handdator

Visa fullständig version : Sjuk igen!


Steckmaestro
2014-02-21, 22:29
Hej Kolo.

Jag har varit sjuk sen i Måndags igen, detta är 3:e gången sen i Oktober, nu har jag varit i skolan och kämpat mig igenom diverse seminarium och liknande. Tycker jag är sjuk ovanligt "mycket".
Varit sjuk 3 gånger som sagt på kanske totalt 4 veckor sen i Oktober. Vid ett tillfälle besökte jag vårdcentralen och åt antibiotika i 10 dagar då jag hade halsfluss.

Första gången i Oktober var jag sjuk i nästan 3 veckor för jag stressade tillbaka till gymmet så fort jag började känna mig lite bättre och blev givetvis mer sjuk igen.

Denna gången har jag haft ont i halsen, förkyld, lite lätt feber typ.

Ironiskt nog äter jag nyttigt, mycket grönsaker och liknande. När jag inte är "sjuk" så mår jag toppen. Jag är hälsosam i övrigt.

Vanligt att vara sjuk så här ofta?

Mvh

Udd3n
2014-02-21, 22:47
Vet många som är sjuka betydligt mer än dig.. Låter inte alls särskilt konstigt så här års.

King Grub
2014-02-21, 22:52
2-3 förkylningar per år är normalt.

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=3415

Givetvis mer om man arbetar eller på andra sätt befinner sig i smitthärdar (många barn i omgivningen, t ex).

Får man ett virus på en slemhinna blir man i princip alltid sjuk, oavsett immunförsvar. Att skydda sig från detta är mycket mer avgörande än ev minimal påverkan kost och liknande kan ha. Tvätta händerna, inte peta näsa eller ögon, och liknande.

Angel
2014-02-21, 23:12
Det är helt normalt.