handdator

Visa fullständig version : Zlatan-tråden


LeBron
2014-02-19, 01:38
Sveriges inofficielle konung förtjänar en egen tråd, posta allt som har med honom att göra här!

Här är hans senaste kanon, 103km/h med VÄNSTERN.

h-CWeFVxZ80

Hans cykelspark mot England röstades fram till årets snyggaste mål - i HELA världen!
yzvQCbdAIZQ

UCPthread
2014-02-19, 02:24
Själv är jag djävligt less på denna rätt aggresiva, fullpreppade halvpsykopat..

" När du ser mig så blir du rädd, eller hur ", säger Z till en journalist, i ännu ett av sina Einsteinmoments. En annan får höra att han luktar illa. Ven faan, tror han att han är ????

En genetisk lotterivinnare, bland andra. En har vunnit sin kroppslängd på 2,10,,en annan att kunna Zparka boll..ingen av dem får ngn automatisk respekt från mig,,men genetiskt lotterivinneri, är iof en stor debatt, som jag lämnar här.

Men allt är inte Z fel,,Svensk hycklerijakt på preppare, är lika illa. Gryningsräder med 100 poliser på 5 byggare per gång. Alltid byggare, byggare, byggare. För att det är enkelt..

..Faan !, så mkt svårare ( TYDLIGEN ! ), att gå på z under tiden han bodde i Malmö, och man hade chansen konenuerligt,,men man lät det passera, för att fotboll är salongsfäigare, och Z, är så " speciell ".

Nej fy fan. You can sign me disgusted.


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIBi-0izkqs5jMUa0ksh9_h7Vl8PXp1ezRnZGs4zJmLapBbx1V9w


( dock var cykelsparken bra ),

Nitrometan
2014-02-19, 08:20
På vilket sätt skulle han vara inofficiell kung?

Skulle det finnas nån annan?





:cool:

rooz
2014-02-19, 08:28
En choker i klass med Toronto vs Boston 12/13. Zlatan kommer aldrig bli bäst.

vvrab
2014-02-19, 08:41
En genetisk lotterivinnare, bland andra. En har vunnit sin kroppslängd på 2,10,,en annan att kunna Zparka boll..ingen av dem får ngn automatisk respekt från mig,,men genetiskt lotterivinneri, är iof en stor debatt, som jag lämnar här.
Vad är det för en gen som gjort Zlatan så framgångsrik i fotboll? Tycker du Isaac Newtons prestationer också var "bah" bara för att han vann en extra kraftfull hjärna i det genetiska lotteriet?

Slartibartfast
2014-02-19, 08:48
Du påstår att Zlatan preppar?

Får man påstå det på denhär brädan, eller är det bara ok att påstå att alla elitbyggare preppar? Var går gränsen där det övergår i spekulation? Förväntas man känna till det?

Håller för övrigt på att läsa hans biografi. Visste inget om killen tidigare, och är aggressivt ointresserad av fotboll. Han verkar verkligen vara exakt så som mina fördomar målade upp. En skön typ :)

Minimjölk
2014-02-19, 09:03
För något år sedan när Z skrev på för Barcelona var han enligt många grymt vältränad, han hade då 34cm runt armen i spänt tillstånd, med tanke på hans längd är det ingen enorm mängd muskelmassa han har/hade. Däremot har han grymt bra gener och har tränat målinriktat hela sin karriär och hela tiden pressat sig på gränsen och haft turen att vara hel.

Jag håller inte med Lasse Nilsson i Blådårar o mycket men hans citat om att "Han måste liksom bara lyckas, annars är ju världen orättvis." är mycket talande. Zlatan är en exceptionell talang och har gjort kloka val i sin karriär.

Jag är inte Zlatanist men det går inte at tblunda för att han är enormt duktig fotbollsspelare. Hur han för sig vid sidan av planen är däremot en helt annan historia. Han har blivit bättre men hans osäkerhet och kaxiga attityd lyser fortfarande igenom ibland. Dock tror jag inte han varit där han är idag utan den attityd han har. Han har vågat vara annorlunda och tagit sina egna vägar.

Nitrometan
2014-02-19, 09:08
..Faan !, så mkt svårare ( TYDLIGEN ! ), att gå på z under tiden han bodde i Malmö, och man hade chansen konenuerligt,,men man lät det passera, för att fotboll är salongsfäigare, och Z, är så " speciell ".
Menar du att han använde steroider under tiden han spelade i Malmö FF?

Du vet att det kan räknas som förtal att påstå såna här saker va?

Dessutom är det inte OK på Kolozzeum att peka ut folk som dopade om de inte har testat positivt nån gång.

Exdiaq
2014-02-19, 09:15
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/article/media_slots/photos/001/352/867/b3c3445c665c849947bb969a89d2fb6a_original.?1391526 127

Nitrometan
2014-02-19, 09:37
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/article/media_slots/photos/001/352/867/b3c3445c665c849947bb969a89d2fb6a_original.?1391526 127

Du har fångat en trollhaj?

Snyggt fångat!

benya
2014-02-19, 09:58
Det bästa som hänt Sverige på mkt länge – fatta vilken vinnarkultur den yngre generationen anammar och hur det kommer motverka en osund jantelags-mentalitet

Sen ska Zlatan har full cred för sin framgång, som han fortsa kämpa trots alla motgångar och kontroverser – för att han är en annorlunda personlighet – samtidigt som han vuxit till att bli en världens bästa fotbollsspelare (kanske världens svåraste bedrift – mest konkurrensutsatt bransch?) hand i hand med att mognat som människa
Att han dessutom fortsätter att bli bättre vid den åldern han är i tyder på väldigt stor professionalism och målmedvetenhet

benya
2014-02-19, 10:01
För något år sedan när Z skrev på för Barcelona var han enligt många grymt vältränad, han hade då 34cm runt armen i spänt tillstånd, med tanke på hans längd är det ingen enorm mängd muskelmassa han har/hade. Däremot har han grymt bra gener och har tränat målinriktat hela sin karriär och hela tiden pressat sig på gränsen och haft turen att vara hel.

Jag håller inte med Lasse Nilsson i Blådårar o mycket men hans citat om att "Han måste liksom bara lyckas, annars är ju världen orättvis." är mycket talande. Zlatan är en exceptionell talang och har gjort kloka val i sin karriär.

Jag är inte Zlatanist men det går inte at tblunda för att han är enormt duktig fotbollsspelare. Hur han för sig vid sidan av planen är däremot en helt annan historia. Han har blivit bättre men hans osäkerhet och kaxiga attityd lyser fortfarande igenom ibland. Dock tror jag inte han varit där han är idag utan den attityd han har. Han har vågat vara annorlunda och tagit sina egna vägar.


WTF MINIMJÖLK - osäker och kaxig?
Man blir inte så där bra på fotboll om man är osäker och kaxig – man utvecklas inte så successivt som han gjort bara på talang, under sådan lång period av tid. Finns många stora talanger som fallit p.g.a. svagt psyke och kaxighet
Det går helt enkelt inte att bli så bra utan självinsikt, ödmjuk inställning till sig själv och tilltro till sin egen förmåga
Så mkt för den osäkerheten…

4623
2014-02-19, 10:02
WTF MINIMJÖLK - osäker och kaxig?
Man blir inte så där bra på fotboll om man är osäker och kaxig – man utvecklas inte så successivt som han gjort bara på talang, under sådan lång period av tid. Finns många stora talanger som fallit p.g.a. svagt psyke och kaxighet
Det går helt enkelt inte att bli så bra utan självinsikt, ödmjuk inställning till sig själv och tilltro till sin egen förmåga
Så mkt för den osäkerheten…

Reagerade också på detta, men orkade inte kommenterar. Min tydligen är "badboy" lika med osäkerhet. Osäker är det sista Zlatan är.

r1kkie
2014-02-19, 10:03
Zlatan = http://2.bp.blogspot.com/_J1Os-RTjxeU/TRM2Lt-o_5I/AAAAAAAACDY/sYwHQAbo1C4/s1600/tomte_001png.png

Hatar den mannen...

benya
2014-02-19, 10:07
Reagerade också på detta, men orkade inte kommenterar. Min tydligen är "badboy" lika med osäkerhet. Osäker är det sista Zlatan är.

skiljelinjen mellan arrogans (osäkerhet) och självförtroende är hårfin
Jag tror många med för mkt jantelag i bagaget är oförmögna och göra sen distinktionen

Faktum är dock att man aldrig kan bli så bra i världens troligtvis mest konkurrensutsatta bransch om man är osäker på sig själv :)

Exdiaq
2014-02-19, 10:10
Det bästa som hänt Sverige på mkt länge – fatta vilken vinnarkultur den yngre generationen anammar och hur det kommer motverka en osund jantelags-mentalitet

Sen ska Zlatan har full cred för sin framgång, som han fortsa kämpa trots alla motgångar och kontroverser – för att han är en annorlunda personlighet – samtidigt som han vuxit till att bli en världens bästa fotbollsspelare (kanske världens svåraste bedrift – mest konkurrensutsatt bransch?) hand i hand med att mognat som människa
Att han dessutom fortsätter att bli bättre vid den åldern han är i tyder på väldigt stor professionalism och målmedvetenhet

Bästa som hänt Sverige på mycket länge? Är du rent tappad?

Han springer runt och sparkar på en boll, något han visserligen gör väldigt bra. Tidigare spänd som en bandyboll och rent odräglig. Bara de senaste åren han verkar ha skärpt till sig.

Går att ha överseende med detta beteende för att han var och är så sanslöst bra på att lösa uppgiften. Ser framför mig småungar anamma denna "vinnarmentalitet" men inte ha några som helst färdigheter som värdesätts utav andra i skolan eller på arbetsmarknaden.

benya
2014-02-19, 10:14
Bästa som hänt Sverige på mycket länge? Är du rent tappad?

Han springer runt och sparkar på en boll, något han visserligen gör väldigt bra. Tidigare spänd som en bandyboll och rent odräglig. Bara de senaste åren han verkar ha skärpt till sig.

Går att ha överseende med detta beteende för att han var och är så sanslöst bra på att lösa uppgiften. Ser framför mig småungar anamma denna "vinnarmentalitet" men inte ha några som helst färdigheter som värdesätts utav andra i skolan eller på arbetsmarknaden.

Tappad – är du så tappad att du inte klarar av andra åsikter än de som ligger nära din egna?
Jag vet inte hur nära du följt Zlatan, om du läst hans bok eller hur fotbollsintresserad du är – men alldeles för lite verkar det uppenbarligen som

Zlatan är alldels enorm bland den yngre generationen – i synnerhet de som spelar fotboll och det är många
Vinnarmentalitet och tilltro till sig själv är vinnarkoncept i alla av samhällets beståndsdelar

vvrab
2014-02-19, 10:22
Vinnarmentalitet har man visst nytta av i skolan.

– Förväntningarna. "Om du satsar så klarar du det!" Så tycks tankebanan se ut i Japan och Finland, inte i Sverige.

Medan svenska elever tenderar att tro att det är läraren, böckerna, klassrummet eller den egna bakgrunden som avgör om man lyckas i skolan, tror de elever som hör till Pisas toppländer att framgång hör ihop med hur mycket man själv satsar på skolan, enligt de intervjuer som gjorts med elever i olika länder.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pengar-inte-tillrackligt-for-att-lyfta-skolan_3278462.svd

Santoro
2014-02-19, 10:24
Fantastisk fotbollsspelare och jag är tacksam för det han gör för landslaget, men jag tål inte hans personlighet och jag spyr över att media använder han som en politisk figur. Han är långt från en förebild för våra nysvenskar.

Exdiaq
2014-02-19, 10:26
Tappad – är du så tappad att du inte klarar av andra åsikter än de som ligger nära din egna?
Jag vet inte hur nära du följt Zlatan, om du läst hans bok eller hur fotbollsintresserad du är – men alldeles för lite verkar det uppenbarligen som

Zlatan är alldels enorm bland den yngre generationen – i synnerhet de som spelar fotboll och det är många
Vinnarmentalitet och tilltro till sig själv är vinnarkoncept i alla av samhällets beståndsdelar

Hur många tror anammar "vinnarmentaliteten"/tilltron till sig själv och hur många tror du enbart anammar attityden?

Det är inte direkt ovanligt, eller nytt, att småungar apar efter idrottspersoner likt Zlatan. Men inte vad gäller hårt arbete dag in och dag ut utan de apar efter attityden och tron på sin egen förträfflighet utan att ha åstadkommit något.

Påstå att Zlatan är det bästa som hänt Sverige på mycket länge är lite väl magstarkt.

benya
2014-02-19, 10:31
Hur många tror anammar "vinnarmentaliteten"/tilltron till sig själv och hur många tror du enbart anammar attityden?

Det är inte direkt ovanligt, eller nytt, att småungar apar efter idrottspersoner likt Zlatan. Men inte vad gäller hårt arbete dag in och dag ut utan de apar efter attityden och tron på sin egen förträfflighet utan att ha åstadkommit något.

Påstå att Zlatan är det bästa som hänt Sverige på mycket länge är lite väl magstarkt.

vaför väljer du att fortsätta diskutera med ngn du anser vara tappad? Vad ser du för nytta i det? kommer vi nå konsensus? Kommer du kunna öppna upp för nya infallsvinklar? Är du nyfiken på andra resonemang långt ifrån dit eget?

DPahkamaa
2014-02-19, 10:44
Hans talang som fotbollsspelare kan väl ingen ifrågasätta och han är utan tvekan en av Sveriges bästa idrottare genom tiderna, tillsammans med Borg, Stenmark, Lidström etc.

Hans personlighet är väl lite marmite, så att säga. Själv tycker jag att han är en frisk fläkt i ett annars ganska slätstruket idrottssverige. Det finns bara ett fåtal riktiga karaktärer inom svensk idrott idag, t.ex. Per Ledin och Zlatan.

Som fotbollsspelare är han i det närmaste komplett: teknisk, fysisk, näsa för mål, vinnarskalle och han är definitivt uppe bland dagens bästa med Messi, Ronaldo, Yaya Touré osv.

ZgqsaDnsEq8

Magiskt.

Blanca
2014-02-19, 11:04
Fantastisk fotbollsspelare och jag är tacksam för det han gör för landslaget, men jag tål inte hans personlighet och jag spyr över att media använder han som en politisk figur. Han är långt från en förebild för våra nysvenskar.

+1

Bra på fotboll men där stannar det tvärt.

Räcker med att kolla några intervjuer med honom så märks det hur vidrig han är.

nej jag är inte fotbolls intresserad och nej jag tänker inte rota fram intervjuerna jag syftar på.

Santoro
2014-02-19, 11:06
+1

Bra på fotboll men där stannar det tvärt.

Räcker med att kolla några intervjuer med honom så märks det hur vidrig han är.

nej jag är inte fotbolls intresserad och nej jag tänker inte rota fram intervjuerna jag syftar på.

Jag gillar att han talar klarspråk, även när vi inte delar åsikt. Väldigt få män i Sverige som vågar göra det.

Pelle2
2014-02-19, 11:58
Haha självklart gillas inte Zlatan här.. fan SD fick väl stöd av 80% av medlemmarna :D

Nej jag är inte seriös

Minimjölk
2014-02-19, 12:09
WTF MINIMJÖLK - osäker och kaxig?
Man blir inte så där bra på fotboll om man är osäker och kaxig – man utvecklas inte så successivt som han gjort bara på talang, under sådan lång period av tid. Finns många stora talanger som fallit p.g.a. svagt psyke och kaxighet
Det går helt enkelt inte att bli så bra utan självinsikt, ödmjuk inställning till sig själv och tilltro till sin egen förmåga
Så mkt för den osäkerheten…

WTF benya,
jag vill inte battla i Zlatankunskap men han har ju själv sagt att mycket av hans kaxighet är spelad för att inte själv bli nedtryckt.

Jag tar inget ifrån honom fotbollsmässigt och vet hur hårt han tränat för att vara där han är idag. När han spelade i MFF bevittnade jag själv ett antal träningar där han stod kvar och nötte skott, spänst och finter medan de andra satt och snackade skit i omklädningsrummet. han är inte bara talang utan en enorm träningsprodukt. troligtvis därför han hållit så länge och fortfarande utvecklas. Fotbollsspelare Zlatan är självsäker.

Vid sidan av planen däremot tycker jag hans kaxighet och osäkerhet ofta fortfarande lyser igenom. Han har blivit enormt mediatränad och säger idag allt som ofta bara PK-självklarheter om att vi vinner om vi gör fler mål och att vi skall ha respekt för motståndet men så fort han går utanför manus och sin roll som fotbollsspelaren/lagkaptenen Zlatan blir det lätt fel. Å andra sidan, han är fotollsspelare och ingen diplomat. Jag ser definitivt Zlatan som vår största fotbollsspelare ,med tanke på meriter och kunnande, tycker dock fortfarande at than tjänat medialt och uppskattningsmässigt på att skära ned kaxigheten och jobbat upp ödmjukheten.

Missförstå mig rätt, han är idag milsvid bättre än för några år sedan men FFS, han fyller 33år och har två barn så det kan man ju faktiskt förvänta sig att han skall vara.

Kischen
2014-02-19, 12:13
När narcissism möter talang imo.

benya
2014-02-19, 13:20
WTF benya,
jag vill inte battla i Zlatankunskap men han har ju själv sagt att mycket av hans kaxighet är spelad för att inte själv bli nedtryckt.

Jag tar inget ifrån honom fotbollsmässigt och vet hur hårt han tränat för att vara där han är idag. När han spelade i MFF bevittnade jag själv ett antal träningar där han stod kvar och nötte skott, spänst och finter medan de andra satt och snackade skit i omklädningsrummet. han är inte bara talang utan en enorm träningsprodukt. troligtvis därför han hållit så länge och fortfarande utvecklas. Fotbollsspelare Zlatan är självsäker.

Vid sidan av planen däremot tycker jag hans kaxighet och osäkerhet ofta fortfarande lyser igenom. Han har blivit enormt mediatränad och säger idag allt som ofta bara PK-självklarheter om att vi vinner om vi gör fler mål och att vi skall ha respekt för motståndet men så fort han går utanför manus och sin roll som fotbollsspelaren/lagkaptenen Zlatan blir det lätt fel. Å andra sidan, han är fotollsspelare och ingen diplomat. Jag ser definitivt Zlatan som vår största fotbollsspelare ,med tanke på meriter och kunnande, tycker dock fortfarande at than tjänat medialt och uppskattningsmässigt på att skära ned kaxigheten och jobbat upp ödmjukheten.

Missförstå mig rätt, han är idag milsvid bättre än för några år sedan men FFS, han fyller 33år och har två barn så det kan man ju faktiskt förvänta sig att han skall vara.

Håller med…
Har själv avskytt Zlatan under vissa perioder, tidigare i hans karriär. Kanske mest framförallt p.g.a. hans osportsliga och rent av idiotiska beteende på planen (armbågar och andra fula tilltag)
Men han har ju mognat
Och jag har själv lärt mig att se Zlatan ur ett annat ljus med tiden, med tanke på hans speciella karaktär, som är enormt avvikande – på både gott och ont – i vår svenska kultur och är inte lika fördömande. Det är lätt att vara det tror jag när en karaktär sticker ut på det vis han gjort och än idag gör – jag tror även han missförståtts och fått ta emot oförtjänt mkt skit
Det måste ha varit tufft för personligheten Zlatan samt med kanske inte den tryggaste uppväxten med kontrasterna som livet som fotbollsproffs innebär – de omständigheterna han omgärdats av under hans karriär är det nog ingen HÄR som kan relatera till och jag kan förstå att det i vissa fall lett inte alltid så önskvärda mediala utspel
Ingen är mer än människa
Han har trots det trott på sig själv, utvecklats som person på planen men framförallt utanför planen och är idag en av värdlens största fotbollsspelare älskad och respekterad av många, lagkapten i fotbollslandslaget med allt vad det innebär (ledare och samtidigt lagspelare med extra ansvar, speciella egenskaper, medialt ansvar etc)
För mig har han idag vunnit och motbevisat alla tvivlare och hatare med tanke var han kommit – hans udda egenskaper och karaktärsdrag inte är så farliga som vi kanske av instinkt tidigare tyckte

Har även läst hans bok vilket gör att man får ännu mer insikt om personen Zlatan vilket är relevant i sammanhanget

LeBron
2014-02-19, 13:37
Hur kunde ni falla för trollet på andra posten? Inte ens LeBron gjorde det!

Sen angående hans attityd så bla bla så får ni inte glömma att killen växte upp i Rosengård och sånt försvinner inte direkt. Som min vän Åkesson brukar säga "du kan ta apan ur djungeln men inte djungeln ur apan"

jenni
2014-02-19, 13:37
Alltså behöver fotbollsspelare medieskolas idag?

Exdiaq
2014-02-19, 13:41
vaför väljer du att fortsätta diskutera med ngn du anser vara tappad? Vad ser du för nytta i det? kommer vi nå konsensus? Kommer du kunna öppna upp för nya infallsvinklar? Är du nyfiken på andra resonemang långt ifrån dit eget?

Kanske kan påverka någon att tänka efter.

Beundra Zlatan för arbetsmoralen som ligger bakom hans framgång, men kom inte och säg att han är det bästa som har hänt Sverige. Specificera i så fall och säg att "han har bidragit till att fler ungdomar har börjat med fotboll". Påståenden som är mätbara.

Arbetsmoralen är inte på några sätt unik för honom. Det som skiljer honom från tusentals och åter tusentals andra personer bara i Sverige är att han håller på med en populär lek och att hans attityd samt sätt att föra sig skiljer sig en aning från profiler inom gammelmedia.

Exdiaq
2014-02-19, 13:44
Hur kunde ni falla för trollet på andra posten? Inte ens LeBron gjorde det!

Sen angående hans attityd så bla bla så får ni inte glömma att killen växte upp i Rosengård och sånt försvinner inte direkt. Som min vän Åkesson brukar säga "du kan ta apan ur djungeln men inte djungeln ur apan"

Har vänner som växt upp i Rosengård och de har inte en kass attityd.

Nitrometan
2014-02-19, 14:16
Har vänner som växt upp i Rosengård och de har inte en kass attityd.

Är de bäst i världen på sin sport? :confused:

LeBron
2014-02-19, 14:17
Alltså behöver fotbollsspelare medieskolas idag?

Inte alla, men många, skulle jag chansa på (av dom som faktiskt intervjuas).

LeBron
2014-02-19, 14:18
Har vänner som växt upp i Rosengård och de har inte en kass attityd.

Har vänner som växt upp i Söder- och Östermalm men ändå har kass attityd.

Nitrometan
2014-02-19, 14:22
Har vänner som växt upp i Rosengård och de har inte en kass attityd.

Är de bäst i världen på sin sport? :confused:

Menar inte att vara dryg. Bara att hans attityd och inställning kanske har hjälpt honom att komma dit han är.

Hoppas att du inte tog illa upp.

rooz
2014-02-19, 14:36
Har vänner som växt upp PÅ Söder- och Östermalm men ändå har kass attityd.
Likt du bor i Djursholm och PÅ Lidingö

Typiskt bönder*facepalm*

LeBron
2014-02-19, 14:54
Likt du bor i Djursholm och PÅ Lidingö

Typiskt bönder*facepalm*

WHOA! Kalla mig inte bonde, ditt självutnämnda freak som inte ens markar 200!

en stor stark
2014-02-19, 15:07
Kollar knappt på fotboll. Men jag har sparkat boll med Zlatan. Han hängde rätt mycket på pizzerian vid mig i Malmö ett tag, var väl hans vänner som ägde den eller något.

Chrillee
2014-02-19, 16:19
NkOlDFM8bBM

Zlatan spelar spel.

Exdiaq
2014-02-19, 16:54
Har vänner som växt upp i Söder- och Östermalm men ändå har kass attityd.

Så varför är det då ens väsentligt att nämna var de kommer ifrån om det finns bra och mindre bra personer överallt?

LeBron
2014-02-19, 17:00
Så varför är det då ens väsentligt att nämna var de kommer ifrån om det finns bra och mindre bra personer överallt?

Det bör du som är så smart fatta, jag orkar inte sitta och förklara mig i text.

Exdiaq
2014-02-19, 17:01
Är de bäst i världen på sin sport? :confused:

Menar inte att vara dryg. Bara att hans attityd och inställning kanske har hjälpt honom att komma dit han är.

Hoppas att du inte tog illa upp.

Når nog inte till den nivån om man är rädd för att trampa på några tår, nej. Men då det är kanske 1 person på 10-100 miljoner som når den nivån kan inte resterande 9.999.999-99.999.999 bete sig på samma vis. Vardagen skulle vara rent odräglig om alla hade gjort det.

Zlatan har säkert jobbat hårt för att nå dit han är och det beundrar jag. Men det är fortfarande en lek och han bör inte vara messias för genomsnittssvensken.

Exdiaq
2014-02-19, 17:06
Det bör du som är så smart fatta, jag orkar inte sitta och förklara mig i text.

Nej, det förstår jag inte. Varför skulle det vara relevant att referera till att han växt upp i Rosengård när man pratar om hans attityd/beteende?

Som att säga "Ja, han växte ju upp på Lidingö, i Falsterbo, i Viken m.m." när man kommenterar en persons goda attityd.

… eller: "Ja, han är ju från Örebro!" när en person är gnällig.
… eller: "Ja, han är ju från Skåne!" när en person röstar på SD.

amini
2014-02-19, 17:10
även om jag inte gillar psg så tycker jag att Zlatan blivit bättre i psg än under hela sin karriär vilket är konstigt då en forward brukar vara som bäst ca 25-28 års åldern.
även hans personlighet tål jag iaf nuförtiden, brukade inte tåla honom

MackeJuve
2014-02-19, 17:15
Märks att man inte är på ett fotbollsforum :) Folk som skriver att bla bla bla han har kass attityd, ger exempel på att han har sagt att en journalist luktar illa o.s.v. följer uppenbarligen inte honom. Vill först påpeka att det där med journalisten var ett skämt, finns på YT om någon vill kolla. Zlatan har dessutom gjort en enorm resa mognadsmässigt genom att gå från kaxig, divig förortskille till svenska landslagets exemplariska lagkapten, Paris största stjärna samt Sveriges ansikte utåt.

Man blir inte med i världslag, 4:e bäst i världen och älskad i varenda klubb man varit i inom världens största sport genom att sitta framför datorn, ouppdaterad inom ämnet och spy galla över någon som inte förtjänar det :) Man blir det genom att gå sin egen väg, inte ta någon skit och ha en otrolig tro på sig själv. Det tycker jag att han ska ha respekt för!

Exdiaq
2014-02-19, 17:38
WHOA! Kalla mig inte bonde, ditt självutnämnda freak som inte ens markar 200!

Butthurt?

CalleP
2014-02-19, 17:48
Själv är jag djävligt less på denna rätt aggresiva, fullpreppade halvpsykopat..

" När du ser mig så blir du rädd, eller hur ", säger Z till en journalist, i ännu ett av sina Einsteinmoments. En annan får höra att han luktar illa. Ven faan, tror han att han är ????

En genetisk lotterivinnare, bland andra. En har vunnit sin kroppslängd på 2,10,,en annan att kunna Zparka boll..ingen av dem får ngn automatisk respekt från mig,,men genetiskt lotterivinneri, är iof en stor debatt, som jag lämnar här.

Men allt är inte Z fel,,Svensk hycklerijakt på preppare, är lika illa. Gryningsräder med 100 poliser på 5 byggare per gång. Alltid byggare, byggare, byggare. För att det är enkelt..

..Faan !, så mkt svårare ( TYDLIGEN ! ), att gå på z under tiden han bodde i Malmö, och man hade chansen konenuerligt,,men man lät det passera, för att fotboll är salongsfäigare, och Z, är så " speciell ".

Nej fy fan. You can sign me disgusted.


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIBi-0izkqs5jMUa0ksh9_h7Vl8PXp1ezRnZGs4zJmLapBbx1V9w


( dock var cykelsparken bra ),

Fast du har ju fel i rätt mkt du säger. Du tror verkligen inte att han har jobbat för att komma dit han är idag? Du tror verkligen inte att det han sa till Ekwall var på skämt?

Vadå vem tror han att han är? Han är en av sveriges bästa idrottare någonsin och en av de bästa fotbolls spelarna i världen just nu?

Och ja jag är ett Zlatan fan. *drool**cupid*

L-Sami
2014-02-19, 20:44
Zlatan är bra mot jantelagen. Han är en bra förebild för många som inte växte upp i villorna/radhusen. Sticka ut är bra och han visar att det är en del av framgångsreceptet. Han har passion för fotbollen, han läser spelet bättre än många andra, han har koordinationen som krävs för att göra mål som han gör. Han är en talang och har en gåva. Inget du kan lära någon eller få via prepp.

LeBron
2014-02-19, 21:26
Butthurt?

Träffa jag en nerv?

TranceII
2014-02-19, 21:31
Märks att man inte är på ett fotbollsforum :) Folk som skriver att bla bla bla han har kass attityd, ger exempel på att han har sagt att en journalist luktar illa o.s.v. följer uppenbarligen inte honom. Vill först påpeka att det där med journalisten var ett skämt, finns på YT om någon vill kolla. Zlatan har dessutom gjort en enorm resa mognadsmässigt genom att gå från kaxig, divig förortskille till svenska landslagets exemplariska lagkapten, Paris största stjärna samt Sveriges ansikte utåt.

Man blir inte med i världslag, 4:e bäst i världen och älskad i varenda klubb man varit i inom världens största sport genom att sitta framför datorn, ouppdaterad inom ämnet och spy galla över någon som inte förtjänar det :) Man blir det genom att gå sin egen väg, inte ta någon skit och ha en otrolig tro på sig själv. Det tycker jag att han ska ha respekt för!

Zlatan har självklart kass attityd men kommer undan med det eftersom han är bland de absolut bästa i världen. Skulle han varit en kollega på jobbet som skulle agerat som han gör så skulle man försökt få honom sparkad rätt snabbt.


http://en.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Ibrahimovi%C4%87#Controversies

MackeJuve
2014-02-19, 21:33
Zlatan har självklart kass attityd men kommer undan med det eftersom han är bland de absolut bästa i världen. Skulle han varit en kollega på jobbet som skulle agerat som han gör så skulle man försökt få honom sparkad rätt snabbt.


http://en.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Ibrahimovi%C4%87#Controversies

Så han har typ en incident varje år, ofta i samband med match eller träning där det är hetsig stämning... Wow vilket problembarn.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

TranceII
2014-02-19, 21:40
Så han har typ en incident varje år, ofta i samband med match eller träning där det är hetsig stämning... Wow vilket problembarn.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Ni fans är så lustiga.

Exdiaq
2014-02-19, 21:40
Träffa jag en nerv?

Klart att du gjorde det! Utan någon stimuli på sensoriska nerver hade inte motoriska nerver komponerat den onelinern.

MackeJuve
2014-02-19, 21:41
Ni fans är så lustiga.

Ni haters likaså, det är det som förenar oss :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

TranceII
2014-02-19, 21:45
Ni haters likaså, det är det som förenar oss :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Jag gillar Zlatan, men att säga att han inte har en dålig attityd känns rätt främmande. Han har mer än en gång kört tekniken att när han vill byta lag så gör han sig själv omöjlig för att tvinga fram en försäljning. Eller att han hamnar i konflikter med tränare och lagkamrater om och om igen.

Som sagt. Skulle han inte varit så enormt duktig på fotboll utan en vanlig kollega på jobbet så skulle man inte varit så ursäktande.

MackeJuve
2014-02-19, 21:49
Jag gillar Zlatan, men att säga att han inte har en dålig attityd känns rätt främmande. Han har mer än en gång kört tekniken att när han vill byta lag så gör han sig själv omöjlig för att tvinga fram en försäljning. Eller att han hamnar i konflikter med tränare och lagkamrater om och om igen.

Som sagt. Skulle han inte varit så enormt duktig på fotboll utan en vanlig kollega på jobbet så skulle man inte varit så ursäktande.

Nu är han ju inte din kollega utan i en bransch där hans attityd passar in bra, har aldrig påstått att hans attityd hade varit bra i ex. ett kontorsarbete. Jag vågar nog säga att han inte skulle uppträda likadant om han hade haft ett vanligt arbete :) Det finns otroligt många fler av hans lagkamrater och tränare som har älskat hans sätt att vara än vad det finns folk som har avskytt det, det leder till titlar :) Din liknelse är inte bra.

LeBron
2014-02-19, 22:17
Klart att du gjorde det! Utan någon stimuli på sensoriska nerver hade inte motoriska nerver komponerat den onelinern.

http://static.fjcdn.com/comments/It+s+fine.+Bro+hug+_83a4232a840a808dd586956d3f1307 ab.jpg

4623
2014-02-27, 10:15
https://www.facebook.com/photo.php?v=607463306014671

jenni
2014-02-27, 18:19
https://www.facebook.com/photo.php?v=607463306014671

Jag tror inte många andra skulle kunna komma undan som Zlatan, han kan bete sig som han gör och ändå gillar man honom*cupid*

LeBron
2014-02-27, 18:46
https://www.facebook.com/photo.php?v=607463306014671

Hahah så jäkla skön!

MackeJuve
2014-02-27, 20:05
Hahah så jäkla skön!

Haha man måste älska killen, störtskön!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

cero
2014-02-27, 20:56
Zlatan har karisma så det räcker åt halva Sveriges invånare, men jag önskar bara att han inte gjorde bort sig så ofta. Misshandel, idiotiska uttalanden, arrogans osv.

Lite roliga saker han gjort:

HAH8GicUtN0

4623
2014-02-27, 22:53
Vilka idiotiska uttlande syftare du på? Och vad för misshandel?

MackeJuve
2014-02-27, 23:37
Suck...

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

cero
2014-02-27, 23:46
Flera slagsmål där han klappat till motståndarna, dobbat spelare i ansiktet, en del extrema satsningar osv.

rnskQO4KINE

MackeJuve
2014-02-28, 00:02
Hahaha ja det där såg ju ut att vara med flit! Herregud. Han flippade ur en del förr och markerade skallning osv men att kalla det för misshandelfall... made me laugh :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

cero
2014-02-28, 00:12
Haha driver du eller? UPPENBARLIGEN med flit. Och att örfila folk på plan räknas helt klart som misshandel, så ta det lugnt med ryggdunkandet.

MackeJuve
2014-02-28, 00:41
Haha driver du eller? UPPENBARLIGEN med flit. Och att örfila folk på plan räknas helt klart som misshandel, så ta det lugnt med ryggdunkandet.

Hahaha. Hoppas att du har hjärta nog att polisanmäla dig själv om du råkar trampa på någon. Det går ganska fort i fotboll, föreslår att du testar sporten någon dag. Angående örfilen så förstärker alla spelare i sådana situationer. Dumt gjort, men går inte att avgöra sådant från TV-rutan, huruvida det är misshandel eller ej. Extremt hårt ord.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

MackeJuve
2014-02-28, 00:48
Men du nämnde arrogans som en av hans negativa sidor, det är ju det som gör hela honom. Gillar man inte det så gillar man inte honom. Han är ju ansiktet utåt för arrogans. Det gör nog den här diskussionen meningslös.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

cero
2014-02-28, 00:49
Vaddå "hårt ord"? Han har slagit spelare vid flertal tillfällen. Och jag har spelat fotboll i stora delar av mitt liv, och att landa på någons ansikte är ganska svårt. Men tack ändå. :)

cero
2014-02-28, 00:50
Men du nämnde arrogans som en av hans negativa sidor, det är ju det som gör hela honom. Gillar man inte det så gillar man inte honom. Han är ju ansiktet utåt för arrogans. Det gör nog den här diskussionen meningslös.

Nja, det är skillnad på att vara arrogant med glimten i ögat som han oftast är, och att vara genuint arrogant som han också är ibland. Så ser jag på det i alla fall.

MackeJuve
2014-02-28, 01:06
Ja ja cero. Det är underbart att man får tycka olika. Forumargumentation är hopplös eftersom man inte vet den andra partens intelligensnivå eller troll-kunskaper så jag stannar här. Ej riktat till dig specifikt.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

LeBron
2014-02-28, 01:16
Misshandel? Snälla gå ur min tråd och kom inte tillbaka. Om någon blir knockad i en MMA match är det också misshandel, blir ringen helt plötsligt omringad tejp och ringen en brottsplats? NEJ!

TranceII
2014-02-28, 01:33
Misshandel? Snälla gå ur min tråd och kom inte tillbaka. Om någon blir knockad i en MMA match är det också misshandel, blir ringen helt plötsligt omringad tejp och ringen en brottsplats? NEJ!

Nu tycker jag det är svårt att kalla det misshandel och jag det ser ut att i alla fall delvis vara olyckshändelse men din analogi är inte så bra.

Mer rätt skulle varit om domaren hade brutit MMA-matchen men den ena går fram och sparkar den andra i huvudet ändå.

benya
2014-02-28, 09:56
Zlatan har karisma så det räcker åt halva Sveriges invånare, men jag önskar bara att han inte gjorde bort sig så ofta. Misshandel, idiotiska uttalanden, arrogans osv.

Lite roliga saker han gjort:

HAH8GicUtN0

försök inte verka balanserad, blir bara patetiskt

cero
2014-02-28, 12:48
Misshandel? Snälla gå ur min tråd och kom inte tillbaka. Om någon blir knockad i en MMA match är det också misshandel, blir ringen helt plötsligt omringad tejp och ringen en brottsplats? NEJ!

försök inte verka balanserad, blir bara patetiskt

Ska jag leta fram klipp där Zlatan örfilar motståndare, och slår någon kille i magen? Ja, det kallas att göra bort sig i den riktiga världen. Det räknas även som misshandel eller ofredande om man inte levt hela sitt liv som ett gatubarn.

Knappast förvånande att denna herren drar till så stora mängder rövslickare. Så snälla, använd din fulla hjärnkapacitet för en gångs skull och berätta vad det patetiska är.

MackeJuve
2014-02-28, 13:08
Ja leta upp de klippen så kan vi avgöra om det är ett solklart misshandelfall.

cero
2014-02-28, 13:14
Ja leta upp de klippen så kan vi avgöra om det är ett solklart misshandelfall.

Du vet att barnaga kan falla inom ramen för ringa misshandel va?

Men haka inte upp dig på ord. Faktum är att han gjort bort sig ofta vilket är synd. Anledningen till att jag även tog upp några av hans bra sidor var för att ingen i tråden skulle börja gråta av lite kritik.

MackeJuve
2014-02-28, 13:17
Du skrev att han hade misshandlat folk, vilket är ett rejält påhopp, därför vill jag se ett klipp på när han gör detta. Att han har tagit ett gäng dumma röda kort genom åren säger jag inte emot.

cero
2014-02-28, 13:27
sC2EiAUAPbY
E0tofST6zcI

Ingen skada skedd, men det handlar om principer. Sen om detta räknas som misshandel eller ofredande är skitsamma. Det är bara en teknikalitet.

MackeJuve
2014-02-28, 13:40
Japp det är dumma saker. Att kalla det han gör i första videon för misshandel är patetiskt, i den andra videon är det betydligt mycket mer kraft inblandat men det ser mer ut som att han kraftigt rycker ner malta-spelaren. Ingen regelrätt örfil. Båda är dock solklara röda kort och resultatet av ett mycket dumt beslut.

benya
2014-02-28, 13:41
Ska jag leta fram klipp där Zlatan örfilar motståndare, och slår någon kille i magen? Ja, det kallas att göra bort sig i den riktiga världen. Det räknas även som misshandel eller ofredande om man inte levt hela sitt liv som ett gatubarn.

Knappast förvånande att denna herren drar till så stora mängder rövslickare. Så snälla, använd din fulla hjärnkapacitet för en gångs skull och berätta vad det patetiska är.

Ok, vi är rövslickare och du är inte patetisk
Tur att du har förmåga att använda full hjärnkapacitet, kudos till dig

cero
2014-02-28, 13:47
Japp det är dumma saker. Att kalla det han gör i första videon för misshandel är patetiskt, i den andra videon är det betydligt mycket mer kraft inblandat men det ser mer ut som att han kraftigt rycker ner malta-spelaren. Ingen regelrätt örfil. Båda är dock solklara röda kort och resultatet av ett mycket dumt beslut.

Vad är definitionen av misshandel?

Använder jag fel term så går jag med på att ändra det till ofredande, fair enough. Det är en hårfin gräns i alla fall, så poängen kvarstår som sagt.

Ok, vi är rövslickare och du är inte patetisk
Tur att du har förmåga att använda full hjärnkapacitet, kudos till dig

Undermänniskor burkar ha lite svårt för nyanser. Kämpa vidare!

benya
2014-02-28, 14:01
Vad är definitionen av misshandel?

Använder jag fel term så går jag med på att ändra det till ofredande, fair enough. Det är en hårfin gräns i alla fall, så poängen kvarstår som sagt.



Undermänniskor burkar ha lite svårt för nyanser. Kämpa vidare!

Med din definition av misshandel, Cero, så är ca 90% av alla fotbollsspelare kapabla till det – mer eller mindre alla till exempel gått in med dobbarna före, tacklat vårdslöst och fult eller gjort sig skyldiga till eftersläng. Placerar du Källström och A Svensson i samma ”brottskategori” som Zlatan?

MackeJuve
2014-02-28, 14:14
Undermänniska... kom igen cero.

cero
2014-02-28, 15:14
Med din definition av misshandel, Cero, så är ca 90% av alla fotbollsspelare kapabla till det – mer eller mindre alla till exempel gått in med dobbarna före, tacklat vårdslöst och fult eller gjort sig skyldiga till eftersläng. Placerar du Källström och A Svensson i samma ”brottskategori” som Zlatan?

Gäsp.

Scrolla upp så ser du två klipp där Zlatan slåss. Det finns även mer..

Sedan är det en ganska stor skillnad på att tackla vårdslöst och att stampa på någons ansikte med dobbarna, men vi kan låtsas som att han inte gjorde det med flit och fokusera på det andra.

Hövdingen
2015-11-17, 23:13
Bump!

eKi9NJm8kOA

Grattis Zverige!

Shqypnia
2015-11-19, 10:57
Man måste vara grov inbiten SDare och dessutom direkt släkt med Åkesson för att hata Zlatan och förneka hans storhet.

MackeJuve
2015-11-19, 11:36
Tror ni Zlatan lärde sig något av tisdagens frispark och fortsätter att ta ett större antal frisparkar där han går på känsla framför kraft? Det hade varit kul att se. Näst sämst statistik i Europa på frisparkar jämfört med Europas frisparksspecialister. Han får gärna panga på från längre avstånd men hade varit befriande att se en annan inställning när han kommer lite närmare mål.

4623
2015-11-19, 11:55
Man måste vara grov inbiten SDare och dessutom direkt släkt med Åkesson för att hata Zlatan och förneka hans storhet.

Vet en hel del folk som håller på t.ex. AIK, HeIF osv som avskyr Zlatan. Enbart för att han är från MFF.

Minimjölk
2015-11-19, 12:41
Vad det gäller Zlatan så är det nog få eller ingen som dementerar hans storhet som fotbollsspelare.
Däremot så är det många som med all rätt ifrågasätter hans enligt mig ofta klumpiga/plumpa kommentarer och nedsättande beteende. Han har blivit väldigt mycket bättre på att föra sig i media men även han har sina sämre dagar.

Det största problemet för mig är snarare hur nästintill all media/journalister kryper på golvet/fjäskar för och fokuserar alldeles för mycket på Zlatan i allt som rör, landslaget, klubblaget eller CL. SÅ har det ju inte alltid varit utan i början var det snarare en hetsjakt mot honom från media. Intressant hur denna helomvändning egentligen skett.

Han är en väldigt kompetent fotbollsspelare men då han av många lyfts upp som en gud är det naturligt att detta skapar en motreaktion från andra som inte håller med.
Om man sedan inte har sympatier med hans klubbtillhörighet så är det ju lätt att man inte har honom som idol.

Tror att oerhört få om ens någon som uttrycker sig illa om honom gör det med koppling till hans invandrarbakgrund utan det är nog mer de ovanstående faktorerna.

Zlatan är vår bästa fotbollsspelare genom tiderna och får många rubriker tack vare detta. Han är en ikon och förebild för mängder av fotbollsspelare och unga barn. Därför är varje positiv sak han gör vid sidan av plan av yttersta vikt på samma sätt som att hans snedsteg får större konsekvenser iom idoldyrkan och att han är en publik person.