 2-3 timmar efter en kebabpizza eller någon buffé så är det som om musklerna ska explodera och man är stenhård. Dagen efter är jag inte alls lika hård och fyllig men visst jag är pigg och utvilad från gårdagens intag.

Jag ska pröva ta en kebabpizza som pre-workout.

Ja men vad blir skillnaden?

Klarar du fler reps?

vicarious
2014-02-26, 17:13
Jag ska pröva ta en kebabpizza som pre-workout.

Att äta en kebabpizza 30-45min innan träning och förvänta sig något såpass nära inpå är ingen idé. Då har den troligtvis inte ens hunnit lämna magsäcken. 2-3h innan som du gör nu är nog bättre.

R Scarpa27
2014-02-26, 19:12
För min del är det verkligen samma dag som jag har ätit sanslösa mängder mat som trycket kommer. 2-3 timmar efter en kebabpizza eller någon buffé så är det som om musklerna ska explodera och man är stenhård. Dagen efter är jag inte alls lika hård och fyllig men visst jag är pigg och utvilad från gårdagens intag.

Jag ska pröva ta en kebabpizza som pre-workout.

lägg isf kebabpizzan som post workout och inte pre workout 30 min innan.