handdator

Visa fullständig version : Din son/dotter är homosexuell


Sidor : [1] 2

Latissimus Dorsi
2014-02-16, 15:41
Din son/dotter är homosexuell

Jockefoten
2014-02-16, 15:42
Har inga barn, men hade inte brytt mig.

tlk
2014-02-16, 15:42
Ok.


Tydligen kom det en poll efter jag hade svarat.

Hade inte brytt mig öht.

Fatalist
2014-02-16, 15:43
Jag har inga barn

Latissimus Dorsi
2014-02-16, 15:43
Och svara ärligt, motivera om du har lust :)

awesomooo
2014-02-16, 15:44
Visst skulle jag kunna leva med det men inget jag skulle velat. Som tur är har jag inga barn då jag själv känner mig som ett barn så behöver inte tänka något på det.

mela
2014-02-16, 15:45
Ser inget problem i att min barn skulle vara homosexuell så länge som denne är lycklig.


Men jag lär gardera mig och skaffa fler än 1 barn så att jag öksar chanserna för att få barnbarn :D

ceejay
2014-02-16, 15:45
Får väl skaffa en till unge som kan föra generna vidare, careface.

Diomedea exulans
2014-02-16, 15:45
Inga problem, jag är väl ingen idiot?

Latissimus Dorsi
2014-02-16, 15:46
Personligen hade jag blivit oerhört ledsen. En typisk dubbelmoral, homosexualitet är ok så länge det inte angår mig haha..

Duran
2014-02-16, 15:46
No problem.

Börje H
2014-02-16, 15:47
Kommer nu högst sannolikt aldrig skaffa barn, men skulle jag göra det å det skulle bli en homo/bi skulle jag absolut inte ha några invändningar mot det. Motivering? Nja, vet inte om det behövs :) Känns helt självklart bara.

Desertrat
2014-02-16, 15:47
Jag har inga egna barn, men min mans dotter är lesbisk.
Men hade jag haft egna och den hade sagt att dem var homo så hade dem fått mitt 110% stöd att komma ut och leva sitt liv.
Att sätta sig på tvären, det skadar mer än gör nytta.

Samma svar hade jag gett om han/hon sagt att han/hon sagt vara sig en TS.

Det hade varit mina barn oavsett läggning eller om han/hon bytt kön.

Sheogorath
2014-02-16, 15:48
Kommer förmodligen att bli mer jobbigt för barnet än för mig, så jag svarade "Inga problem alls" eftersom jag antar att det hela är ur mitt perspektiv.

Det är ju fortfarande ganska stigmatiserat att vara homosexuell, särskilt om man skulle råka vara bög eller butchflata. Som söt, flickig lesbisk har man det nog överlag inte jättemycket svårare än andra i dagens samhälle.

Sniggel
2014-02-16, 15:48
Ska ju inte skaffa barn men givetvis är jag medveten om att ifall man skaffar barn så kan barnet vara markant annorlunda jämfört med normen och att detta kan vara besvärligt för individen själv. Vilket förstås är jobbigt.
Att säga att man inte hade haft några problem med det är kanske lite förenklat då att ha barn i sig självt innebär problem, hur "normala" de än är. Givetvis hade jag supportat ungen fullt ut och uppmuntrat denne att följa sitt hjärta.

tlk
2014-02-16, 15:49
Får väl skaffa en till unge som kan föra generna vidare, careface.

Gener kan ju föras vidare ändå. Han kan t.ex. donera sperma till närmaste sjukhus till något par som är i behov.

Hackenschmidt
2014-02-16, 15:49
Har personligen inga problem med det. Men jag föredrar om de blir heterosexuella då jag tror att icke-hetero oftast innebär att man spelar livet på en lite högre svårighetsgrad.

Vitkål
2014-02-16, 15:50
Nja. Hellre hetro. Hade möjligtvis sett det som en fördel om min dotter var lebb.

Gober
2014-02-16, 15:50
Inga problem, men visst hade man haft tankar om att barnet kommer utstå svårigheter i livet pga fördomar som vi tex kan se flödar fritt här på Kolo. Men förhoppningsvis blir det bättre och bättre för varje generation.

spoon
2014-02-16, 15:54
Hade varit helt okej för min del men fortfarande lite jobbigt. Det finns ju massa fördomar och jag kan tänka mig att det kan vara extra utmanande att uppfostra någon som får svårigheter pga fördomar om sexualiteten.

Grotesk
2014-02-16, 15:54
fcuk u kidod

Desertrat
2014-02-16, 15:58
fcuk u kidod

Och med det menas?

Stefan J
2014-02-16, 16:00
Gener kan ju föras vidare ändå. Han kan t.ex. donera sperma till närmaste sjukhus till något par som är i behov.

Låtsas inte vara så evolverad och civiliserad att du inte längre förstår driften av att någon skulle vilja ha egna barnbarn/barnbarnsbarn osv. :)

Diomedea exulans
2014-02-16, 16:01
Det är inte så j-a svårt för homosexuella att skaffa biologiska barn...

tlk
2014-02-16, 16:09
Spännande att alternativen är 1 neutralt (inga problem alls), och sen 3 grader av negativt. Varför inte några motsvarande grader av att man tycker det är bättre än att man har homoson?

Diomedea exulans
2014-02-16, 16:10
Ja, att ha homoson har sina fördelar. Han lär ju inte bli nazist, till exempel. Eller drabbas av oönskade barn.

Fatalist
2014-02-16, 16:11
Visst skulle jag kunna leva med det men inget jag skulle velat. Som tur är har jag inga barn då jag själv känner mig som ett barn så behöver inte tänka något på det.

Personligen hade jag blivit oerhört ledsen. En typisk dubbelmoral, homosexualitet är ok så länge det inte angår mig haha..

Nja. Hellre hetro. Hade möjligtvis sett det som en fördel om min dotter var lebb.

Herregud?

Stefan J
2014-02-16, 16:12
Det är inte så j-a svårt för homosexuella att skaffa biologiska barn...

Det är inte så lätt som du vill få det att låta.

Du tror inte att det är en otrygghet för två homosexuella män att med hjälp av insemination skaffa ett barn? Vad händer om mamman vill behålla barnet? Är det så lätt att hitta en villig kvinna bara sådär som är redo att genomgå en graviditet och sedan lämna ifrån sig barnet? Och vem i förhållandet ska få ha ett biologiskt barn, du kan bara välja en. Det är frågor jag kommer på sådär direkt som inte är sådär enkla att ta itu med.

tlk
2014-02-16, 16:12
Låtsas inte vara så evolverad och civiliserad att du inte längre förstår driften av att någon skulle vilja ha egna barnbarn/barnbarnsbarn osv. :)

ceejay postade förvisso inte något om viljan att ha barnbarn etc. utan bara viljan att föra gener vidare. Så jag utgår från att hen menade precis vad hen skrev. Är det snack om något behov av att få barnbarn så är det lika enkelt löst genom adoption.



Kan ju lungt säga att om någon av mina kommande 10 barn är homo och huruvida de skaffar barn i sin tur rör mig - personligen - inte ryggen.

Angel
2014-02-16, 16:13
Absolut inga problem alls! Hade nästan varit lite roligt för det hade retat upp den homofobiska delen av släkten så.

ceejay
2014-02-16, 16:13
Jag vill skaffa barn med en lång amazonkvinna så våra bäbisar skulle bli majestätiska. Dessa majestätiska barn skall i sin tur avla fram den ultimata atleten!

Ignatius72
2014-02-16, 16:17
Å ena sidan är det ju inte något man kan påverka men inte hade jag blivit glad. Hade dock hållt masken och sedan stöttat dem.

Diomedea exulans
2014-02-16, 16:17
Det är inte så lätt som du vill få det att låta.

Du tror inte att det är en otrygghet för två homosexuella män att med hjälp av insemination skaffa ett barn? Vad händer om mamman vill behålla barnet? Är det så lätt att hitta en villig kvinna bara sådär som är redo att genomgå en graviditet och sedan lämna ifrån sig barnet? Och vem i förhållandet ska få ha ett biologiskt barn, du kan bara välja en. Det är frågor jag kommer på sådär direkt som inte är sådär enkla att ta itu med.

Det finns folk till allt. På Internet kan man nu för tiden till och med hitta folk som vill bli uppätna av kannibaler. Jag tror inte det är så himla svårt att hitta t ex ett annat homosexuellt par, av annat kön, att skaffa barn med, som dessutom är så vettiga att de inte bryter en deal om vem som ska ha barnet. Angående vem som ska bli pappan så får man väl komma överens.

awesomooo
2014-02-16, 16:20
Herregud?

Är nog inte direkt ensam om att tycka så men är väl fåtal personer som säger det. Om du var tvungen att välja, vad hade du då valt?

Vitkål
2014-02-16, 16:21
Herregud?

Är väl inget konstigt med att jag skulle föredra att mina barn är hetro?

Diomedea exulans
2014-02-16, 16:21
Är väl inget konstigt med att jag skulle föredra om mina barn är hetro?

Jo.

Desertrat
2014-02-16, 16:21
Homofoberna är redan pissed off på mig så, om en ev. son eller dotter skulle få dem att koka torra, so what?
Jag skulle ha jublat om dem hade gjort det.

awesomooo
2014-02-16, 16:22
Är väl inget konstigt med att jag skulle föredra om mina barn är hetro?

Exakt. Hur många i tråden hade hellre velat att erat barn kom ut som gay?

Desertrat
2014-02-16, 16:25
Exakt. Hur många i tråden hade hellre velat att erat barn kom ut som gay?

Jag hade skitit i det, så länge det är lagligt så kunde han/hon gått igång på bordsben, oavsett läggning=mitt barn som är berättigad till det stöd och trygghet barnet behöver.

Vitkål
2014-02-16, 16:26
Jo.

Nej, dels för ungens skull. Ni har upplyst mig i den andra tråden om folk som måste fly städer i hopp om att inte få stryk för sin sexualitet. Tror du jag vill att mina framtida barn ska utsättas för det?

I övrigt anser jag också att det hade varit roligare med en hetro son då jag kan relatera till det. Jag kan ge honom en hög femma när han förlorar svendomen istället för att behöva oroa mig över anal prolapse.

Exakt. Hur många i tråden hade hellre velat att erat barn kom ut som gay?

Går ju inte att diskriminera hetrosexuella så du får förmodligen pris om du går ut med det.

XXXL
2014-02-16, 16:28
Hade reagerat som Mattis i ronja rövardotter,

http://www.youtube.com/watch?v=R_BhnHPsqX0&feature=player_detailpage#t=75

Jag har inge barn, JAG HAR INGE BAAARN

Diomedea exulans
2014-02-16, 16:28
Jag kan ge honom en hög femma när han förlorar svendomen istället för att behöva oroa mig över anal prolapse.

Du behöver oroa dig för anal prolapse med en heteroson också, det finns många heterosexuella män som tycker det är skönt att få en dildo i rumpan.

mela
2014-02-16, 16:28
Eftersom normen är heterosexualitet så tror jag att det hade varit lättare för barnet att vara hetero. Men det är för barnet skull isf inte för min. Jag vill att mina barn ska må bra och vara lyckliga.

Bailah
2014-02-16, 16:29
Sålänge mitt barn är lyckligt och mår bra så skiter jag fullständigt i vad denne väljer.
Klart man skulle velat ha barnbarn men det är inte prio ett.

Vitkål
2014-02-16, 16:30
Du behöver oroa dig för anal prolapse med en heteroson också, det finns många heterosexuella män som tycker det är skönt att få en dildo i rumpan.

Besvara hela mitt inlägg din jävla insekt.

Svaga jävla undermänniskor som ger sig in i diskussion, får deras ass handed to them och slutar därför svara på det relevanta jag skrev.

Griip
2014-02-16, 16:30
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk. Homosexualitet før mig ær en perversitet, inget annat. Jag kan tænka mig att det ær en viss % som blir skadade som foster eller drar på sig en fysisk defekt som gør att det helt enkelt tænder på samma køn. Men denna % som ær homosexualla utav en missbildning tror jag ær extremt liten.

Ni kan hata på så mycket ni vill men om jag minns rætt så ær det ca 40% av alla som blir tillfrågade som sæger samma sak. (Ja, jag litar mer på riktiga undersøkningar æn en poll på kolo).

Kolla bara på Fatalist's svar på de 2-3 som bara ær lite skeptiska och sæger att de helst hade velat ha ett heterosexuellt barn.. sjukt, riktigt sjukt. Får inte vara och en ha en egen åsikt och uppfattning?

Om min son/dotter hade sagt till mig att de var homosexulla så hade jag førklarat exakt min syn på det och sen låtit dem gøra exakt vad dem vill med det. Vill inte tvinga på någon någonting men att kunna diskutera allvarliga saker øppet och klart ær ett måste.


Och har ni problem med mina åsikter får ni ju gærna be staten om att dra in yttrandefriheten :)

Stefan J
2014-02-16, 16:32
ceejay postade förvisso inte något om viljan att ha barnbarn etc. utan bara viljan att föra gener vidare. Så jag utgår från att hen menade precis vad hen skrev. Är det snack om något behov av att få barnbarn så är det lika enkelt löst genom adoption.



Kan ju lungt säga att om någon av mina kommande 10 barn är homo och huruvida de skaffar barn i sin tur rör mig - personligen - inte ryggen.

Nähä?

Han skrev att han ville ha ett barn som kan föra generna vidare. Ett barn som för ceejays gener vidare borde rimligvis få egna barn, eller hur? Ceejays barns barn blir ceejays barnbarn och jag tänker för enkelhetens skull vara lite fräck och anta att ceejay gärna ser att denna kedja förtsätter så länge som möjligt.

Jag tolkar en sådan drift om en vilja att ha sina egna gener bevarade, eller en del av en själv på ett sätt lever vidare långt efter att man dött. Jag tycker inte alls att detta är en konstig drift utan tvärtom väldigt primal och lätt att förstå. Adoption hjälper inte om man har en sådan drift/vilja eftersom det inte är biologiska barn.

Även om du personligen själv inte bryr dig ett dugg om ovanstående, är det så svårt att sätta sig in i och förstå att det kan vara viktigt för vissa? Jag tycker själv inte att någon av ståndpunkterna är svår att förstå och respekterar båda sätt att se på saken till fullo.

Addendum: Jag är medveten om att ceejay kan ha tramsat och inte bryr sig ett skit. :)

Desertrat
2014-02-16, 16:33
Nej, dels för ungens skull. Ni har upplyst mig i den andra tråden om folk som måste fly städer i hopp om att inte få stryk för sin sexualitet. Tror du jag vill att mina framtida barn ska utsättas för det?

I övrigt anser jag också att det hade varit roligare med en hetro son då jag kan relatera till det. Jag kan ge honom en hög femma när han förlorar svendomen istället för att behöva oroa mig över anal prolapse.



Går ju inte att diskriminera hetrosexuella så du får förmodligen pris om du går ut med det.

Du kan inte vilja på vilken sexuell preferens dina barn får.
Hur det utvecklas för ditt barn hänger på DIG OCH ENBART DIG, och hur mycket du stödjer ditt barn.

DPahkamaa
2014-02-16, 16:33
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk.

Du har it nån härlig källa på det?

OnT:

Hade nog blivit lite orolig för hens säkerhet, men i övrigt inte brytt mig.

XXXL
2014-02-16, 16:34
Vet man om homosexuallitet är medfött? Kan man se det redan på dagis? Finns det en bög-gen?

Desertrat
2014-02-16, 16:36
Vet man om homosexuallitet är medfött? Kan man se det redan på dagis? Finns det en bög-gen?
Det är medfött.
Hypotalamus är förändrat hos homosexuella män.
Så kalla det om du vill för bög-gen, men du ser inte om någon är homo förrän i puberteten.

Perramja
2014-02-16, 16:39
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk. Homosexualitet før mig ær en perversitet, inget annat. Jag kan tænka mig att det ær en viss % som blir skadade som foster eller drar på sig en fysisk defekt som gør att det helt enkelt tænder på samma køn. Men denna % som ær homosexualla utav en missbildning tror jag ær extremt liten.

Ni kan hata på så mycket ni vill men om jag minns rætt så ær det ca 40% av alla som blir tillfrågade som sæger samma sak. (Ja, jag litar mer på riktiga undersøkningar æn en poll på kolo).

Kolla bara på Fatalist's svar på de 2-3 som bara ær lite skeptiska och sæger att de helst hade velat ha ett heterosexuellt barn.. sjukt, riktigt sjukt. Får inte vara och en ha en egen åsikt och uppfattning?

Om min son/dotter hade sagt till mig att de var homosexulla så hade jag førklarat exakt min syn på det och sen låtit dem gøra exakt vad dem vill med det. Vill inte tvinga på någon någonting men att kunna diskutera allvarliga saker øppet och klart ær ett måste.


Och har ni problem med mina åsikter får ni ju gærna be staten om att dra in yttrandefriheten :)

Varför skulle man vilja bli av med något som är helt naturligt? Skulle gärna vilja ta del av den forskning som du syftar påcofffee

DPahkamaa
2014-02-16, 16:40
Det är medfött.
Hypotalamus är förändrat hos homosexuella män.
Så kalla det om du vill för bög-gen, men du ser inte om någon är homo förrän i puberteten.

Hur ser man att nån är homo?

muddler
2014-02-16, 16:41
Verkligen inga problem.

Desertrat
2014-02-16, 16:42
Varför skulle man vilja bli av med något som är helt naturligt? Skulle gärna vilja ta del av den forskning som du syftar påcofffee
Han syftar på Herr Mooney o co i USA som tafsar i psykologins tarvliga gråzon på väg in i gråzonen över hjärntvätt.
Det har ingen långtidseffekt precis......

Fatalist
2014-02-16, 16:42
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk. Homosexualitet før mig ær en perversitet, inget annat. Jag kan tænka mig att det ær en viss % som blir skadade som foster eller drar på sig en fysisk defekt som gør att det helt enkelt tænder på samma køn. Men denna % som ær homosexualla utav en missbildning tror jag ær extremt liten.

Ni kan hata på så mycket ni vill men om jag minns rætt så ær det ca 40% av alla som blir tillfrågade som sæger samma sak. (Ja, jag litar mer på riktiga undersøkningar æn en poll på kolo).

Kolla bara på Fatalist's svar på de 2-3 som bara ær lite skeptiska och sæger att de helst hade velat ha ett heterosexuellt barn.. sjukt, riktigt sjukt. Får inte vara och en ha en egen åsikt och uppfattning?

Om min son/dotter hade sagt till mig att de var homosexulla så hade jag førklarat exakt min syn på det och sen låtit dem gøra exakt vad dem vill med det. Vill inte tvinga på någon någonting men att kunna diskutera allvarliga saker øppet och klart ær ett måste.


Och har ni problem med mina åsikter får ni ju gærna be staten om att dra in yttrandefriheten :)

Man får absolut ha egna åsikter. Det jag har problem med är när de grundar sig i irrationell rädsla för det okända eller något annat låg-nivå-tänkande. Jag hoppas att samtliga som inte vill ha homosexuella barn aldrig någonsin får barn, för ingen förtjänar att födas av någon som inte kan älska och acceptera sitt barn precis som det är. Det är sjukt. Motbjudande.

Andy.da.wohoo
2014-02-16, 16:43
Kunde inte varit mindre av ett problem.

Griip
2014-02-16, 16:44
Varför skulle man vilja bli av med något som är helt naturligt? Skulle gärna vilja ta del av den forskning som du syftar påcofffee

:laugh:

Jadu, før att kunna utføra sin livsuppgift och førøka sig? Ær det skæl nog? :D

ceejay
2014-02-16, 16:45
Nähä?

Han skrev att han ville ha ett barn som kan föra generna vidare. Ett barn som för ceejays gener vidare borde rimligvis få egna barn, eller hur? Ceejays barns barn blir ceejays barnbarn och jag tänker för enkelhetens skull vara lite fräck och anta att ceejay gärna ser att denna kedja förtsätter så länge som möjligt.

Jag tolkar en sådan drift om en vilja att ha sina egna gener bevarade, eller en del av en själv på ett sätt lever vidare långt efter att man dött. Jag tycker inte alls att detta är en konstig drift utan tvärtom väldigt primal och lätt att förstå. Adoption hjälper inte om man har en sådan drift/vilja eftersom det inte är biologiska barn.

Även om du personligen själv inte bryr dig ett dugg om ovanstående, är det så svårt att sätta sig in i och förstå att det kan vara viktigt för vissa? Jag tycker själv inte att någon av ståndpunkterna är svår att förstå och respekterar båda sätt att se på saken till fullo.

Addendum: Jag är medveten om att ceejay kan ha tramsat och inte bryr sig ett skit. :)

Inget trams!

Santoro
2014-02-16, 16:45
Är han en jobbig fjollbög som måste (likt crossfittare och veganer) konstant påminna folk om att han är bög och därför förtjänar han att spela offer 24/7? Isf har jag enorma problem. Är han en vanlig hederlig typ som gillar penis? inga problem.

tlk
2014-02-16, 16:46
Nähä?

Han skrev att han ville ha ett barn som kan föra generna vidare. Ett barn som för ceejays gener vidare borde rimligvis få egna barn, eller hur? Ceejays barns barn blir ceejays barnbarn och jag tänker för enkelhetens skull vara lite fräck och anta att ceejay gärna ser att denna kedja förtsätter så länge som möjligt.

Jag tolkar en sådan drift om en vilja att ha sina egna gener bevarade, eller en del av en själv på ett sätt lever vidare långt efter att man dött. Jag tycker inte alls att detta är en konstig drift utan tvärtom väldigt primal och lätt att förstå. Adoption hjälper inte om man har en sådan drift/vilja eftersom det inte är biologiska barn.


Vet inte om jag har uttryckt att någon drift skulle vara konstig?

Vi har bara gjort olika tolkningar av vad ceejay menade, that's all. Allt det du läser in i "föra mina gener vidare" är verkligen inget jag läser in. Vad hen menade vet nog hen bäst själv.

Intressant kan ju vara att en del forskare tror att en anledning till att mänskliga kvinnor faktiskt lever långt efter den ålder där de kan skaffa egna barn är just för att i mindre moderna samhällen back in the days så var det deras uppgift att ta hand om barnbarn, barnbarnsbarn osv. Så det kan väl inte helt orimligt finnas vettiga biologiska grunder till att en del personer känner något intresse av att "bli med barnbarn" från sina egna gener.

Tycker bara det var lite väl långt att från påståendet att man vill "föra sina gener vidare" på något sätt antyder att man har intresse av att träffa sina eventuellt kommande barnbarn eller sina kommande direkta genavkomman.

Att vilja träffa sina barnbarn och att vilja specifikt träffa ett barnbarn som kommer från ens egna gener ser iaf jag som helt olika saker.

Men det är ju så olika hur man ser på saker, och vilka intressen man har här i livet.


:edit: och har man som stort intresse att föra sina gener vidare så är det ett bra förslag att donera sperma för att öka spridningen.

Stefan J
2014-02-16, 16:46
Inget trams!

Ok. Har jag tolkat dig rätt då? Annars får du själv klargöra hur du tycker och tänker. :)

PureWhey
2014-02-16, 16:47
:laugh:

Jadu, før att kunna utføra sin livsuppgift och førøka sig? Ær det skæl nog? :D

Posta gärna källa på att vetenskapen anser att det är en sjukdom.

Desertrat
2014-02-16, 16:49
:laugh:

Jadu, før att kunna utføra sin livsuppgift och førøka sig? Ær det skæl nog? :D

Tjaaaa...., jag lägger mig till minnes Mooneys fatalt misslyckade experiment, där Mooney särade på ett tvillngpar killar och gjorde om den ena till en tjej, och som lurades att tro att hon var född som tjej, det var gravt kritiserat och sedermera fick tillbaka rollen som man efter en helvetes massa kackel.
det slutade med att "Tjejen" tog sitt liv.

Lite samma dignitet sätter jag på att "omvända homo" via psykologin....

Sniggel
2014-02-16, 16:49
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk. Homosexualitet før mig ær en perversitet, inget annat. Jag kan tænka mig att det ær en viss % som blir skadade som foster eller drar på sig en fysisk defekt som gør att det helt enkelt tænder på samma køn. Men denna % som ær homosexualla utav en missbildning tror jag ær extremt liten.

Ni kan hata på så mycket ni vill men om jag minns rætt så ær det ca 40% av alla som blir tillfrågade som sæger samma sak. (Ja, jag litar mer på riktiga undersøkningar æn en poll på kolo).

Kolla bara på Fatalist's svar på de 2-3 som bara ær lite skeptiska och sæger att de helst hade velat ha ett heterosexuellt barn.. sjukt, riktigt sjukt. Får inte vara och en ha en egen åsikt och uppfattning?

Om min son/dotter hade sagt till mig att de var homosexulla så hade jag førklarat exakt min syn på det och sen låtit dem gøra exakt vad dem vill med det. Vill inte tvinga på någon någonting men att kunna diskutera allvarliga saker øppet och klart ær ett måste.


Och har ni problem med mina åsikter får ni ju gærna be staten om att dra in yttrandefriheten :)

Homosexualitet förekommer ju lite överallt i naturen utan att det är negativt för de djurarter där fenomenet är vanligt.

Edit: Har för mig att jag läst att det finns forskning som visar att homosexualitet även är kopplat till promiskuitet. Så länge inte homosexualiteten är för utpräglad kan det bidra till spridandet av gener, då en individ med homosexuella isåfall skulle kunna bedriva heterosexuell aktivitet i så pass stor omfattning att generna fortsätter att sprida sig vidare.
Vidare kan där finnas andra egenskaper som är kopplade till homosexualitet som gynnar en mindre/större grupp. I dessa grupper, där homosexuella drag av en slump lever vidare, kanske förutsättningarna för gruppen att överleva är större än i grupper där "homo-drag" dör ut.
Så det är inte omöjligt att homosexualitet är något som är positivt för arten och spelar en viktig roll för människans fortplantning och överlevnad. Bara att det inte är uppenbart vid en första granskning.

ceejay
2014-02-16, 16:51
Ok. Har jag tolkat dig rätt då? Annars får du själv klargöra hur du tycker och tänker. :)

Givetvis. Jag vill föra mina gener vidare med ett vettigt sliddjur och barnen skall sin tur få göra det. :)

favve
2014-02-16, 16:53
Valde "helvete vad jobbigt". Hade varit tråkigt om min son varit homosexuell, men vad kan man göra. Hade försökt stöttat mitt barn.

Perramja
2014-02-16, 16:57
:laugh:

Jadu, før att kunna utføra sin livsuppgift och førøka sig? Ær det skæl nog? :D

Nej verkligen inte Herr Trångsynt. Vad säger att alla har det som sin livsuppgift? Alla kanske inte vill ha barn? Homosexualitet förekommer hos alla djurgrupper och är något helt naturligt, i alla fall enligt oss som jobbar och forskar inom vetenskap och biologi. Vart är länken till den vetenskapliga forskningen föresten?

Desertrat
2014-02-16, 16:58
Nej verkligen inte Herr Trångsynt. Vad säger att alla har det som sin livsuppgift? Alla kanske inte vill ha barn? Homosexualitet förekommer hos alla djurgrupper och är något helt naturligt, i alla fall enligt oss som jobbar och forskar inom vetenskap och biologi. Vart är länken till forskningen föresten?
Jag kan i alla fall länka till hur det INTE skall gå till.

Sniggel
2014-02-16, 17:00
Giraffer verkar vara väldigt homosexuella

6V4WYvDEjYI

Det verkar funka bra för dem.

Desertrat
2014-02-16, 17:03
Giraffer verkar vara väldigt homosexuella

6V4WYvDEjYI

Det verkar funka bra för dem.

Och hundar.
Dem ger den som ligger under i rang ett r*vpull så dem fattar att dem ligger i underläge, även tik mot tik, ren dominansgrej.

en stor stark
2014-02-16, 17:04
Inte bara det, hundar juckar ju på allt som rör sig. Better safe than sorry ;)

PixelMiner
2014-02-16, 17:07
Eftersom jag inte tror på vare sig religion eller magi så verkar det mest logiska att det vi kallar själ och identitet är något som sitter i hjärnan. Sexualiteten är något som finns i vår hjärna helt enkelt. Homo-, Bi, Trans- och heterosexualitet är alltså något som beror på hur hjärnan funkar.

Heterosexualitet verkar vara det som är vanligast, därav skulle man kunna se alla andra former som någon form av avvikelser. Då menar jag avvikelser som i betydelsen "annorlunda", INTE som betydelsen "felaktig". Avvikelser kan ju bero på många olika saker; genetik (t.ex. hårfärg, hudfärg, ögonfärg), fosterutveckling (t.ex. Cerebral pares (http://sv.wikipedia.org/wiki/Cerebral_pares), Neurosedynskandalen (http://sv.wikipedia.org/wiki/Neurosedynskandalen)) eller något som skett i vår uppväxt.

Min högst ovetenskapliga gissning är att sexualiteten inte beror på genetik, utan på något som skett under fosterutvecklingen. Detta innebär att man föds med sin sexualitet, men att det inte finns någon "gay-gen".

Så om det är en avvikelse, går det att korrigera den? (Om man ens vill göra det). Hur korrigerar man för de barn som föddes utan armar och ben p.g.a. Neurosedynskandalen? Det är ju svårt att få det växa ut nya kroppsdelar. Samma sak med de barn som föds med Cerebral pares. Det man kan göra i dessa fall är t.ex. proteser för saknade kroppsdelar eller medicinering för olika symtom för de som föds med en CP-skada. Men ingenting gör något åt grundorsaken.

Samma sak tror jag gäller för sexualiteten, dvs det går ju att medicinera för att påverka sexualiteten (t.ex. Kemisk kastrering (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kemisk_kastrering)). Men än så länge så finns det ju inget som visat sig kunna ändra sexuell orientering från homo till hetero (eller tvärtom för den delen). Det etiskt svåra vore nog ifall det kom fram en sådan behandling. Jag tänker till exempel på den etiska diskussionen som varit kring hur man behandlat döva med Cochleaimplantat (http://sv.wikipedia.org/wiki/Cochleaimplantat). Där finns ju vissa som anser att genom att "bota" dövheten hos barnet, så menar man att ett dövt barn har mindre värde. Denna diskussion skulle vara som en fis i rymden jämför med den debatt som kommer ske ifall någon tar fram en behandling som verkligen kunde förändra sexualiteten hos en individ.

Min slutsats: Om jag skulle få ett barn som visade sig vara homosexuell, cp-skadad, eller motsvarande så skulle jag säkert älska det precis lika mycket. Däremot skulle jag nog sörja på grund av de svårigheter som barnet sannolikt kommer möta under sitt liv. Men samtidigt så kan ju vilket barn som helst drabbas av svåra problem (t.ex. cancer eller psykiska problem) under sitt liv och jag skulle säkert sörja minst lika mycket då.

Desertrat
2014-02-16, 17:07
Inte bara det, hundar juckar ju på allt som rör sig. Better safe than sorry ;)

Jo tack, vi vet hur djävla fort valpar blir till.......
30 sek max, sedan är det bara att fixa valphage......

cero
2014-02-16, 17:16
Röstade "helvete vad jobbigt" eftersom att jag vet att barnet kommer få stora hinder i livet. Men för mig personligen är det givetvis inga problem.

Griip
2014-02-16, 17:16
Man får absolut ha egna åsikter. Det jag har problem med är när de grundar sig i irrationell rädsla för det okända eller något annat låg-nivå-tänkande. Jag hoppas att samtliga som inte vill ha homosexuella barn aldrig någonsin får barn, för ingen förtjänar att födas av någon som inte kan älska och acceptera sitt barn precis som det är. Det är sjukt. Motbjudande.

Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn.

Sjælvklart hade jag ælskat mitt barn æven om denna kom ut som homosexuell men før den sakens skull så stæller jag mig inte likgiltig till frågan om jag vill att mitt barn skall leva ett normalt liv..

cero
2014-02-16, 17:17
Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn.

.. Va?

Jag hoppas att samtliga som inte vill ha homosexuella barn aldrig någonsin får barn, för ingen förtjänar att födas av någon som inte kan älska och acceptera sitt barn precis som det är. Det är sjukt. Motbjudande.

Jag hoppas inte bara, utan jag UPPMANAR alla homofober att inte föröka sina uppenbart kassa gener. Låt oss med lite vett ta hand om mänsklighetens överlevnad.

PureWhey
2014-02-16, 17:18
Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn.

Sjælvklart hade jag ælskat mitt barn æven om denna kom ut som homosexuell men før den sakens skull så stæller jag mig inte likgiltig till frågan om jag vill att mitt barn skall leva ett normalt liv..

Väntar fortfarande på källor.

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:23
Besvara hela mitt inlägg din jävla insekt.

Svaga jävla undermänniskor som ger sig in i diskussion, får deras ass handed to them och slutar därför svara på det relevanta jag skrev.

Min poäng var att du inte kan tas seriöst om du kommer med argument som att han kan få "anal prolapse".

Men visst, jag kan förstå argumentet att man inte vill ha ett barn som löper ökad risk att få stryk.

mini
2014-02-16, 17:25
Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn.

Homosexualitet medför inte sterilitet. Fortplantningsorganen fungerar i samma utsträckning som för heterosexuella.

cero
2014-02-16, 17:28
Homosexualitet medför inte sterilitet. Fortplantningsorganen fungerar i samma utsträckning som för heterosexuella.

Funderade på om jag tolkat inlägget du citerade fel, det var ett märkligt uttalande.

Adoption? Spermaöverföring?

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:29
Om ens barn har åkomman att inte vilja ha barn, är det lika hemskt som om barnet har åkomman homosexualitet?

Latissimus Dorsi
2014-02-16, 17:29
Homosexualitet medför inte sterilitet. Fortplantningsorganen fungerar i samma utsträckning som för heterosexuella.

Visst. Men det är verkligen inte samma sak.

tlk
2014-02-16, 17:30
Artens överlevnad är väl knappast något som man ens behöver oroa sig över. Att "oförmåga att föra vidare gener" (även om då förmågan såklart finns) skulle vara något problem känns verklighetsfrämmande.

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:31
Artens överlevnad är väl knappast något som man ens behöver oroa sig över.

Speciellt inte när planeten är gravt överbefolkad.

tlk
2014-02-16, 17:31
Om ens barn har åkomman att inte vilja ha barn, är det lika hemskt som om barnet har åkomman homosexualitet?

Jag känner då inte att det är någon åkomma. ;)

Griip
2014-02-16, 17:31
Väntar fortfarande på källor.

Vænta du :)

tlk
2014-02-16, 17:33
Speciellt inte när planeten är gravt överbefolkad.

Det var lite det jag syftade på. Vi är inte X antal tusen individer som lever ute på savannen längre. Jag känner väl lite att den eventuella energi man riktar åt att bry sig om ens barn sexliv kan man kanske rikta åt något stort samhällsproblem eller så. Men det är ju en smaksak vad man vill syssla med ändå.

Griip
2014-02-16, 17:33
Homosexualitet medför inte sterilitet. Fortplantningsorganen fungerar i samma utsträckning som för heterosexuella.

Ja sjælvklart. Men ett homosexuellt førhållande ær ett sterilt førhållande.

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:35
Ja sjælvklart. Men ett homosexuellt førhållande ær ett sterilt førhållande.

Då tar jag för givet att du hade haft lika stort problem med att få ett barn som inte vill ha barn som att få ett homosexuellt barn?

tlk
2014-02-16, 17:36
Ja sjælvklart. Men ett homosexuellt førhållande ær ett sterilt førhållande.

Förutom då att t.ex. ett kvinnligt homosexuellt förhållande lätt kan skaffa sig barn genom t.ex. att gå till sjukhuset och få lite sperma inplanterat.

cero
2014-02-16, 17:37
Visst. Men det är verkligen inte samma sak.

Vad är inte samma sak?

Ja sjælvklart. Men ett homosexuellt førhållande ær ett sterilt førhållande.

Det var något nytt...

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:38
Förutom då att t.ex. ett kvinnligt homosexuellt förhållande lätt kan skaffa sig barn genom t.ex. att gå till sjukhuset och få lite sperma inplanterat.

Eller ha sex med en man.

Dewon
2014-02-16, 17:38
Inga problem, jag är väl ingen idiot?

Rätta svaret.

en stor stark
2014-02-16, 17:38
Är ens livsuppgift att föröka sig? Se där.

Kiefz
2014-02-16, 17:42
Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn.

Sjælvklart hade jag ælskat mitt barn æven om denna kom ut som homosexuell men før den sakens skull så stæller jag mig inte likgiltig till frågan om jag vill att mitt barn skall leva ett normalt liv..

Hur menar du, borde folk må sämre över sina homosexuella barn? Hur skulle det göra saken bättre?

Griip
2014-02-16, 17:44
Det var något nytt...

Då føreslår jag att du går tillbaka till grundskolan och lær dig hur barn blir till :)

cero
2014-02-16, 17:46
Då føreslår jag att du går tillbaka till grundskolan och lær dig hur barn blir till :)

Lär man sig saker som detta där också?

"Det som ær motbjudande och sjukt ær att RFSUs lobbying har haft sån effekt att folk på fullaste allvar menar att de inte bryr sig om deras barn føds med en åkomma som gør att de inte kan få barn."

Låter som att du behöver ta och läsa på lite om hur barn blir till grabben. ;)

Desertrat
2014-02-16, 17:51
Väntar fortfarande på källor.
Förvänta dig inget, mer psykologiskt mumbo jumbo i dem grumliga vattnen av detsamma.

en stor stark
2014-02-16, 17:51
Om man nu verkligen vill ha ett barnbarn så brukar det ju gå om man har fler än ett barn trots att ett är homosexuellt. Eller om man får ett barn som är homosexuellt och istället använder sig av någon av de andra metoderna som finns (som har tagits upp i tråden). Då löser det sig också.
Problemet är väl om ens barn inte vill föröka sig på något av de sätt som finns, men det problemet finns även om man har ett barn som inte är homosexuellt. Helt enkelt man får ett barn oavsett läggning som helt enkelt inte är så intresserad av att föröka sig.

Griip
2014-02-16, 17:52
Det ær lite kul att i EU sæger alla pro-gay att det ær medføtt, i USA hævdar alla att det ær ett val.. kan ni inte kriga med varann istællet før att førsøka få det till å verka som om ni ær majoritet bland vanligt folk?

Captainwide
2014-02-16, 17:53
Tycker att det hade varit jobbigt utan några biologiska barnbarn. (Dock vet jag ju inte om jag själv kommer ha flera barn så då skulle kanske den saken vara löst). Annars skulle jag inte se några problem med det. Enda jag kan tänkas ha problem med är alla andras syn på homosexualitet (om barnet skulle komma på detta tidigt i sitt liv och bli mobbad).

Desertrat
2014-02-16, 17:56
Det ær lite kul att i EU sæger alla pro-gay att det ær medføtt, i USA hævdar alla att det ær ett val.. kan ni inte kriga med varann istællet før att førsøka få det till å verka som om ni ær majoritet bland vanligt folk?

Psykologiskt mumbo jumbo indeed.
I USA är det mycket mer komplicerat än att det bara är självvalt.
Din åsikt delas inte av alla där, långt ifrån.

Griip
2014-02-16, 17:56
Förvänta dig inget

Exakt. Førvænta dig inget. Måste alla påståenden backas upp av kællor? Absurt. Varfør backar inte ni upp era påståenden med kællor? Det ær ju før øvrigt i dag 2014 ett kænt knep att i en diskussion påvisa att den andra ska visa kællor så att ens egna teori framstår som den "kænda sanningen".


Ær du intresserad kan du ju forska lite sjælv, jag har ingen direkt lust att græva fram artiklar bara før att visa upp till en som ændå tænker avfærda det "vetenskapliga" i eventuell artikel.

Griip
2014-02-16, 17:56
Psykologiskt mumbo jumbo indeed.
I USA är det mycket mer komplicerat än att det bara är självvalt.
Din åsikt delas inte av alla där, långt ifrån.

Det sa jag inte. Jag sa att i USA hævdar gay-lobbyn att homosexualitet ær ett val och absolut inte medføtt.

Desertrat
2014-02-16, 17:59
Exakt. Førvænta dig inget. Måste alla påståenden backas upp av kællor? Absurt. Varfør backar inte ni upp era påståenden med kællor? Det ær ju før øvrigt i dag 2014 ett kænt knep att i en diskussion påvisa att den andra ska visa kællor så att ens egna teori framstår som den "kænda sanningen".


Ær du intresserad kan du ju forska lite sjælv, jag har ingen direkt lust att græva fram artiklar bara før att visa upp till en som ændå tænker avfærda det "vetenskapliga" i eventuell artikel.

Det enda är väl att jag kan lägga upp bevis på hur snedvridet psyksnacket är, den enda som blir fet på det, är psykologen.
Liksom det vedertagna i den där virrpannan Dr Mooneys idiotier.
Och hur illa det var i slutänden.

Diomedea exulans
2014-02-16, 17:59
Vad spelar det för roll om det är självvalt eller ej? Vad spelar det för roll om sonen väljer att göra något som inte skadar någon, eller om han gör något som inte skadar någon för att det är medfött?

DPahkamaa
2014-02-16, 18:00
Det sa jag inte. Jag sa att i USA hævdar gay-lobbyn att homosexualitet ær ett val och absolut inte medføtt.

Det är väl snarare den kristna högern och andra konservativa som hävdar att det är ett val.

cero
2014-02-16, 18:01
Finns det någon som är så dum att de tror att homosexualitet är ett VAL? "Ja, alltså.. nu har jag bestämt mig för att bli attraherad av män. Verkställ!"

I USA hittar man dock några av de mest efterblivna inflytesrika personerna i världen, så det förvånar mig inte.

Griip
2014-02-16, 18:01
Vad spelar det för roll om det är självvalt eller ej? Vad spelar det för roll om sonen väljer att göra något som inte skadar någon, eller om han gör något som inte skadar någon för att det är medfött?

Jadu. De liberala jænkarna ser det væl som førdelaktigt att kalla det ett fritt val før att ge større liv i den fria viljan. Europeer ær væl mer offer "Jag ær bøg men det ær inte mitt fel"

Desertrat
2014-02-16, 18:02
Det sa jag inte. Jag sa att i USA hævdar gay-lobbyn att homosexualitet ær ett val och absolut inte medføtt.

Vet du vad? Jag har kontakt med amerikanska gaykillar, och det dem säger är det är medfött, men att dem valt att gå ut med det.
Men att i vissa yrken så bör dem definitivt inte vara öppna med det, det är direkt farligt, eller att jobbet är i fara.

Det är fakta.
Den kristna högern är som en böld i röven och ungefär lika behaglig, med andra ord ganska så obehagliga krafter, som teapartyrörelsen, mm.
Inskränkta kristna flumpellar som lever efter bibelns tio guds bud in i all absurdum.

Yes
2014-02-16, 18:07
Jobbigt för henom, men så kan det bli ibland.

Griip
2014-02-16, 18:09
Vet du vad? Jag har kontakt med amerikanska gaykillar, och det dem säger är det är medfött, men att dem valt att gå ut med det.
Men att i vissa yrken så bör dem definitivt inte vara öppna med det, det är direkt farligt, eller att jobbet är i fara.

Det är fakta.
Den kristna högern är som en böld i röven och ungefär lika behaglig, med andra ord ganska så obehagliga krafter, som teapartyrörelsen, mm.
Inskränkta kristna flumpellar som lever efter bibelns tio guds bud in i all absurdum.

Du kænner vældigt många du, må jag sæg. Bra att kunna spela det kortet istællet før att referera till studier/artiklar/statistik, så man slipper bli frågad om kællor.. ? :)

Latissimus Dorsi
2014-02-16, 18:10
Jobbigt för henom, men så kan det bli ibland.

Jag spydde. Använd aldrig ordet igen.

Yes
2014-02-16, 18:12
Jag spydde. Använd aldrig ordet igen.
'Henom' passade bra i sammanhanget.

Olegh
2014-02-16, 18:12
Jag tror att det är enklare att vara heterosexuell än homosexuell, alltså skulle jag föredra det förstnämnda.

tlk
2014-02-16, 18:15
Vad är det för gay-lobby som det snackas om, och vad lobbar de för?

Vitkål
2014-02-16, 18:17
Men visst, jag kan förstå argumentet att man inte vill ha ett barn som löper ökad risk att få stryk.

Bra, då är vi överens om att det är fullt rimligt att föredra ett heterosexuellt barn.

Kiefz
2014-02-16, 18:17
Det sa jag inte. Jag sa att i USA hævdar gay-lobbyn att homosexualitet ær ett val och absolut inte medføtt.

Åh, där satte du oss på plats också blir ju den klassiska motfrågan: "Tänder alltså alla på allt innan man gjort sitt val eller tänder man inte på något alls? När valde du och hur kände du innan ditt val? Eller är sexualitet inget val?"

Ska du också kanske slutligen förklara att det faktiskt står i Bibeln att homosexualitet är fel? Det brukar nämligen det smarta amerikanare göra.

Desertrat
2014-02-16, 18:19
Du kænner vældigt många du, må jag sæg. Bra att kunna spela det kortet istællet før att referera till studier/artiklar/statistik, så man slipper bli frågad om kællor.. ? :)

Jag har haft och har planer på att emigrera till USA, och då skaffar man sig kännedom om landet.
I USA har många, många knasigheter satts i sjön "för att bota homosexuella" och alla har fallit platt som en pannkaka i backen igen.

Och jag har haft en lång rad orsaker att ta reda på saker.
Och skulle jag vara gay skulle jag garanterat undvika följande delstater:

Alabama
Arizona
Louisiana
Mississippi
Oklahoma
South Carolina
Texas
Utah

Delstater jag kan flytta till och dem kan inte säga ett piss emot det.
SC, AL och AZ lockar mig mest faktiskt.

Att jag känner många i USA beror på att jag byggt upp ett kontaktnät där.
Jag behöver inte hyra ett enda hotellrum under en USA-semester, skall jag väl säga.

Diomedea exulans
2014-02-16, 18:22
Desertrat: Jag trodde Kalifornien skulle vara den bästa delstaten?

Desertrat
2014-02-16, 18:22
Vad är det för gay-lobby som det snackas om, och vad lobbar de för?

Ett påhittat uttryck från den kristna högern.
för att demonisera, samma grej dem försökte med för några år sedan med att införa att vi som bytt kön, att det skulle bli märkt i passet, med följd att bl.a. EU sparkade bakåt så det small om det.

Desertrat: Jag trodde Kalifornien skulle vara den bästa delstaten?
Inte för mig och mina planer.
dessutom lite väl nära San Andreas förskjutningen för min smak, vill inte drabbas av en 9,0+

cero
2014-02-16, 18:23
Jag tror att det är enklare att vara heterosexuell än homosexuell, alltså skulle jag föredra det förstnämnda.

Du tror?

Tricklew
2014-02-16, 18:25
Det sa jag inte. Jag sa att i USA hævdar gay-lobbyn att homosexualitet ær ett val och absolut inte medføtt.

Du har nog fått det om bakfoten, kära Griip.

Det är väl snarare den kristna högern och andra konservativa som hävdar att det är ett val.

Ja, och de har till och med kommit fram ett botemedel, det enda som behövs är att du ensam åker upp till en stuga med 3-4 manliga präster i en månad så kan de bota dig.

Diomedea exulans
2014-02-16, 18:25
Inte för mig och mina planer.

Men om man strikt ser till acceptansen av HBTQ?

Griip
2014-02-16, 18:27
Ett påhittat uttryck från den kristna högern.
för att demonisera, samma grej dem försökte med för några år sedan med att införa att vi som bytt kön, att det skulle bli märkt i passet, med följd att bl.a. EU sparkade bakåt så det small om det.


Inte för mig och mina planer.
dessutom lite väl nära San Andreas förskjutningen för min smak, vill inte drabbas av en 9,0+

Ett påhittat uttryck? Haha.. "ok" :)

Desertrat
2014-02-16, 18:28
Men om man strikt ser till acceptansen av HBTQ?
Det vore det, i viss måb, men bara att det är FÖR MÅNGA av dem där...
men jag berörs inte av sådana lagar......
jag slinker under den radarn hur snyggt som helst, kan gifta mig, och leva hur lugnt som helst.

Dessutom vill leva på en plats där jag "smälter in i befolkningen.".

Olegh
2014-02-16, 18:28
Du tror?

Ja. Det är sannolikt väldigt olika hur "svårt" man upplever det att vara gay.

Griip
2014-02-16, 18:28
Du tror?

Tror inte du det? Varfør har vi då denna tråden?

Desertrat
2014-02-16, 18:31
Ett påhittat uttryck? Haha.. "ok" :)

SC, AL, AZ har ett väldigt bra klimat för min del, inte för varmt, inte för kallt.

cero
2014-02-16, 18:32
Ja. Det är sannolikt väldigt olika hur "svårt" man upplever det att vara gay.

Ja, men råder det någon tvekan öht om att det är svårare som homo- än heterosexuell? Att tillhöra världens mest diskriminerade grupp lär ju vara ganska mycket mer jobbigt än att inte vara det.

tlk
2014-02-16, 18:34
Ett påhittat uttryck från den kristna högern.
för att demonisera, samma grej dem försökte med för några år sedan med att införa att vi som bytt kön, att det skulle bli märkt i passet, med följd att bl.a. EU sparkade bakåt så det small om det.


För att klargöra så är jag väl införstådd i gay-lobbydiskursen, men tackar ändå för din insats att förklara. Jag hade dock hoppats att Griip skulle fått chans att förklara först. Det är ju ändå söndagkväll och jag behöver något att skratta åt.

Desertrat
2014-02-16, 18:35
Ja, men finns det någon tvekan öht om att det är svårare som homo- än heterosexuell?

Åk till CA och se hur "svårt" dem har det, i Sverige åk till Stockholm och Göteborg, Malmö är som vanligt motvalls kärring, och jag tror inte gaykillarna klagar på tillvaron i dessa storstäder.

tlk
2014-02-16, 18:35
Ett påhittat uttryck? Haha.. "ok" :)

Kan du beskriva gay-lobbyn? Vilka är det, vem finansierar den, vad lobbar de för, vem lobbar de mot?

cero
2014-02-16, 18:38
Åk till CA och se hur "svårt" dem har det, i Sverige åk till Stockholm och Göteborg, Malmö är som vanligt motvalls kärring, och jag tror inte gaykillarna klagar på tillvaron i dessa storstäder.

Jag bor i Göteborg. Homosexuella har det oerhört svårt här även om det givetvis är mycket värre på andra ställen i världen. Och det behövs inte någon rysk gatuattack för att göra vardagen trasslig, det räcker med att "vanligt" folk hela tiden rynkar på pannan och blir obekväma så fort det kommer på tal. Krävs en riktigt stark karaktär för att ta sig igenom livet oskadd (mentalt) som homosexuell.

Barbastark
2014-02-16, 18:38
Ni som kryssade i "oacceptabelt", skulle gärna vilja läsa era anledningar till denna åsikt. Gärna lite välgrundat formulerat, så man inblick i hur ni tänker.

PureWhey
2014-02-16, 18:40
Jag tror att det är enklare att vara heterosexuell än homosexuell, alltså skulle jag föredra det förstnämnda.

Jag tror tvärtom, om man bara kollar till själva förhållandet dårå.

Ni som kryssade i "oacceptabelt", skulle gärna vilja läsa era anledningar till denna åsikt. Gärna lite välgrundat formulerat, så man inblick i hur ni tänker.


Kolla vad Griip har skrivit så får du se vart nivån ligger :D

cero
2014-02-16, 18:40
Jag tror tvärtom, om man bara kollar till själva förhållandet dårå.

Förklara?

Desertrat
2014-02-16, 18:44
Jag bor i Göteborg. Homosexuella har det oerhört svårt här även om det givetvis är mycket värre på andra ställen i världen. Och det krävs inte någon rysk gatuattack för att göra vardagen trasslig, det räcker med att "vanligt" folk hela tiden rynkar på pannan och blir obekväma så fort det kommer på tal. Krävs en riktigt stark karaktär för att ta sig igenom livet oskadd (mentalt) som homosexuell.

Jag har bott i GBG, som ex-TS, och jag kan säga att man som både Gay och ex-TS härdas mot att påverkas av sådant, man bryr sig inte till slut, och betraktar dem som ignoranta dårar.
Dem är bara att bortse ifrån.
samma reaktioner får jag när jag går på stan i min BDF Jungle cammo-jacka.
Får heta krigshetsare och stridspitt (fast jag inte har en sådan).
Det är bara att bortse ifrån det.

Griip
2014-02-16, 18:44
Jag tror tvärtom, om man bara kollar till själva förhållandet dårå.




Kolla vad Griip har skrivit så får du se vart nivån ligger :D

Kryssade i nr 2 "Jobbigt, men det kan jag leva med".

PureWhey
2014-02-16, 18:46
Förklara?

http://happywifetips.com/wp-content/uploads/2013/10/understanding-women.jpg

Hehe

Tror män tänker mer lika, lättare att leva med varandra under en längre tid.

cero
2014-02-16, 18:46
Jag har bott i GBG, som ex-TS, och jag kan säga att man som både Gay och ex-TS härdas mot att påverkas av sådant, man bryr sig inte till slut, och betraktar dem som ignoranta dårar.
Dem är bara att bortse ifrån.
samma reaktioner får jag när jag går på stan i min BDF Jungle cammo-jacka.
Får heta krigshetsare och stridspitt (fast jag inte har en sådan).
Det är bara att bortse ifrån det.

Det går inte att bara "bortse" från det. Människor blir mentalt fördärvade av att konstant bli diskriminerade och att inte bli respekterade fullt ut.

Men visst, i en drömvärld där alla har titaniumhjärnor så är det:

http://img.pandawhale.com/42924-haters-gonna-hate-fat-kid-gif-VHex.gif

Hehe

Tror män tänker mer lika, lättare att leva med varandra under en längre tid.

Hahaha, det skriver jag under på.

Desertrat
2014-02-16, 18:48
http://happywifetips.com/wp-content/uploads/2013/10/understanding-women.jpg

Hehe

Tror män tänker mer lika, lättare att leva med varandra under en längre tid.
:laugh:
Det var dagens bästa!

Desertrat
2014-02-16, 18:52
Det går inte att bara "bortse" från det. Människor blir mentalt fördärvade av att konstant bli diskriminerade och att inte bli respekterade fullt ut.

Men visst, i en drömvärld där alla har titaniumhjärnor så är det:

http://img.pandawhale.com/42924-haters-gonna-hate-fat-kid-gif-VHex.gif



Hahaha, det skriver jag under på.
En sådan titanhjärna har jag blivit med åren, och har tagit skit för det.
men är som en Stridsvagn S, eller Leopard, Jag är inte mentalt fördärvad, jag har mina känslor kvar, men ödslar dem inte på patetiska hatarna som inte ens vet VAD dem skall hata, dem hatar bara för att dem kan hata.
Det går till en gräns man ens ids bry sig, att gå så långt så att man hatar den går jag inte, men man varken bryr sig eller lyssnar på dem.

tlk
2014-02-16, 18:53
Tror män tänker mer lika, lättare att leva med varandra under en längre tid.

Det tror inte jag.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar/

Desertrat
2014-02-16, 18:56
Det tror inte jag.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar/

Jag måste medge en sak.
Kollo är det garanterat roligaste forum jag någonsin varit medlem på, lagom blandning träskallar och kloka huvuden.

cero
2014-02-16, 18:56
En sådan titanhjärna har jag blivit med åren, och har tagit skit för det.
men är som en Stridsvagn S, eller Leopard, Jag är inte mentalt fördärvad, jag har mina känslor kvar, men ödslar dem inte på patetiska hatarna som inte ens vet VAD dem skall hata, dem hatar bara för att dem kan hata.
Det går till en gräns man ens ids bry sig, att gå så långt så att man hatar den går jag inte, men man varken bryr sig eller lyssnar på dem.

Tror dock människan mår bättre av att bli respekterade av alla, även dem man inte tycker om. Till slut blir man väl mentalt härdad, och orkar inte bry sig längre, men på vägen dit hinner man ta mycket skada.

Sedan får man inte glömma att homosexuella män har det mycket.. MYCKET svårare än homosexuella kvinnor.

Desertrat
2014-02-16, 19:00
Tror dock människan mår bättre av att bli respekterade av alla, även dem man inte tycker om. Till slut blir man väl mentalt härdad, och orkar inte bry sig längre, men på vägen dit hinner man ta mycket skada.

Sedan får man inte glömma att homosexuella män har det mycket.. MYCKET svårare än homosexuella kvinnor.

Jag är dock inte gay.
Har inte varit och kommer ej att bli.
men min transition gjordes i GBG och det var en bra skola i att härdas för livet.
Jag vet att jag kommer att mötas antagligen av en massiv mur med diskriminering och skitsnack i mitt kommande nya jobb, men jag bryr mig inte, jag skakar bara av mig det.
Får jag den tjänsten jag drömmer om får jag garanterat veta vad jag är för något, och lite till.

LeBron
2014-02-16, 19:39
I would beat the "gay" out of him!!!

Skämtåsido, jag bryr mig inte, gör som du vill. Men är du otrogen så får du spö :D

Tolkia
2014-02-16, 19:43
Jag skulle bli ledsen för mitt barns skull. Inte för själva homosexualiteten, utan för att jag inser hur otroligt mycket skit barnet skulle få ta genom sitt liv; i skolan, på jobbet, bland "kompisar", av kompisars föräldrar, i sjukvården osv. Det är nog svårt att som förälder se med jämnmod på att ens barn har det jobbigt.

XXXL
2014-02-16, 19:46
Hur ser man att nån är homo?

Spela den här låten och kolla om han/hon dansar;

poNxrtz_p40

Alternativt

ZBR2G-iI3-I

Tolkia
2014-02-16, 19:47
Spela den här låten och kolla om han/hon dansar;

Nej nej, det är ju ett test för att kolla om personen är född på sjuttiotalet.

Desertrat
2014-02-16, 19:48
Jag skulle bli ledsen för mitt barns skull. Inte för själva homosexualiteten, utan för att jag inser hur otroligt mycket skit barnet skulle få ta genom sitt liv; i skolan, på jobbet, bland "kompisar", av kompisars föräldrar, i sjukvården osv. Det är nog svårt att som förälder se med jämnmod på att ens barn har det jobbigt.

Jämnmod kommer det aldrig att bli.
Dem föräldrarna får ta ett jädra smäll, men du påverkar inte ditt barns sexuella preferenser.

Tolkia
2014-02-16, 19:53
Jämnmod kommer det aldrig att bli. Dem föräldrarna får ta ett jädra smäll, men du påverkar inte ditt barns sexuella preferenser.
Hur menar du nu? Måste man tycka att det är OK att andra trakasserar ens barn för att på "godkänt" (av vem?) sätt acceptera barnets sexuella läggning? Det tycker inte jag. Det räcker ju f.ö. att läsa den här tråden för att inse att det inte nödvändigtvis är piece of cake att vara homo i dagens Sverige, och även om du har "titanhjärna" så är det inte alla som har det.

bubbaklubba
2014-02-16, 20:15
Jag vill inte ha ett homosexuellt barn.

Men jag skulle nog acceptera honom/henne om så var fallet. Om allt annat var på plats.

Allan
2014-02-16, 20:22
Jag funderar lite på hur gamla ni är som svarar, och om ni har barn. Det här påminner om när vi hade för och emot homoadoptioner för massa år sen. HerreGUD sånt gnäll det var, och det skulle bli så jävla synd om dessa bögbarn, för oj vad de skulle mobbas.
Idag vet vi att det inte blev så. Barn är nämligen toleranta. De mest intoleranta är de yngsta vuxna och de äldsta vuxna. Det är inte femtiotalet därute längre, och det blir bättre dag för dag.
Skaffar ni barn idag kommer det dröja fjorton-femton år innan eventuell sexuell läggning visar sig, och då är jag övertygad om att vi kommit ännu längre.

Desertrat
2014-02-16, 20:22
Hur menar du nu? Måste man tycka att det är OK att andra trakasserar ens barn för att på "godkänt" (av vem?) sätt acceptera barnets sexuella läggning? Det tycker inte jag. Det räcker ju f.ö. att läsa den här tråden för att inse att det inte nödvändigtvis är piece of cake att vara homo i dagens Sverige, och även om du har "titanhjärna" så är det inte alla som har det.

Trakassering är ALDRIG OK, NÅGONSIN, även om jag är så van vid det att jag inte längre bryr mig.
Trakassering skall anmälas, punkt slut.
Ju tidigare ju bättre.
Att sätta ner foten för att säga att nog är nog.
Och det är inte alltid ditt barn stark nog att göra, inte utan ditt stöd.
Men skulle jag ha anmält allt så skulle jag inte ha gjort annat än gnällt hos olika myndigheter, anmäler jag nu så anmäler jag på ett sätt så det garanterat biter, när jag har en ärlig chans att komma till en för mig positiv utgång ur det.
Är ditt barn homo/bi/TS/TV så är det ett fastlagt tillstånd, för TS finns bara en väg, och då garanterar jag att du skulle få det jobbigt, då pratar vi sanktionerad diskriminering.

Försöker dem sig på något nu så svarar jag med samma mynt, ett fult ord besvaras med ett annat fult ord som biter på dem.
Går dem på fysiskt så är det en helt annan femma, jag är inte tandlös när det kommer till att skydda mig.

Stoltz
2014-02-16, 20:30
Som söt, flickig lesbisk har man det nog överlag inte jättemycket svårare än andra i dagens samhälle.
Jag har en fras som vänder upp och ner på detta. Den hörde jag för första gången när jag gick i sexan, och senast för fem dagar sedan.
Den löd:
"Jaha, då får jag väl visa att det är gött med lite *** för henne".
Du förstår säkert vad som menas :(

Hela Griip-snacket:
Steg 1, påstå att du står på vetenskapens sida, och därmed har vetenskapen som backup:
Jag stæller mig på vetenskapens sida och sæger att homosexualitet ær en åkomma man kan bli av med via doktorsbesøk.
Steg 2, bli ombedd om att visa denna backup som du påstår dig ha. Svara enligt nedan:
Vænta du :)

Exakt. Førvænta dig inget. Måste alla påståenden backas upp av kællor? Absurt. Varfør backar inte ni upp era påståenden med kællor? Det ær ju før øvrigt i dag 2014 ett kænt knep att i en diskussion påvisa att den andra ska visa kællor så att ens egna teori framstår som den "kænda sanningen".


Ær du intresserad kan du ju forska lite sjælv, jag har ingen direkt lust att græva fram artiklar bara før att visa upp till en som ændå tænker avfærda det "vetenskapliga" i eventuell artikel.

När någon annan kör en annan taktik, men med samma syfte, då sätter du ner foten:
Du kænner vældigt många du, må jag sæg. Bra att kunna spela det kortet istællet før att referera till studier/artiklar/statistik, så man slipper bli frågad om kællor.. ? :)

Pepz
2014-02-16, 20:32
jävligt tragiskt att endast 64% är av åsikten att det inte är några problem..

Dewon
2014-02-16, 20:48
Visste att det fanns idioter på forums men detta, jag undrar verkligen hur tankesättet fungerar hos dessa personer som inte skulle tycka att det var okej eller som säger att de "helst skulle velat ha ett heterobarn", någonting måste det ju vara som inte står rätt till i huvudet.

Hoppas alla homofober inte kan få barn, att oturen är på deras sida.. för kan man inte acceptera sitt eget barn för dess sexualitet har man en bra bit kvar innan man är redo för att bli förälder.

Tycker jag då, iallafall.

Allan
2014-02-16, 20:49
jävligt tragiskt att endast 64% är av åsikten att det inte är några problem..

+1

C h r i s
2014-02-16, 20:59
Visste att det fanns idioter på forums men detta, jag undrar verkligen hur tankesättet fungerar hos dessa personer som inte skulle tycka att det var okej eller som säger att de "helst skulle velat ha ett heterobarn", någonting måste det ju vara som inte står rätt till i huvudet.


Varför? Alla människor har preferenser, om du inte har det ligger du nog i ett vegetativt tillstånd. Att folk hellre vill ha en unge som är hetero- än homosexuell är väl för tusan ingenting att böla för? Om sedan barnet man får är homosexuell så lär 99,99% stötta honom/henne oavsett och älska det lika mycket som det icke existerande heterosexuella barnet.

"Jag vill ha en unge som kommer att älska idrott" - Om han/hon sedan blir en soffpotatis kommer jag automatiskt att älska ungen mindre då? Knappast.

Suck...

cero
2014-02-16, 21:01
jävligt tragiskt att endast 64% är av åsikten att det inte är några problem..

De två alternativen under betyder ju inte nödvändigtvis att man är homofob, utan att det hade varit jobbigt med ett barn som kommer få lida mycket. Jag valde "helvete vad jobbigt" av den anledningen.

Varför? Alla människor har preferenser, om du inte har det ligger du nog i ett vegetativt tillstånd. Att folk hellre vill ha en unge som är hetero- än homosexuell är väl för tusan ingenting att böla för? Om sedan barnet man får är homosexuell så lär 99,99% stötta honom/henne oavsett och älska det lika mycket som om det icke existerande heterosexuella barnet.

"Jag vill ha en unge som kommer att älska idrott" - Om han/hon sedan blir en soffpotatis kommer jag automatiskt att älska ungen mindre då? Knappast.

Suck...

Jo, det är det.

Varför vill man hellre ha ett barn som är hetero? Om det nu inte är av anledningen att man inte vill att barnet ska få hinder i livet.

Tricklew
2014-02-16, 21:03
De två alternativen under betyder ju inte nödvändigtvis att man är homofob, utan att det hade varit jobbigt med ett barn som kommer få lida mycket. Jag valde "helvete vad jobbigt" av den anledningen.

Lite så, jag önskar att min unge blir supervacker med 24cm slang och en förståelse för världen långt bortom min.

Kommer jag inte älska han, om han istället blir småful och fastnar för fotboll? Nonsens, kommer älska han lika mycket oavsett.

Santoro
2014-02-16, 21:10
Visste att det fanns idioter på forums men detta, jag undrar verkligen hur tankesättet fungerar hos dessa personer som inte skulle tycka att det var okej eller som säger att de "helst skulle velat ha ett heterobarn", någonting måste det ju vara som inte står rätt till i huvudet.

Hoppas alla homofober inte kan få barn, att oturen är på deras sida.. för kan man inte acceptera sitt eget barn för dess sexualitet har man en bra bit kvar innan man är redo för att bli förälder.

Tycker jag då, iallafall.

Du är ju inte direkt vettigare med ditt inlägg måste jag säga.

Rahf
2014-02-16, 21:11
Mitt barn har insett sin homosexualitet. Vad är problemet?

Desertrat
2014-02-16, 21:14
Mitt barn har insett sin homosexualitet. Vad är problemet?
Äntligen någon med ett vettigt inlägg.

favve
2014-02-16, 21:17
Visste att det fanns idioter på forums men detta, jag undrar verkligen hur tankesättet fungerar hos dessa personer som inte skulle tycka att det var okej eller som säger att de "helst skulle velat ha ett heterobarn", någonting måste det ju vara som inte står rätt till i huvudet.

Hoppas alla homofober inte kan få barn, att oturen är på deras sida.. för kan man inte acceptera sitt eget barn för dess sexualitet har man en bra bit kvar innan man är redo för att bli förälder.

Tycker jag då, iallafall.
Jag utgick utifrån frågeställningen från ett hypotetiskt scenario där jag fick frågan om mitt barn skulle vara homosexuell eller heterosexuell. I det valet hade jag valt heterosexuell. Skulle verkligen 64% vid ett sådant val valt "spelar ingen roll" eller homosexuell på den frågan? Det betyder naturligtvis inte att jag skulle avvisa mitt barn eller älska barnet mindre för det.

Dewon
2014-02-16, 21:17
Du är ju inte direkt vettigare med ditt inlägg måste jag säga.

Nä tyck det du.

Kommer aldrig bli den far som har förhoppningar på mitt eget barns sexualitet, bläddrar igenom och ser kommentar som "Skulle väl kunna leva med det men.." och undrar verkligen hur det kan vara så himla illa att ha ett homosexuellt barn? Som att det skulle vara en besvikelse men att man skulle kunna leva med det, en riktig förälder ska inte ens ha förhoppningar på sitt eget barn gällande dess sexualitet då det handlar om hur den känner för andra och inte fan vad föräldern tycker är passande.

Okej att kanske vara orolig över att den får det svårt men det får man ta och då isåfall stöda på alla vis som möjligtvis går.

Mitt barn kommer jag acceptera hur det än blir, inte kommer jag heller ha några förhoppningar angående vad den den väljer att älska.

Nä men såklart man får tycka vad man vill men jag håller inte med väldigt många här och accepterar att andra inte heller håller med mig, säger bara vad jag tycker.

Jag utgick utifrån frågeställningen från ett hypotetiskt scenario där jag fick frågan om mitt barn skulle vara homosexuell eller heterosexuell. I det valet hade jag valt heterosexuell. Skulle verkligen 64% vid ett sådant val valt "spelar ingen roll" eller homosexuell på den frågan? Det betyder naturligtvis inte att jag skulle avvisa mitt barn eller älska barnet mindre för det.

Har full förståelse för hur du tänker men jag tycker inte att man bör ha preferenser angående sitt barns sexualitet, det ska inte finns något bättre eller sämre tycker jag. Om man inte lever kvar på 30-talet det vill säga.

Rahf
2014-02-16, 21:19
Jag utgick utifrån frågeställningen från ett hypotetiskt scenario där jag fick frågan om mitt barn skulle vara homosexuell eller heterosexuell. I det valet hade jag valt heterosexuell. Skulle verkligen 64% vid ett sådant val valt "spelar ingen roll" eller homosexuell på den frågan? Det betyder naturligtvis inte att jag skulle avvisa mitt barn eller älska barnet mindre för det.

Du har inget val. Ditt barn är homosexuellt. Vad är din åsikt?

Desertrat
2014-02-16, 21:21
Du har inget val. Ditt barn är homosexuellt. Vad är din åsikt?

Min mor fick det valet (att jag var TS) och hon höll på att explodera.
Tja, det tog 15 år innan vi talade med varandra igen.

XXXL
2014-02-16, 21:22
Jag funderar lite på hur gamla ni är som svarar, och om ni har barn. Det här påminner om när vi hade för och emot homoadoptioner för massa år sen. HerreGUD sånt gnäll det var, och det skulle bli så jävla synd om dessa bögbarn, för oj vad de skulle mobbas.
Idag vet vi att det inte blev så. Barn är nämligen toleranta. De mest intoleranta är de yngsta vuxna och de äldsta vuxna. Det är inte femtiotalet därute längre, och det blir bättre dag för dag.
Skaffar ni barn idag kommer det dröja fjorton-femton år innan eventuell sexuell läggning visar sig, och då är jag övertygad om att vi kommit ännu längre.

Jag vet att jag kommer att tycka annorlunda i framtiden (Inte förmodligen, jag vet med 100% säkerhet att jag kommer göra det) men samtidigt lever jag i nuet och har inga planer på att börja posta och skriva saker som om jag vore mig själv om 20 år.

Kan du inte förstå det resonemanget?

Sniggel
2014-02-16, 21:24
Jag vill inte ha ett homosexuellt barn.

Men jag skulle nog acceptera honom/henne om så var fallet. Om allt annat var på plats.

Precis!
Jag vill inte ens ha barn men om jag fått ett är jag övertygad om att jag ansett det varit det bästa som hänt mig.
Det är väl det det handlar om. Kärleken och acceptansen för ens nära.

mini
2014-02-16, 21:24
Det finns så många andra saker man har att oroa sig för gällande sitt barn, typ om hen kommer bli lycklig, ha vänner, klara sig ekonomiskt, älska och bli älskad, vara frisk, ha roligt osv. Exakt vem hen ligger med känns rätt underordnat.

Ignatius72
2014-02-16, 21:30
Det finns så många andra saker man har att oroa sig för gällande sitt barn, typ om hen kommer bli lycklig, ha vänner, klara sig ekonomiskt, älska och bli älskad, vara frisk, ha roligt osv. Exakt vem hen ligger med känns rätt underordnat.

Såklart. Men det går ju att ha två åsikter samtidigt. Finge jag välja så hade barnen varit hetero. Men nu får jag inte det och kommer stötta dem i alla väder oavsett läggning.

C h r i s
2014-02-16, 21:30
Jo, det är det.

Varför vill man hellre ha ett barn som är hetero? Om det nu inte är av anledningen att man inte vill att barnet ska få hinder i livet.

Av personliga anledningar? Varför anser du det vara ett problem?

Om vi säger så här, du får skapa ditt eget barn, hur blir det?

Gener för att bli lång? Varför får hon inte vara kort för?!
Tjej? Varför inte en kille!?
etc.

Det kan ju diskuteras in i det minsta, och människan är jävligt bra på att ödsla tid för att diskutera nonsens.

För mig så är en persons läggning lika trivialt som dennes vikt, ålder längd. Gör det till ett icke-problem så ska ni se att det blir bättre. Men jag vore totalt korkad om jag skulle ha sagt att jag inte har några preferenser när det kommer till hur jag vill att mitt eget barn skall vara. Inget konstigt och det säger ingenting om mina åsikter om alla de "egenskaper" som jag nu i mitt val exkluderade.

cero
2014-02-16, 21:36
Av personliga anledningar? Varför anser du det vara ett problem?

Om vi säger så här, du får skapa ditt eget barn, hur blir det?

Gener för att bli lång? Varför får hon inte vara kort för?!
Tjej? Varför inte en kille!?
etc.

Det kan ju diskuteras in i det minsta, och människan är jävligt bra på att ödsla tid för att diskutera nonsens.

För mig så är en persons läggning lika trivialt som dennes vikt, ålder längd. Gör det till ett icke-problem så ska ni se att det blir bättre. Men jag vore totalt korkad om jag skulle ha sagt att jag inte har några preferenser när det kommer till hur jag vill att mitt eget barn skall vara. Inget konstigt och det säger ingenting om mina åsikter om alla de "egenskaper" som jag nu i mitt val exkluderade.

Är bara nyfiken?

Att vara lång ser bra ut t ex.

Varför föredrar du att ditt barn är hetero?

Chenoa
2014-02-16, 21:37
Jag har tre barn, två flickor och en pojk.
Min äldsta dotter "kom ut" när hon var 16 år gammal och berättade att hennes bästis inte var hennes bästis utan hennes flickvän...

Hon är nu 27 år gammal, förlovad med en helt underbar tjej som har en son sedan tidigare.
Flickvännens son är som ett yngre syskon till mina andra barn.

Vad gäller sonen och den yngsta dottern kan jag berätta att sonen har bara brudar och träning på hjärnan och lilltjejen är en "prinsessa" som älskar Justin Bieber och hästar.

Jag kan nog säga att jag blir nog både farfar och morfar i sinom tid ;)

Som ni förstår har jag inga problem med att min dotter är gay

Santoro
2014-02-16, 21:37
Nä tyck det du.


Problemet du gör är att du utgår från att en preferens innebär att man ogillar det andra. Jag hoppas på en heterosexuell son, jag är själv straight och jag vill uppleva när han smusslar hem tjejer, mister sin oskuld, frågar mig om hur man för sig med tjejer, Den sonen ser jag i min framtid. Innebär det att jag ogillar bögar? Nej, får jag en vanlig grabb som gillar the D så kommer jag inte bry mig.

Men som jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden, jag kommer ha problem om det är en fjollbög som hoppar runt som en adhdunge och informerar folk om sin sexualitet hela tiden. Då har det iof med personligheten att göra och inte den sexuella läggningen.

Exdiaq
2014-02-16, 21:38
Hoppas att han/hon blir lycklig. Enda jag hade brytt mig om förutsatt att de inte är jävliga mot andra personer.

Enda som kanske eventuellt kunde varit jobbigt skulle vara vetskapen att de förmodligen skulle ha en lite längre sträcka att behöva avverka för att nå vissa mål än vad andra har.

Rahf
2014-02-16, 21:39
Varför lägger folk till nya scenarion och hypoteser? Jag kan inte skapa en människa och tro att det blir bra. Däremot kan min attityd jämte mitt barns livsval bestämmas.

Frågeställningen är simpel, men folk lastar på en massa ad hoc-lösningar.

Olegh
2014-02-16, 21:48
Om jag säger att det är "jobbigt", vad innebär det då? Det kanske leder till en större oro för hur ens barn tacklar situationen och hur denne blir bemött? Att man visar full acceptans och ger stöd är ju inte samma sak som att det inte innebär extra huvudbry.

Dewon
2014-02-16, 21:52
Problemet du gör är att du utgår från att en preferens innebär att man ogillar det andra. Jag hoppas på en heterosexuell son, jag är själv straight och jag vill uppleva när han smusslar hem tjejer, mister sin oskuld, frågar mig om hur man för sig med tjejer, Den sonen ser jag i min framtid. Innebär det att jag ogillar bögar? Nej, får jag en vanlig grabb som gillar the D så kommer jag inte bry mig.

Men som jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden, jag kommer ha problem om det är en fjollbög som hoppar runt som en adhdunge och informerar folk om sin sexualitet hela tiden. Då har det iof med personligheten att göra och inte den sexuella läggningen.

Nej det gör jag inte, jag har dock förståelse för varför du tycker som du gör men jag tror inte att det är sunt eller bra för relationen med sitt barn att ha preferenser om hur den kommer bli.

Förhoppningar som inte blir vad man hoppats leder till besvikelse. Jag tror absolut inte att du skulle dumpa ditt barn för att det inte blev vad du hade hoppats men jag känner bara att det inte är bra att hoppas på hur sitt barn ska vara.

Tro mig, har bra många preferenser angående saker och ting men inte mitt barn.

Ignatius72
2014-02-16, 21:56
Nej det gör jag inte, jag har dock förståelse för varför du tycker som du gör men jag tror inte att det är sunt eller bra för relationen med sitt barn att ha preferenser om hur den kommer bli.

Förhoppningar som inte blir vad man hoppats leder till besvikelse. Jag tror absolut inte att du skulle dumpa ditt barn för att det inte blev vad du hade hoppats men jag känner bara att det inte är bra att hoppas på hur sitt barn ska vara.

Tro mig, har bra många preferenser angående saker och ting men inte mitt barn.

Det är klart att man (alla) har förhoppningar om sitt eller sina barn. Vad man sen gör av det är ju en helt annan sak. Men förhoppningar grundar sig ju att man vill att barnen ska få ett så bra liv som möjligt. Att de ska få lov att utveckla sig och sina förmågor på ett optimalt sätt.?

Tricklew
2014-02-16, 21:59
Om man hävdar att man inte har några preferenser öht på sitt barn så har man nog inte tänkt igenom det. Exempel vore överflödiga.

Santoro
2014-02-16, 22:01
Nej det gör jag inte, jag har dock förståelse för varför du tycker som du gör men jag tror inte att det är sunt eller bra för relationen med sitt barn att ha preferenser om hur den kommer bli.

Förhoppningar som inte blir vad man hoppats leder till besvikelse. Jag tror absolut inte att du skulle dumpa ditt barn för att det inte blev vad du hade hoppats men jag känner bara att det inte är bra att hoppas på hur sitt barn ska vara.

Tro mig, har bra många preferenser angående saker och ting men inte mitt barn.

Det är skillnad på preferenser och förhoppningar. Jag vill ha en straight son, men jag kommer inte direkt bli besviken om jag får en bög, eftersom det är mitt kött och blod och jag värderar inte en bög mindre. Är du med?

bubbaklubba
2014-02-16, 22:02
Det är väl en rätt normal sak att vilja ett ens barn skall föra vidare familjen och ens arv? Det är väl rätt normalt att vilja ha barnbarn osv.

Vilket jag tror inte är självklart på samma sätt om man får en son som är homosexuell till exempel.

Dewon
2014-02-16, 22:03
Om man hävdar att man inte har några preferenser öht på sitt barn så har man nog inte tänkt igenom det. Exempel vore överflödiga.

Enda preferenserna skulle väl vara att barnet blir en god människa, en vänlig och omtänksam person med stort hjärta och med omtanke för andra lever sitt liv bra.

Det är ju dock mitt jobb att se till att mitt barn får den kärlek och omsorg som behövs för att den ska bli en bra människa, inte riktigt om vad jag föredrar att den är?

Iallafall, inom sexualiteten har jag inga preferenser kring. Gay? Fine. Asexuell? Fine. Vad som än passar den och jag har inte några förhoppningar gällande den delen.

Dewon
2014-02-16, 22:05
Det är skillnad på preferenser och förhoppningar. Jag vill ha en straight son, men jag kommer inte direkt bli besviken om jag får en bög, eftersom det är mitt kött och blod och jag värderar inte en bög mindre. Är du med?

Det blir väl lite av samma sak när man lägger det på det viset. Men ja, jag förstår hur du tänker och ser inte ner på dina tankar.

Tricklew
2014-02-16, 22:06
Enda preferenserna skulle väl vara att barnet blir en god människa, en vänlig och omtänksam person med stort hjärta och med omtanke för andra lever sitt liv bra.

Det är ju dock mitt jobb att se till att mitt barn får den kärlek och omsorg som behövs för att den ska bli en bra människa, inte riktigt om vad jag föredrar att den är?

Iallafall, inom sexualiteten har jag inga preferenser kring. Gay? Fine. Asexuell? Fine. Vad som än passar den och jag har inte några förhoppningar gällande den delen.

Ser du, där kommer preferenserna fram. Hade du föredragit att ditt barn kommer få en sund syn på mat, eller gör det inget om den väger upp och blir 140kg när den är 14 och får känna ångest över sin vikt hela sitt liv? Allt detta är preferenser, saker du föredrar och hoppas på, därmed inte sagt att du inte hade älskat den oavsett.

Att uppfostra barn utan preferenser öht vore att låta de göra vad de vill, ha så kul med den lilla skitstöveln och lycka till.

Santoro
2014-02-16, 22:06
Det blir väl lite av samma sak när man lägger det på det viset. Men ja, jag förstår hur du tänker och ser inte ner på dina tankar.

Bra, då har vi kommit fram till något. Bärs nästa helg?

bubbaklubba
2014-02-16, 22:07
Om jag hade tre barn och en blev bög. Skulle jag kanske inte bry mig så mycket.

Men om jag bara hade en son och han blev bög. Då skulle jag nog bli ledsen.

Santoro
2014-02-16, 22:09
Om jag hade tre barn och en blev bög. Skulle jag kanske inte bry mig så mycket.

Men om jag bara hade en son och han blev bög. Då skulle jag nog bli ledsen.

Jag är genuint intresserad av din åsikt, kan du formulera vidare på varför du skulle bli ledsen?

Dewon
2014-02-16, 22:10
Bra, då har vi kommit fram till något. Bärs nästa helg?

Nä men Absolute Vassle kan vi ta på gymmet.

Om jag hade tre barn och en blev bög. Skulle jag kanske inte bry mig så mycket.

Men om jag bara hade en son och han blev bög. Då skulle jag nog bli ledsen.

Främst såna här kommentarer jag tar lite illa vid mig, jag är inte gay utan har bara vänner utanför familjen som är det, vet en vars förälder blev besviken och jag kan bara tänka mig hur sårande det har varit.

Just besvikelse i olika former från en förälder är skadlig saker för ett barns uppväxt tror jag.

Ser dock inte ner på dig på något vis, skulle bara vilja ha en liten förklaring varför.

bubbaklubba
2014-02-16, 22:12
Som jag skrev ovan. Det är inte lika självklart att en homosexuell man skaffar barn som det är för en heterosexuell.

Jag vill ju att min släkt skall föras vidare.

Pepz
2014-02-16, 22:14
De två alternativen under betyder ju inte nödvändigtvis att man är homofob, utan att det hade varit jobbigt med ett barn som kommer få lida mycket. Jag valde "helvete vad jobbigt" av den anledningen.

.

aha
ja då kan jag förstå valet.

awesomooo
2014-02-16, 22:21
Skulle jag få en son/dotter som var gay tror även jag att jag hade reagerat med besvikelse till en början. Jag hade självklart fortfarande stöttat och gillat h*n precis lika mycket som om h*n vore straight.

Nej jag har inget mot homosexuella men vill ändå hellre se mitt egna barn som straight.

Kotten
2014-02-16, 22:22
Fick jag välja får mina söner gärna vara hetero, men skulle dom bli homosexuella så är det väl så, vad ska jag göra åt saken, även om jag kanske inte skulle gilla det till 100% så är det inget jag skulle visa eller göra någon grej av, det är helt och hållet deras val vem dom vill tycka om, skulle inte behandla en eventuell partner/sambo på något annorlunda sätt heller bara för att han råkar vara kille. Vi är alla människor och så länge man inte skadar någon annan och båda samtycker får man tycka om vem man vill och det ska alla andra skita i

Red Apple
2014-02-16, 22:39
Förhoppningsvis har vi som samhälle kommit längre när mina framtida barn upptäcker sin sexualitet (om 20-25 år?), i såna fall vore det bara kul om något av mina barn är gay. Perspektivvidgande osv

favve
2014-02-16, 22:48
Har full förståelse för hur du tänker men jag tycker inte att man bö ha preferenser angående sitt barns sexualitet, det ska inte finns något bättre eller sämre tycker jag. Om man inte lever kvar på 30-talet det vill säga.
Ser inte varför man inte kan ha det. Finns säkert många som önskar att deras barn var homosexuell. Kan inte vi som vid ett val valt antingen det ena eller det andra få välja det? Finns det några preferenser man kan önska ens barn har? Smart, lång, flicka. Betyder det att man älskar ett barn som inte är smart, lång och är pojke mindre, och framför allt är inte det fascistiskt att önska en viss längd eller att barnet har högt IQ? Du som gärna drar paralleller till 30-talet...
Du har inget val. Ditt barn är homosexuellt. Vad är din åsikt?
Har redan skrivit det. " Det betyder naturligtvis inte att jag skulle avvisa mitt barn eller älska barnet mindre för det." Skulle stötta, men nu var frågan om man hade ett val.

filmjölk
2014-02-16, 22:49
Jag hade blivit besviken, men inte älskat honom mindre för det och givetvis accepterat det.

Inte så mycket för barnbarn, det kan man få iaf. Utan för att bögar verkar så himla olyckliga och trasiga.

MackeJuve
2014-02-16, 22:50
Det hade varit lugnt så länge inte min potentiella gay-son skulle börja prata så extremt fjantigt som vissa gör, det skulle göra mig galen att lyssna på det dagligen.

Santoro
2014-02-16, 22:52
Jag hade blivit besviken, men inte älskat honom mindre för det och givetvis accepterat det.

Inte så mycket för barnbarn, det kan man få iaf. Utan för att bögar verkar så himla olyckliga och trasiga.
Ett problem som bögar har är att många är väldigt på, tjatiga, tjejiga och adhd-aktiga vilket i sin tur skapar ''hat''. Många homosexuella män kan inte skilja på att någon arbetsgivare dissar dom pga personlighet istället för sexuell läggning. Jag personligen skulle aldrig anställa en fjollbög, inte för att han gillar D, utan för att jag inte tål den typen av personlighet.
Det hade varit lugnt så länge inte min potentiella gay-son skulle börja prata så extremt fjantigt som vissa gör, det skulle göra mig galen att lyssna på det dagligen.
+1

PureWhey
2014-02-16, 22:55
Som jag skrev ovan. Det är inte lika självklart att en homosexuell man skaffar barn som det är för en heterosexuell.

Jag vill ju att min släkt skall föras vidare.

Så du menar att homosexuella aldrig skaffar barn..?

Edit; Jag svarade inga problem alls såklart.

Dewon
2014-02-16, 23:06
http://www.youtube.com/watch?v=E43r8_EJ-bY

Bilden många har av gay är dock ganska skev, tror inte alla eller ens större delen av homosexuella är som t.ex. såhär på det sätt ni beskriver dem.

Att vara gay betyder inte att man inte längre är en man, visst man kanske ses som omanlig men alla gays klär sig inte i rosa och sminkar sig. Inte för att det är något fel med det heller, såklart. Säger inte att ni säger att alla är det men tycker att man lätt målar upp en felaktig bild av vad som endast är en sexualitet.

cero
2014-02-16, 23:16
Det hade varit lugnt så länge inte min potentiella gay-son skulle börja prata så extremt fjantigt som vissa gör, det skulle göra mig galen att lyssna på det dagligen.

Vi vill ha homosexuella machomän! :D

MackeJuve
2014-02-16, 23:19
Vi vill ha homosexuella machomän! :D

Haha :) Så länge man inte förställer rösten och försöker låta som en 14-årig fjortistjej så är det ok :)

filmjölk
2014-02-16, 23:20
[
Bilden många har av gay är dock ganska skev, tror inte alla eller ens större delen av homosexuella är som t.ex. såhär på det sätt ni beskriver dem.

Att vara gay betyder inte att man inte längre är en man, visst man kanske ses som omanlig men alla gays klär sig inte i rosa och sminkar sig. Inte för att det är något fel med det heller, såklart. Säger inte att ni säger att alla är det men tycker att man lätt målar upp en felaktig bild av vad som endast är en sexualitet.

Min bild av en gay är en egocentrisk deprimerad kille med självskadebeteende som missbrukar droger, sex och alkohol, som aldrig klarar av att vara trogen sin pojkvän men är ändå extremt svartsjuk och kontrollerande mot denne.

Desertrat
2014-02-16, 23:22
Min bild av en gay är en egocentrisk deprimerad kille med självskadebeteende som missbrukar droger, sex och alkohol, som aldrig klarar av att vara trogen sin pojkvän men är ändå extremt svartsjuk och kontrollerande mot denne.

Då har du en tämligen skev bild vill jag påstå, jag har träffat den typen av individer du pratar om med men dem är bra få.
Dem flesta ser du inte allvarligt talat, innan dem säger det rakt ut.

Tricklew
2014-02-16, 23:23
Vad kolozzeum hade föredragit är alltså att deras söner blir så kallad Bears.

http://1.bp.blogspot.com/--CQATO8krbY/UgZnzepCOkI/AAAAAAABDdw/psSntP1FYPM/s1600/l.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Magazine

Medusa
2014-02-16, 23:23
Jag skulle förkastat mitt barn, det är onaturligt och vidrigt, en synd i guds ögon.

LeBron
2014-02-16, 23:29
Hen hade dessutom fått lyfta vikter och träna någon kampsport redan vid tidig ålder så om någon försöker kalla min unge faggot och slå på denne så jävlaranamma :D

hurril
2014-02-16, 23:32
Förvånadsvärt många som inte hade älskat sina barn. Hoppas ni får svidande exem i röven.

Oxe
2014-02-16, 23:56
Var är svaret, jag skulle inte haft en son/dotter efter det ?

LeBron
2014-02-17, 00:02
Förvånadsvärt många som inte hade älskat sina barn. Hoppas ni får svidande exem i röven.

Hahah, har haft eksem i yngre ålder på armar och vet hur jobbigt det var, fick precis en bild utav att ha det i röven :laugh: :laugh:

Dewon
2014-02-17, 00:06
Hoppas inte vissa personer är allvarliga i det dem säger. :smash:

Hoppas ni inte lyckas skaffa barn.

Hobbes
2014-02-17, 08:24
Hade inte haft några problem med det - Varit en sådan stolt far jag någonsin kunnat bli för att ha uppfostrat någon som vågade vara sig själv och stå för det!

Diomedea exulans
2014-02-17, 08:41
Ett problem som bögar har är att många är väldigt på, tjatiga, tjejiga och adhd-aktiga vilket i sin tur skapar ''hat''. Många homosexuella män kan inte skilja på att någon arbetsgivare dissar dom pga personlighet istället för sexuell läggning. Jag personligen skulle aldrig anställa en fjollbög, inte för att han gillar D, utan för att jag inte tål den typen av personlighet.

Vad gör du om din son blir fjollbög inte för han gör sig till, utan för att han är sån av naturen, och det är det sätt att vara på som han känner sig mest bekväm med?

Rahf
2014-02-17, 08:57
Ett problem som bögar har är att många är väldigt på, tjatiga, tjejiga och adhd-aktiga vilket i sin tur skapar ''hat''. Många homosexuella män kan inte skilja på att någon arbetsgivare dissar dom pga personlighet istället för sexuell läggning. Jag personligen skulle aldrig anställa en fjollbög, inte för att han gillar D, utan för att jag inte tål den typen av personlighet.

Jag tror inte "fjollbögar" skulle söka sig till ditt yrke ändå. Sen vill jag gärna se någon form av statistik på ditt självsäkra påstående, angående prospektiva anställningar, här. Just nu verkar det styras av fördom.

tlk
2014-02-17, 09:05
Som jag skrev ovan. Det är inte lika självklart att en homosexuell man skaffar barn som det är för en heterosexuell.

Jag vill ju att min släkt skall föras vidare.

Det är ju knappast en självklarhet hos heterosexuella heller.

Diomedea exulans
2014-02-17, 09:08
Det är ju knappast en självklarhet hos heterosexuella heller.

För att inte tala om alla heterosexuella som skaffar barn fast de inte borde.

Nitrometan
2014-02-17, 09:35
Jag hade blivit chockad. Vad jag vet så har jag inga barn.

Själva homsexualiteten bryr jag mig inte om. Men existensen av ett barn hade varit en stor chock.

Santoro
2014-02-17, 09:41
Vad gör du om din son blir fjollbög inte för han gör sig till, utan för att han är sån av naturen, och det är det sätt att vara på som han känner sig mest bekväm med?
Jag har inte påstått att fjollbögar gör sig till, jag utgår från att det är hans personlighet.

Jag tror inte "fjollbögar" skulle söka sig till ditt yrke ändå. Sen vill jag gärna se någon form av statistik på ditt självsäkra påstående, angående prospektiva anställningar, här. Just nu verkar det styras av fördom.
Givetvis styrs mitt påstående av fördomar, inget konstigt med det. Bögar har det svårt i samhället, vid motgångar (som inte har med deras läggning att göra) är det lätt att tro att det är pga läggningen - eftersom dom har det svårt.

Det är väl bara att kolla på bögarna som hoppar runt med latexkläder och sexleksaker i prideledet så ser du att mitt påstående har en grund iaf.

130kg finsk sisu
2014-02-17, 09:44
Har 2 barn och det skulle inte vara nåt problem alls men inte heller så jag skulle hoppa i taket. Värre är nog om de blir arbetslösa knarkare än om de blir bögar.

tlk
2014-02-17, 10:12
För att inte tala om alla heterosexuella som skaffar barn fast de inte borde.

Det är fascinerande fenomen, tycker jag. Varför ens skaffa sig barn om man - av olika skäl - absolut inte alls ska ha barn. Vad ska det liksom vara bra för? Varför inte bara skita i det. Gör det inte bara livet ännu värre om man är en förvirrad 20-årig arbetslös singeltjej med noll utbildning? (menar så klart inte att alla av denna typer är dåliga föräldrar på något sätt). Vad ska de ens ha barnen till. Som en av alla dem som inte ämnar skaffa några barn, eller någonsin haft det intresset, så kan jag lugnt säga "I don't get it."

Kanske skulle ta och passa på och fråga mina föräldrar hur de känner över att varken jag eller min homosex-bror kommer att tillverka några barnbarn åt dem.

Nitrometan
2014-02-17, 10:13
Värre är nog om de blir arbetslösa knarkare än om de blir bögar.
Precis. :thumbup:

Stoltz
2014-02-17, 10:19
Har 2 barn och det skulle inte vara nåt problem alls men inte heller så jag skulle hoppa i taket. Värre är nog om de blir arbetslösa knarkare än om de blir bögar.

Medan jag förstår vad du försöker säga, så måste jag verkligen stoppa dig redan där.

Homosexualitet är ingenting som behövs jämföras med hemskheter för att berättiga dess existens.
Vi behöver inte säga "Hellre homosexuell än våldtäktsman" och tro att det visar hur okej vi tycker att homosexualitet är, för det är precis det som det inte visar. Det blir samma sak som att säga "Det är inte bra, men det finns värre".

Klart det finns värre, i nästan alla lägen. Det är en jämförelse man gör med något som man tycker är dåligt, och tycker man inte att homosexualitet är dåligt så ska man undvika i det yttersta att använda det som exempel för hur okej man tycker det är, då det säger något helt annat.

Hoppas du förstår välmeningen i vad jag försöker säga.

cero
2014-02-17, 12:36
Medan jag förstår vad du försöker säga, så måste jag verkligen stoppa dig redan där.

Homosexualitet är ingenting som behövs jämföras med hemskheter för att berättiga dess existens.
Vi behöver inte säga "Hellre homosexuell än våldtäktsman" och tro att det visar hur okej vi tycker att homosexualitet är, för det är precis det som det inte visar. Det blir samma sak som att säga "Det är inte bra, men det finns värre".

Klart det finns värre, i nästan alla lägen. Det är en jämförelse man gör med något som man tycker är dåligt, och tycker man inte att homosexualitet är dåligt så ska man undvika i det yttersta att använda det som exempel för hur okej man tycker det är, då det säger något helt annat.

Hoppas du förstår välmeningen i vad jag försöker säga.

+1

Skärp er.

Man and Machine
2014-02-17, 13:19
Katastrof. Det är möjligt att jag skulle känna annorlunda den dagen jag ställs inför faktumet att jag har en homosexuell son, men såhär 10 år innan han föds skulle det känns riktigt jävla tråkigt om han blir bög. Skulle se min uppfostran som totalt misslyckad och vrida på varenda sten för att försöka komma underfund med var och vad jag misslyckats så totalt med att uppfostra min son. Varför? Jag är konservativ och vill ha en naturlig familjekonstellation med mamma pappa barn. Allt annat känns bara fel.

Förvånad över pollresultatet, jag tror många fegröstar.

hurril
2014-02-17, 13:27
Trodde inte att det fortfarande fanns folk som 2014 tror att homosexualitet har med uppfostran att göra.

tlk
2014-02-17, 13:42
Jag är konservativ och vill ha en naturlig familjekonstellation med mamma pappa barn. Allt annat känns bara fel.


Fast vad din son skaffar för familjekonstellation påverkar väl inte vad du har för familjekonstellation. Du får ju ändå ditt mamma-pappa-barn.

en stor stark
2014-02-17, 13:53
Att vara emot det för att det "känns" fel, "känns" som ett dåligt argument tycker jag.

Chenoa
2014-02-17, 13:56
Katastrof. Det är möjligt att jag skulle känna annorlunda den dagen jag ställs inför faktumet att jag har en homosexuell son, men såhär 10 år innan han föds skulle det känns riktigt jävla tråkigt om han blir bög. Skulle se min uppfostran som totalt misslyckad och vrida på varenda sten för att försöka komma underfund med var och vad jag misslyckats så totalt med att uppfostra min son. Varför? Jag är konservativ och vill ha en naturlig familjekonstellation med mamma pappa barn. Allt annat känns bara fel.

Förvånad över pollresultatet, jag tror många fegröstar.

Katastrof?
Har det med fördomar att göra?
Att alla bögar är fjollor?
Att de sminkar sig och gillar att klä ut sig i damkläder eller väldigt "feminina" färger?
Alla bögar är inte tjejiga fjollor, och alla gay-brudar är inte butchiga flanellskjortsbärande grovarbetare.

Sexualitet har dessutom INGET med uppfostran att göra.

Den dagen du skaffar barn är jag övertygad om att du älskar barnet ändå, oavsett sexuell läggning.

Jag hade inga probs med att min dotter kom ut som gay när hon var 16, jag var istället glad att hon vågade prata med mig om det.
Tyvärr är det många ungdomar som försöker förneka sin läggning och som jag förstått så är det i mångt och mycket rädsla för vad familj, släkt och vänner ska tycka och hur de kommer att reagera.

130kg finsk sisu
2014-02-17, 13:57
jag vet inte vad jag sa fel? Jag röstade för "inga problem alls" och det är nästan så jag skulle reagera. visst konstiga situationer skulle kunna uppkomma men i det stora hela är jag OK med det ifall det händer.
Ville bara iförbifarten säga vad jag skulle ha problem med är att om jag skulle få ett barn som inte arbetar och lever för knark och kriminalitet...

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 13:58
Att vara emot det för att det "känns" fel, "känns" som ett dåligt argument tycker jag.

Varför det? Att sätta på sin syster är väl också "bara fel"?

en stor stark
2014-02-17, 13:58
Varför det? Att sätta på sin syster är väl också "bara fel"?

Ja, och?
Finns ju andra anledningar till varför det kan vara fel än att det enbart "känns" så.

Man and Machine
2014-02-17, 13:59
Trodde inte att det fortfarande fanns folk som 2014 tror att homosexualitet har med uppfostran att göra.

Jag vet att omgivningen (uppfostran) inte är en så stor påverkande faktor (eller överhuvudtaget) men likväl är det där jag skulle söka "felet". Man kan kalla det irrationellt tänkande i paniken som uppstår.

Fast vad din son skaffar för familjekonstellation påverkar väl inte vad du har för familjekonstellation. Du får ju ändå ditt mamma-pappa-barn.

Jag vill såklart att den "rätta" konstellationen fortsätter neråt i släktledet. Barnbarn o.s.v...

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 14:04
Ja, och?
Finns ju andra anledningar till varför det kan vara fel än att det enbart "känns" så.

I fall av homosexuell son, skulle jag inte vara särskilt nöjd. Det är en personlig åsikt. Med det inte sagt att jag inte skulle älska min son. Jag gillar bara inte tanken, och som man and machine ganska konservativ. Mamma pappa barn, så ska de va. Inte pappa pappa adoptivbarn.

hurril
2014-02-17, 14:06
I fall av homosexuell son, skulle jag inte vara särskilt nöjd. Det är en personlig åsikt. Med det inte sagt att jag inte skulle älska min son. Jag gillar bara inte tanken, och som man and machine ganska konservativ. Mamma pappa barn, så ska de va. Inte pappa pappa adoptivbarn.

Förstår du på riktigt inte att din homosexuelle son kan leva mamma-pappa-barn?

Hur kan folk idag när media i princip BARA består av bögar, flator och queerness, ändå inte förstå det enklaste?

C.E.J.
2014-02-17, 14:08
Skulle oroa mig för ungen pga människor som trådstartaren.

en stor stark
2014-02-17, 14:09
I fall av homosexuell son, skulle jag inte vara särskilt nöjd. Det är en personlig åsikt. Med det inte sagt att jag inte skulle älska min son. Jag gillar bara inte tanken, och som man and machine ganska konservativ. Mamma pappa barn, så ska de va. Inte pappa pappa adoptivbarn.

Finns andra alternativ än att adoptera.
Men du missförstår nog mitt argument. Mitt argument är att argumentet "det känns fel" är ett dåligt argument. Det känns fel att jag fick en son och inte en dotter, nu har jag panik.
Att man jätte, jättegärna vill ha ett barnbarn som är gjort på ett specifikt sätt är ett annat argument. Att börja få panik och öka risken för att ens barn mår dåligt över ens läggning är dock rätt kasst.

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 14:11
Förstår du på riktigt inte att din homosexuelle son kan leva mamma-pappa-barn?

Hur kan folk idag när media i princip BARA består av bögar, flator och queerness, ändå inte förstå det enklaste?

Jag är inte helt pantad. Jag skiter personligen fullständigt i vilket hål folk tar varandra i och vad andra människor sysslar med, det är inget jävla fel att vara homosexuell oavsett "typ". Men när det kommer till mina egna barn föredrar jag en normal typisk familj. Handlar inte om några fördomar öht, utan att något annat skulle kännas onaturligt för mig.

Latissimus Dorsi
2014-02-17, 14:13
Skulle oroa mig för ungen pga människor som trådstartaren.
Intressant.
Finns andra alternativ än att adoptera.
Men du missförstår nog mitt argument. Mitt argument är att argumentet "det känns fel" är ett dåligt argument. Det känns fel att jag fick en son och inte en dotter, nu har jag panik.
Att man jätte, jättegärna vill ha ett barnbarn som är gjort på ett specifikt sätt är ett annat argument. Att börja få panik och öka risken för att ens barn mår dåligt över ens läggning är dock rätt kasst.

Du väljer att missförstå mig, fattar du att det finns en skillnad mellan preferens och att absolut inte tolerera?

benya
2014-02-17, 14:14
Trodde inte att det fortfarande fanns folk som 2014 tror att homosexualitet har med uppfostran att göra.

jasså, vad är orsaken då? Föds de med gay-gener?

en stor stark
2014-02-17, 14:16
Intressant.


Du väljer att missförstå mig, fattar du att det finns en skillnad mellan preferens och att absolut inte tolerera?

Såklart. Vill du ha en homosexuell son/dotter får du det. Du får inte vilja ha en straight son/dotter. Du får vad du vill.

Men det gör inte argumentet "det känns fel" till ett bra argument till att få panik och möjligtvis få sitt barn att må dåligt.

Juxta
2014-02-17, 14:27
Så länge mitt barn är lyckligt bryr jag mig inte, även om jag kanske skulle tycka situationen är lite obekväm, men det handlar om att jag inte gillar att få uppmärksamhet åt mitt håll, men jag är tillräckligt luttrad för att inte bry mig. Skulle bara tycka att det är trist att det eventuella barn de skaffar inte är en genetisk del av mig, men jag skulle älska det barnet precis lika mycket.
Jag tror man gör sitt barn en jävla otjänst att försöka motarbeta ett barn som förklarat sin homosexuelitet till en, oavsett vad man själv tycker.

Man and Machine
2014-02-17, 14:29
Ursäkta att det möjligen blev en dubbelpost.

Att vara emot det för att det "känns" fel, "känns" som ett dåligt argument tycker jag.

Jag argumenterar inte utan skriver bara vad jag tror jag skulle uppleva och känna om scenariot inträffar. Ibland får man känslan av att det här inte är naturligt, känns inte rätt, det är inte så det ska vara och det är den känslan jag har. Du har säkert någon gång upplevt samma känsla, fast i ett annat sammanhang, där du upplever att något känns fel men du ändå inte kan argumentera för din sak.

Katastrof?
Har det med fördomar att göra?
Att alla bögar är fjollor?
Att de sminkar sig och gillar att klä ut sig i damkläder eller väldigt "feminina" färger?
Alla bögar är inte tjejiga fjollor, och alla gay-brudar är inte butchiga flanellskjortsbärande grovarbetare.

Sexualitet har dessutom INGET med uppfostran att göra.

Den dagen du skaffar barn är jag övertygad om att du älskar barnet ändå, oavsett sexuell läggning.

Jag hade inga probs med att min dotter kom ut som gay när hon var 16, jag var istället glad att hon vågade prata med mig om det.
Tyvärr är det många ungdomar som försöker förneka sin läggning och som jag förstått så är det i mångt och mycket rädsla för vad familj, släkt och vänner ska tycka och hur de kommer att reagera.

Det har och göra med hur jag ser på familjen och hur jag vill att min familj ska se ut. Sakerna du rabblar upp har har som någon nämnde ovan mer att göra med personlighet och inte läggning, men klart det är inga egenskaper jag uppskattar oavsett läggning. Det är helt klart en grej som stjälper homosexuella.

Det finns väl i den här diskussionen inga argument att inte älska sitt barn men man kan ändå tycka det är jävligt trist att det har en viss läggning.

Stort av dig att vara så acceptant mot din dotter, jag vet själv inte hur jag skulle reagerat men jag är ganska övertygad om att det är skillnad på son eller dotter i fallet hur accepterant man är. I alla fall om man har den infallsvinkeln jag har.

Det kanske finns någon i tråden som har en son som kommit "ut" och som kan berätta hur denne upplevde det?

en stor stark
2014-02-17, 14:31
Ursäkta att det möjligen blev en dubbelpost.



Jag argumenterar inte utan skriver bara vad jag tror jag skulle uppleva och känna om scenariot inträffar. Ibland får man känslan av att det här inte är naturligt, känns inte rätt, det är inte så det ska vara och det är den känslan jag har. Du har säkert någon gång upplevt samma känsla, fast i ett annat sammanhang, där du upplever att något känns fel men du ändå inte kan argumentera för din sak.


Ja jo det är sant. Det tror jag alla har känt. Men då anser jag att det är viktigt att tänka över saken och få fram "vad är det egentligen som är fel med detta, varför tycker jag att det är fel? Är det egentligen fel eller är det bara en känsla som inte har sin grund i något vettigt?". Kommer jag inte fram till något vettigt argument till varför jag har känslan så anser jag att känslan är ogrundad. Jag har kanske kvar känslan (känslor kan vara svåra att bli av med direkt, såklart) men jag förstår att känslan inte är grundad i något vettigt och agerar därefter.

Diomedea exulans
2014-02-17, 14:47
Ja jo det är sant. Det tror jag alla har känt.

Inte jag.

hurril
2014-02-17, 14:48
jasså, vad är orsaken då? Föds de med gay-gener?

Beror på om din fråga är ställd som: Finns det en gen som, om aktiv, gör dig homosexuell? Det vet jag inte. Däremot är det genetiskt betingat.