handdator

Visa fullständig version : Dåliga saker med träning


Rikard Jansson
2014-02-17, 22:34
Tjatas alldeles för mycket i media om att man aldrig ska vila och att allas resor räknas och att träning är viktigt och nyckeln till himmelen. Fyll på:

- Kläder slutar passa
- Man är tvungen att äta på ett ofta dyrt och äckligt sätt
- Typ alla skadar sig någon gång, känner du någon som aldrig skadat sig? Vissa skadar sig brutalt
- Det tar upp ganska mycket tid
- Det ger egentligen inte något. Ur hälsoperspektiv är det ju mycket man gör för muskelmassans skull som är cancerogent.
- Det är ofta ganska dyrt med gymkort, tillskott, träningskläder
- Om man väl lyckas bli stor eller stark blir man anklagad för att ta doping
- Man kan vara tvungen att tillbringa massa tid i samma lokal med folk man verkligen inte gillar
- Man blir sammanknippad med de nyfrälsta instagrambyggarna eller crossfitsekten
-

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 22:37
- Man kan aldrig bra så bra som man vill utan doping

gg wp surr

ceejay
2014-02-17, 22:38
jag är skadad. Det sugeR :(

Kläder passar inte, fast det beror nog till stor del på mina proportioner.

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 22:40
- Glöm skjortor och vissa tröjor/t-shirts, antingen så sitter den som en bänkpresströja. Eller så når den ner till knäna.

Jona
2014-02-17, 22:41
Man måste tvätta hela tiden.

Man får valkar i händerna som går sönder och gör en dag på jobbet (handsprit mellan varje patient) till tortyr.

KalleTeodor
2014-02-17, 22:42
inga t-shirtar passar bra längre. ärmarna åker upp till axlarna så ser utvecklingsstört ut. har alltid tjocktröja nu för tiden :)

Diomedea exulans
2014-02-17, 22:42
- Folk frågar en ofta om träning och kost.
- Folk tror att man är mer vältränad än man är när de hör att man tränar, sen blir de dryga mot en när de märker sanningen.

Acosta
2014-02-17, 22:43
- Byxorna blir för stora i midjan och för små i benen.

XXXL
2014-02-17, 22:49
# Man lever som i en annan värld där ingen förstår hur man mår eller varför man gör de saker man gör. Man blir en utomjording med andra ord..

Otroligt frustrerande.

Och

# Man är konstant trött.

Lindrian
2014-02-17, 22:53
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1625680_577640455645944_760144458_n.jpg

Acosta
2014-02-17, 22:55
# Man lever som i en annan värld där ingen förstår hur man mår eller varför man gör de saker man gör.

Otroligt frustrerande.

Och

# Man är konstant trött.
Håller med riktigt mycket på 1:an.. Riktigt jobbigt
Fast alltid trött? Jag har blivit piggare sen jag började träna, fast det kanske beror på bättre sömn också. Du kanske sliter lite för mycket på cns?

MackeJuve
2014-02-17, 22:56
- Man blir utseendefixerad.

Körde tvådagarsfylla i helgen följt av pizza och kebabtallrik igår, längesedan jag kände mig så extremt äcklig som jag gjorde idag. Efter kvällens pass är allt iordningställt igen; känner mig stark och typ dubbelt så snygg som jag gjorde för tre timmar sedan. Några dagar utan exempelvis armträning och det känns som om armarna har krympt 5 cm.

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 22:58
- Man blir utseendefixerad.

Körde tvådagarsfylla i helgen följt av pizza och kebabtallrik igår, längesedan jag kände mig så extremt äcklig som jag gjorde idag. Efter kvällens pass är allt iordningställt igen; känner mig stark och typ dubbelt så snygg som jag gjorde för tre timmar sedan. Några dagar utan exempelvis armträning och det känns som om armarna har krympt 5 cm.

Hahaha tfw when sjuk and cant träna för a vecka, tappar all tryck tonus och all the gains *cry* do i even?

MackeJuve
2014-02-17, 23:01
Hahaha tfw when sjuk and cant träna för a vecka, tappar all tryck tonus och all the gains *cry* do i even?

Vill inte ens tänka på det! Sjukdom kan ju dock medföra viktnedgång som kan göra att det visuella intrycket blir helt okej, man blir lite mer deffad. Men oftast ser man bara helt slät ut *mini

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 23:02
TFW när man deffat och folk undrar om man slutat träna *cry*

Diomedea exulans
2014-02-17, 23:03
Fast alltid trött?

Jag blir med tröttare i vardagen av träning.

Diomedea exulans
2014-02-17, 23:07
Jag har en: Att man måste välja mellan att deffa eller bulka, och alltså välja att bli sämre på en av de grejerna man vill uppnå (lågt fett och mycket muskler). Finns det någon annan hobby som är sån? I karate, blir du sämre på slag om du tränar sparkar? När du syr kläder, blir du sämre på dubbelsömmar om du tränar enkelsömmar? När du sjunger, blir du sämre på höga C om du tränar höga A?

XXXL
2014-02-17, 23:10
Håller med riktigt mycket på 1:an.. Riktigt jobbigt
Fast alltid trött? Jag har blivit piggare sen jag började träna, fast det kanske beror på bättre sömn också. Du kanske sliter lite för mycket på cns?

Jag blir med tröttare i vardagen av träning.

Jag tror att det är så vissa blir bara av att träna, vissa blir pigga av träning andra inte. Men att Diomedea exulans, jag och säkerligen ett gäng andra skulle svara på träningen genom att bli trötta, varför inte?

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag tränar på ett sätt som är så pass tungt så det blir negativt... det hjälper säkert inte.

bighulken
2014-02-17, 23:22
#Man måste alltid laga mat/matlådor,dvs stå å kocka 4-6 tim varje söndag för att få den maten man behöver,kommande vecka.

#Man blir stor och tung,vilket medför problem,typ på bussar/tuben eller i flygplan.Även att stolar går sönder.

#man växer ur kläderna.passar inte längre,och måste därför inhandla nya,dyrt i längden.

ja,finns säkert mera......
Med vänlig hälsning/

Ajemän
2014-02-18, 00:22
Jag blir trött och tråkig av att träna. Det suger. Men livet utan träning suger ännu mer, så vad ska man göra...

Heddaway
2014-02-18, 00:34
-man får stå ut med stinkande personer i gymmet (alltså, verkligen stinkande)
-dyrt
-man mår ofta skit efter tunga lyft
-man bli sliten resten av dagen (iaf jag)
-finnar av all jävla vassle o kvarg

muddler
2014-02-18, 01:18
-att man på tunga lyft oftast bara får en chans och sen är tvungen att vänta 3-7 dagar innan man kan testa igen ( gäller iaf övningar som spelar någon roll dvs. de tre stora).

PureWhey
2014-02-18, 01:32
Värsta är att brallor inte passar... Önskar jag bodde på värmare breddgrader, shorts hela tiden och flexa quadzen.
Passar midjan passar aldrig benen, passar benen är midjan enorm osvosv.

KimJT
2014-02-18, 02:54
Vad gott skall en sådan tråd som denna göra...?
Varför leta fel istället för fördelar?

Om topic
Att behöva övertyga Negativa människor om träningens stora goda fördelar

bighulken
2014-02-18, 06:25
Vad gott skall en sådan tråd som denna göra...?
Varför leta fel istället för fördelar?

Om topic
Att behöva övertyga Negativa människor om träningens stora goda fördelar

Kanske?...att man får lufta sina erfarenheter och se att man ofta har varit med om same saker som de flesta andra.....?

Sen får man ju ta detta med en nypa salt också.....med glimten i ögat å skrattet hängande.......lol.

Sen:ingen som letar fel i stället för fördelar,bara luftar sina tankar å erfarenheter.......

Sorry,,,,en del ser glaset som halvtomt,en del som halvfullt.......Peace......;-).

Ungkarlsliv
2014-02-18, 06:44
-När man ska bowla kan man ej supinera handen fullt ut, så klothelvetet hamnar med 90% chans i rännan, vilket jag fick erfara i fredags.

Andy.da.wohoo
2014-02-18, 07:51
TFW när man deffat och folk undrar om man slutat träna *cry*

Hahahah, plusjävlaett :(

Alla skjortor blir för små runt nacken eller går ner till knäna.
Folk tror man är någon typ av tränings/kostguru.

Wormzie
2014-02-18, 07:56
-När man ska bowla kan man ej supinera handen fullt ut, så klothelvetet hamnar med 90% chans i rännan, vilket jag fick erfara i fredags.

skrattade högt när jag läste det här :d

FabianH
2014-02-18, 08:00
-Man tvingas välja bort andra saker (fest,bio m.m) för att träna.

Devil82
2014-02-18, 09:04
- Folk kommer fram till en och varnar en för att hans "kompis" förstörde magen på grund av proteinpulver (använder inte ens pulver).

Off topic, någon som har tips på jeans märke/modell som passar folk med just vårt problem?

Wormzie
2014-02-18, 09:29
-Man tvingas välja bort andra saker (fest,bio m.m) för att träna.

gör man verkligen det? vissa väljer bort fest, vissa enbart alkohol men att man ska behöva välja bort biobesök, hur motiverar man det?

spas
2014-02-18, 09:35
-Man tvingas välja bort andra saker (fest,bio m.m) för att träna.

Jo kanske veckorna innan OS, Mr O eller liknande men annars känns en bio rätt ofarlig.

D-Crawler
2014-02-18, 09:50
Det är +/- 24h från avslutat pass tills nästa pass. :(

Diomedea exulans
2014-02-18, 09:57
Jo kanske veckorna innan OS, Mr O eller liknande men annars känns en bio rätt ofarlig.

Varför är biobesök dåligt överhuvudtaget? För de är för sent på kvällen när man behöver sova?

VoDaresVins
2014-02-18, 10:28
- Stressen och träningsabstinensen man känner under skade/sjukdomsperiod.
- Konstiga prioriteringar, som att stå ensam i garaget och slita i en stång istället för att spendera fredagskvällen med familjen.

Dewon
2014-02-18, 10:38
Bred rygg i förhållande till smalare midja gör det svårt att hitta tröjor som inte blir tajta högre upp men lösa och slappa emellan midja-traps.

L-Sami
2014-02-18, 10:41
- Kläder slutar passa
- Man är tvungen att äta på ett ofta dyrt och äckligt sätt
- Typ alla skadar sig någon gång, känner du någon som aldrig skadat sig? Vissa skadar sig brutalt
- Det tar upp ganska mycket tid
- Det ger egentligen inte något. Ur hälsoperspektiv är det ju mycket man gör för muskelmassans skull som är cancerogent.
- Det är ofta ganska dyrt med gymkort, tillskott, träningskläder
- Om man väl lyckas bli stor eller stark blir man anklagad för att ta doping
- Man kan vara tvungen att tillbringa massa tid i samma lokal med folk man verkligen inte gillar
- Man blir sammanknippad med de nyfrälsta instagrambyggarna eller crossfitsekten
-

Jag kontrar med :)

-Bygg inte muskler och bli inte stor
-Ditt livsmedelsval
-Man skadar sig om man inte tränar också
-Tid som man skulle annars istället använda till?
-Träning som inte ger något, jag undrar vad man håller på med då?
-Pengar som man skulle istället annars använda till?
-Skit i vad andra personer säger
-Skit i vilka som är på gymmet med dig, sköt ditt
-Låt crossfittarna och instagrammarna göra sitt

Det finns bara bra saker med träning, det finns däremot dåliga resonemang :)

bighulken
2014-02-18, 10:47
Varför är biobesök dåligt överhuvudtaget? För de är för sent på kvällen när man behöver sova?

nja,kan ju vara för all djävla popcorn man stoppar i sig,och chokladen då,å läsken,sen att man inte får plats i stolen riktigt heller,sen att man skymmer sikten för de som sitter bakom,(de ser inget pga,stora lats å längden då),sen att man börjar ragga på en tjej bredvid,som det visar sig senare,att en kille känner ägandet rätt till då.Detta medför kanske lite handgemäng och oroligheter i bio salongen,samt att polis blir ditkallad. det löser sig efter ett tag,men då har halva filmen gått och det råder oro i salongen.

Men annars så är det inge fel att gå på Bio!!!................lol.

Sen när man kommer ut från filmen,som man inte hajjat ett shit av,för handlingen greppade man inte pga tidigare aktivitet!
Där ute står en massa personer å väntar på en,förmodligen vänner till de man bråkat med.Man skriker lite på varandra å knuffas,biografens vakter ringer polis igen!!..... man daskar till någon eller puttar,och det blir polis anmälan från gänget som stod utanför å väntade. och vice versa för jämna ut det då.

sen när man kommer hem i taxin,så ska man betala,men pluskan visar sig vara borta(ramlat ur fickan vid tumultet på biografen),och man försöker förklara detta för chauffören,men denne man vill ej höra på detta örat.så han ringer polisen igen då,de kommer dit,och tar upp en anmälan för att inte ha betalat,utan försökt lura taxin.kanske tom smita från notan?.....polisen tycker sig känna igen personen i fråga!!.....de blir misstänksamma och frågar:är du efterlyst eller?.....du svarar:nej inte alls... men polismannen litar inte på detta svar,så han ber dig dröja lite och går bort till radiobilen. han kommer tillbaka efter en 10 minuter,jepp du var inte efterlyst!..allt lugnar ner sig nu och då lomar hemåt.går och lägger dig.....kl är då ca:02:45 på morgonen.
Då kommer du på att du måste fixa presenter till dopet som är i morgon.........så det tar ytterligare 2 timmar innan sängen!!

Men annars så är det inge fel att gå på Bio...lol.

Sen visar det sig att grannar tittat ut på natten å sett dig vid taxin å polisbilen....de tror då att du försökt lura taxichauffören!

Nejdå,,,,det kan vara roligt att gå på Bio ibland...............;-)

Diomedea exulans
2014-02-18, 10:49
Åh… Det ja! :D

Rikard Jansson
2014-02-18, 10:56
Jag kontrar med :)

-Bygg inte muskler och bli inte stor
-Ditt livsmedelsval
-Man skadar sig om man inte tränar också
-Tid som man skulle annars istället använda till?
-Träning som inte ger något, jag undrar vad man håller på med då?
-Pengar som man skulle istället annars använda till?
-Skit i vad andra personer säger
-Skit i vilka som är på gymmet med dig, sköt ditt
-Låt crossfittarna och instagrammarna göra sitt

Det finns bara bra saker med träning, det finns däremot dåliga resonemang :)

Jo, dina resonemang var rätt dåliga. "Träning som inte ger något, jag undrar vad man håller på med då?" -> bygg inte muskler och bli inte stor?

Vad man möjligtvis skulle kunna använda tiden till förutom träningen? lol

det är en skojtråd för att det redan finns alldeles för mkt skrivet om hur bra träning ska vara :)

HenrikJ
2014-02-18, 12:11
Vad gott skall en sådan tråd som denna göra...?
Varför leta fel istället för fördelar?

Om topic
Att behöva övertyga Negativa människor om träningens stora goda fördelar

För att kunna visa att man har lite självdistans och inte är en fanatisk träningsprofet eller sektmedlem. Såna finns det redan för många av.

Loke
2014-02-18, 12:36
Man får snyggare tjejer som andra killar vill ha, med alla intriger som det innebär.

PureWhey
2014-02-18, 12:53
Jag kontrar med :)

-Bygg inte muskler och bli inte stor
-Ditt livsmedelsval
-Man skadar sig om man inte tränar också
-Tid som man skulle annars istället använda till?
-Träning som inte ger något, jag undrar vad man håller på med då?
-Pengar som man skulle istället annars använda till?
-Skit i vad andra personer säger
-Skit i vilka som är på gymmet med dig, sköt ditt
-Låt crossfittarna och instagrammarna göra sitt

Det finns bara bra saker med träning, det finns däremot dåliga resonemang :)

Att inte så många schysta kläder passar är väl inget dåligt resonemang :/

filmjölk
2014-02-18, 14:22
Man får snyggare tjejer som andra killar vill ha, med alla intriger som det innebär.

Man får snyggare tjejer som man egentligen inte skulle kunna få, och sätter därmed sig över Darwins lag och begår ett allvarligt brott mot naturlagarna?

Linjedomarn
2014-02-18, 15:29
Det värsta är att det är svårt att hitta byxor som funkar. Och det drygt att äta hela tiden, skulle vilja skita i att äta en hel dag om jag hade lust med det..

Loke
2014-02-18, 16:06
Man får snyggare tjejer som man egentligen inte skulle kunna få, och sätter därmed sig över Darwins lag och begår ett allvarligt brott mot naturlagarna?

Ja, det är också en faktor. Jag som är kort och rödhårig borde enligt alla kalkyler inte få ligga alls, och nu när jag får det så uppstår revor i rumstiden.

Bubblan84
2014-02-18, 16:23
Ja, det är också en faktor. Jag som är kort och rödhårig borde enligt alla kalkyler inte få ligga alls, och nu när jag får det så uppstår revor i rumstiden.

Och där dyker Langoljärerna upp?

Lallle
2014-02-18, 17:16
Jobbigast först:

1. Tidskrävande
2. Hetsen kring att få i sig mycket protein
3. Mycket knäböj ger stor rumpa

mattepatte
2014-02-18, 17:28
Tiden samt den obotliga hungern, vilket resulterar i: den dyra maten.

Muscleinvest
2014-02-18, 17:28
Att man måste sitta på kolozzeum i flera timmar om dygnet å suga in all broscience.

Tyrwing
2014-02-18, 17:40
Man blir väldigt hungrig, och går upp i vikt. :(

billmaier
2014-02-18, 17:41
Det värsta med träningen måste nog vara det, att man är trött helatiden. Har inte energi att göra nåt annat om man har tränat samma dag/ligger mitt i en hård träningsvecka.

Har man däremot en vilovecka har man hur mycket ork som helst till allt möjligt annat.

XXXL
2014-02-18, 17:49
Det värsta med träningen måste nog vara det, att man är trött helatiden. Har inte energi att göra nåt annat om man har tränat samma dag/ligger mitt i en hård träningsvecka.

Har man däremot en vilovecka har man hur mycket ork som helst till allt möjligt annat.

Eller när man ibland får en vilovecka så känner man hur allt bara kommer ifatt, och man får reda på hur man egentligen mår så man blir trött av det med.

MentalogisT
2014-02-18, 17:50
Protein, protein, protein, protein ----

Jeml
2014-02-18, 18:17
man har alltid något inplanerat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jontalinen
2014-02-18, 18:22
man har alltid något inplanerat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

+1

Saknar dagarna som var helt rena från aktivitet. Få vilodagar i veckan + jobb/studier.

Beemel
2014-02-18, 18:23
Det värsta med träningen är att de gånger man glömt mp3 spelaren hemma och tvingas lyssna på småpojkarnas prat om vilka bokstavskombinationer och pulver med coola namn de stoppat i sig innan de gått till gymmet (för att där köra 3 set bicepscurls med högst tveksam teknik).

En annan sak som säkert någon eller några har nämnt. All jävla tvätt....
Jag tillhör kategorin som ser ut som jag har duschat innan jag kliver in i duschen efter ett pass på gymmet, mina kläder går att vrida ur och åker därför i tvätten så fort jag kommer hem.

Santoro
2014-02-18, 19:02
- Glöm skjortor och vissa tröjor/t-shirts, antingen så sitter den som en bänkpresströja. Eller så når den ner till knäna.

Hur stor är du egentligen? Jag är ca 100kg på 185 och jag har inga problem med kläder.
----------------------------------------------------------------------------------
-Skador
-Set backs
-När man inte lever upp till sina förväntningar
-Smyg-ocd
-Skev syn på sin kropp (bf, storlek etc)
-Onödig uppmärksamhet från folk omkring.. ''Kan du äta det här?'' ''Varför tränar du så mycket?'' ''Vad ska du göra med dina muskler?'' ''Varför tränar du inte en sport istället?''' ''Hade du brytt dig lika mycket om studier som träning hade du varit läkare''
''Neeeej men ska du dricka ikväll?! Herregud Santoro, har du slutat träna?'' Och sånt skit.

emi23j
2014-02-18, 19:17
Utan tvekan all den tiden som spenderas på att stretcha för att:
1. kunna ta sig igenom dagen utan att dra på sig låsningar.
2. kunna träna utan större krämpor.
3. Tiden (i ofs så är detta oftast inte ett problem eftersom man måste ta pauser från plugg/jobb annars går det inte)

Langster
2014-02-19, 00:35
- Det absolut sämsta med just styrketräning är att resultaten är så temporära. Resultaten av 15 års träning skulle vara så gott som bortblåsta om man inte tränade på 1 år... Säkerligen inte helt borta om man inte missköter sig totalt, men för en själv skulle det garanterat kännas så.

Annars kommer jag inte på så mycket negativt, man hade kunnat lägga all den tid och de pengar jag lagt på träning på något mer produktivt... Men jag hade antagligen inte gjort det ändå, jag hade antagligen varit i exakt samma livssituation utan träning, fast otränad :laugh:

Langster
2014-02-19, 00:44
Jo just det. Trötthet... Eller någon slags apati i vardagen. Vet inte om jag omedvetet sparar på energi inför träning eller vad det är, men jag har en ovilja till energikrävande aktiviteter utanför gymmet. Detta gör mig antagligen till en tråkigare person för omvärlden.

Jag var iofs rätt trött av mig innan jag började styrketräna också, men jag tror att jag hade mer energi till annat då.

Albin Eriksson
2014-02-19, 00:56
-Sover till och från sämre. (bulk/deff)
-Klädproblemet.
-Linne någon annanstans än på gymmet är "big no-no".
-Dricker väldigt mkt så springer på dass som en pensionär.
-Troligen oftare ont någonstans än om jag bara rört mig "lagom mkt".
-Man blir ofta förminskad till "byggare" och ens övriga egenskaper ses förbi.

Summeringsvis ändå mer fördelar än nakdelar, annars hade man pysslat med annat.

Legion83
2014-02-19, 01:01
Ätandet blir jag trött på till och från. Skulle som nån skrev tidigare bara vilja kunna skita i att äta en hel dag om jag kände för det...

mangemani
2014-02-19, 01:23
Tjatas alldeles för mycket i media om att man aldrig ska vila och att allas resor räknas och att träning är viktigt och nyckeln till himmelen. Fyll på:

- Kläder slutar passa
- Man är tvungen att äta på ett ofta dyrt och äckligt sätt
- Typ alla skadar sig någon gång, känner du någon som aldrig skadat sig? Vissa skadar sig brutalt
- Det tar upp ganska mycket tid
- Det ger egentligen inte något. Ur hälsoperspektiv är det ju mycket man gör för muskelmassans skull som är cancerogent.
- Det är ofta ganska dyrt med gymkort, tillskott, träningskläder
- Om man väl lyckas bli stor eller stark blir man anklagad för att ta doping
- Man kan vara tvungen att tillbringa massa tid i samma lokal med folk man verkligen inte gillar
- Man blir sammanknippad med de nyfrälsta instagrambyggarna eller crossfitsekten
-

listan summerar mina rankar rätt så bra och jag tillägger:
enormt mycket slit, tid och offrande för något som man ej får behålla längre fram i tiden, man losar allt sakta men säkert.

Santoro
2014-02-19, 01:30
Ätandet blir jag trött på till och från. Skulle som nån skrev tidigare bara vilja kunna skita i att äta en hel dag om jag kände för det...

Du kan dra en 24h fasta då och då om du vill, googla periodisk fasta.

XXXL
2014-02-19, 01:38
Jo just det. Trötthet... Eller någon slags apati i vardagen. Vet inte om jag omedvetet sparar på energi inför träning eller vad det är, men jag har en ovilja till energikrävande aktiviteter utanför gymmet. Detta gör mig antagligen till en tråkigare person för omvärlden.

Jag var iofs rätt trött av mig innan jag började styrketräna också, men jag tror att jag hade mer energi till annat då.

Är jävligt "glad" över hur många andra som svarar trötthet här inne, och även du Langster. Jag känner mig så jävla ensam ibland, och svag när jag säger att jag är trött och när jag inte orkar. "Du är bara lat" , "Skärp dig", "Sov mer då" haha all skit man får alltså! Återigen kopplat till det jag skrev i början om att man lever i en egen värld, som i en bubbla. Ingen förstår sig på en, man är som en utomjording...

Hur har du det på jobbet? Klarar du av att jobba?

Silke
2014-02-19, 01:49
Jo just det. Trötthet... Eller någon slags apati i vardagen. Vet inte om jag omedvetet sparar på energi inför träning eller vad det är, men jag har en ovilja till energikrävande aktiviteter utanför gymmet. Detta gör mig antagligen till en tråkigare person för omvärlden.

Jag var iofs rätt trött av mig innan jag började styrketräna också, men jag tror att jag hade mer energi till annat då.

För mig är det precis tvärt om, blir trött och seg om jag inte tränar =)

KimJT
2014-02-19, 04:52
För att kunna visa att man har lite självdistans och inte är en fanatisk träningsprofet eller sektmedlem. Såna finns det redan för många av.

Nej det är ju sant..finns ju betydlig mindre av dom negativa människor därute som behöver matas med mera bränsle till deras förevigt brinnande bitterhet;-)

mattilainen
2014-02-19, 05:32
Jag kan inte köpa en kostym utan att sy in skiten. Sämsta hittills då det där kostar SJUKT mycket pengar.

Diomedea exulans
2014-02-19, 11:10
Är jävligt "glad" över hur många andra som svarar trötthet här inne, och även du Langster. Jag känner mig så jävla ensam ibland, och svag när jag säger att jag är trött och när jag inte orkar. "Du är bara lat" , "Skärp dig", "Sov mer då" haha all skit man får alltså! Återigen kopplat till det jag skrev i början om att man lever i en egen värld, som i en bubbla. Ingen förstår sig på en, man är som en utomjording...


Speciellt när den allmäna uppfattningen verkar vara att man ska bli piggare av att träna!

jflycore
2014-02-19, 12:01
Ens sociala liv existerar knappt. Vilket resulterar till att man aldrig får ligga, som i sin tur leder till mängder med dåliga sexchattar.
Och i slutändan så ligger man där och gråtrunkar i sin ensamhet och hoppas på att man inte förlorat värdefull testo.
Helt plötsligt mår man ännu sämre för att man dessutom tagit alldeles för mkt PWO och sätter sig på balkongen och kedjeröker och intalar sig att, "I vår ska jag bli den bästa versionen av mig själv."
Vilket aldrig händer.

filmjölk
2014-02-19, 12:17
Pigg är man bara första två veckorna efter man slutat träna, sedan är man tom. tröttare än innan:) Så jag köper inte det argumentet, iaf när det gäller mig.

Det finns inget dåligt med styrketräning imo.

Santoro
2014-02-19, 12:18
Ens sociala liv existerar knappt. Vilket resulterar till att man aldrig får ligga, som i sin tur leder till mängder med dåliga sexchattar.
Och i slutändan så ligger man där och gråtrunkar i sin ensamhet och hoppas på att man inte förlorat värdefull testo.
Helt plötsligt mår man ännu sämre för att man dessutom tagit alldeles för mkt PWO och sätter sig på balkongen och kedjeröker och intalar sig att, "I vår ska jag bli den bästa versionen av mig själv."
Vilket aldrig händer.

http://i.imgur.com/wb76DWV.png

tossefar
2014-02-19, 12:50
För mig är ätandet den enda nackdelen. All denna mat som måste intas varje dag...

Jag blir piggare av att träna (förutom kanske första kvarten efter passet) och dessutom sover jag bättre de dagar jag tränat.

Jeml
2014-02-19, 13:14
För mig är ätandet den enda nackdelen. All denna mat som måste intas varje dag...

Jag blir piggare av att träna (förutom kanske första kvarten efter passet) och dessutom sover jag bättre de dagar jag tränat.

pizza varje dag :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

gohardorgohome
2014-02-19, 13:44
[QUOTE=Santoro;6877422]Hur stor är du egentligen? Jag är ca 100kg på 185 och jag har inga problem med kläder.
QUOTE]

Så jäkla stor måste man inte vara för att vissa kläder ska sitta som en påse skit, hade rediga prioblem med skjortor när jag vägde runt 100kg på 173cm, var ett rent helvete när man ville det skulle se lite propert ut!

Enda negativa jag kommer på, sen bigorexian man åkt på är väll inte överdrivet festligt.

Armed Dingo
2014-02-19, 13:47
http://i.imgur.com/wb76DWV.png
Det där är ju totalt deprimerande.

Tycker livet med träning under bulk är väldigt roligt. Att dra en mindre fylla då och då funkar, du kan äta vad du vill (jag gör det) och vara mer spontan, mindre planering.

Helvetet börjar när man inser att man blivit en uppblåst korv, att 3 av 4 byxor inte går att dra på sig längre och att t shirten faktiskt inte hänger löst vid magen. Den putar ut. Armarna ser ut som tjocka isterband. Definitionen vid käklinjen har försvunnit och du är two steps from (hell) att se ut som en tjock bonde.

Du börjar deffa. Spontana aktiviteter är bara att glömma, antingen så kommer de störa en måltid som ska förhindra katabolism, de kommer involvera alkohol eller bara vara allmänt energikrävande när man är konstant trött.

Du måste komma med fjantiga ursäkter som ingen som inte tränar kan förstå.

Du kämpar och kämpar i gymmet men resultaten kommer aldrig, förutom lite mindre fett på kroppen. Du börjar tänka i banor att klippa bort fettet bara för att få det gjort.

Du börjar äntligen gå ner och inser att de kläder som tidigare satt bra av nån outgrundlig anledning nu sitter skit. Tyg har stretchats ut i tshirts, byxor har spräckts och hänger som tält.


Hade det inte varit för att man blev fet av progressiv träning hade det varit skitball hela tiden. Därför ska jag fan aldrig igen gå över 15% bf. 6 veckors deff är allt jag står ut med, 12 veckor är ett rent helvete.

Diomedea exulans
2014-02-19, 13:56
Hade det inte varit för att man blev fet av progressiv träning hade det varit skitball hela tiden.

Plus en miljard, det var typ det jag menade när jag skrev:

Jag har en: Att man måste välja mellan att deffa eller bulka, och alltså välja att bli sämre på en av de grejerna man vill uppnå (lågt fett och mycket muskler). Finns det någon annan hobby som är sån? I karate, blir du sämre på slag om du tränar sparkar? När du syr kläder, blir du sämre på dubbelsömmar om du tränar enkelsömmar? När du sjunger, blir du sämre på höga C om du tränar höga A?

Jeml
2014-02-19, 13:58
första gången jag hört att man blir fet av progressiv träning.

källa på det? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Armed Dingo
2014-02-19, 14:13
första gången jag hört att man blir fet av progressiv träning.

källa på det? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Men jobba med mig. Du vet väl vad jag menar. Ska du komma någonstans så är ofta ett överskott nödvändigt, och tar du det för långt vilket är lätt hänt ja då blir du tjock.

Santoro
2014-02-19, 14:38
Så jäkla stor måste man inte vara för att vissa kläder ska sitta som en påse skit, hade rediga prioblem med skjortor när jag vägde runt 100kg på 173cm, var ett rent helvete när man ville det skulle se lite propert ut!

Enda negativa jag kommer på, sen bigorexian man åkt på är väll inte överdrivet festligt.

100kg på 173 är rätt safrigt, min gosse. Sen beror det ju på vilka märken man köper. Kläder från Zara är nice om man är manlet, men rätt jobbigt när man är lång och ståtlig - som mig. vHuehue

Det där är ju totalt deprimerande.

Jag mådde piss ett tag pga min träning, ville ställa mig på scen och därför undvek jag RL. När jag sen insåg att jag var tvungen att dopa sönder mig för att kunna nå fysiken jag ville ha (och som krävdes för att göra ett bra intryck) så drog jag en Yao ming-min och började ha träningen som en hobby istället. Lustigt nog kom dom riktiga resultaten då också..

Jeml
2014-02-19, 14:40
Men jobba med mig. Du vet väl vad jag menar. Ska du komma någonstans så är ofta ett överskott nödvändigt, och tar du det för långt vilket är lätt hänt ja då blir du tjock.

förstår vad du menar men kan inte hålla med. att bli fet bör höra till en av dom dåliga sakerna med att INTE träna, även om det framförallt har med kosten att göra.

du kan bulka länge, 1-2år lätt utan att bli fet eller ens förlora rutorna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jflycore
2014-02-19, 14:42
feeeeeeels-pic

Haha lite så. fast inte riktigt. Älskar faktiskt mitt liv, inklusive min träning. No feels at all faktiskt. Förutom dom bra. Oftast.... :D

itsallgood.jpeg

Wormzie
2014-02-19, 14:48
Håller med om att det kan suga att man alltid har något inplanerat.. hur som helst är jag så sjukt ineffektiv om jag har en ledig dag så antar att inte mycket skulle blivit gjort oavsett :) trötthet håller jag också med om, tror kroppen sparar energi till träningen för direkt när jag är på gymmet är jag i stort sett alltid pigg :)

Emmapemma
2014-02-19, 14:54
...Att man precis i början trodde man skulle se ut som en fitnessmodell om 2 månader men så här ett år senare inser att man nog får plussa på 2-3 år på den kalkylen.

(Man, läs; jag)

Santoro
2014-02-19, 14:55
...Att man precis i början trodde man skulle se ut som en fitnessmodell om 2 månader men så här ett år senare inser att man nog får plussa på 2-3 år på den kalkylen.

(Man, läs; jag)

Kan trösta dig med att många självutnämnda fitnessmodeller på facebook skalade av lite kroppsfett och skaffade fakebröst och nu leker dom gurus.

Emmapemma
2014-02-19, 14:59
Kan trösta dig med att många självutnämnda fitnessmodeller på facebook skalade av lite kroppsfett och skaffade fakebröst och nu leker dom gurus.

Det känns yttepyttelite bättre.

Inte för att jag har några modellambitioner, men det vore ju trevligt om det syntes att jag spenderar 5 dagar i veckan på gymmet...

Santoro
2014-02-19, 15:01
Det känns yttepyttelite bättre.

Inte för att jag har några modellambitioner, men det vore ju trevligt om det syntes att jag spenderar 5 dagar i veckan på gymmet...

Träna tungt och progressivt under hela 2014 och du kommer se bra ut, pinkie swear.

Diomedea exulans
2014-02-19, 15:04
förstår vad du menar men kan inte hålla med. att bli fet bör höra till en av dom dåliga sakerna med att INTE träna, även om det framförallt har med kosten att göra.

du kan bulka länge, 1-2år lätt utan att bli fet eller ens förlora rutorna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hur sakta måste man bulka då, typ 1 hekto i månaden? Låter rätt svårt att genomföra i praktiken.

Armed Dingo
2014-02-19, 15:06
förstår vad du menar men kan inte hålla med. att bli fet bör höra till en av dom dåliga sakerna med att INTE träna, även om det framförallt har med kosten att göra.

du kan bulka länge, 1-2år lätt utan att bli fet eller ens förlora rutorna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Hur då?

Jeml
2014-02-19, 15:07
Hur sakta måste man bulka då, typ 1 hekto i månaden? Låter rätt svårt att genomföra i praktiken.

nja snitta någonstans mellan +0,5-1kg/månad så dröjer det lääääänge innan du blir fet.

inte det minsta svårt att genomföra imo..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2014-02-19, 15:08
nja snitta någonstans mellan +0,5-1kg/månad så dröjer det lääääänge innan du blir fet.

inte det minsta svårt att genomföra imo..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Så 6-12 kg på ett år? Tror nog allt man förlorar rutorna då!

KalleTeodor
2014-02-19, 15:10
Så 6-12 kg på ett år? Tror nog allt man förlorar rutorna då!

beror ju givetvis på utgångsläget också.

Jeml
2014-02-19, 15:12
Så 6-12 kg på ett år? Tror nog allt man förlorar rutorna då!

ehee nej? möjligtvis efter 12kg men knappast 6...

har själv gått upp 8kg på mindre än 1år nu. från ~9% bf till 12-13%. rutorna är kvar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2014-02-19, 15:13
ehee nej? möjligtvis efter 12kg men knappast 6...

har själv gått upp 8kg på mindre än 1år nu. från ~9% bf till 12-13%. rutorna är kvar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Okejdå.

Ungkarlsliv
2014-02-19, 15:14
Så 6-12 kg på ett år? Tror nog allt man förlorar rutorna då!

Intressant att du förknippar inte helt synliga rutor med fetma, dags att sluta läsa träningsforum?;)

Jeml
2014-02-19, 15:14
beror ju givetvis på utgångsläget också.

jo men har du inget bra utgångsläge kanske man inte ska bulka.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2014-02-19, 15:15
Intressant att du förknippar inte helt synliga rutor med fetma, dags att sluta läsa träningsforum?;)

Han sa ju att man kan bulka i 1-2 år utan att förlora rutorna. :P Vilken han tydligen kunde.

filmjölk
2014-02-19, 15:46
Han sa ju att man kan bulka i 1-2 år utan att förlora rutorna. :P Vilken han tydligen kunde.

Han är också kanske 22bast och startade som supermager. Du måste inte bulka eller deffa för att lyfta skrot och få resultat av det, det är att underskatta träningen. Nu kommer det här från en som är fet, och äter allt inom räckhåll, men iaf: Ät nyttigt och rejält utan att svulla. Fokus på att få i dig mycket protein och att plocka bort alkohol, godis, kakor, glass och läsk.

Blir du fet av det, så träna mer.

Armed Dingo
2014-02-19, 15:54
Han är också kanske 22bast och startade som supermager. Du måste inte bulka eller deffa för att lyfta skrot och få resultat av det, det är att underskatta träningen. Nu kommer det här från en som är fet, och äter allt inom räckhåll, men iaf: Ät nyttigt och rejält utan att svulla. Fokus på att få i dig mycket protein och att plocka bort alkohol, godis, kakor, glass och läsk.

Blir du fet av det, så träna mer.
Att kunna äta allt det där är ju det som är så underbart med att träna. Jag behöver snarare dra ned på maten. Jag tar riktigt stora tallrikar med mat som jag äter upp fastän jag inte vill ha, sedan blir det sött iallafall. Då plockar jag hellre bort lite av maten som jag ändå inte vill ha.

För att vara efterklok så hade min senaste bulk varit perfekt om jag bara struntat i de där 200 kalorierna från malto jag drog i mig varje dag. Hade hamnat på +300 utan dem, en bra siffra. Nu blev det +500 istället.

Inget malto nästa gång!

Jeml
2014-02-19, 15:56
Han är också kanske 22bast och startade som supermager. Du måste inte bulka eller deffa för att lyfta skrot och få resultat av det, det är att underskatta träningen. Nu kommer det här från en som är fet, och äter allt inom räckhåll, men iaf: Ät nyttigt och rejält utan att svulla. Fokus på att få i dig mycket protein och att plocka bort alkohol, godis, kakor, glass och läsk.

Blir du fet av det, så träna mer.

+1 man MÅSTE inte bulka/deffa hela tiden.

finns heller ingen mening med att klippa bort allt det där. äter man smart och med måtta av allting så kan man äta bullar/godis/glass varje dag ifall man vill det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Animalisk
2014-02-19, 16:12
Man blir starkare och tvingas hjälpa folk med flytten.
Piggare har jag också blivit och jag sover därmed färre timmar vilket borde vara dåligt för återhämtningen?
Går sakta men säkert ner i vikt och måste lära mig att sy in kläderna :d

filmjölk
2014-02-19, 16:17
Att kunna äta allt det där är ju det som är så underbart med att träna. Jag behöver snarare dra ned på maten. Jag tar riktigt stora tallrikar med mat som jag äter upp fastän jag inte vill ha, sedan blir det sött iallafall. Då plockar jag hellre bort lite av maten som jag ändå inte vill ha.

För att vara efterklok så hade min senaste bulk varit perfekt om jag bara struntat i de där 200 kalorierna från malto jag drog i mig varje dag. Hade hamnat på +300 utan dem, en bra siffra. Nu blev det +500 istället.

Inget malto nästa gång!

+1 man MÅSTE inte bulka/deffa hela tiden.

finns heller ingen mening med att klippa bort allt det där. äter man smart och med måtta av allting så kan man äta bullar/godis/glass varje dag ifall man vill det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Man kan faktiskt äta gott utan en massa socker. Tom. godare. Kakor, snask och sån skit står sig ganska slätt mot en fläskkotlett eller liknande imho. Skiten är man ju bara sugen på för att man knarkar socker och slipper tillagning. Grillad kyckling kan man käka kall, gott som snacks eller Wild chips (som är 180ggr godare än vanliga chips).

Nu är det bara till att försöka själv leva som man lär :)

Jeml
2014-02-19, 16:20
hembakta bullar är dock svårslaget, men ja allt köpeskit osv klarar man sig utan :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

rantantant
2014-02-19, 16:36
- Att jag inte kan tvätta håret varenda gång jag tränar = får skitigt hår. (haha, kanske inget folk med kort hår kan relatera till men har man långt hår är det keff)
- Att man känner sig som a piece of meat varje gång man kör knäböj.
- Att diska alla shakers vareviga dag.
- Att man konstant känner sig som ett blåbär när man faktiskt börjar läsa på om träning.
- Den eviga jakten efter matchande vikter som mirakulöst sprids med vinden.

xanton
2014-02-19, 17:39
Jag har en: Att man måste välja mellan att deffa eller bulka, och alltså välja att bli sämre på en av de grejerna man vill uppnå (lågt fett och mycket muskler). Finns det någon annan hobby som är sån? I karate, blir du sämre på slag om du tränar sparkar? När du syr kläder, blir du sämre på dubbelsömmar om du tränar enkelsömmar? När du sjunger, blir du sämre på höga C om du tränar höga A?

Måste dock säga en clean bulk är väldigt gött. Du kan se väldigt deffad ut om ditt utgångsläge var sånt så då går det att bygga ett långt tag innan du kanske måste deffa lite.

Ens sociala liv existerar knappt. Vilket resulterar till att man aldrig får ligga, som i sin tur leder till mängder med dåliga sexchattar.
Och i slutändan så ligger man där och gråtrunkar i sin ensamhet och hoppas på att man inte förlorat värdefull testo.
Helt plötsligt mår man ännu sämre för att man dessutom tagit alldeles för mkt PWO och sätter sig på balkongen och kedjeröker och intalar sig att, "I vår ska jag bli den bästa versionen av mig själv."
Vilket aldrig händer.

+1 , fast utan rökningen dårå.

XXXL
2014-02-19, 20:06
Speciellt när den allmäna uppfattningen verkar vara att man ska bli piggare av att träna!

Du och Langster är mina själsfränders.

Ens sociala liv existerar knappt. Vilket resulterar till att man aldrig får ligga, som i sin tur leder till mängder med dåliga sexchattar.
Och i slutändan så ligger man där och gråtrunkar i sin ensamhet och hoppas på att man inte förlorat värdefull testo.
Helt plötsligt mår man ännu sämre för att man dessutom tagit alldeles för mkt PWO och sätter sig på balkongen och kedjeröker och intalar sig att, "I vår ska jag bli den bästa versionen av mig själv."
Vilket aldrig händer.

http://youonlyliveonce.com.au/wp-content/uploads/2013/07/Feel.jpg

muddler
2014-02-19, 23:25
-de hjärnspöken som kan uppkomma när man varit riktigt nära att ta ett nytt rekord och failat knappt, fan jag kan i alla fall inte slappna av tills skiten är bärgad, vilket ju kan ta flera veckor ibland.

Akada
2014-02-19, 23:37
- Att jag inte kan tvätta håret varenda gång jag tränar = får skitigt hår. (haha, kanske inget folk med kort hår kan relatera till men har man långt hår är det keff)
- Att man känner sig som a piece of meat varje gång man kör knäböj.
- Att diska alla shakers vareviga dag.
- Att man konstant känner sig som ett blåbär när man faktiskt börjar läsa på om träning.
- Den eviga jakten efter matchande vikter som mirakulöst sprids med vinden.
Dags o sluta böja i kortkort & obefintligt linne då.

JK, snälla fortsätt!!

rantantant
2014-02-20, 12:44
Dags o sluta böja i kortkort & obefintligt linne då.

JK, snälla fortsätt!!

Jag har tänkt att det beror på att jag kör i bikini, men nu är jag helt säker.

EpicLloyd
2014-03-03, 16:44
Träningsvärk, skador och nojjor över maten...

Huungg
2014-03-03, 16:48
Hur ledsen man blir efter en misslyckad maxning

Känslan av att man tappat allt efter några dagars vila

Tobbey
2014-03-03, 19:44
Folk slutar fråga om man ska med på krogen, på kryssning osv, iprincip allt där alkohol är inblandat bara för de tror man är "nyttig och hälsosam" och ska spendera sina fredagkvällar på foamrollern med en kvargburk i handen.

lillmesen
2014-03-03, 20:03
Att folk blir extra rädd för en när man brusar upp

Althen
2014-03-03, 20:25
Att folk ska fråga om 15000 råd, men sen gör dem inget av det man säger lik förbannat.

Tobbey
2014-03-03, 20:35
Att folk ska fråga om 15000 råd, men sen gör dem inget av det man säger lik förbannat.

+1 väldigt tröttsamt. Får ofta frågor hur jag lägger upp min träning på gymmet osv, men har slutat förklara "in-depth", säger bara att jag lyfter tungt och ofta samt sover så många timmar som möjligt :D

Radikaal
2014-03-03, 20:37
När man blir bjuden på fest men bestämt sig för att vara seriös med träningen och kanske gå ner några kilo eller så är man inte är så sugen följa med när någon frågar när man gjort ett kanonpass tidigare under dagen och man får känslan det blir ett bortkastat pass (vilket det egentligen inte blir, bara lite sämre än det kunde varit). Sedan kan folk slut ahöra av sig om det för att de tror man är så året runt, vilket iaf på mig verkligen inte stämmer.

Ofta sliten, ofta sjuk osv när man tränar riktigt hårt och kanske mer än man klarar av, speciellt innan man känner sin kropp. Fast när man hittat vad man klarar av är detta problem borta iaf för mig.

Pengar, själv betalar jag 5000kr/år bara på gymkort och då är jag verkligen inte rik heller. Samt kosttillskott, och mat för att få "så bra resultat som möjligt" kostar en hel del merjämfört med en svensson kost på korv och makaroner. Det är å andra sidan ett intresse så det är något jag hellre läggar pengar på än snus/tobak/onödiga prylar.

Tiden. Själv är jag sån att jag som många andra vill få så bra resultat som möjligt, så jag konsumerar en stor tid på att läsa och jämföra forskning och andras erfarenheter för att få en bra bild vad som är i teorin är bästa uppläggen för maximalt resultat för att sedan utvärdera själv i praktiken. Vill inte lägga tid&pengar på gymmet i onödan (vilket jag gjorde första 2åren av träning).

När man tvingas höra "skitsnack" tex vid fikabord eller någonannanstans i vardagen om en artikel de läst i aftonbladet och sedan tror det är 100% sanning och inte finns någon annan förklaring, där de tror man är dum i huvudet om man tex säger man kan gå ner i vikt och äta pizza/godis, att morgonpromenad inte bränner mer fett än annan promenad, eller att tjejer bör träna tungt precis som killar om de vill få bra resultat och 1000 andra exempel.

tossefar
2014-03-03, 21:01
När man blir bjuden på fest men bestämt sig för att vara seriös med träningen och kanske gå ner några kilo eller så är man inte är så sugen följa med när någon frågar när man gjort ett kanonpass tidigare under dagen och man får känslan det blir ett bortkastat pass (vilket det egentligen inte blir, bara lite sämre än det kunde varit). Sedan kan folk slut ahöra av sig om det för att de tror man är så året runt, vilket iaf på mig verkligen inte stämmer.

Ofta sliten, ofta sjuk osv när man tränar riktigt hårt och kanske mer än man klarar av, speciellt innan man känner sin kropp. Fast när man hittat vad man klarar av är detta problem borta iaf för mig.

Pengar, själv betalar jag 5000kr/år bara på gymkort och då är jag verkligen inte rik heller. Samt kosttillskott, och mat för att få "så bra resultat som möjligt" kostar en hel del merjämfört med en svensson kost på korv och makaroner. Det är å andra sidan ett intresse så det är något jag hellre läggar pengar på än snus/tobak/onödiga prylar.

Tiden. Själv är jag sån att jag som många andra vill få så bra resultat som möjligt, så jag konsumerar en stor tid på att läsa och jämföra forskning och andras erfarenheter för att få en bra bild vad som är i teorin är bästa uppläggen för maximalt resultat för att sedan utvärdera själv i praktiken. Vill inte lägga tid&pengar på gymmet i onödan (vilket jag gjorde första 2åren av träning).

När man tvingas höra "skitsnack" tex vid fikabord eller någonannanstans i vardagen om en artikel de läst i aftonbladet och sedan tror det är 100% sanning och inte finns någon annan förklaring, där de tror man är dum i huvudet om man tex säger man kan gå ner i vikt och äta pizza/godis, att morgonpromenad inte bränner mer fett än annan promenad, eller att tjejer bör träna tungt precis som killar om de vill få bra resultat och 1000 andra exempel.

Jag tycker att du har valt många av nackdelarna själv. Varför skulle man inte hänga med på fest för att man har haft bra pass? Måste du dricka??

Vad är poängen med att betala 5000 om året om du inte har mycket pengar? Folk kommer alltid att prata om saker de inte förstår sig på, jag tycker inte att det har med träningen i sig att göra. Läs t.ex. spartråden, EU-tråden, Ukraina-tråden eller vilken politisk tråd som helst på kolo. Det är de lågutbildade och lågintelligenta som argumenterar hårdast och låter mest.

Captainwide
2014-03-03, 21:06
Den största nackdelen enligt mig är att många ska envisas med att kalla mig "biffen", "hulken", "olympia" och att de tror att allt måste handla om träning så fort man ska skapa kontakt med mig. Visst jag älskar träning men jag har andra intressen också. :D *screwy*

Men men, kunde varit värre helt klart.

iddqd
2014-03-03, 21:38
- Man kan vara tvungen att tillbringa massa tid i samma lokal med folk man verkligen inte gillar
-
Det här är det värsta. Jag hatar gym.

Sohlsken
2014-03-03, 21:51
- När man gör sin favoritövning och folk försöker stöta på en, eller börjar konversera helt oprovocerat.
- Att inte längre kunna köpa kläder i vanliga affärer för att allting är anpassat efter tjejer med spinkiga axlar. Det var svårt nog innan, jag är rätt bredaxlad, och inte har det hjälpt. Är inte direkt billigt att handla vardagskläder i sportaffärer. Kan inte ens köpa jackor någon annanstans.
- Att behöva förklara om och om igen vad man inte VILL äta p.g.a. fitnessmål, och sedan bli inträngd i ett hörn och tvingas bryta mot sagda mål för att inte känna sig som en kass förebild för syskonbarnen.
- Att saker som tidigare smakade gott nu smakar riktigt äckligt efter att ha ätit "rent" ett tag. Muffins, smågodis, bearnaisesås, chips? Nej tack, det är inte ens gott längre...

björne92
2014-03-03, 21:56
Vad är dessa cancerframkallande saker med träning?

snelhest
2014-03-03, 22:23
Det värsta är att man ser helt otränad ut utan pump *cry*

Armed Dingo
2014-03-03, 23:13
-
- Att saker som tidigare smakade gott nu smakar riktigt äckligt efter att ha ätit "rent" ett tag. Muffins, smågodis, bearnaisesås, chips? Nej tack, det är inte ens gott längre...
You obviously har inte smakat lite av Erik Lallerstedts bea till en juicig entrecote...

Jag håller med dig om skräpet som muffins, chips och dylikt. Däremot kan jag få himla sug efter flingor och sylt med mjölk, som egentligen är lika skräpigt det. Mindre fett bara.

Fett har jag blivit känslig för, socker är okej. Bean är baserad på rapsolja som är omättat fett. Omättat är gött *hug*

Radikaal
2014-03-03, 23:29
Jag tycker att du har valt många av nackdelarna själv. Varför skulle man inte hänga med på fest för att man har haft bra pass? Måste du dricka??

Vad är poängen med att betala 5000 om året om du inte har mycket pengar? Folk kommer alltid att prata om saker de inte förstår sig på, jag tycker inte att det har med träningen i sig att göra. Läs t.ex. spartråden, EU-tråden, Ukraina-tråden eller vilken politisk tråd som helst på kolo. Det är de lågutbildade och lågintelligenta som argumenterar hårdast och låter mest.

Ja visst har jag det, tror också det är en "bieffekt" många andra har och väljer själva, har många kompisar som undviker en stor del av deras sociala liv för att de är rädda det ska påverka träningen som är allt deras liv kretsar kring. Tex inte spela roliga bollsporter med kompisgänget, inte våga ta en bulla när det är kalas eller följa med och festa och sådana saker. Så extrem är inte jag, men det händer jag inte känner mig taggad att följa med på "all in" fester som egentligen är skitkul när jag är uppe i en seriös träningsperiod eller deffar. Sen tycker jag det är väldigt tråkigt gå på fest nykter.

5000 lägger jag för att jag tycker det är värt det; mår mycket bättre generellt av att träna än att inte göra det. Var tjock för 7år sedan, och mådde inte alls bra. Ska jag bli det igen är jag hellre riktigt stark då samtidigt.

Jo håller med om att folk alltid kommer prata om sånt de inte förstår men tycker träning och dieter är väldigt vanligt samtalsämne och med mycket okunskap, och ju mer påläst och erfarenhet man själv har så jobbigare blir det höra allt skitsnack, folk som rekommenderar andra köra på pulverdieter med 500kcal utan att träna och sådant och tror dom tappat flera kilo fett efter en vecka för att ta ett exempel.

Xtronal
2014-03-04, 03:02
Att jag personligen ser fetare ut bulkad med mer muskler ijmf med förut.

björne92
2014-03-04, 06:09
Vad är de för tråd egentligen, man tappar ju all motivation?

Kedaran
2014-03-04, 10:32
Bean är baserad på rapsolja som är omättat fett. Omättat är gött *hug*

Bea utan smör är ingen bea :'(

Bryggan
2014-03-04, 10:49
Man växer ur kläder.

Raschmus
2014-03-04, 11:00
För egen del tycker jag bara det är tråkigt med träning och det har blivit ett nödvändigt ont.

Sohlsken
2014-03-04, 11:05
You obviously har inte smakat lite av Erik Lallerstedts bea till en juicig entrecote...

Jag håller med dig om skräpet som muffins, chips och dylikt. Däremot kan jag få himla sug efter flingor och sylt med mjölk, som egentligen är lika skräpigt det. Mindre fett bara.

Fett har jag blivit känslig för, socker är okej. Bean är baserad på rapsolja som är omättat fett. Omättat är gött *hug*

Finns den att köpa i affär? Challenge accepted, liksom :D
Jag pallar inte socker längre, använder byter t.o.m. ut rörsocker mot honung i alla mina recept, varesig matlagning eller bakning, bara för att det *känns* så skitigt. Men en bea utan smör är jag nyfiken på, vad jag fattat ska det egentligen vara rapsolja och inget annat. Omättat är grymt gött *cupid*

- Dagens dåliga sak med träning (typ dålig). Att ha blivit stark nog att lyfta vikter som kan skada en allvarligt om man sätter ned dem för fort.

Armed Dingo
2014-03-04, 11:09
Finns den att köpa i affär? Challenge accepted, liksom :D
Jag pallar inte socker längre, använder byter t.o.m. ut rörsocker mot honung i alla mina recept, varesig matlagning eller bakning, bara för att det *känns* så skitigt. Men en bea utan smör är jag nyfiken på, vad jag fattat ska det egentligen vara rapsolja och inget annat. Omättat är grymt gött *cupid*

- Dagens dåliga sak med träning (typ dålig). Att ha blivit stark nog att lyfta vikter som kan skada en allvarligt om man sätter ned dem för fort.

Den finns att köpa i butik. Kan hända att det är smör i också men jag vet att rapsolja kom först i listan och sedan äggula. Liten rund plastburk med svart etikett med en kock (Erik) på.

Sjukt biffig jag är idag btw..måste kolla spegeln lite

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

J.V
2014-03-04, 12:39
- Folk frågar en ofta om träning och kost.Det här är väl det absolut värsta kan jag tycka. Jag är intresserad av träning och kost och det är den hobby som upptar absolut mest tid, både praktiskt när det gäller själva träningen och teoretiskt när jag själv läser på, men jag OOORRRKKKKKARRRRRRRRRRRR inte med alla frågor från vänner, bekanta och kollegor hur man ska träna för att se ut si och så, om bröd är onyttigt och hur många veckor de kommer ta innan de är deffade när det ändå bara slutar med att de gör det senaste från Aftonbladet.

Jontalinen
2014-03-04, 13:01
Det här är väl det absolut värsta kan jag tycka. Jag är intresserad av träning och kost och det är den hobby som upptar absolut mest tid, både praktiskt när det gäller själva träningen och teoretiskt när jag själv läser på, men jag OOORRRKKKKKARRRRRRRRRRRR inte med alla frågor från vänner, bekanta och kollegor hur man ska träna för att se ut si och så, om bröd är onyttigt och hur många veckor de kommer ta innan de är deffade när det ändå bara slutar med att de gör det senaste från Aftonbladet.

Jag tycker faktiskt att detta är ganska kul, men sen är jag också lärare så det ligger väl i min natur att vilja förklara och berätta min syn på saker och ting.

Trapz
2014-03-04, 13:42
Att man aldrig blir nöjd med sig själv och kommer alltid känna sig lite för liten hur mycket man än tränar. Och om man väl kommer till en punkt där man känner sig helt nöjd till 100 procent, vad gör man då?

Alexton
2014-03-04, 13:59
Det absolut värsta av allt är...

När låren blir så breda att man börjar skava sönder byxorna 10 ggr så snabbt som förut.

Tyrwing
2014-03-04, 14:33
Det absolut värsta av allt är...

När låren blir så breda att man börjar skava sönder byxorna 10 ggr så snabbt som förut.

+1

Efter all inriktning på baksida lår de senaste 10 veckorna sprack mina byxor baktill. :(

Sohlsken
2014-03-25, 15:39
Att komma i tillräckligt bra form för att nästan kunna se magrutor, och att det sedan verkligen syns när man som tjej blir "spontantjock" en vecka i månaden.

Även när man deffar, alla som lägger upp bilder på godsaker och sinnesstört god mat här på Kolo. Speciellt de som bulkar.

lillmesen
2014-03-25, 15:49
Att man aldrig blir nöjd med sig själv och kommer alltid känna sig lite för liten hur mycket man än tränar. Och om man väl kommer till en punkt där man känner sig helt nöjd till 100 procent, vad gör man då?

då börjar man att samla på frimärken

Lucaas
2014-03-25, 15:51
Att man aldrig blir nöjd med sig själv och kommer alltid känna sig lite för liten hur mycket man än tränar. Och om man väl kommer till en punkt där man känner sig helt nöjd till 100 procent, vad gör man då?


Satsar på att bli starkare

Bandid0
2014-03-25, 15:54
Det i särklass sämsta med träning är att det är fruktansvärt mycket jobb för väldigt lite resultat, åtminstone sedan man är förbi nybörjaråren.

Jämför med att t.ex. spela instrument eller lära sig en skicklighetssport, vilket bodybuilding inte är på något sätt, under några omständigheter. Styrkelyft och Tyngdlyftning däremot är i högre grad präglade av skicklighet, men är fortfarande beroende av medfödda fysiska egenskaper i högre utsträckning än andra sporter och hobbies.

Om man skulle spela gitarr, gå på danskurs eller åka snowboard 6-8 timmar i veckan så kan jag garantera att man är vass efter 5 år. Och då räknar jag inte ens med all tid som inom träning går åt till att laga mat och äta den förbannade maten osv. Lägg därtill tid för att läsa på om ämnet, planera sina träningspass osv. så är du nästan uppe i en halvtidstjänst. Och det krävs i regel 10+ år av träning för att uppnå några resultat att skryta med, helst ska man också ha börjat träna när man var 13 år gammal.

Kort och gott, träningen tar väldigt mycket tid och engagemang och ger för de allra flesta väldigt lite avkastning.

Morty
2014-03-25, 16:19
Hur jävla trött jag generellt är måste ju vara den värsta delen. Ibland är det nice men ofta (nu) är det redigt trist. Om 45 minuter ska jag springa 8-12km men känner mest för att lägga mig och sova och cykelpasset efteråt känns just nu rätt omöjligt. Jag vet att det kommer att gå bra men just nu är det fan en kamå för att hålla ögonen öppna, haha. Nåja.

Det är dock helt klart värt det. Känslan av att vara i form är grym. Välmåendet efter ett pass, nästan oavsett hur hårt det var, är grym. Den ökade aptiten är trevlig och att man är snygg är också grymt kul.

Snubben
2014-03-25, 16:21
Hur jävla trött jag generellt är måste ju vara den värsta delen. Ibland är det nice men ofta (nu) är det redigt trist. Om 45 minuter ska jag springa 8-12km men känner mest för att lägga mig och sova och cykelpasset efteråt känns just nu rätt omöjligt. Jag vet att det kommer att gå bra men just nu är det fan en kamå för att hålla ögonen öppna, haha. Nåja.

Nu kör du avsevärt hårdare än mig men jag ska iväg me dlöpklubben och springa intervaller 1800 och just nu vill jag inget hellre än att bara sova, sova, sova, sova, sova.

Morty
2014-03-25, 16:36
Nu kör du avsevärt hårdare än mig men jag ska iväg me dlöpklubben och springa intervaller 1800 och just nu vill jag inget hellre än att bara sova, sova, sova, sova, sova.

http://makeitadoubleplease.com/wp-content/uploads/2013/07/Drink-Coffee.jpg

Dewon
2014-03-25, 16:45
Mitt gamla jag finns fortfarande någonstans där inne, en person som kunde köpa dryga kilot godis två-tre gånger i veckan och dricka så många goda mängder cola och dylikt varje helg.. En del av mig saknar det men finns ingen chans att jag skulle gå tillbaka, det enda negativa nu skulle väl vara att man börjar bli så beroende av träning och att allmänheten börjar tröttna på min hype över reglering av proteinsyntes och allt snack däremellan. ;)

Madness
2014-03-25, 17:47
Tjatas alldeles för mycket i media om att man aldrig ska vila och att allas resor räknas och att träning är viktigt och nyckeln till himmelen. Fyll på:

- Kläder slutar passa
- Man är tvungen att äta på ett ofta dyrt och äckligt sätt
- Typ alla skadar sig någon gång, känner du någon som aldrig skadat sig? Vissa skadar sig brutalt
- Det tar upp ganska mycket tid
- Det ger egentligen inte något. Ur hälsoperspektiv är det ju mycket man gör för muskelmassans skull som är cancerogent.
- Det är ofta ganska dyrt med gymkort, tillskott, träningskläder
- Om man väl lyckas bli stor eller stark blir man anklagad för att ta doping
- Man kan vara tvungen att tillbringa massa tid i samma lokal med folk man verkligen inte gillar
- Man blir sammanknippad med de nyfrälsta instagrambyggarna eller crossfitsekten
-

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/5371468/Men-with-big-muscles-cut-cancer-risk-by-40-per-cent.html

Snubben
2014-03-25, 17:54
[...]


Ah, det som är hemligheten :cool:

lillmesen
2014-03-25, 19:59
Mitt gamla jag finns fortfarande någonstans där inne, en person som kunde köpa dryga kilot godis två-tre gånger i veckan och dricka så många goda mängder cola och dylikt varje helg.. En del av mig saknar det men finns ingen chans att jag skulle gå tillbaka, det enda negativa nu skulle väl vara att man börjar bli så beroende av träning och att allmänheten börjar tröttna på min hype över reglering av proteinsyntes och allt snack däremellan. ;)

typ när du påstår att dina kollegors matlådor har subtoptimal aminosyraprofil och att det saknas adekvata mängder vitamin Q?

JeppeAndersson
2014-03-25, 20:02
Det kan göra jävligt ont, t.ex när man faller i knäböjen.

spoon
2014-03-25, 20:04
Mitt gamla jag finns fortfarande någonstans där inne, en person som kunde köpa dryga kilot godis två-tre gånger i veckan och dricka så många goda mängder cola och dylikt varje helg.. En del av mig saknar det men finns ingen chans att jag skulle gå tillbaka, det enda negativa nu skulle väl vara att man börjar bli så beroende av träning och att allmänheten börjar tröttna på min hype över reglering av proteinsyntes och allt snack däremellan. ;)


Jag snackar aldrig träning privat och delar väldigt sällan ut något träningsrelaterat på facebook. Folk är inte intresserade så jag besparar dom det.


Det negativa som jag ser med träning är tiden som det tar. Man kunde blivit jävligt bra på mycket om man hade lagt 15h i veckan 52 veckor om året i 5 år. Men istället så är man bara en medioker amatör.

lillmesen
2014-03-25, 20:07
Det negativa som jag ser med träning är tiden som det tar. Man kunde blivit jävligt bra på mycket om man hade lagt 15h i veckan 52 veckor om året i 5 år. Men istället så är man bara en medioker amatör.


Men du kommer till valhall min käre vän, det gör inte dom andra

Doggeh
2014-03-26, 01:36
-De flesta associerar en endast med träning. Hallå jag är ju faktiskt liiite mer än knäböj, mark och bänk *cry*

Sen får jag inte glömma kommentaren "Grov" som jag får höra härs & tvärs hela tiden. Jävla grov.

Ett Orm
2014-03-26, 01:45
-De flesta associerar en endast med träning. Hallå jag är ju faktiskt liiite mer än knäböj, mark och bänk *cry*

Sen får jag inte glömma kommentaren "Grov" som jag får höra härs & tvärs hela tiden. Jävla grov.

Exakt. Och glöm inte tjatet om " vilka jävla armjävlar" hela tiden!

Scorpionida
2014-03-26, 12:00
Exakt. Och glöm inte tjatet om " vilka jävla armjävlar" hela tiden!

Det här var alltså i tråden "DÅLIGA saker med träningen"??? *whatever*

Diomedea exulans
2014-03-26, 12:12
Man måste köpa nya byxor eftersom de gamla slutar passa. Inte för att man fått större benmuskler, utan för att bulken har gjort en för rund om magen.

Bubblan84
2014-03-26, 12:19
Det enda dåliga som jag kommer på är att det tar en massa tid. Brallor spräckte jag onödigt ofta redan innan jag började träna :D

Sohlsken
2014-03-26, 15:40
Att baka någonting riktigt förbannat gott men behöva koppla begäret att äta det överhuvudtaget innan påfyllnadsdagen, för jag deffar ju och 600g zucchini mättar bättre än 28.7g chokladboll D: spelar ingen roll om den är gjord på nötter, torkad frukt, kakao och honung. Jepp.

Tycker faktiskt att tiden tar är en av de lättaste delarna med träningen, men det beror nog på min livssituation just nu. Jag lägger mitt eget schema.

Negativt är också all den matematik som helt plötsligt ingår i det vardagliga livet. Jag hatar verkligen matte. Tror dock att det har haft en positiv effekt på hjärnan med lite matematisk utmaning, minnet har blivit ännu bättre :cool:

typ när du påstår att dina kollegors matlådor har subtoptimal aminosyraprofil och att det saknas adekvata mängder vitamin Q?

Klockrent!

filantropen78
2014-03-26, 18:51
Man blir för snygg och får många brudar, vilket skapar avundsjuka.

Ungkarlsliv
2014-03-26, 18:54
Att baka någonting riktigt förbannat gott men behöva koppla begäret att äta det överhuvudtaget innan påfyllnadsdagen, för jag deffar ju och 600g zucchini mättar bättre än 28.7g chokladboll D: spelar ingen roll om den är gjord på nötter, torkad frukt, kakao och honung. Jepp.

Tycker faktiskt att tiden tar är en av de lättaste delarna med träningen, men det beror nog på min livssituation just nu. Jag lägger mitt eget schema.

Negativt är också all den matematik som helt plötsligt ingår i det vardagliga livet. Jag hatar verkligen matte. Tror dock att det har haft en positiv effekt på hjärnan med lite matematisk utmaning, minnet har blivit ännu bättre :cool:



Klockrent!


Say what? Vilken matte? Dubbla kroppsvikten? % av dina maxvikter?

filantropen78
2014-03-26, 18:55
Fixeringen är jobbigast tycker jag, dvs man gör avkall på mycket annat , framförallt pga utseendefixering.

Dewon
2014-03-26, 19:00
typ när du påstår att dina kollegors matlådor har subtoptimal aminosyraprofil och att det saknas adekvata mängder vitamin Q?

Haha precis så!

z_bumbi
2014-03-26, 21:37
Say what? Vilken matte? Dubbla kroppsvikten? % av dina maxvikter?

Jag undrade också lite över den delen men det kan vara kondition involverat.

cero
2014-03-26, 21:46
Jag undrade också lite över den delen men det kan vara kondition involverat.

Nu är du lite väl optimistisk. :D Handlar ju givetvis om optinoja-matematik. Ett paket kvarg + en kycklingfilé - stekfett + broccoli = ??

För att bidra till tråden:

Mängden tid man lägger ned och hur lite utdelning man egentligen får. Spenderar man motsvarande tid på något annat så har man potential att komma extremt långt inom något område.

Alltidxx
2014-03-26, 21:55
- Man blir betraktad som dum och fåfäng tills motsatsen bevisats

cero
2014-03-26, 22:08
- Man blir betraktad som dum och fåfäng tills motsatsen bevisats

Att klä sig propert och undvika alla saker som förknippas med gymstereotyper fungerar ganska bra.

lillmesen
2014-03-26, 22:10
Att klä sig propert och undvika alla saker som förknippas med gymstereotyper fungerar ganska bra.

typ INTE "nu är det finmiddag på gång, bäst jag tvättar min favorit-gasp hoodie":smash:

Heddaway
2014-03-26, 22:11
Att man lägger ner mkt tid kontra får betydligt mindre utdelning, är väl lite så för att man är "besatt och beroende" av träningen och därför fortsätter med sina rutiner trots att man vet att det är "onödigt". Så är det väl med alla passioner. Man kan lägga tusentals kronor och timmar på ett intresse men inte få ett dugg tillbaka förutom att man får göra något man brinner för.

Dezen
2014-03-26, 22:24
Dåligt vet jag inte om man kan kalla det, men brukar komma på mig själv med att spänna vissa muskler när jag t.ex läser eller tänker om/på en övning. Lite som att man omedvetet drar upp axlarna när man är stressad.

XXXL
2014-03-26, 23:37
Att man lägger ner mkt tid kontra får betydligt mindre utdelning, är väl lite så för att man är "besatt och beroende" av träningen och därför fortsätter med sina rutiner trots att man vet att det är "onödigt". Så är det väl med alla passioner. Man kan lägga tusentals kronor och timmar på ett intresse men inte få ett dugg tillbaka förutom att man får göra något man brinner för.

Fast, träningen behöver inte vara så farligt dyr faktiskt. Träna på någon billig atletklubb, bara hålla sig till proteinpulver och inte en massa annat mumbo-jumbo, träna i billiga t-shirts och sweatpants så är de nog säkert en av de billigare aktiviteterna du kan pyssla med.

Heddaway
2014-03-27, 01:12
Fast, träningen behöver inte vara så farligt dyr faktiskt. Träna på någon billig atletklubb, bara hålla sig till proteinpulver och inte en massa annat mumbo-jumbo, träna i billiga t-shirts och sweatpants så är de nog säkert en av de billigare aktiviteterna du kan pyssla med.

Nä precis. Menade inte att träning måste vara dyrt utan att det finns andra intressen som kan kosta en mycket på olika sätt men man gör det ändå.

Som svar på ett tidigare inlägg om att man lägger ner så mkt arbete på träningen men kanske inte får så stora resultat.

Träna i slappa billiga kläder är ju awesome. Min träning är inte spec dyr alls. MEN ONT HAR MAN JÄMT! (för o va OnT)

Ett Orm
2014-03-27, 01:14
Det här var alltså i tråden "DÅLIGA saker med träningen"??? *whatever*

Vad vill du?

Alltidxx
2014-03-27, 09:36
Att klä sig propert och undvika alla saker som förknippas med gymstereotyper fungerar ganska bra.

Jo jag vet. Det brukar inte räcka hela vägen dock. Det brukar räcka till att folk blir avvaktande istället för dömande.

"Kolla den där, han har lagt många timmar på gymmet, jojo sådana vet man ju hur de är... fast han ÄR ju väldigt välklädd också... hm nu blir jag osäker, KANSKE är han inte en sån fåne jag först antog..."

Och sen är det helt kritiskt att man säger rätt saker första 30 sekunderna :)

spoon
2014-03-27, 09:40
Hur stor måste man vara för att få dom misstankarna mot sig? Jag är nyfiken AlltidXX. Själv så väger jag runt 100 kg på 182 cm men jag är inte större en en Svensson med kläder på. Klart att jag är mer tränad än en Svensson men det ger inget "Wow-intryck"

Jag skulle gissa att 120 kg på 182 cm så börjar folk att höja på ögonbrynen.

Alexton
2014-03-27, 11:28
Något som är otippat drygt är att sex blir betydligt jobbigare efter ett tungt ben/rygg pass.

Fått sådan rejäl kramp i ena skinkan att jag blev liggandes som en klubbad säl efter ett rejält böj pass.

Jobbigt
2014-03-27, 11:37
Något som är otippat drygt är att sex blir betydligt jobbigare efter ett tungt ben/rygg pass.

Fått sådan rejäl kramp i ena skinkan att jag blev liggandes som en klubbad säl efter ett rejält böj pass.

Känner igen det är med skinkan :D inte bar jag då, skönt :P

Heddaway
2014-03-27, 11:52
Känner igen det är med skinkan :D inte bar jag då, skönt :P

Det är rätt segt att vara överst också efter o kört böj/mark. Höfterna och benen blir demolerade förfan=P

xanton
2014-03-27, 11:57
Nä precis. Menade inte att träning måste vara dyrt utan att det finns andra intressen som kan kosta en mycket på olika sätt men man gör det ändå.

Som svar på ett tidigare inlägg om att man lägger ner så mkt arbete på träningen men kanske inte får så stora resultat.

Träna i slappa billiga kläder är ju awesome. Min träning är inte spec dyr alls. MEN ONT HAR MAN JÄMT! (för o va OnT)

Eller en sak som blir dyrare är ju maten, även om man hade ätit ungefär lika nyttigt så hade man inte ätit lika mycket mat.

Sohlsken
2014-03-27, 14:13
Say what? Vilken matte? Dubbla kroppsvikten? % av dina maxvikter?

Se nedan :D

Nu är du lite väl optimistisk. :D Handlar ju givetvis om optinoja-matematik. Ett paket kvarg + en kycklingfilé - stekfett + broccoli = ??

You got me :cool: fast mer "Vad är jag villig att offra för att få in minst en mörk chokladkaka i veckan i deffen?" Då blir det matte. Och sedan att byta matvaror hela jäkla tiden för att hålla intresset uppe, då vill jag räkna makros och i alla fall hålla dem rimligt opti :D

Det är rätt segt att vara överst också efter o kört böj/mark. Höfterna och benen blir demolerade förfan=P

+1 eller bara att ha kört ben hur man än gör det.