handdator

Visa fullständig version : Superkrafter! Jag vill vara mest/bäst på ..... i världen!


filmjölk
2014-02-22, 12:13
Tänk dig att du tvingas på en av följande förmågor från pollen vilken du har utvecklat till perfektion, och kan kalla dig världsbäst i. Vilken väljer du?

(Lång poll, hinns den inte med så hinns den inte med)

Hackenschmidt
2014-02-22, 12:17
http://s24.postimg.org/5spfsequt/filmj_lk_ny.jpg

Arf Pingvin
2014-02-22, 12:26
:laugh:

Jag jobbar i malmfälten med tornedalingar och finnar. Vi har svart bälte i alla grenar så det är omöjligt att välja bara en.

XXXL
2014-02-22, 12:31
Svarade "att skapa finsk stämning" , alla gillar väl knivslagsmål och bastubad?

Olegh
2014-02-22, 12:32
Knäböj.

filmjölk
2014-02-22, 12:35
Svarade "att skapa finsk stämning" , alla gillar väl knivslagsmål och bastubad?

Med Finsk stämning avses att genom en enda kommentar kunna förstöra en god stämning.

Tänk dig att du är på fest, folk skrattar, alla är glada och det är riktigt trevligt. Så säger du något och alla blir tysta, skruvar på sig besvärat och allt är plötsligt väldigt obekvämt. Grattis, du har skapat Finsk stämning.

Hackenschmidt
2014-02-22, 12:37
Svarade "att skapa finsk stämning" , alla gillar väl knivslagsmål och bastubad?

Jag tänker finsk stämning ungefär som i det här klippet

En vacker skildring från det glada 70-talet men jag slås ju av det otroligt menlösa manuset "Vaaar är Mickee" "Jaaa hääär är jaaa"

"Så schööönt i hytt nummer seexx"

Tycker nästan synd om aktörerna, så kallad "finsk stämning" inträder vid baren vid ett tillfälle också när de ska försöka konversera :d

Vi som har en fäbless för polisonger får vårt lystmäte kan jag lova!

http://svenska.yle.fi/arkivet/artikkelit/traff_lar_dig_svenska_pa_viking_line_62468.html#me dia=62474

Tydligt vid 5:00 när damerna lämnar bordet.

Diomedea exulans
2014-02-22, 12:37
Jag är redan världsbäst på att skapa finsk stämning.

XXXL
2014-02-22, 12:42
Jag är redan världsbäst på att skapa finsk stämning.

Jag hittade den här länken som beskriver vad finsk stämning är

http://matstellving.tumblr.com/post/114405031/finsk-stamning-snabbversionen

Finsk stämning - Snabbversionen
Nästan alla människor har någon gång drabbats av finsk stämning, vanligast är sekundär finsk stämning. Notera att jag talar om primär och sekundär finsk stämning. Inte om aktiv eller passiv finsk stämning, ty finsk stämning är lika mycket något passiv som aktivt.

Många tror att pinsam tystnad och finsk stämmning är samma sak. Så är inte fallet. Pinsam tystad kan uppstå på första dejten vanligen orsakad av brist på samtalsämne. Finsk stämning däremot orsakas av andra parametrar.

Lek med tanken att två av dina arbetskamrater A och B hamnar i en argumentation som slutligen övergår i ett mycket känslomässigt och osakligt gräl. B lämnar lokalen i vredesmod. Kvar sitter A. I lokalen sitter även C, D, E och F.

I detta läge känner A en inre skam över att ha bidragit med att ställa till en scen. Denna skam är själva essensen av primär finsk stämning. Tillståndet som drabbar C, D, E, och F, (tredje part) är sekundär finsk stämning.

C, D, E, och F befinner sig i ett lindrigt chocktillstånd detta tillstånd sänker deras sociala förmåga, initiativrikedom som leder till tunghäfta. Tystnaden och stressen över det faktum att de i sig är oförmögna att ta sig ur den obehagliga situationen sätter sig som ett lättare tryck över bröstet. Sekundär finsk stämning.

Finsk stämning är dessutom smittsamt. G som inte varit i lokalen kan drabbas av finsk stämning genom att gå in i ett rum där finsk stämning nyss uppkommit. Finsk stämning avtar med tiden. Kvinnor har en förmåga att oftare avvärja finsk stämning än män.

XXXL
2014-02-22, 12:42
Jag tycker fortfarande att det inte låter så farligt... hellre det än att vara elak.

hurril
2014-02-22, 12:44
Haha jag är en jävel på finsk stämning =)

Rikard Jansson
2014-02-22, 12:50
Elakhet är den enda som verkar användbar.

Pzorz
2014-02-22, 13:21
Behöver inte ens säga ett ord för att sabba stämningen, är en typisk downer hela tiden som smittar av sig.

Loke
2014-02-22, 13:26
Elakhet är den enda som verkar användbar.

Att vända något positivt till nåt negativt är extremt användbart. Att se problem och risker som ingen annan ser är väldigt viktigt för många företag. Jag tror jag kan dra det ännu längre: Människor som tänker så är de som bygger upp civilisationer. När de flesta tidiga jordbrukarna tänkte "I år blev skörden jättebra!" så fanns det någon som tänkte "Nästa år blir nog skörden sämre", och det är ju rätt självklart vems barn som lär ha överlevt år efter år.

Sorry för att jag drar ett seriositetens skimmer över din tramstråd, filmjölk.

filmjölk
2014-02-22, 13:39
Att vända något positivt till nåt negativt är extremt användbart. Att se problem och risker som ingen annan ser är väldigt viktigt för många företag. Jag tror jag kan dra det ännu längre: Människor som tänker så är de som bygger upp civilisationer. När de flesta tidiga jordbrukarna tänkte "I år blev skörden jättebra!" så fanns det någon som tänkte "Nästa år blir nog skörden sämre", och det är ju rätt självklart vems barn som lär ha överlevt år efter år.

Sorry för att jag drar ett seriositetens skimmer över din tramstråd, filmjölk.

Det har du nog rätt i, men chansen att avla barn öht. minskar om du är en negativ jäkel.

Nixon
2014-02-22, 13:41
Det enda jag inte har befäst duglighet i är att skapa finsk stämning.

XXXL
2014-02-22, 13:47
Det enda jag inte har befäst duglighet i är att skapa finsk stämning.

Eller hur, jag vill fan skapa finsk stämning nån vacker dag.

Det är helt klart på min bucket-list.

billmaier
2014-02-22, 14:04
Är redan riktigt bra på alla av alternativen, men skulle gärna vara lite bättre på att skapa finsk stämning.

Angel
2014-02-22, 14:24
Svidande sarkasm