handdator

Visa fullständig version : NY; Dorian Yates ger försvarstal för preppet


UCPthread
2014-02-19, 23:17
http://www.youtube.com/watch?v=JKxF1N-YPEY

En sorglig uppvisning av denna Mr Olympia.


Jag anser att han visar 0 ansvar, med detta. BBforumen i exvis USA fylls årligen med mängder av trådar om folk som insjuknar/dör pga prepp.

Visst, tala om verkligheten ( exvis preppträskets utbredning och djup mm ), men att romantisera riskbilden på detta vis, är ju rent katastrofalt.


Utdrag ur Verkligheten;

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091029141202.htm

Reports of professional athletes who abuse anabolic steroids are increasingly common. Most people know that using steroids is not good for your health, but until now, their effects on the kidneys have not been known. Leal Herlitz, MD (Columbia University Medical Center) and her colleagues recently conducted the first study describing injury to the kidneys following long-term abuse of anabolic steroids. The investigators studied a group of 10 bodybuilders who used steroids for many years and developed protein leakage into the urine and severe reductions in kidney function. Kidney tests revealed that nine of the ten bodybuilders developed a condition called focal segmental glomerulosclerosis, a type of scarring within the kidneys. This disease typically
occurs when the kidneys are overworked. ->The kidney damage in the bodybuilders has similarities to that seen in morbidly obese patients, but appears to be even more severe.<-

When the bodybuilders discontinued steroid use their kidney abnormalities improved, with the exception of one individual with advanced kidney disease who developed end-stage kidney failure and required dialysis. Also, one of the bodybuilders started taking steroids again and suffered a relapse of severe kidney dysfunction."


Fö kan jag inte posta bilder, eftersom att jag fått en reprimand, för att ha postat ärligt och uppriktigt om Zlatan, i Zlatantråden, vilket stödde vissa av mina teser i inlägget fö. Hade det gällt en byggare, så hade utfallet, av erfarenhet blivit annorlunda. Rätt skall ju vara rätt.

Nåja, spelar mindre roll, jag skall snart vidare härifrån ändock. Allt har sin tid.

King Grub
2014-02-19, 23:23
Bra intervju. På tiden att någon känd i branschen säger som det är.

Existing data suggest that in certain circumstances the medical risk associated with anabolic steroid use may have been somewhat exaggerated, possibly to dissuade use in athletes.

When examining the potential medical issues associated with anabolic steroid use, evidence indicates that most known side effects are transient. More so, few studies have been able to directly link anabolic steroids to many of the serious adverse effects listed. Although clinical case studies continue to link anabolic steroid administration with myocardial infarct, suicide, and cancer, the evidence to support a cause and effect relationship is lacking and it may be other contributing factors (i.e. genetic predisposition, diet, etc.) play a substantial role and potentiate the harmful effects from anabolic steroids. Consistent physician monitoring is critical to the athlete who consumes anabolic steroids. However, many athletes may not undergo extensive medical exams prior to androgen administration and few physicians may be willing to provide such monitoring. The purpose of this review was not to support or condone anabolic steroid use. Rather, the aim was to discuss pertinent medical issues and provide another perspective in light of the fact that many anabolic steroids users do not appear to prioritize the health/safety hazards or potential adverse medical events. In order to maintain credibility with the athlete, it is important to provide accurate information to the athlete in regards to these performance enhancing drugs, and provide education about alternative means and potential risks. Finally, anabolic steroids have been used legitimately for several clinical purposes such as muscle wasting or hypogonadal related diseases.


http://www.jssm.org/vol5/n2/2/v5n2-2text.php

UCPthread
2014-02-19, 23:26
[QUOTE=King Grub;6879705]Bra intervju. På tiden att någon känd i branschen säger som det är.



64000 poster. Det var många poster det.

XXXL
2014-02-19, 23:30
Yates lär ju tagit det renaste och säkraste som finns.

Santoro
2014-02-19, 23:38
Han nämnde inget om dom andra drogerna en pro-byggare måste ta, vilket var tråkigt. Site Injections är förmodligen farligare än de övriga drogerna då man kan dö om man sätter det i en ven.

Exdiaq
2014-02-19, 23:42
Klart det går åt pipsvängen för folk som trycker i sig skräp till höger och vänster utan att veta vad de sysslar med.

Jeml
2014-02-20, 00:07
äta mc i 2v är mycket värre än att ta steroider i 12år.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2014-02-20, 00:16
Skitbra att han inte gör som många andra byggare och ljuger.

Latissimus Dorsi
2014-02-20, 00:16
Som en skänk från ovan, skall skriva ett gymnasiearbete om exakt det här. Tjoho!

Lejonjakt
2014-02-20, 00:33
Någon som har lust att översätta

UCPthread
2014-02-20, 00:44
Skitbra att han inte gör som många andra byggare och ljuger.

Rättelse:

skitbra att han inte gör som i stort sett alla elitidrottspersoner öht, och ljuger.


Dock säger han inte hela sanningen, vilket i sig är katastrofalt, på det vis jag beskrev ovan.

Ajemän
2014-02-20, 01:31
Finns väl inget sorgligt i det här uttalandet, han talade från hjärtat...

Exdiaq
2014-02-20, 07:35
Rättelse:

skitbra att han inte gör som i stort sett alla elitidrottspersoner öht, och ljuger.


Dock säger han inte hela sanningen, vilket i sig är katastrofalt, på det vis jag beskrev ovan.

Han kan väl bara prata för sig själv och sina upplevelser.

banalban
2014-02-20, 08:40
Hade varit intressant om han som Bostin Lloyd kom ut med hela sitt kurupplägg.

Slartibartfast
2014-02-20, 08:47
Intressanta grejer av Yates och Grub. Som Yates säger, så gäller det att ta reda på hur det verkligen ligger till. Dock är ju detta skitsvårt när det hela är olagligt, och oreglerat, och därför kan man som oinsatt inte komma åt vettig information om "hur det verkligen ligger till". Bara en massa grundlös broscience.

Grahn
2014-02-20, 08:54
Eftersom informerade åsikter alltid är bättre än oinformerade är det väl bara bra att han talar ut och ger sin syn på saker?

Iofs inte lyssnat än, will do.

Santoro
2014-02-20, 09:42
Jag tycker inte alla ITT bör få smygfjong, DY var inte spec ärlig. Det är mycket mer än AAS och HGH som en pro byggare (1990 eran) var tvungen att ta.

gohardorgohome
2014-02-20, 18:27
Om ni tycker sånt här är intressant borde ni ta er en titt på länkarna nedan.

FBB Pro Mike Morris Talks Milos Sarcev Contest Prep
http://www.youtube.com/watch?v=U2ScxLdyo3s

IFBB Pro Mike Morris: Partying / DNP / How to Prolong Bodybuilding Career
http://www.youtube.com/watch?v=1juipNoyotY

IFBB Pro Mike Morris: Syntherol, Esiclene, and Professional S.E.O. Use
http://www.youtube.com/watch?v=f4q1V7IH8Xs

IFBB Pro Bodybuilder Mike Morris: Insulin Pt.1, Growth Hormone (HGH), McDonalds
http://www.youtube.com/watch?v=XAydXVqEX2s

IFBB Pro Mike Morris: Nubain / Venice Beach / Bodybuilding
http://www.youtube.com/watch?v=Oa9QIUDMHk4

IFBB Pro Bodybuilder Mike Morris Competing and Transition
http://www.youtube.com/watch?v=-GGE9s-AIM4

IFBB Pro Mike Morris: 90's Bodybuilding, Competing as a Teen, First Steroid Cycle, Ronnie Coleman
http://www.youtube.com/watch?v=N8fne6-aCeo

IFBB Pro Mike Morris: 3cc's, Addiction / Painkillers, IGF 3
http://www.youtube.com/watch?v=IXL2To5qW_I

Santoro
2014-02-20, 18:32
Bra post. Rekommenderar även Bostin Lloyd, säg vad ni vill om honom och hans doser, men det han säger stämmer mer eller mindre.

Phil Heath
2014-02-20, 19:15
Denna intervju är inte ny dessutom ;) Har varit uppe här innan.

Klein
2014-02-21, 00:11
Intressanta grejer av Yates och Grub. Som Yates säger, så gäller det att ta reda på hur det verkligen ligger till. Dock är ju detta skitsvårt när det hela är olagligt, och oreglerat, och därför kan man som oinsatt inte komma åt vettig information om "hur det verkligen ligger till". Bara en massa grundlös broscience.

Det är väl inte så jäkla svårt idag. Det finns många studier att läsa helt gratis. För att slippa broscience så är det ju bara att ignorera det folk skriver på forum.

UCPthread
2014-02-21, 00:48
Denna intervju är inte ny dessutom ;) Har varit uppe här innan.

Så bra.

Santoro
2014-02-21, 09:48
Det är väl inte så jäkla svårt idag. Det finns många studier att läsa helt gratis. För att slippa broscience så är det ju bara att ignorera det folk skriver på forum.

Det finns (så vitt jag vet) inga studier på byggardoser på alla deras prepp.

gohardorgohome
2014-02-21, 10:17
Ja det är knappast aas som förstör byggarna mest utan resten utav skiten många drar i sig så som olika sorters narkotika och det farligaste av allt, diuretics av olika slag.

Santoro
2014-02-21, 10:25
Ja det är knappast aas som förstör byggarna mest utan resten utav skiten många drar i sig så som olika sorters narkotika och det farligaste av allt, diuretics av olika slag.

Precis. En probyggare kan ligga upp mot 5g/veckan utan större konsekvenser på hjärta, medans osäkra zyzzwannabes får hjärtproblem efter 500mg e5d. IFBB-pros är trotts allt den genetiska eliten för preppdoser, annars skulle dom inte klara av att vara den storleken. Insulin, vätskedrivande medel, deras narkotikabruk (centralstimulantia) och site injections är utan tvekan det farligaste.

Sätter du Synthol i en ven så är det i princip ''lights out game over''

cero
2014-02-21, 10:56
Detta är Dorians anekdoter, så jag ser inte problemet? Han är t om extra tydlig och poängterar att "I can only speak from personal experience".

Det finns (så vitt jag vet) inga studier på byggardoser på alla deras prepp.

Nej, det vore väl inte etiskt?

Santoro
2014-02-21, 11:02
Nej, det vore väl inte etiskt?

Med tanke på hur vanligt prepp (pratar inte enbart om aas) är idag tycker jag man skulle kunna göra dom studierna.

cero
2014-02-21, 11:10
Med tanke på hur vanligt prepp (pratar inte enbart om aas) är idag tycker jag man skulle kunna göra dom studierna.

Fortfarande oetiskt, antagligen. Vet inte riktigt hur sådana saker ska studeras.

Santoro
2014-02-21, 11:14
Fortfarande oetiskt, antagligen. Vet inte riktigt hur sådana saker ska studeras.

Varför är det oetiskt? Det är väl snarare mer oetiskt att ignorera dopingproblemet vi har. Doping kommer aldrig kunna stoppas och i framtiden kommer vi se bla gendoping. Därför bör det studeras och informeras.

Så, om folk vill ställa upp i dessa studier så ser jag inga problem med det.

cero
2014-02-21, 11:18
Varför är det oetiskt? Det är väl snarare mer oetiskt att ignorera dopingproblemet vi har. Doping kommer aldrig kunna stoppas och i framtiden kommer vi se bla gendoping. Därför bör det studeras och informeras.

Så, om folk vill ställa upp i dessa studier så ser jag inga problem med det.

Problemet är väl lagarna som begränsar vad man får studera på människor. Det kan ju anses vara oetiskt med sådana studier pga risken för hälsofara.

Klein
2014-02-21, 11:24
Det finns (så vitt jag vet) inga studier på byggardoser på alla deras prepp.

Vilket innebär att det ej heller finns några vetenskapliga belägg för att använda alla dessa "prepp" och "byggardoser". Det enda som är svart på vitt är att en modern byggarcocktail ger extrem svällbuk och vätskeretention. Jag gissar att det inte alls ger mer muskler utan bara mer insprängt fett och mer vätska och att det är hela förklaringen till varför byggarna är tyngre idag jämfört med golden era. Att benen är större beror antagligen mest på att de preppar under större delen av året istället för bara precontest.

Santoro
2014-02-21, 11:24
Problemet är väl lagarna som begränsar vad man får studera på människor. Det kan ju anses vara oetiskt med sådana studier pga risken för hälsofara.

Då är det dags för ändring, uppenbarligen. Folk är allt för naiva.

Vilket innebär att det ej heller finns några vetenskapliga belägg för att använda alla dessa "prepp" och "byggardoser". Det enda som är svart på vitt är att en modern byggarcocktail ger extrem svällbuk och vätskeretention. Jag gissar att det inte alls ger mer muskler utan bara mer insprängt fett och mer vätska och att det är hela förklaringen till varför byggarna är tyngre idag jämfört med golden era. Att benen är större beror antagligen mest på att de preppar under större delen av året istället för bara precontest.

Det finns grundläggande fakta för Insulin, HGH, Igf-1 och Synthol, det finns även tonvis med erfarenhet (uppenbarligen). Skillnaden idag är mängden prepp och doser. Der går inte att bli IFBB stor och torr med enbart AAS.

Latissimus Dorsi
2014-02-21, 11:26
Det är väl inte så jäkla svårt idag. Det finns många studier att läsa helt gratis. För att slippa broscience så är det ju bara att ignorera det folk skriver på forum.

Skulle vara jättesnällt om du PMar några sådana studier Klein, då jag skriver uppsats angående det här.

cero
2014-02-21, 13:29
Att benen är större beror antagligen mest på att de preppar under större delen av året istället för bara precontest.

Gjorde de inte det under "golden era"?

http://beastmotivation.com/wp-content/uploads/2013/12/arnold-schwarzenegger-vs-phil-heathronnie-coleman-vs-arnold-swarchenegger-o-verdadeiro-duelo-intemporal-f8phwsxc.jpg

:D

BobaFett
2014-02-21, 17:55
Att benen är större beror antagligen mest på att de preppar under större delen av året istället för bara precontest.

Det där kan mycket väl stämma. Ben och vader har generellt färre androgena receptorer och prepp året runt ökar mängden av dem.

BobaFett
2014-02-21, 17:56
Gjorde de inte det under "golden era"?

http://beastmotivation.com/wp-content/uploads/2013/12/arnold-schwarzenegger-vs-phil-heathronnie-coleman-vs-arnold-swarchenegger-o-verdadeiro-duelo-intemporal-f8phwsxc.jpg

:D

Fuck vilka grymma ben arnold hade! Ronnies ben ser inte ut som ben längre.

Santoro
2014-02-21, 18:00
Det där kan mycket väl stämma. Ben och vader har generellt färre androgena receptorer och prepp året runt ökar mängden av dem.

Nej det stämmer inte att dom är större för att dom preppar året runt. Dom är större för att dom tar större doser och ett flertal droger samtidigt.

filmjölk
2014-02-21, 18:20
Skillnaden i benstorlek beror nog dels på träning, och dels på att dat dere celltech och eaa är mer potent än dianabol och äggvita.

Rikard Jansson
2014-02-21, 18:23
Den där bilden måste ju vara sjukt knepigt gjord. Coleman tävlade på en kroppsvikt av 135 och arnold 107-113

wessmen
2014-02-21, 18:32
Vilket innebär att det ej heller finns några vetenskapliga belägg för att använda alla dessa "prepp" och "byggardoser". Det enda som är svart på vitt är att en modern byggarcocktail ger extrem svällbuk och vätskeretention. Jag gissar att det inte alls ger mer muskler utan bara mer insprängt fett och mer vätska och att det är hela förklaringen till varför byggarna är tyngre idag jämfört med golden era. Att benen är större beror antagligen mest på att de preppar under större delen av året istället för bara precontest.

Det är bara på Kolozzeum som doping anses "outforskat". Det finns studier på precis allt, frågan är bara hur djupt du är beredd att gräva för att räkna ut lämplig dos.

Captainwide
2014-02-21, 19:32
Det är bara på Kolozzeum som doping anses "outforskat". Det finns studier på precis allt, frågan är bara hur djupt du är beredd att gräva för att räkna ut lämplig dos.

Har du läst många av dessa studier?
Någon/några egna kommentarer i så fall? :)

filmjölk
2014-02-21, 19:43
Det är bara på flashback man tror att man måste dra i sig åtta olika sorters prepp i monsterdoser när man får lika bra resultat av en fjärdedel av det där.

wessmen
2014-02-21, 19:44
Har du läst många av dessa studier?
Någon/några egna kommentarer i så fall? :)

Några hit och dit, beror på vad man intresserar sig för.

Svårt att kommentera på kolozzeum när man inte får prata om doser och liknande. T.ex. så är organförstoring väldigt överdrivet, inträffar inte förrän du mer än dubblar mängderna en "lyxbyggare" kör. (Dvs en man i medelåldern med ett bra betalt arbete)

Captainwide
2014-02-21, 19:46
Det är bara på flashback man tror att man måste dra i sig åtta olika sorters prepp i monsterdoser när man får lika bra resultat av en fjärdedel av det där.

Dock tjatar ju de flesta "rutinerade" användare där om exakt samma sak som du säger. Alltså att hela tårtan inte behöver vara bättre än en liten bit av tårtan. :)

Santoro
2014-02-21, 19:46
Det är bara på flashback man tror att man måste dra i sig åtta olika sorters prepp i monsterdoser när man får lika bra resultat av en fjärdedel av det där.

Receptorerna blir slitna med tiden. Sen så måste du ta: Aas, växthormon, Insulin, Igf-1, deffdroger, vätskedrivande och slutligen någon typ av Site inject för att se ut som ett IFBB.

Sen så spelar givetvis gener in, 1g test/veckan kommer inte ha samma effekt på alla.

Dock tjatar ju de flesta "rutinerade" användare där om exakt samma sak som du säger. Alltså att hela tårtan inte behöver vara bättre än en liten bit av tårtan. :)

Pga genetik och receptorer.

Captainwide
2014-02-21, 19:53
Några hit och dit, beror på vad man intresserar sig för.

Svårt att kommentera på kolozzeum när man inte får prata om doser och liknande. T.ex. så är organförstoring väldigt överdrivet, inträffar inte förrän du mer än dubblar mängderna en "lyxbyggare" kör. (Dvs en man i medelåldern med ett bra betalt arbete)

Du skulle inte kunna skicka några av de studier du finner mest intressanta (om jag kan utreda dem med "normala/avancerade" svenska/engelska kunskaper kan utreda dem) via PM?

Pga genetik och receptorer.

Givetvis, givetvis.

UCPthread
2014-02-21, 22:26
-->>Precis. En probyggare kan ligga upp mot 5g/veckan utan större konsekvenser på hjärta<<--, medans osäkra zyzzwannabes får hjärtproblem efter 500mg e5d. IFBB-pros är trotts allt den genetiska eliten för preppdoser, annars skulle dom inte klara av att vara den storleken. Insulin, vätskedrivande medel, deras narkotikabruk (centralstimulantia) och site injections är utan tvekan det farligaste.

Sätter du Synthol i en ven så är det i princip ''lights out game over''


-->> Ni är för djävla underhållande på denna site.

Einsteinmoments som detta poppar upp hela tiden..inte minst när det talas prepp..

http://ptmclub.files.wordpress.com/2011/09/house-facepalm.jpg?w=896&h=300

Santoro
2014-02-21, 22:41
Pja, vad som händer med deras hjärtan när dom är 70-80 får vi väl se, men bortsätt från det så förstår jag inte vad du syftar på.

UCPthread
2014-02-21, 23:00
Pja, vad som händer med deras hjärtan när dom är 70-80 får vi väl se, men bortsätt från det så förstår jag inte vad du syftar på.


Jag förstår att du inte förstår. Sök exvis Mile Arnold på de Amerikanska bbingforumen ( tex MDNoBull ). Han brukar ha ett häpnadsväckande tålamod med att dra om denna gamla skåpmat igen och igen. EXtremt preppinsatt person, med flera kontakter på insidan, på hög/högsta nivå..

..jag har bisuttit, när han har hanterat fakta med 100 tals personer med din typ av Einsteinmoments. Och det är alltid lika underhållande..och det slutar alltid likadant. Han plockar isär dom bit för bit.

--når du honom inte, så finner du säkert trådar, om du söker.

( passa även på att fråga honom om Dorians välkända utspel här om preppets " allmänna ofarlighet " )


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRScNtKKMGQxY4agxbnuhhC5zt7d261W O_ldLBIJH9xeI1n8dnIrw

Best wishes and intentions..

Santoro
2014-02-21, 23:03
Intressant, det finns NPC byggare som har gått ut med information som stöttar det jag skrev, även x antal gymråttor på olika forum. Vart lämnar det oss? Att preppdoserna såklart varierar, och därför skrev jag ''upp mot 5g'' och inte ''5g''.

Det vore löjligt att påstå att IFBBs inte tar rediga doser av samtliga droger dom tar.

UCPthread
2014-02-23, 03:03
Intressant, det finns NPC byggare som har gått ut med information som stöttar det jag skrev, även x antal gymråttor på olika forum. *Vart lämnar det oss?* Att preppdoserna såklart varierar, och därför skrev jag ''upp mot 5g'' och inte ''5g''.

Det vore löjligt att påstå att IFBBs inte tar rediga doser av samtliga droger dom tar.

Oss ?

Jag hoppas att du och andra, är rädda om sig själva. För ytterst få brukar finnas kvar vid den drabbades sida, när botten går ur deras hälsa. ( och kontakta gärna MA )

Peace.

Lejonjakt
2014-02-23, 04:48
Tänk er stora mängder vanlig fett är farligt, att experimentera med sånt inte skulle vara farligt låter skumt.

tlk
2014-02-23, 05:11
Varför är det oetiskt? Det är väl snarare mer oetiskt att ignorera dopingproblemet vi har. Doping kommer aldrig kunna stoppas och i framtiden kommer vi se bla gendoping. Därför bör det studeras och informeras.

Så, om folk vill ställa upp i dessa studier så ser jag inga problem med det.

Det hade aldrig passerat en etisk prövning. Med AAS-preparat så görs eventuella studier för att utröna hur det fungerar som medikament i olika sjukdomstillstånd. Etiska nämnden kommer då att väga eventuell risk med hur värdefull datan man kan få ut förväntas vara ur detta perspektiv.

Det räcker inte med att "byggare brukar trycka över ett gram i veckan, och ett gäng folk jag känner vill ställa upp" för att du ska kunna få godkänt att köra en studie på 5g testo ew.

Är du intresserad så finns det en rad bra böcker om forskningsetik som förklarar problematiken och hur+varför vi har det som vi har det när det gäller forskningsetik.

Santoro
2014-02-23, 19:40
Oss ?

Jag hoppas att du och andra, är rädda om sig själva. För ytterst få brukar finnas kvar vid den drabbades sida, när botten går ur deras hälsa. ( och kontakta gärna MA )

Peace.
Jag är ren och det enda jag kan tänka mig är TRT om sisådär 30år.

Det hade aldrig passerat en etisk prövning. Med AAS-preparat så görs eventuella studier för att utröna hur det fungerar som medikament i olika sjukdomstillstånd. Etiska nämnden kommer då att väga eventuell risk med hur värdefull datan man kan få ut förväntas vara ur detta perspektiv.

Det räcker inte med att "byggare brukar trycka över ett gram i veckan, och ett gäng folk jag känner vill ställa upp" för att du ska kunna få godkänt att köra en studie på 5g testo ew.

Är du intresserad så finns det en rad bra böcker om forskningsetik som förklarar problematiken och hur+varför vi har det som vi har det när det gäller forskningsetik.

Absolut, men i framtiden så tycker jag det är lämpligt.