handdator

Visa fullständig version : Knölig på ryggen.


Spettet
2014-02-21, 20:56
Håller på och masserar upp en stel bröstrygg och när jag tar en hård boll och börjar rulla så finns det massa "knöl" aktiga och det knakar när man kör över dom, vissa ömmar mer och vissa knakar bara. Vad kan det vara? Fettknölar? Muskelknutor? Och hur få man bort dom?

Toobe
2014-02-21, 20:59
Håller på och masserar upp en stel bröstrygg och när jag tar en hård boll och börjar rulla så finns det massa "knöl" aktiga och det knakar när man kör över dom, vissa ömmar mer och vissa knakar bara. Vad kan det vara? Fettknölar? Muskelknutor? Och hur få man bort dom?

har samma grej, muskelknutor tror jag att det är.
Vet tyvärr inte hur man får bort det men en roller har hjälpt mig mycket i alla fall.

Spettet
2014-02-21, 21:01
har samma grej, muskelknutor tror jag att det är.
Vet tyvärr inte hur man får bort det men en roller har hjälpt mig mycket i alla fall.

Okej. få köra på och massera. Bara jobb att ha där och känns lustig. Tack iaf.

Toobe
2014-02-21, 22:26
Okej. få köra på och massera. Bara jobb att ha där och känns lustig. Tack iaf.

jag har ett plast rör som är bättre än rollers som finns på gymmet.. Skaffa ett hårt rör

Rådjur
2014-02-21, 22:31
Har nått liknande jag med, vissa punkter på skuldran ömmar uta helvete. Smärtan går upp i bakhuvudet för mig, skön smärta på nå vänster ;D

Tolkia
2014-02-22, 14:21
Jag tycker att det låter lite som om du försöker nöta ner dina spinalutskott. Ryggen är aldrig en helt slät yta, om man inte är exceptionellt fet.

Spettet
2014-02-22, 16:21
Jag tycker att det låter lite som om du försöker nöta ner dina spinalutskott. Ryggen är aldrig en helt slät yta, om man inte är exceptionellt fet.

Men om det ömmar och stelar där och sedan när man masserar med en hårdboll så släpper det för stunden sår är det inget bra?

Devil82
2014-02-22, 17:20
jag kör igenom med en liten hård boll hela vägen runt skulderbladet släpper fint efter det

Spettet
2014-02-22, 17:22
jag kör igenom med en liten hård boll hela vägen runt skulderbladet släpper fint efter det

Samma här och det mesta av stelheten släpper.

Bubblan84
2014-02-22, 17:28
Jag tycker att det låter lite som om du försöker nöta ner dina spinalutskott. Ryggen är aldrig en helt slät yta, om man inte är exceptionellt fet.

Tycker inte det låter så :) Triggerpunkter/muskelknutar mellan skulderbladen är ju inte så ovanligt. Ontskönt som fan att massera ut de små rackarna.