handdator

Visa fullständig version : Tips till PT-audition? :)


femman
2014-02-17, 22:41
Ska på audition till ett jobb som PT om några veckor. Är bara friskvårdsutibldad, dvs ingen kunskap om PT i grunden, så skulle gärna vilja ha lite tips från er som jobbar som PT eller känner någon som ni tycker är bra? *flex*

Mantus
2014-02-17, 23:14
Ska på audition till ett jobb som PT om några veckor. Är bara friskvårdsutibldad, dvs ingen kunskap om PT i grunden, så skulle gärna vilja ha lite tips från er som jobbar som PT eller känner någon som ni tycker är bra? *flex*

Du menar att du ska på en anställningsintervju? För det är väl inte skådespelare eller trummis i ett band du tänkte bli?

pezrulezhaakon
2014-02-17, 23:22
Ska på audition till ett jobb som PT om några veckor. Är bara friskvårdsutibldad, dvs ingen kunskap om PT i grunden, så skulle gärna vilja ha lite tips från er som jobbar som PT eller känner någon som ni tycker är bra? *flex*

Nu beror det ju på vilken uppgift du får, men om du inte har bra grundkunskaper inom anatomin, så kan det ju bli svårt.

Men lyhördhet för klientens behov, önskningar och förutsättningar är mycket positivt, och att du inspirerar och skapar en lättsam stämning utan krav.

ztraand
2014-02-18, 06:38
Att jobba som en personlig tränare utan någon utbildning.. det där känns inte särskilt smart. Speciellt när man läser här dagligen om olika PT's som ger helt fel råd.

Bättre att du ansöker om att få stå i receptionen.

tlk
2014-02-18, 07:58
Att jobba som en personlig tränare utan någon utbildning.. det där känns inte särskilt smart. Speciellt när man läser här dagligen om olika PT's som ger helt fel råd.

Bättre att du ansöker om att få stå i receptionen.