handdator

Visa fullständig version : Osäker gosse needs some help


johnnie434
2014-02-15, 15:45
Jag ska nu starta min första deff på riktigt, eller kanske den andra (?) om man nu kan kalla det deff, låt mig förklara .. Jag har alltid varit en tjock/knubbig kille ända sen jag var 6 år (?) .. När jag var yngre brydde jag mig inte så mycket om hur jag såg ut eller vad jag åt.. men vid 17 års ålder fick de va nog, jag vägde då 96 kg och på 174 cm lång, under 1,5 år tappade jag 35 kg var alltså nere på 60kg, i början av min vikt nedgång så slutade jag bara med godis,chips,dricka osv och började gå promenader med åt all mat som serverades hemma, allt gick smooth och började tappa vikt, men så kom jag till en stopkloss efter några månader, min mor flyttade till sin pojkvän när jag var 18 år så jag fick ta hennes lägenhet, och de va då det ballade ur, jag åt cirka 1000kcal per dag promenerade 3-4 ggr om dagen till en början som sedan utvecklade sig till löpning och svält, så jag tappade ungefär alla mina muskler, men på nått konstigt vis så var jag nöjd varje gång jag ställde mig på vågen och såg att den minskade vecka för vecka, hade ett par hjärnspöken som jävlades med mig som sa att jag fortfarande var tjock och att jag åt för mycket, ja ni ser vart detta leder, så ska inte tråka ut er.. men de kom en vändpunkt nu i sommras då min kompis drog med mig på gymmet, och sedan dess har jag kunnat äta mer och fått bort mina hjärnspöken.. så från augusti till januari gick jag upp 19kg (dafuq) och vill nu ner till 70ish för en slimmad kropp (kanske) . jag är förövrigt 21år jobbar som kock

Så. jag tränar 4 dagar i veckan eftersom jag bara har tillgång till gym när jag jobbar

Mån, bröst/triceps/mage 45min cardio
tis, rygg,biceps 45min cardio
ons vila 45min cardio
Tors,axlar/biceps 45min cardio
Fre ben/mage 45min cardio
lör vila 45min cardio
sön vila 45min cardio
Siktar på 1900-2000 kcal

kostdag

04:45 kaffe,pwo
07:00 proteshake
09:00 prottebar
14:00 Prottekälla 300g, 1port ris,broccoli
19:00 Prottekälla 400g,broccoli
21:00 långsamt protte casien/kvarg

Kan hända att jag måste slänga in mer fett och kolhydrater där, men vi får se

Alla tips och knep är hemskt välkomna (vill inte göra samma misstag som förra gången)

wall of text inc

WiXiAN
2014-02-15, 16:14
Vad innebär "cardio"?

shut teh face
2014-02-15, 16:21
Jag hade hellre satsat på 4 över- och underkroppspass och kört "cardio" (du menar någon form av konditionsträning) de andra dagarna, då kanske du t.o.m kan få till en timme per gång, beroende på vad du gör.

Sedan bör du överväga att kanske ha en riktig vilodag också :) Men alla är olika!

johnnie434
2014-02-15, 16:25
Jag hade hellre satsat på 4 över- och underkroppspass och kört "cardio" (du menar någon form av konditionsträning) de andra dagarna, då kanske du t.o.m kan få till en timme per gång, beroende på vad du gör.

Sedan bör du överväga att kanske ha en riktig vilodag också :) Men alla är olika!

Så köra kondition dem dagar jag inte gymmar ?

arogen
2014-02-15, 20:36
Så köra kondition dem dagar jag inte gymmar ?

precis, bättre att dela upp =)

johnnie434
2014-02-15, 20:45
precis, bättre att dela upp =)

jag är ju så jävla rastlös på kvällarna eftersom jag gymmar på morgonen, så de är rätt skönt att dra sig ut på en joggingrunda, alt bara ta en lugn promenad dem dagar jag gymmar o

Kvicksilver
2014-02-15, 20:55
jag är ju så jävla rastlös på kvällarna eftersom jag gymmar på morgonen, så de är rätt skönt att dra sig ut på en joggingrunda, alt bara ta en lugn promenad dem dagar jag gymmar o

Kör ett mellanting mellan promenad och jogging.... en powerwalk på en timme.