handdator

Visa fullständig version : Swedbank clearingsnummer


ShippEn
2014-02-24, 18:46
Ska fylla i mitt clearingnummer för att få betalt från ett arbete.

Ska jag då fylla i xxxx-x eller endast xxxx?

Har googlat mig fram och kan inte hitta något specifikt, spelar det ens någon roll hur jag skriver clearingnumret?

Så som jag har förstått det dock är att om man fyller i xxxx-x så är sista siffran för att definiera vilken bank det är, t.e.x södra hestra sparbank som jag har.

Vill inte fylla i fel direkt så hjälp uppskattas

en stor stark
2014-02-24, 18:53
Det står nog hur du ska göra om du håller musen tillräckligt länge över fältet. Annars är det väl 5 siffror, utan bindestreck, om det börjar på en 8.

r1kkie
2014-02-24, 19:20
Ska fylla i mitt clearingnummer för att få betalt från ett arbete.

Ska jag då fylla i xxxx-x eller endast xxxx?

Har googlat mig fram och kan inte hitta något specifikt, spelar det ens någon roll hur jag skriver clearingnumret?

Så som jag har förstått det dock är att om man fyller i xxxx-x så är sista siffran för att definiera vilken bank det är, t.e.x södra hestra sparbank som jag har.

Vill inte fylla i fel direkt så hjälp uppskattas

Spelar nog ingen roll vad du anger till jobbet, de vet nog hur det ska fyllas i, är nog inte första gången de betalar ut löner till swedbank konton.

hampfuz
2014-02-24, 19:21
Om clearingnumret börjar på 7 anges totalt 11 siffror.

Börjar clearingnumret på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret plus kontonummer, totalt 15 siffror.

Bindestreckets position ska inte vara jätteviktigt så länge du har med alla siffror.

PixelMiner
2014-02-24, 19:34
Har googlat mig fram och kan inte hitta något specifikt, spelar det ens någon roll hur jag skriver clearingnumret?

Hur googlar du egentligen? Jag googlade på "Swedbank Clearingnummer" och får detta som träff två:


Swedbank
Om clearingnumret börjar på 7 anges totalt 11 siffror.

Börjar clearingnumret på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret plus kontonummer, totalt 15 siffror.

Om antalet siffror är färre än 15 fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.
http://www.icabanken.se/fragor-och-svar/insattning-och-uttag/hur-ska-jag-skriva-kontonumret-nar-jag-for-over-pengar-till-annan-bank-/