handdator

Visa fullständig version : Tre veckor in i deffen. Skulle ni ändra något?


Stefan12
2014-02-24, 15:29
Hej!
För drygt en månad sen bestämde jag mig för att skärpa till kosten.
Har vägt all maten och skrivit in det i ett program jag hittade på forumet.
Än så länge ser jag ingen skillnad i spegeln, och vågen får man ta med en nypa salt eftersom att jag nyligen påbörjade en kreatinkur. Men jag har gått ner strax över ett kg.
Ska jag fortsätta såhär eller bör jag ändra någonting? (Se bilder)

Längd: 178
Vikt: 73,8 (runt 75 när jag började)
Träning: styrketräning 4-5 gånger i veckan + 45 minuters promenad om dagen

Jag har siktat in mig på ett underskott på 500kcal/dag, vilket landade på drygt 2000 totalt om dagen.

http://imgur.com/a/kOqB4


Ha det gött!

sebbanboy14
2014-02-24, 16:37
Hejsan! Tränar du så pass mycket så är det mer ön 500kcal i underskott. Men för mig iaf så brukar det ta typ 10 dagar innan jag börjar tappa i vikt. Sedan början så visar vågen mindre mycket pga att du har mindre mat osv i kroppen. Så jag tror inte du ska tro att de händer allt för mycket på 3 veckor. Du kanske lyckas bli av med 1-1.5kg fett. Vill du tappa med så lägg upp dieten iaf på 7-8 veckor. Fortfarande tid kvar till stranden ��

Stefan12
2014-02-24, 16:40
Hejsan! Tränar du så pass mycket så är det mer ön 500kcal i underskott. Men för mig iaf så brukar det ta typ 10 dagar innan jag börjar tappa i vikt. Sedan början så visar vågen mindre mycket pga att du har mindre mat osv i kroppen. Så jag tror inte du ska tro att de händer allt för mycket på 3 veckor. Du kanske lyckas bli av med 1-1.5kg fett. Vill du tappa med så lägg upp dieten iaf på 7-8 veckor. Fortfarande tid kvar till stranden ��

Hade inte förväntat mig att vara rippad vid detta laget, utan ville mest kolla så att jag inte gör någonting fel eftersom att det är första deffen :) Men ingenting som du reagerar över sådär på rak arm? Ser allting bra ut?

Stefan12
2014-02-24, 18:46
Kan även tillägga att det verkar som jag legat på ett stort underskott förut, för jag har börjat käka mer sen jag började dieta :s

Stefan12
2014-02-26, 14:53
bump

Reaper123
2014-02-26, 15:44
Det jag reagerar på är 74 kg @ 178cm, träning 4-5ggr/vecka, går varje dag och äter endast 2000 kcal för att skrapa ihop -500 kcal?

Låter som du inte har någon större mängd muskelmassa alt. har ett jävla oflyt och måste äta sjukt lite för att bibehålla din vikt?

Om din viktminskningstakt efter ett par ytterligare veckor skulle visa sig vara runt 0,5kg/vecka så ser jag inget fel på ditt upplägg kosten (orkade inte kolla bilderna så noga, för var lite snurrigt). Mer än de dagar du själv påpekar inte var direkt "opti".

Stefan12
2014-02-26, 17:01
Det jag reagerar på är 74 kg @ 178cm, träning 4-5ggr/vecka, går varje dag och äter endast 2000 kcal för att skrapa ihop -500 kcal?

Låter som du inte har någon större mängd muskelmassa alt. har ett jävla oflyt och måste äta sjukt lite för att bibehålla din vikt?

Om din viktminskningstakt efter ett par ytterligare veckor skulle visa sig vara runt 0,5kg/vecka så ser jag inget fel på ditt upplägg kosten (orkade inte kolla bilderna så noga, för var lite snurrigt). Mer än de dagar du själv påpekar inte var direkt "opti".

Kan vara att jag räknat ihop mitt energibehov på någon flummig hemsida. Ska kolla upp det igen när jag är hemma, kan hända att jag bara tränade 2-3 gånger i veckan när jag kollade upp det första gången.. Kom jag nyss på *screwy*