handdator

Visa fullständig version : Hur ser det ut?! Heelt förvirrad! +ångest


jasam123
2014-02-15, 06:33
Tjena...

Har försökt deffa till och från, och det jag insett att ju mer "komplexa" måltider jag gör med en massa olika mat ju lättare har jag för att bara lämna allt och återgå till snickersbulken!

Legat på 107kg för cirkus 8 mån sen då jag hade en BF på 16-18? och har sen dess velat deffa ner mig till att se de där j#vla rutorna!

Jag var oaktiv i träning de senaste 3 månaderna vilket gjorde att jag gainade tillbaka mycket fett och till synes mist en hel del muskler? För 3 mån sen när jag var aktiv inom kampsport och gym och passen blev mer än 8-10/v så kändes det som att man knappt gick ner så fort som man önskade trots att jag gav det 1,5-2 månader. Åt då runt 1700-2000kcal på den höga aktivitet.

Det slutade med att man på den tid gått från 99kg som jag då vägde till 88-89... men fortfarande UTAN rutor.. va fan jag vet att jag KNAPPAST hade mer än 15% fett.. nu vet jag att rutor syns på en mycket lägre BF men va fan...

Hur som helst... NU JÄVLAR!!!!!!!!!

Jag SKALL ha rutor till sommaren... tänkt att jag ska fixa fram de jävlarna till 20-30 maj.

Pga skador och operationer i alla delar av kroppen tränar jag 4 dagar i veckan, kampsporten har jag lagt åt sidan.. så det blir. 4-5 dagar gym + 3-4st 20min lugnt cyklande på cykeln här hemma.

Jag gissar på att jag ligger på 18-19% bf på 92,5 kg IDAG. Jag vill ha de jävla rutorna.. vilket innebär att jag ska ner till 82kg för att landa på 8%bf?! Rätta mig om jag har fel.

Med det sagt....

Målet är att förlora runt 11kg fett på 13v typ... och detta med 4 dagars gym 3-4 pass av 20 min cykling.

Nu till schemat... hur ser detta ut?

1. Kvarg 500g
2. Fiskpinnar 200g + 100g pasta
3. Kycklingfilee 300g + 200g potatis(mos)
4. Kvarg 500g

Detta motsvarar cirka 1860kcal +- 100kcal för oljan och smöret vill tillagning. och 220g protte. Tar EAA efter träning och Preworkout om det behövs men inget som gör att kcal stiger iaf. Har annars fullt med protte här hemma men känns onödigt att tillägga mer?

Varför trivs jag med detta? Jo för att det är så jävla simpelt att göra och tar inte någon tid eller liknande.. och smakar toppen! Avokado, nötter och annat... uhhhh vet att det ska vara fettrik mat men vafan.. vägledning tack!

Anyways... nu hoppas jag det finns någon som läser allt detta flum då jag skriver detta rätt tidigt på morgonen...trött som fan.

Är btw 1.79cm kort.

KORTFATTAT!

Tränar gym 4/v + 20min cykel 3-4/v
92,5kg idag
179cm
18-19%bf
Funkar ovanstående schema för att gå ner 11kg fett på 3 månader? Behöver jag gå ner i mer än 11kg för att se mina rutor?

Tack för svar!!!*popcorn*


EDIT: Kanske skrev det lite luddigt men mitt mål är att gå ner till 8%bf(se de där jävla rutorna som jag aldrig sett i mitt hela liv!!! är 22-25bast), är det möjligt på 3 mån och vilken vikt landar jag på utifrån uppgifterna jag uppgett.

Jeml
2014-02-15, 07:06
lägg upp en formbild. spontant tror jag inte 11kg räcker till rutor.

matschemat ser bra ut, lite lågt med energi och fett kanske. inga grönsaker.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Manta
2014-02-15, 07:10
Du behöver mer kolhydrater. Dra ner på proteinkällorna och lägg till mer pasta/potatis. Är du mån om att äta nyttigt bör du även lägga till en del grönt (det brukar mätta rätt bra också). Sedan skulle inte lite mer fett skada.

Sedan är det svårt att säga hur mycket du behöver gå ner utan att se en bild på dig, men förmodligen är du betydligt fetare än vad du tror. Stämmer de siffror du anger skulle du besitta en rätt imponerande fysik i alla fall, och du skulle inte kunna gå ner i den takt du planerar och endast förlora fett.

jasam123
2014-02-15, 08:06
lägg upp en formbild. spontant tror jag inte 11kg räcker till rutor.

matschemat ser bra ut, lite lågt med energi och fett kanske. inga grönsaker.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tog denna nyss, ingen pump eller liknande.. känner mig som en säck potatis..

https://anonfiles.com/file/5770bf111ec89b7f8efa851d54cf571a

Hur många kg troru jag ska ner för att uppnå 6packet?

jasam123
2014-02-15, 08:09
Du behöver mer kolhydrater. Dra ner på proteinkällorna och lägg till mer pasta/potatis. Är du mån om att äta nyttigt bör du även lägga till en del grönt (det brukar mätta rätt bra också). Sedan skulle inte lite mer fett skada.

Sedan är det svårt att säga hur mycket du behöver gå ner utan att se en bild på dig, men förmodligen är du betydligt fetare än vad du tror. Stämmer de siffror du anger skulle du besitta en rätt imponerande fysik i alla fall, och du skulle inte kunna gå ner i den takt du planerar och endast förlora fett.

Mer kolhydrater, för att orka med dagen menar du? Här får du se en bild där jag skiter i ljus, pump och allt vad det heter. Måste ha skrivit jävligt fel isf för min fysik är långt ifrån imponerande!... Men titta och avgör. Kg skiter jag mer eller mindre i, det jag är ute efter är 6-pack på 3 mån... möjligt? U tell me!

Jeml
2014-02-15, 08:19
Tog denna nyss, ingen pump eller liknande.. känner mig som en säck potatis..

https://anonfiles.com/file/5770bf111ec89b7f8efa851d54cf571a

Hur många kg troru jag ska ner för att uppnå 6packet?

du var inte så tjock som jag trodde. svårt att säga, beror på hur definerat du vill att 6-packet ska vara.

om 10kg lär iaf 4-pack synas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jasam123
2014-02-15, 08:21
du var inte så tjock som jag trodde. svårt att säga, beror på hur definerat du vill att 6-packet ska vara.

om 10kg lär iaf 4-pack synas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det ska vara synligt... tror du inte jag kommer undan med en 6:a på 12kg mindre än det jag nu har?

Och kommer jag uppnå det med mitt schema på 3 mån...*popcorn*

Manta
2014-02-15, 08:40
Mer kolhydrater, för att orka med dagen menar du? Här får du se en bild där jag skiter i ljus, pump och allt vad det heter. Måste ha skrivit jävligt fel isf för min fysik är långt ifrån imponerande!... Men titta och avgör. Kg skiter jag mer eller mindre i, det jag är ute efter är 6-pack på 3 mån... möjligt? U tell me!

Dagen, och framför allt träningen. Vill du behålla muskelmassa är det formodligen viktigare att du orkar träna ordentligt än att du får i dig lite extra protein.

Från bilden hade jag inte gissat den vikten och längden, så det kan nog se ganska bra ut om du tappar 10kg+. Hurvida du har ett sex-pack kan jag inte säga utifrån den där bilden. Men det är ju bara att du börjar, och ser hur nära du kommer. Försök dig inte på något större underskott än du har planerat iaf.

jasam123
2014-02-15, 08:47
Dagen, och framför allt träningen. Vill du behålla muskelmassa är det formodligen viktigare att du orkar träna ordentligt än att du får i dig lite extra protein.

Från bilden hade jag inte gissat den vikten och längden, så det kan nog se ganska bra ut om du tappar 10kg+. Hurvida du har ett sex-pack kan jag inte säga utifrån den där bilden. Men det är ju bara att du börjar, och ser hur nära du kommer. Försök dig inte på något större underskott än du har planerat iaf.

Aa, kvargen känns så jävla mättande så känner inte att det är någon ide att ta bort den. Men om jag höjer pastan en aning ta bort vad? Vill få i mig lite kött också, känner att det redan nu är lite lite. Denna kost känner jag är verkligen en kost jag kan hålla i 3 månader utan problem då det inte är tidskrävande och liknande..

Men utifrån bilden så kan du väl hålla med om att jag ligger på 18-19%bf. För med de sagt så borde jag rent teoretiskt ligga 81,5kg och ha 8%bf... nu vet jag att en del muskelmassa samt vatten åker med.. men låt oss säga att jag landar på 80kg 8% in reality... låter rimligt?

Edit: Du skrev att utifrån bilden så ser det inte ut som 92,5 och 179... vågen jag har är ingen billig då den användes främst för kampsport då vikten var en viktig betydelse.. och längden är jag säker på. Bara för att undanröja tvivel om längd och vikt.. men vad får dig att säga så?

Manta
2014-02-15, 09:00
Aa, kvargen känns så jävla mättande så känner inte att det är någon ide att ta bort den. Men om jag höjer pastan en aning ta bort vad? Vill få i mig lite kött också, känner att det redan nu är lite lite. Denna kost känner jag är verkligen en kost jag kan hålla i 3 månader utan problem då det inte är tidskrävande och liknande..

Jag hade minskat både kvarg och kött. 1kg kvarg om dagen är mycket. Ca 500g kött om dagen är långt i från lite, särskillt om man bara äter 1800kcal om dagen.

Men utifrån bilden så kan du väl hålla med om att jag ligger på 18-19%bf. För med de sagt så borde jag rent teoretiskt ligga 81,5kg och ha 8%bf... nu vet jag att en del muskelmassa samt vatten åker med.. men låt oss säga att jag landar på 80kg 8% in reality... låter rimligt?

Edit: Du skrev att utifrån bilden så ser det inte ut som 92,5 och 179... vågen jag har är ingen billig då den användes främst för kampsport då vikten var en viktig betydelse.. och längden är jag säker på. Bara för att undanröja tvivel om längd och vikt.. men vad får dig att säga så?

Jag vågar inte uttala mig om din bf%. För mig är en person som väger 92kg på 179 cm, utan att vara direkt fet, riktigt grov. Du ser inte så grov ut, även om benen ser rätt saftiga ut. Därav mitt uttalande. Jag påstår inte att du ljuger eller att vågen visar fel, bara en observation utifrån mina egna erfarenheter.

jasam123
2014-02-15, 09:06
Jag hade minskat både kvarg och kött. 1kg kvarg om dagen är mycket. Ca 500g kött om dagen är långt i från lite, särskillt om man bara äter 1800kcal om dagen.



Jag vågar inte uttala mig om din bf%. För mig är en person som väger 92kg på 179 cm, utan att vara direkt fet, riktigt grov. Du ser inte så grov ut, även om benen ser rätt saftiga ut. Därav mitt uttalande. Jag påstår inte att du ljuger eller att vågen visar fel, bara en observation utifrån mina egna erfarenheter.

Ok, men hur hade du lagt upp det då? 1 kvarg istället för 2 och höja pastan/potatisen? Men känns som att komma under 200g protein kan komma till min nackdel?

Ok förstår vad du menar... men har ingen nytta i att ljuga på ett "anonymt" forum.

Manta
2014-02-15, 09:14
Ok, men hur hade du lagt upp det då? 1 kvarg istället för 2 och höja pastan/potatisen? Men känns som att komma under 200g protein kan komma till min nackdel?

Förmodligen mindre nackdel än brist på kolhydrater. Men vissa klarar av att träna på väldigt liten mängd kolhydrater, så om det fungerar kör på. Börjar träningen lida kan det ju vara värt att ha i åtanke.

Sheogorath
2014-02-15, 09:14
Var är grönsakerna?

Devil82
2014-02-15, 09:40
brukar inte använda pasta vid deff själv, får äta mycket mer om jag använder andra kolhydratkällor

jasam123
2014-02-15, 15:10
brukar inte använda pasta vid deff själv, får äta mycket mer om jag använder andra kolhydratkällor

Vad hade du bytt ut pastan mot?

Sheogorath
2014-02-15, 15:15
Vad hade du bytt ut pastan mot?

Jag har själv pasta, bröd och frukt i mina dieter. Alla mättar förhållandevis dåligt men enligt min erfarenhet kan man bara "lura" kroppen kortare tid genom att ändra livsmedel. Den kommer reagera på själva energiunderskottet förr eller senare hur som helst. Så det är bara att ta lidandet. :)

That aside: har man problem med mättnadskänslorna är potatis bra, och grönsaker. Potatismos är inge bra alls ur det hänseendet. Inte fiskpinnar heller. :)

Men allt detta går ju bra att äta så länge hungern inte är ett problem.

jasam123
2014-02-15, 19:19
Jag har själv pasta, bröd och frukt i mina dieter. Alla mättar förhållandevis dåligt men enligt min erfarenhet kan man bara "lura" kroppen kortare tid genom att ändra livsmedel. Den kommer reagera på själva energiunderskottet förr eller senare hur som helst. Så det är bara att ta lidandet. :)

That aside: har man problem med mättnadskänslorna är potatis bra, och grönsaker. Potatismos är inge bra alls ur det hänseendet. Inte fiskpinnar heller. :)

Men allt detta går ju bra att äta så länge hungern inte är ett problem.

Aa men jag testar lite såhär så får vi se hur det går...! Någon med mer input där ute?