handdator

Visa fullständig version : långvarig kramp/träningsvärk


alexander96
2014-02-15, 15:20
Kön: man
Ålder: 17
Längd och vikt: 172 , 84-65

Smärtbeskrivning: Har sedan 2 veckor tillbaka haft typ träningsvärk/stelhet aktigt vid rumpan efter jag körde Sumomark och även lite bredare knäböj;, vilket jag inte gjort mycket tidigare.

smärtan blir typ krampaktig när jag antingen lutar mig framåt (good morning) eller tillexempel kör en hamstringstretch. Det på vänstersidan men även när jag stretchar höger hamstring "klipper" de till under en del av rörelsen. Det försvinner med uppvärmning så jag kan knäböja och sumomarka om jag vill men har valt att vila de senaste.

Kan även tillägga att jag har haft korsryggsproblem på vänster sida tidigare, men som inte gör ont längre. De

Har testat tex tigerbalsam och voltaren och upplever en minimal smärtlindring. Har även kört lite med foam rollern vilket jag upplever ger lindrig lindring.

Det som oroar mig är att smärtan inte gradvis går över och att det kanske är mer än bara träningsvärk.

alexander96
2014-02-17, 14:28
vät att säga är att om jag sitter ner och svankar väldigt mycket krampar det till ganska rejält ner mot vänster skinka.