handdator

Visa fullständig version : Vad märker ni av intag av kreatin?


Ozziking
2014-02-18, 17:41
Undrar lite hur eran prestation förbättras/sämras när ni intar kreatin eller tar paus från det? :)

Tar nu paus 4 veckor för att sedan börja igen. Vill testa lite och se hur reaktioner blir etc.

Jeml
2014-02-18, 18:27
märker ingenting.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hackenschmidt
2014-02-18, 18:38
Inget, jag kanske är non responder.
Går inte upp i vikt av det heller. Har provat flertalet olika kreatin.

MentalogisT
2014-02-18, 18:42
Använde det under ett tag, gick upp ca 2 kg i vikt men märkte ingen skillnad träningsmässigt.

Sheogorath
2014-02-18, 18:51
Går upp lite i vikt, ökar ett par reps i ett par övningar.

vicarious
2014-02-18, 19:16
märker ingenting.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Samma. Väldigt svårt att märka då det är så många faktorer som påverkar hur man presterar.

Bubblan84
2014-02-18, 19:25
Jag blir stor som ett vedhus och får händer som dasslock!
Hehe, nej men går upp ett par kg och ökar några kg på skivstången i de stora övningarna :)

Jeml
2014-02-18, 19:26
Samma. Väldigt svårt att märka då det är så många faktorer som påverkar hur man presterar.

fast många märker ju klar skillnad, går upp ~2kg och orkar märkbart mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Acosta
2014-02-18, 19:36
fast många märker ju klar skillnad, går upp ~2kg och orkar märkbart mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kan ju vara lite placebo inblandat också.

Bubblan84
2014-02-18, 19:41
Kan ju vara lite placebo inblandat också.

Javisst, man går upp 2 kg på 5-7 dagar varje gång utan att ändra kosten och det är bara ren placebo.

Acosta
2014-02-18, 19:45
Javisst, man går upp 2 kg på 5-7 dagar varje gång utan att ändra kosten och det är bara ren placebo.

Inte riktigt den delen jag menade var placebo..
Menade att man kanske tänker "nu har jag tagit kreatin, fan vad stark jag känner mig idag".
Att kreatin binder vätska vet jag.

Jeml
2014-02-18, 19:45
Javisst, man går upp 2 kg på 5-7 dagar varje gång utan att ändra kosten och det är bara ren placebo.

exakt...

kan köpa att ökad styrka KAN vara placebo. men troligen inte.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Acosta
2014-02-18, 19:50
exakt...

kan köpa att ökad styrka KAN vara placebo. men troligen inte.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kan ju vara en blandning också.

tlk
2014-02-18, 19:52
+2-3kg är väl det som märks mest. Om det eventuellt ger någon ökad ork vet jag inte. Men jag resonera som så att eftersom jag går upp i vikt så är jag en responder och då kommer jag att få positiva effekter på hjärna och muskeltillväxt. Skulle jag orka mer så är det bara bonus.

Tobbey
2014-02-18, 19:56
Inbillar mig att det inte ger något, kanske jag blir lite vattnigare dock, vilket är positivt för ju fulare och fetare jag är och känner mig desto starkare blir jag.

Bubblan84
2014-02-18, 20:09
Kan ju vara en blandning också.

För en del kanske. Hade det varit placebo i mitt fall tycker jag att andra produkter som jag haft större förväntningar på borde gett något, men inte ett smack så jag är rätt säker på att kreatinet ger viss effekt på styrkan i mitt fall :)

Latissimus Dorsi
2014-02-18, 20:12
Kreatin gör förbannat stor skillnad gör mig 2-3kg och ett helt annat tryck i kroppen.

Ozziking
2014-02-18, 22:05
Känner av lite mer ork tror jag. Inte säker. därför testar jag utan i 4 veckor och kör igen sen :)

raddum
2014-02-18, 22:12
något rep mer, placebo kanske

Kischen
2014-02-18, 22:15
Märker inget. Dagsformen svänger så pass.

Gober
2014-02-18, 22:59
Känner av lite mer ork tror jag. Inte säker. därför testar jag utan i 4 veckor och kör igen sen :)

Omöjligt för en nybörjare att veta om det ger effekt eller ej, kan lika gärna bero på vanliga nybörjarökningar, eller att du lyckats äta ordentligt någon dag osv.

ddavid
2014-02-18, 23:05
Märkte inte av något varken på vågen, måttbandet, vikterna på stången eller repetitionerna som blandkostare - varken i början, under "kuren" eller då jag slutade. Inte heller har jag märkt något som lakto-ovo-vegetarian. Min förhoppning ligger i att märka något nu då jag fr.o.m imorn ska prova vara vegan ^^ Men den som lever får se!

Vet även att syrran inte märker av något trots att hon är vegan, så det kanske ligger lite i generna?

Ozziking
2014-02-19, 07:08
Omöjligt för en nybörjare att veta om det ger effekt eller ej, kan lika gärna bero på vanliga nybörjarökningar, eller att du lyckats äta ordentligt någon dag osv.


Därav tror ;)





Skickas från min iPhone via Tapatalk

bustz0rz
2014-02-19, 09:57
Jag går upp nåt ca 2 kg i kroppsvikt och presterar lite bättre på gymmet. Det som gör mest är nog att jag går upp lite i vikt, det gör att jag får ett litet momentum till att äta mera, vilket jag annars är kass på.

cAase
2014-02-19, 13:15
Jag har faktiskt inte en aning, har kört kreatin såpass länge nu utan avbrott att det är svårt att säga. Även när jag åkt utomlands eller liknande och börjar med kreatin igen, märker jag i stor sett ingenting, å andra sidan tänker jag inte på om kreatin hjälper mig eller inte. Det är så pass billigt att jag köper det, tar det och sedan ägnar jag inte en tanke åt det mer. :)

Sheogorath
2014-02-19, 13:17
Jag har faktiskt inte en aning, har kört kreatin såpass länge nu utan avbrott att det är svårt att säga. Även när jag åkt utomlands eller liknande och börjar med kreatin igen, märker jag i stor sett ingenting, å andra sidan tänker jag inte på om kreatin hjälper mig eller inte. Det är så pass billigt att jag köper det, tar det och sedan ägnar jag inte en tanke åt det mer. :)

En drömkund! ;)

Jeml
2014-02-19, 13:18
Jag har faktiskt inte en aning, har kört kreatin såpass länge nu utan avbrott att det är svårt att säga. Även när jag åkt utomlands eller liknande och börjar med kreatin igen, märker jag i stor sett ingenting, å andra sidan tänker jag inte på om kreatin hjälper mig eller inte. Det är så pass billigt att jag köper det, tar det och sedan ägnar jag inte en tanke åt det mer. :)

onödigt att belasta njurarna med det om du ändå är nonresponder.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cAase
2014-02-19, 13:57
En drömkund! ;)

Å andra sidan köper jag nästintill aldrig kosttillskott, såvida det inte verkar ha tydliga effekter, alternativt om pålitliga på kolozzeum (såsom du ;)) tycks känna att det ger något! :) Testoboosters, fettförbrännare, pro-anabolic-mass-2000 och sådant skrollar jag förbi.

onödigt att belasta njurarna med det om du ändå är nonresponder.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Njaa, missförstå mig rätt. Jag säger absolut inte att jag är en nonresponder, utan det har mer att göra med att jag inte tänker på huruvida det är kreatin som ger mig lite extra ökningar eller inte. När jag i samband med återintag av kreatin ökar på gymmet, tänker jag inte så mycket på om det är tack vare kreatin jag ökat, eller på grund av annat. Utan lyckas jag klämma in 1-2 repetitioner ett pass så kan det vara på grund av naturlig progression, eller ökad hjälp av kreatin. Å andra sidan var jag kanske inte rätt person att svara i denna tråd, du jag verkligen inte utvärderat effekten av det.

Armed Dingo
2014-02-19, 14:16
Jag märker ingenting heller. Köpte 1 kg billigt mono för studierna som visar på ökad satellitcellbildning. Sedan jag slutade med malto i shakern så har det blivit mindre, nu har jag inte tagit något på flera dagar. Märker ingen skillnad alls, ändå är jag på diet nu.

Reaper123
2014-02-19, 14:21
Går upp lite i vikt, ökar ett par reps i ett par övningar.Har snarlik "effekt". (bruka ge 1,5-2kg på vågen)

Känns extra trevligt att inta under deff, även om det delvis kan vara placebo, för tillskottet är ju mer eller mindre gratis i jämförelse med den eventuella effekten.

Under senaste bulk märkte jag inte av något när jag provade att pausa mitt i (tappade heller inte i vikt, på samma sätt som ökningen när jag började), men lite skillnad på att äta 4500 kcal och nu 2500 under deff rent energimässigt...

PureWhey
2014-02-19, 15:04
Vet inte, inte vart off sen förra gången jag la av att gymma... Enda gångerna jag inte tar en dos kreatin är när jag glömmer eller är på semester.


Skickat ifrån böjracket

Radikaal
2014-02-19, 22:55
Går alltid upp några kilo på mindre än en vecka, samtidigt som det känns som armarna blir mer biffiga, sista kan vara inbillning. Varje gång jag startar upp igen märker jag av en liten styrkeökning som jag tvekar är placebo då det skett varje gång jag börjat med en kur i 4-5år, brukar vara +5kg i de flesta övningar eller ett par reps. Ett måste för mig när jag deffar.

Simonbaws
2014-02-20, 02:15
musklerna ser större ut, blir något starkare och klarar nått rep extra

sebbanboy14
2014-02-20, 02:54
Tog de för några år sedan. Speglade mig inte så mycket å jag märkte inte av något i mitt utseende. Men jag märkte att jag kunde köra lite tyngre och lyfta någon gång extra.

EnergiÖverskott
2014-02-20, 05:51
Var sjukt längesedan jag använde kreatin nu. När ja gjorde det upplevde jag dock att repsantal och styrka ökade så smått så det ska appliceras nu under VLCD:n är tanken.


Skickat från optinojjans kungliga rike.