handdator

Visa fullständig version : heej


wakawaka92
2014-02-22, 21:31
Hej
jag har en fråga angående träning som Diabetiker.
jag har gymat i några år sen slutade jag med träningen och sen fick jag diabetes.
nu har det gått ett år sen jag varit på gymmet och är förvirrad eftersom jag är ny Diabetiker. så jag undrar om någon har tips och råd på hur man ska köra. i vanliga fall kör jag väldigt väldigt hårt.
jag har diabetes typ 1 och tar måltid insulin, sen kvälls insulin.

sen en fråga till då, jag hörde att man kan bli större av insulin , så vad äller angående det? isf hade det varit bra i och med att jag inte längre kan dricka Gainer pga så mycket kolhydrater krockar med blodsockret.


tack för vettiga svar !

Desertrat
2014-02-22, 21:36
Hej
jag har en fråga angående träning som Diabetiker.
jag har gymat i några år sen slutade jag med träningen och sen fick jag diabetes.
nu har det gått ett år sen jag varit på gymmet och är förvirrad eftersom jag är ny Diabetiker. så jag undrar om någon har tips och råd på hur man ska köra. i vanliga fall kör jag väldigt väldigt hårt.
jag har diabetes typ 1 och tar måltid insulin, sen kvälls insulin.

sen en fråga till då, jag hörde att man kan bli större av insulin , så vad äller angående det? isf hade det varit bra i och med att jag inte längre kan dricka Gainer pga så mycket kolhydrater krockar med blodsockret.


tack för vettiga svar !
Klart du kan, men du bör ha fortlöpande kontakt med läkare/sjukvården.
Känner ett par killar med diabetes som kör rätt tungt.
dem håller dock väldigt bra koll på sig själva vad gäller insulinvärden, mm.

Jens.Andersson
2014-02-22, 21:37
Insulin ökar proteinsyntesen men jag tror det är minimalt om man använder insulinet så som det är tänkt. Att skjuta i sig stora mängder insulin kan vara väldigt farligt.