handdator

Visa fullständig version : Är inte tjock, men känner mig som det. Hur gör jag?


Zimopoliz
2014-02-20, 11:20
Hej alla!

Jag har ett problem och det är att jag alltid känner mig tjock. Sitter jag ner och lite av magen putar så känner jag mig tjock. Innerst inne vet jag att inte är tjock, snarare smal. Detta blir dock ett problem då jag helt har slutat äta sötsaker å snacks, som jag vanligtvis älskar. Jag har oxå börjat träna som en galning. Jag är inte intresserad av att bli stor eller nåt, jag är bara en vanlig motionär som vill få muskler. Inte bodybuilding utan bara ha en snyg kropp. Men åter till problemet, hur sk jag sluta känna såhär?

Tack på förhand!!

MentalogisT
2014-02-20, 11:29
Träna hårt, ligg på ett kaloriunderskott och käka mycket protein. Då försvinner bukfettet snart.

Vunnis
2014-02-20, 11:33
Att deffa lät som en bra lösning på det mentala problemet, Mentalogist. *popcorn*

Hur lång och tung är ts?

Zimopoliz
2014-02-20, 11:34
Att deffa lät som en bra lösning på det mentala problemet, Mentalogist. *popcorn*

Hur lång och tung är ts?

166 cm å 54 kg

Vunnis
2014-02-20, 11:38
Då kan jag berätta för dig att du inte är tjock, om du vill. Det är inte helt ovanligt att man tycker att man ser bättre ut när man har lyft ett tag och fått lite muskelmassa på kroppen - och i ditt fall gör det säkert ingenting om du går upp tio kilo närmsta två åren. Löser du det samtidigt som du tränar vettigt, inte nödvändigtvis som en galning, så är det nog bestämt ganska stor chans att du faktiskt tycker att det ser bra mycket bättre ut.

Sen är det ju å andra sidan ingenting som säger att man får bra självbild och/eller blir nöjd bara av att bli muskulösare heller. Där är det nog en fråga om var problematiken startar. Sitter det bara i huvudet så är det där man får åtgärda problemet, och då kanske genom att faktiskt prata med någon i verkliga världen!

MentalogisT
2014-02-20, 11:40
Oj. En deff behöver du nog inte näeee. :smash:

Men först, vad är en snygg kropp för dig?

Zimopoliz
2014-02-20, 11:49
Oj. En deff behöver du nog inte näeee. :smash:

Men först, vad är en kropp för dig?

Asså en snygg kropp är för mig någon med muskler å sixpack, inte överdrivet mycket muskler men fortfarnade lite muskulös

MentalogisT
2014-02-20, 12:02
Asså en snygg kropp är för mig någon med muskler å sixpack, inte överdrivet mycket muskler men fortfarnade lite muskulös

Gör det till ditt mål! Fortsätter du träna så kommer du få mer muskler, och man blir inte "biff" direkt, stora muskler tar lång tid att få.

Kör hårt! *hug*

Jontalinen
2014-02-20, 12:14
Då kan jag berätta för dig att du inte är tjock, om du vill. Det är inte helt ovanligt att man tycker att man ser bättre ut när man har lyft ett tag och fått lite muskelmassa på kroppen - och i ditt fall gör det säkert ingenting om du går upp tio kilo närmsta två åren. Löser du det samtidigt som du tränar vettigt, inte nödvändigtvis som en galning, så är det nog bestämt ganska stor chans att du faktiskt tycker att det ser bra mycket bättre ut.

Sen är det ju å andra sidan ingenting som säger att man får bra självbild och/eller blir nöjd bara av att bli muskulösare heller. Där är det nog en fråga om var problematiken startar. Sitter det bara i huvudet så är det där man får åtgärda problemet, och då kanske genom att faktiskt prata med någon i verkliga världen!

Ovanstående stämde på mig i alla fall. 182 cm och 85 idag jämfört med 68 kilo för två år sedan när jag började styrketräna. Knappast bara muskelvikt jag gått upp på den tiden och ändå är det så mycket snyggare med tydliga konturer och breda axlar.