handdator

Visa fullständig version : Axellåsning?


bubbs
2014-02-18, 14:11
Hej allihop

Körde raka mark igår med något bredare fattningn vanligt Vid andra set på 130 knakade det till rätt bra i ena axeln, det kändes ungefär som att den "föll" framåt.
Min första tanke var att den hoppat ur led, men just där och då hade jag inga problem med att lyfta den i någon riktning.
Åkte hem direkt såklart men under natten började det värka ganska bra i både fram och baksida av axeln, mest i framsida.

Smärtan märks mest om jag sträcker armen rakt ut och vinklar den in mot kroppen, samt om man försöker göra ett framåtlyft.
Är det någon typ av låsning i axeln eller har något kanske hoppat fel?

Bubblan84
2014-02-18, 14:27
Kanske supraspinatus som blivit överbelastad? Fäster högst upp på överarmsbenet. Jag fick ont i den när jag körde marklyft för ett par årsen. Rörelsen du nämner var en av de värsta.

Bubblan84
2014-02-18, 14:45
Edit: dubbelpost

bubbs
2014-02-18, 17:05
Det kan mycket väl vara där det klämmer. Har försökt hitta rätt punkt att massera med boll och tycker det släpper lite. Drar man i armen känns det lite i axeln som att man är rätt nära ett "plopp" om man drar lite till.

Ska fortsätta rulla med bollen och se om det släpper mer.

Bubblan84
2014-02-18, 17:08
Det kan mycket väl vara där det klämmer. Har försökt hitta rätt punkt att massera med boll och tycker det släpper lite. Drar man i armen känns det lite i axeln som att man är rätt nära ett "plopp" om man drar lite till.

Ska fortsätta rulla med bollen och se om det släpper mer.

Ja, jag hade länge problem. Försökte träna runt det men det blev värre. Till slut kunde jag inte ens hålla i hantlarna för bicepscurl utan att det slet för mycket på supraspinatusfästet. Massage, rörlighetsövning och rehabträning hjälpte till slut. Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag besökt sjukgymnast direkt istället för att, som jag gjorde, vänta i över ett år.