handdator

Visa fullständig version : Fråga angående deff med periodisk fasta


Berkovic94
2014-02-18, 02:49
Hejsan!
Jag undrar om ni kan ge kommentarer på hur bra detta schema är för deffen.
Jag väger 92, är nitton och vill ner till ungefär 75-77.
Jag äter inget mellan 0.0-16 förutom en protteshake som intas 08, därefter tar jag bcaa med 2,5 timmes mellanrum från 11 fram till kl 16 då träningen börjar.
Kl 19 äter jag 1500 kcal
och 22 äter jag återigen 1500 kcal.
Detta leder till att jag varje dag kommer ha ett underskott på ungeför 700kcal.

Har faktiskt ingen aning varför bcaa och proteinet ska intas under fastan utan fick det som råd, skulle ni ta bort det?

Finns det ett bättre sätt jag kan skötta detta på, känns som att om jag skulle ge mig på leangains så skulle det ta allt för lång tid att gå ner samt att det är så få träningsdagar. Så just nu ser jag detta som det bästa alternativet jag har eller vad säger ni.

Albin Eriksson
2014-02-18, 04:37
Bara nyfiken till hur du kom fram till att du bör ligga på underskott på cirka 700kcal?

Reaper123
2014-02-18, 09:29
Jag äter inget mellan 0.0-16 förutom en protteshake som intas 08, därefter tar jag bcaa med 2,5 timmes mellanrum från 11 fram till kl 16 då träningen börjar.
Detta är inte periodisk fasta. Nu är det ju dock inget magiskt med detta, utan det intressanta är kcalunderskottet.

När jag körde "20/4" varianten av PF så varken åt eller drack jag NÅGOT med kalorier i under 20 timmar, alltså inte ens bcaa. Bröt fastan innan träning med riskakor+honung och en bcaa shake sen åt jag min mat efter träning (ätfönstret blev typ 17-21, då riskakorna blev "måltid 1").

Så om du nu tränar kl 16 föreslår jag att du helt enkelt håller dig till just fasta, om du nu vill köra PF. Så skippa diverse shakes under dagen!

gymjander
2014-02-18, 11:47
Jag äter inte heller förrän ca kl 16/17 varje dag, alltid efter träning och lite BCAA innan.
Dock kör inte du periodisk fasta eftersom du bryter den redan kl 08 med protteshake. Om det sen verkligen behövs BCAA typ varannan timme fram till kl 16 vetetusan heller, jag har alltid bara kört det vid fastande träning på träningsdagar.

Eira
2014-02-18, 11:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6875223#post6875223

Zeropower
2014-02-19, 12:11
Detta är inte periodisk fasta. Nu är det ju dock inget magiskt med detta, utan det intressanta är kcalunderskottet.

När jag körde "20/4" varianten av PF så varken åt eller drack jag NÅGOT med kalorier i under 20 timmar, alltså inte ens bcaa. Bröt fastan innan träning med riskakor+honung och en bcaa shake sen åt jag min mat efter träning (ätfönstret blev typ 17-21, då riskakorna blev "måltid 1").

Så om du nu tränar kl 16 föreslår jag att du helt enkelt håller dig till just fasta, om du nu vill köra PF. Så skippa diverse shakes under dagen!

Kör liknande PF som du snackar om.

Hur upplevde du resultatet på PF'n i det långa loppet?

Tidigare deffperioder att jämföra mot?

Tycker PF fungerar kanon, om man som jag gillar att äta mkt på kvällarna.

mvh

Reaper123
2014-02-19, 12:18
Kör liknande PF som du snackar om.

Hur upplevde du resultatet på PF'n i det långa loppet?

Tidigare deffperioder att jämföra mot?

Tycker PF fungerar kanon, om man som jag gillar att äta mkt på kvällarna.

mvhSenast deffen så tappade jag jag 4,8 kg fett och ökade 0,9 kg i FFM (LBM) på 15 veckor, vilket är något jag tidigare aldrig lyckats med men har samtidigt aldrig deffat så långsamt.

Gången innan var också med PF men deffade betydligt snabbare och hade annat träningsupplägg. Resultatet blev bra, men inte lika bra som senast.

Inne på deff nr 4 nu och valt att inte köra PF (även om jag typ aldrig äter frukost), så alltså ingen magi bakom PF imho. Dock helt klart ett bra verktyg om man vill få äta sig rejält mätt.

vicarious
2014-02-19, 12:20
Har faktiskt ingen aning varför bcaa och proteinet ska intas under fastan utan fick det som råd, skulle ni ta bort det?


Ja. Hade tagit aminosyror runt träningen vid 16 dock.