handdator

Visa fullständig version : Undvika pump?


extra kakao
2014-02-22, 22:09
Hej, när jag spelar fotboll eller joggar kan jag få pump i vaderna vilket leder till att jag blir svagare i muskeln. Vi alla här vet ju att när man får pump i en muskel blir vi svagare(?) i den vilket inte är så bra vid vissa tillfällen.

Nu senaste gången jag märkte det var när jag spelade fotboll inomhus, efter fem minuter så hade jag enorm pump i mina vader vilket gjorde att jag knappt kunde sprinta eftersom det var svårt att generera kraft från vaderna = jag blev långsam.

Finns det något man kan göra åt detta, är detta ett vanligt fenomen bland löpare och man man åtgärda det? Är jag helt enkelt bara väldigt otränad i vaderna?

Tacksam för hjälp!

/ Kille som inte kan springa efter fem minuters fotbollspelande

Ajemän
2014-02-22, 22:10
Bra löpteknik och sko, sen är det bara att träna dom jävlarna :)

Chichkare
2014-02-23, 00:12
Hej, när jag spelar fotboll eller joggar kan jag få pump i vaderna vilket leder till att jag blir svagare i muskeln. Vi alla här vet ju att när man får pump i en muskel blir vi svagare(?) i den vilket inte är så bra vid vissa tillfällen.

Nu senaste gången jag märkte det var när jag spelade fotboll inomhus, efter fem minuter så hade jag enorm pump i mina vader vilket gjorde att jag knappt kunde sprinta eftersom det var svårt att generera kraft från vaderna = jag blev långsam.

Finns det något man kan göra åt detta, är detta ett vanligt fenomen bland löpare och man man åtgärda det? Är jag helt enkelt bara väldigt otränad i vaderna?

Tacksam för hjälp!

/ Kille som inte kan springa efter fem minuters fotbollspelande
Känner igen, testa att värma upp ordentligt och kör en lätt streching innan du verkligen tar i, brukade funka för mig....

Vyckzy
2014-02-23, 00:54
Träna vader på gymmet så lär du slippa känslan

Linjedomarn
2014-02-23, 10:46
träna på att löpa -> bli bättre på löpning.