handdator

Visa fullständig version : Vilka ämnen är okej att inta för cardio på fastande mage?


Clajj
2014-02-23, 10:35
Har förstått att EAA/BCAA är okej att inta före, för att skona musklerna, eftersom det inte spjälkas? Precis som kaffe/koffein är bra. Men hur är det med andra tillskott? Har en del jag brukar stoppa i mig på morgonen, som d-viamin, omega-3, CLA, kreatin, multivitamin, antidepp (osv).

Är det okej att ta allt detta med morgonkaffet innan man ger sig ut och springer eller blir det inte längre fastande cardio om ämnena/hjälpämnena i dessa startar en spjälkningsprocess?

Sheogorath
2014-02-23, 10:37
Vad har du för uppfattning om poängen med fastande konditionsträning?

Clajj
2014-02-23, 11:42
Ge de 'envisa' fettcellerna en extra skjuts

King Grub
2014-02-23, 11:51
Blir det verkligen någon skillnad på dygnets fettförbränning bara för att fettförbränningen under aktivitet är högre?

Clajj
2014-02-23, 12:06
Eftersom jag äter betablockerare till o från så kan jag tänka mig att det hindrar ett o annat fördelaktigt för viktnedgång. Att ge lite extra skjuts de gånger jag kan är en förhoppning om att motverka de negativa effekterna av betablockerarna, även om det är marginellt.

Sheogorath
2014-02-23, 12:23
Eftersom jag äter betablockerare till o från så kan jag tänka mig att det hindrar ett o annat fördelaktigt för viktnedgång. Att ge lite extra skjuts de gånger jag kan är en förhoppning om att motverka de negativa effekterna av betablockerarna, även om det är marginellt.

Beta-blockerarna gör att du inte kan prestera maximalt. Det kan påverka hur enkelt det är för dig att göra av med energi under träning. Men annars ska det väl inte påverka? Det du inte kan göra av med under träning får du ju kompensera för genom att stoppa mindre energi i munnen.