handdator

Visa fullständig version : Mexico fångar Sinaloas kartell boss 'El Chapo'. Världens mäktigaste " drug lord "


UCPthread
2014-02-23, 23:52
http://news.msn.com/crime-justice/mexico-captures-sinaloa-cartel-boss-chapo-guzman

http://newsbcpcol.stb.s-msn.com/amnews/i/b5/bbc4654679af7d55a56679b28eba7/_h353_w628_m6_otrue_lfalse.jpg


Mexico’s drug war has claimed more than 70,000 lives in recent years/Forbes

MEXICO CITY (AP) — Mexican authorities captured the world's most powerful drug lord in a resort city Saturday after a massive search through the home state of the legendary capo whose global organization is the leading supplier of cocaine to the United States. "

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/centralamericaandthecaribbean/mexico/10655962/Captured-Joaquin-El-Chapo-Guzman-Mexicos-No-1-drug-lord.html

http://a57.foxnews.com/global.fncstatic.com/static/managed/img/fn-latino/news/660/371/Drug%20Lords%20Daughter_Garc.jpg?ve=1&tl=1

Desertrat
2014-02-23, 23:54
Inte en dag för tidigt.

Donner
2014-02-23, 23:59
Vad tror man att det här skall åstadkomma? Sekunden han inte är deras ledare tar en annan över och så är bollen i rullning igen utan att ens ha stannat.

filmjölk
2014-02-24, 00:04
Vad tror man att det här skall åstadkomma? Sekunden han inte är deras ledare tar en annan över och så är bollen i rullning igen utan att ens ha stannat.

Jag kan tänka mig att flera ledare vill ta över efter, och då har man kriminella som självsanerar sig själva ett tag, med så gott som stopp i verksamheten under tiden.

Ingen aning eg. första gången jag ens läser om killen, men det kan vara så.

Daniiiel
2014-02-24, 00:04
Vad tror man att det här skall åstadkomma? Sekunden han inte är deras ledare tar en annan över och så är bollen i rullning igen utan att ens ha stannat.

Fet +1. Tyvärr verkar de ju så att varje gång de griper någon hotshot så kommer en ännu våldsammare psykopat och tar hans plats så problemet blir bara värre. Riktigt sorgligt land det där undra de någonsin får bukt med sina problemen

Donner
2014-02-24, 00:14
Jag kan tänka mig att flera ledare vill ta över efter, och då har man kriminella som självsanerar sig själva ett tag, med så gott som stopp i verksamheten under tiden.

Ingen aning eg. första gången jag ens läser om killen, men det kan vara så.

Marknaden stannar aldrig. Självsanering pågår hela tiden men det är inte något som märks av i praktiken.

Fet +1. Tyvärr verkar de ju så att varje gång de griper någon hotshot så kommer en ännu våldsammare psykopat och tar hans plats så problemet blir bara värre. Riktigt sorgligt land det där undra de någonsin får bukt med sina problemen

Sålänge kriget mot droger ser ut som det gör idag kommer våldet bara bli värre med tiden.

Desertrat
2014-02-24, 00:28
Marknaden stannar aldrig. Självsanering pågår hela tiden men det är inte något som märks av i praktiken.



Sålänge kriget mot droger ser ut som det gör idag kommer våldet bara bli värre med tiden.
Tar dem en king pin, så blir det turbulens under fö att nå målet, tar dem en till så, blir det störningar i affärerna.
Tar dem tillräckligt många blir det en märkbar belastning för tjacknissarna.

Red Apple
2014-02-24, 00:33
Tar dem en king pin, så blir det turbulens under fö att nå målet, tar dem en till så, blir det störningar i affärerna.
Tar dem tillräckligt många blir det en märkbar belastning för tjacknissarna.

"Politisk" turbulens inom kartellen kommer inte ha någon påverkan på produktion/distribution. Så är det alltid när man plockar king pins och så kommer det förmodligen alltid vara.

Desertrat
2014-02-24, 00:36
"Politisk" turbulens inom kartellen kommer inte ha någon påverkan på produktion/distribution. Så är det alltid när man plockar king pins och så kommer det förmodligen alltid vara.
Kan man störa deras verksamhet är det bra, det där gripandet kanske kostade några hundra miljoner dollar i ekonomisk förlust?
Och vem vet ifall dem i samma veva snöt fler tjacknissar en bit ner?

UCPthread
2014-02-24, 02:40
Inte en dag för tidigt.

I sanning.....

LeBron
2014-02-24, 03:59
Jag kan tänka mig att flera ledare vill ta över efter, och då har man kriminella som självsanerar sig själva ett tag, med så gott som stopp i verksamheten under tiden.

Ingen aning eg. första gången jag ens läser om killen, men det kan vara så.

Nej. Han drog tydligen in minst en miljard, självklart har dom mer ordning på det än så.

T.EX om Obama skjuts idag så tar Vice Presidenten över per automatik, något liknande system lär ju dom här snubbarna också ha, dom smugglar in droger från Mexiko till hela Nordamerika och Europa, så dumma är dom inte.

Donner
2014-02-24, 08:17
Kan man störa deras verksamhet är det bra, det där gripandet kanske kostade några hundra miljoner dollar i ekonomisk förlust?
Och vem vet ifall dem i samma veva snöt fler tjacknissar en bit ner?

Du verkar missa poängen. Det spelar ingen roll hur många kingpins man plockar in. Han ersätts med en ny direkt. Att man stör deras system gör inget i praktiken. Dessutom kostar det staten multum att bedriva dessa krig.

qozmox
2014-02-24, 08:29
haha fyfan vilken svammel.
det kom ut ca 1 månad sen att DEA har låtit Sinaloa smuggla droger till USA,
i utbyte mot information om andra mindre gäng.

http://rt.com/usa/sinaloa-drug-cartel-deal-dea-551/

sammanträffande?
njae.