handdator

Visa fullständig version : Gym Ritualer och traditioner


Aliaas
2014-02-24, 22:03
Hej, ja är nog en väldigt skrockfull individ för jag har vissa ritualer ja bara måste genomföra för att få ett lyckat gympass. Dessutom har ja flera traditioner med tillexempel vilka kläder vid vilka pass osv.

Vore kul o se om någan annan har några såna här ritualer eller traditioner :)

ett exemple på mina gymritualer är följande:

ung 40 min innan: Börjar fundera o tagga till passet
20 min innan: Packar väskan tar ett tuggummi
15 min innan: Pissar loskar ur tuggummit blandar PWO
10 min innan: Tar nån slags placebo pre-workout snack typ fruktkaka, en shot sirap eller ngt annat löjligt, ett till tuggummi, sätter mig i bilen.

åker till gymmet sippar pwo lyssnar på In-Flames :hbang:

på gymmet: halsar PWO, loskar tuggummi, pissar igen

under passet: Käkar lite godis oavsett om jag ätit nära inpå eller inte (placebo är fanimej nått av det goaste som finns)

Traditioner är mer kläder o så typ jag kan ALDRIG träna ett separat armpass i linne, no can do. Däremot måste ja ha ett riktigt douchebag linne (gasp typ) om ja tränar rygg eller bröst :D, Dessutom måste ja alltid ha tjocktröja på mig till en början, alltid.

Ado2000
2014-02-25, 00:08
Jag antar att det enda jag gör som kan anses vara något märkvärdigt är att jag taggar till som fan innan jag ska göra ett maxlyft å speciellt då i marken då jag typ vankar fram å tillbaka ett par gånger framför vikten. Annars kan jag inte se att jag gör något annorlunda än någon annan å det här med å tagga till är inte så märkvärdigt heller antar jag men alla gör det på sitt sätt.

Latissimus Dorsi
2014-02-25, 00:31
Röd tröja var obligatoriskt vid bänkpress ett tag.

exor
2014-02-25, 06:58
Måste träna i shorts, långbyxor går inte.

Ristretto
2014-02-25, 09:50
Måste träna i tights, lösa byxor går inte.

Aliaas
2014-02-25, 09:51
Måste träna i tights, lösa byxor går inte.

This är något jag aldrig någonsin skulle kunna göra, träna i tights alltså :P

andeem
2014-02-25, 11:06
Har mina små moves när jag ställer upp för böj och mark och lägger mig till rätta för bänk. Måste vara exakt lika varje gång.

Ristretto
2014-02-25, 13:13
This är något jag aldrig någonsin skulle kunna göra, träna i tights alltså :P

Det krävs en viss vastus- och gluteusutveckling för att det ska vara ok.

Aliaas
2014-02-25, 13:23
Det krävs en viss vastus- och gluteusutveckling för att det ska vara ok.

Sant. Eller ett förbannat tätt o manligt skägg

HMS Laestander
2014-02-25, 13:26
Alltid samma sak:

Börjar med att göra kaffe ca 1h innan passet. Sätter igång någon tung musik som jag känner för att lyssna på, taggar till, tänker igenom passet osv. Kollar kanske någon youtube motivational video eller så, ifall motivationen tryter just den dagen. Byter dator till telefon och fortsätter spela musik samtidigt som jag blandar mina aminos, tar mina grejer och går ner till gymmet. Hälsar på personen i receptionen och trampar upp till omklädningsrummet, slår en drill, hänger in mina grejer och går ut och gör min grej.

:)

Stor Hård Ådrig
2014-02-25, 13:57
Den här har senaste veckorna alltid suttits på mellan bilen och gymmet av nån anledning. Blir glad av fjorredunk :)

NY9DVz-bYCU

raddum
2014-02-25, 14:07
Joe defrancos limber 11 innan passet. Slår fast nävarna på ett visst sätt på skivstänger vid böj, skjuter bak och fram hela kroppen när jag sätter upp för bänk.

Huungg
2014-02-25, 14:38
Måste alltid suga munnen helt torr från saliv innan tunga basövningar

Ungkarlsliv
2014-02-25, 14:43
Vaknar, sveper en proteindrink, 5-10min senare första uppvärmningssetet. Antar att om jag inte vaknar blir det inte så effektivt, ungefär så skrockfull är jag.

Aliaas
2014-02-26, 10:48
http://www.youtube.com/watch?v=esWqSqSTFa4

this.

ameiner
2014-02-26, 11:11
När jag precis började träna kanske men nu så går jag bara dit och lyfter skiten och sedan går jag hem :)

Captainwide
2014-02-26, 11:16
De dagar jag inte går i skolan så brukar jag träna 11-12 någon gång. En timme innan kokar jag en stark stor kopp kaffe (dricker det svart :whipped: ) , drar i mig några riskakor med honung eller jordnötssmör och går till bussen. Sitter och taggar på bussen och går sedan till gymmet för att äga. *flex*