handdator

Visa fullständig version : Ni som deffat flera gånger, kan ni känna instinktivt när det är dags för ny deff?


robsson
2014-02-16, 17:03
Är för tillfället på bulk och har vräkt i mig mat senaste tiden. Ibland så magsyran sprutat upp i halsen på mig. Gjort bra styrkeökningar. Nu börjar jag dock på något sätt känna att det är dags för att deffa igen.

Jag har inte lika stor aptit som i början på bulken, finner inte lika stort nöje i att äta skräp längre, känner mig tung och slö, styrkeökningarna har stagnerat, tycker jag blivit ful i spegeln, känns ohälsosamt, det börjar bli ljusare ute, mm mm.

Något säger mig alltså att det är dags att deffa igen. Jag väger mig inte överhuvudtaget utan går endast på spegeln och vad jag känner. Och så styrkeökningarna i gymmet förstås för där har jag stenkoll på precis allt. Men väger mig gör jag som sagt inte. Har inte ens en våg hemma.

Nu undrar jag om någon annan gör på liknande sätt, kanske haft dåliga erfarenheter av att göra så här eller liknande.

NiklasAlm
2014-02-16, 17:37
Du kunde väl inte öka i styrka p.g.a. genetik?

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:39
Nej, jag brukar använda gravidmagen som måttstock. När det ser ut som om jag är i 6:e månaden är det dags.

Armed Dingo
2014-02-16, 17:58
När jag känner som du beskriver är det hög tid. :)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

cAase
2014-02-16, 17:58
Jag går efter spegeln, inte vikten. Som Martin Berkhan sa, när jag börjar bli oaptitligt fet så kommer deff-tankarna. Jag har också märkt att när jag håller formen året om, blir träningen mycket roligare och självkänslan ökar. Visserligen ökar vikterna på gymmet lite saktare och man får kämpa lite mer för att få någon progression, men min nettoglädje på slutet av året är mycket större. När jag bulkat upp mig tidigare och hamnat på 16+ bf var man allt annat än nöjd med sitt utseende.

Theet
2014-02-16, 18:04
Nu har jag inte varit i dunderform så många gånger men för mig så handlar det om när nästa tävling är och hur många kilon jag behöver gå ner för att komma under 7% fett.