handdator

Visa fullständig version : Hjälp med upplägg!


Dingel90
2014-02-21, 01:18
Är en 23 årig tjej som styrketränat ca 2 år men har under 2 månader nu börjat köra seriöst. Jag styrketränar ca 3-4 ggr i veckan och har ett jobb med mycket spring i.

Pass 1: rygg: marklyft, latsdrag och hatelrodd.
Axlar: stående hantelpress och sidolyft samt varierande triceps övningar.

Pass 2: ben: benböj, benpress, baksida lår och framsida lår.
Bröst: bänkpress. Biceps: bicepscurls med stång.

Dessa två pass kör jag alltså 3-4 ggr i veckan.
Kommer detta att ge mig resultat eller ska jag byta ut/lägga till något?
Jag märker ju att jag har blivit starkare och höjer ju vikt i princip alla pass.
Kör alla övningar 8 reps i 5 set.

Äter ca 1300 kcl per dag med mest proteiner och lite mer kolhydrater på träningsdagar. Väger idag 66 kg till mina 174 cm.

PureWhey
2014-02-21, 01:21
1300 kcal... Wow, det är otroligt lite.

Dingel90
2014-02-21, 01:35
Har fått höra det också, men tycker det är svårt att få i sig mer än så på en dag..
Helger blir det dock mer än så.
Och just ja. Kör även periodisk fasta. Äter mellan 12-20 :)

Animalisk
2014-02-21, 01:51
Har fått höra det också, men tycker det är svårt att få i sig mer än så på en dag..
Helger blir det dock mer än så.
Och just ja. Kör även periodisk fasta. Äter mellan 12-20 :)

Träningen ser bra ut tycker jag, får du i dig 130gram protein per dag? Ät mycket kyckling, tonfisk, lax och nötkött så får du lätt i dig mycket proteiner samt mer kcal. Med tanke på din aktivitetsnivå samt dina kroppsmått bör du nog få i dig minst 500 kcal mer än det du får i dig nu.

Ajemän
2014-02-21, 02:35
Ser ut som ett utmärkt upplägg!

Dingel90
2014-02-21, 12:51
Träningen ser bra ut tycker jag, får du i dig 130gram protein per dag? Ät mycket kyckling, tonfisk, lax och nötkött så får du lätt i dig mycket proteiner samt mer kcal. Med tanke på din aktivitetsnivå samt dina kroppsmått bör du nog få i dig minst 500 kcal mer än det du får i dig nu.

Jag äter runt 90-150gram protein. Dricker iof bara en proteinshake efter träning så kanske skulle köra på två per dag och även när jag inte tränar? Äter kvarg, kyckling, lax, kött, MASSA ägg och chiafrön :).
Är det så pass alltså? Får väll försöka vräka i mig lite extra.. blir dock fruktansvärt mätt på det jag äter redan.

Testarozza
2014-02-21, 12:54
Släng in någon macka med jordnötssmör på då och då bara. Det FÅR du i dig :)

Ajemän
2014-02-21, 12:54
Jag äter runt 90-150gram protein. Dricker iof bara en proteinshake efter träning så kanske skulle köra på två per dag och även när jag inte tränar? Äter kvarg, kyckling, lax, kött, MASSA ägg och chiafrön :).
Är det så pass alltså? Får väll försöka vräka i mig lite extra.. blir dock fruktansvärt mätt på det jag äter redan.

150 skulle inte jag klaga på, men 90 känns lågt