handdator

Visa fullständig version : Fylla på med under lång träning


Saft
2014-02-15, 09:04
Hej,

Brist på snö gör att jag kommer ställa mig och staka några timmar på gymmet om en stund och varva med crosstrainer.

Kommer att äta en rejäl frukost med gröt, ägg m.m.

Vad kan jag ta med mig till gymmet och käka under tiden för att hålla energin uppe?
Vad rekommenderar ni?
Jag har inga kosttillskott med kolhydrater så jag kommer att svänga förbi affären.

Tack på förhand.

Sheogorath
2014-02-15, 09:15
saft

arogen
2014-02-15, 09:15
Hej,

Brist på snö gör att jag kommer ställa mig och staka några timmar på gymmet om en stund och varva med crosstrainer.

Kommer att äta en rejäl frukost med gröt, ägg m.m.

Vad kan jag ta med mig till gymmet och käka under tiden för att hålla energin uppe?
Vad rekommenderar ni?
Jag har inga kosttillskott med kolhydrater så jag kommer att svänga förbi affären.

Tack på förhand.

Hur länge ska du hålla på?

Jag själv hade kört med russin, eller varför inte en påse glukosbaserat godis? Lite festligt en lördag dessutom :D saft går också, som Sheogorath säger.

Saft
2014-02-15, 09:17
Har tröttnat på saft.

Tänkte hålla på 5-6 timmar kanske. Russin låter bra! Tack för svaret.

Sheogorath
2014-02-15, 09:19
Avslagen Red Bull med lite salt i är förmodligen så bra det kan bli.

Saft
2014-02-15, 09:23
Hur bra är Celsius?

Reaper123
2014-02-15, 09:26
Hur bra är Celsius?Är inte alla kcalfria? Känns ju värdelöst om du nu ska hålla igång så länge.

Om din mage pallar mycket flytande kcal skulle jag köpa dextropur (pulver) om du ej kan hitta maltodextrin eller vitargo. Det sistnämnda är riktigt bra om man vill ha bra energi genom ett riktigt långpass (brukar cykla 5-6h med detta i flaskorna när jag rastar min räser långväga)

Saft
2014-02-15, 09:39
Är inte alla kcalfria? Känns ju värdelöst om du nu ska hålla igång så länge.

Om din mage pallar mycket flytande kcal skulle jag köpa dextropur (pulver) om du ej kan hitta maltodextrin eller vitargo. Det sistnämnda är riktigt bra om man vill ha bra energi genom ett riktigt långpass (brukar cykla 5-6h med detta i flaskorna när jag rastar min räser långväga)

Tack för svaret!

Blir att åka förbi Ica och se vad dom har att erbjuda. Men Vitargo ska jag absolut testa nästa gång jag åker en längre sträcka.
Har testat Enervit på bl.a Vätternrundan och Vasaloppet och dem fungerar helt ok tycker jag. Det är dock ganska dyrt.

Såg att maltodextrin är ett billigare alternativ, hur upplever du dess effekt?

Nephelite
2014-02-15, 11:16
SizeOn från gaspari =) !

Reaper123
2014-02-15, 14:03
Tack för svaret!

Blir att åka förbi Ica och se vad dom har att erbjuda. Men Vitargo ska jag absolut testa nästa gång jag åker en längre sträcka.
Har testat Enervit på bl.a Vätternrundan och Vasaloppet och dem fungerar helt ok tycker jag. Det är dock ganska dyrt.

Såg att maltodextrin är ett billigare alternativ, hur upplever du dess effekt?Malto ger kortvarigt samma effekt som vitargo rent energimässigt men min mage ballar ur om det blir för stort intag på kort tid (förbränner typ 4-5000 kcal på mina långrundor med cykeln).

Så malto funkar bra, men ej något som går att grunda med. Tacka vet jag runda energikakor my way... opti!

Skickat från min LG-E975 via Tapatalk

R Scarpa27
2014-02-15, 19:20
jag brukar fylla på med vitargo innan, & ibland i mitten av ett pass.

sen finns ju energikakor, och ibland kan vatten påfyllning räcka.

annars finns ju blåbärssoppa =)