handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Från 100% Egenvikt till vanligt lyft.


timson92
2014-02-23, 14:19
Halloj halloj!

Uppmärksammade precis detta forum och tyckte att de skrivits ganska vettigt vilket fick mig till att söka hjälp just här. Lite info mig:

Ålder: 22, Man
Längd: 174
Vikt: 68kg, väldigt lågt BMI.

Har tränat i många år, mestadels enligt vanligt gym-schema. Jag har brutal ämnesomsättning och kan äta mycket skit utan att gå upp i vikt.

Jag jobbar som säljare i butik vilket för att jag står upp och rör på mig hela dagarna. Jag har sedan i somras ENDAST kört egenvikt(Calisthenics). Egenviktsträningen har gett min kropp riktigt snygga former. Välformat sexpack, "pilen" ner mot paketet osv. Har rätt bitiga armar och axlar ändå, trotts inga vikter. Nu är det ändring dock, har slarvat OERHÖRT mycket med kosten då mitt jobb kräver mycket av mig, sena kvällar osv. Har nu tänkt att bygga upp mig lite till sommaren, siktar på 72-73 kg fast vill ändå behålla mina former. Från att ha käkat oregelbundet och dåligt, skall jag nu börja äta ordentligt, var tredje timma med proteinpåfyll osv. Det jag behöver hjälp med är att komma tillbaka till vikterna, känner mig rätt nollställd nu. Täkte mig en 4 eller 5 split där jag mestadels fokuserar på en muskelgrupp per tillfälle så jag hinner arbeta igenom kroppen ordentligt. Mitt mål är inte att bli super-duper stark och kunna bänka 200, utan jag vill som sagt behålla mina former, endast bli lite grövre.

Jag förstår att denna texten kan kännas rätt luddig, men som sagt så var det ett tag sedan jag steppade in på gymmet. Är fruktansvärt tacksam för alla förslag och inspel, tips och tricks osv. Tack på förhand! :hbang:

Mvh!

Vyckzy
2014-02-23, 14:48