handdator

Visa fullständig version : Anpassad deff


Morat
2014-02-25, 02:57
Halloj

Tänkte att ni som är kunniga eventuellt kunde hjälpa mig med min deff eftersom jag aldrig gjort det förut.

Om mig:
176cm
77kg
20år
Styrketräning 5 dagar i veckan

Kommer bara skriva det jag vet att jag kommer äta varje dag, skulle vilja att ni lägger till det jag saknar (jag vet att det jag skriver kommer vara alldeles för lite)
Ge mig kritik, synpunkter och vad jag bör ändra:

---------------------------------------------

07.00 Promenad

08.00 Frukost:
1dl Havregrynsgröt
2dl mjölk

11.00 Lunch:
200g kyckling eller annat kött, fullkornspasta & grönsaker.

14.00 Mellanmål:
Banan eller Kvarg?

17.00 Middag:
300g av något kött, fullkornspasta & grönsaker.

20.00 -Träning här-

~21.30 Efter träning:
En skopa (en halv dosering) Monster Milk.
(155kcal
3g fett
6,5g kolhydrater
25g Protein)
Eller vet ni någon bättre, prisvärdare?

Precis innan läggdags:
Kvarg med nånting i kanske?

---------------------------------------------

Som sagt aldrig gjort detta så ni kanske garvar läppen av er åt detta, men jag hoppas att någon kan komma med något nyttig tips iaf!
Har ingen direkt BF %-nivå som mål, utan jag tänkte mest köra på och se hur långt jag kommer.

Bör jag lägga in något cardiopass också eller räcker promenad+styrketräning? Har ju cirka 12veckor kvar till sommaren så har ju inte direkt bråttom.

Tack på förhand! *flex*

Vyckzy
2014-02-25, 22:42
Räkna ut vad har för energiförbrukning, lägg dig på ett underskott på 500 kalorier och räkna ut kalorier, protein i det du äter. Kvarg före banan

J3T69
2014-02-26, 07:59
Håller med om kvarg före banan.
Ät gärna bananen direkt innan eller efter träningen.
Kanske så att du kan dela upp dina måltider bättre så du får varm mat i magen efter träningen också.Du äter 500g av nån protein källa så mitt tips är att äta 150g efter träningen så att du får det hela mera utspritt över dagen/kvällen.Ev 150g till lunch,150g till middag och 150-200g efter träningen.
Lycka till med deffen nu:)