handdator

Visa fullständig version : Muskelfästen


HookersUnited
2004-03-16, 21:20
Har nyligen börjat med armbrytning och det tar hårt på muskelfästena och man sitter med en besvärande smärta i armarna nu som sätter stopp för all annan träning. Har två upplägg på hur jag ska gå till väga för att komma förbi problemet.

1. Vid varje träning så ger jag 100% och bryter tills jag grinar av smärta och väntar därefter med att bryta igen tills det känns bra i armarna.
2. Bryter lite vid varje tillfälle utan att dra på mig smärta och ökar därefter succesivt.

Vad tror ni skulle fungera bäst? alla tips är välkomna!

Pdaddy
2004-03-16, 22:40
Känner igen det där...
Jag får AS ont i armbågspartiet vid armbrytning, därför försöker ja avstå från denna atletiska sport :naughty:

Skulle tro att du ska börja med att bryta lite i taget utan smärta. För då är chansen större att du bygger upp arm mm + vänjer kroppen vid rörelse etc etc.. Sen när du gjort det ett tag så kan du ju testa max bryning mm..

Låter det vettigt ??? :cheers:

Marcus

AcidSleeper
2004-03-17, 09:55
Tycker du ska köra lite statiskt träning, det gör att blir uthålligare plus att man stärker senor och leder...

Quote:ar mig själv: :D
Isometrisk träning = när man jobbar mot ett oövervinnligt motstånd, t.ex. en stång som sitter fast i väggen. Muskeln längd förblir densamma genom hela övningen. Kallas även statisk träning. Används för att bygga upp senor och muskelfästen. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&postid=382385#post382385

Assazel
2004-03-17, 10:38
jag bröt min överarm vid armbrytning.

Garnax
2004-03-17, 12:43
Originally posted by HookersUnited
Har nyligen börjat med armbrytning och det tar hårt på muskelfästena och man sitter med en besvärande smärta i armarna nu som sätter stopp för all annan träning. Har två upplägg på hur jag ska gå till väga för att komma förbi problemet.

1. Vid varje träning så ger jag 100% och bryter tills jag grinar av smärta och väntar därefter med att bryta igen tills det känns bra i armarna.
2. Bryter lite vid varje tillfälle utan att dra på mig smärta och ökar därefter succesivt.

Vad tror ni skulle fungera bäst? alla tips är välkomna!

Eller vila med träningen helt och se till att det läker ordentligt innan du försiktigt börjar med träningen själv.

Sitter själv nu och ser en månad framåt och en månad bakåt med
pajad överkroppsträning pga en armbåge...som jag tränade med fast den gjorde ont...blev inte bättre untan MYCKET sämre av detta. Men fy fan när man är sugen på gymmet...

//Garnax