handdator

Visa fullständig version : Viktökning, går inte..


mrsavage
2014-02-14, 16:12
Jag är 176cm, och väger 58 kg.
Inget muskelberg alltså.
Har tränat i 1 1/2 månad.
Tränar på gym 3 ggr varje vecka, ca 1 1/2 timme varje gång.
Äter 3 mål lagad mat varje dag, mycket mjölk,smör och grädde.
3-4 mellanmål och 3 ggr gainer varje dag, men har ändå inte lyckats med att gå upp ett enda gram i vikt!
Hur fasen ska jag bära mig åt att gå upp i vikt??
Någon som har något förslag?

Paperbasket
2014-02-14, 16:23
Ät mer. Förlåt men det är det tipset du kommer att få här. Troligen äter du för lite.

sigill
2014-02-14, 16:31
Hur många kalorier får du i dig på ett ungefär? Det låter som att du borde kunna gå upp i vikt...

raddum
2014-02-14, 16:35
på det lilla vi får veta låter det som att du går till väga på ett vettigt sätt. se till att ära redigt vid de tre måltiderna och ta några mackor med mjölk mellan målen. Se till att göra det över en längre period och lycka till

z_bumbi
2014-02-14, 16:43
Vilken bakgrund har du innan du började träna?
Mycket aktiv?
Problem med att äta?

Generella tips.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

mrsavage
2014-02-14, 17:11
Hur många kalorier får du i dig på ett ungefär? Det låter som att du borde kunna gå upp i vikt...

Jag har försökt att räkna lite.
ligger på ca 3500-4000 kal/dag.
Äta mer, ja, men jag måste ju jobba oxå.
Jag har alltid varit smal.
Nåja, fortsätter väl ett par månader till.
Tack för alla svar.

Bubblan84
2014-02-14, 17:17
Vad jobbar du med? Hur mycket rör du på dig varje dag? Har du stillasittande jobb och får i dig så mycket energi så borde du gå upp i vikt. I det fallet har du väldigt hög ämnesomsättning.

skum
2014-02-14, 17:18
Jag har försökt att räkna lite.
ligger på ca 3500-4000 kal/dag.
Äta mer, ja, men jag måste ju jobba oxå.
Jag har alltid varit smal.
Nåja, fortsätter väl ett par månader till.
Tack för alla svar.

Kanske försöka äta mer kalorität mat? typ flingor, nötter, vitt bröd osv. är ju väldigt lätt att få i sig och går ju snabbt också :)

Bubblan84
2014-02-14, 17:19
Går ju alltid att shotta olivolja, nån dl före sänggående ger ca 900 kcal ;)

mrsavage
2014-02-14, 17:23
Vad jobbar du med? Hur mycket rör du på dig varje dag? Har du stillasittande jobb och får i dig så mycket energi så borde du gå upp i vikt. I det fallet har du väldigt hög ämnesomsättning.

Jag går och står, och lyfter mest hela dagarna.
Jag vet att jag har högämnesomsättning.
Kanske inte finns så mycket att göra åt det hela.

Bubblan84
2014-02-14, 17:25
Jag går och står, och lyfter mest hela dagarna.
Jag vet att jag har högämnesomsättning.
Kanske inte finns så mycket att göra åt det hela.

Troligen det som är förklaringen. Tryck ännu mer mat. Hade du varit stillasittande och ändå stått still med det itnaget hade ämnesomsättningen varit sjukligt hög. Nu vet vi att det inte är pga sjukdom och det kommer att gå att gå upp i vikt med ännu högre kaloriintag.

Bubblan84
2014-02-14, 17:32
Du skulle ju kunna se till att få i dig mycket fluor genom tandkräm och tabletter. Då hämmas upptaget av jod och sköldkörteln får problem att omvandla T4 till T3 och voila så har du kass ämnesomsättning. Kan iofs säga av erfarenhet att man vill inte ha låg ämnesomsättning. Det mår man jävligt dåligt av :)

cero
2014-02-14, 17:39
Vissa har svårt att gå upp i vikt helt enkelt. Fortsätter du tillföra energi så går du upp i vikt oavsett hur mycket kroppen vill streta emot. Skriv ned vad du äter en typisk dag så kan vi se om det finns mer energi att peta in någonstans.

Och det gäller att du håller dig till kostupplägget och inte slarvar. Äter du lite för lite typ två dagar i veckan så jämnar överskottet ut sig.

mrsavage
2014-02-14, 17:57
Vissa har svårt att gå upp i vikt helt enkelt. Fortsätter du tillföra energi så går du upp i vikt oavsett hur mycket kroppen vill streta emot. Skriv ned vad du äter en typisk dag så kan vi se om det finns mer energi att peta in någonstans.

Och det gäller att du håller dig till kostupplägget och inte slarvar. Äter du lite för lite typ två dagar i veckan så jämnar överskottet ut sig.

Frukost, Youghurt, flingor och 2 skivor vitt bröd, och 2dl gainer
Frukt på jobbet.
Frukost på jobbet fil, flingor 2st smörgåsar.
2dl gainer.
Lunch, kött, gräddsås och potatis.
Mellanmål med 2dl gainer.
Kvällsmat, spagetti och köttfärsås.
Kvällssnacks, smörgås och 2dl gainer.
Det enda som jag har lagt märke till, att jag blir jävligt bubblig i kistan av gainern!

cero
2014-02-14, 18:09
Vad dricker du förutom gainer? 1L mjölk t ex ger 600 kcal, men det kanske är sådana produkter du får bubblig mage av?

Till lunch/kvällsmat: ta den största andelen pasta/sås, och inte så mycket kött.

Jag brukar också lägga till 3 matskedar olivolja på bulk. Ger ca 450 kcal och är väldigt lätt att få i sig.

mrsavage
2014-02-14, 18:21
Vad dricker du förutom gainer? 1L mjölk t ex ger 600 kcal, men det kanske är sådana produkter du får bubblig mage av?

Till lunch/kvällsmat: ta den största andelen pasta/sås, och inte så mycket kött.

Jag brukar också lägga till 3 matskedar olivolja på bulk. Ger ca 450 kcal och är väldigt lätt att få i sig.

Jag brukar variera gainern med mjölk och vatten.
Pasta är en favorit, så det går det mycket av.
Nåja, jag fortsätter som jag gjort, så kanske det lossnar så småningom.

R Scarpa27
2014-02-14, 19:13
visst du skriver hur du äter under en dag, men dina portioner kanske inte är så stora och då hjälper inte grädde,smör osv..

frön, nötter, grädde, bregott, pasta,ris, bröd, jordnötssmör,avokado osv kör jag på gör det enklare & ät inga små portioner där mkt av ditt problem ligger, annars skulle du öka...

ha olika sorters fröer hemma och kasta i maten, ha med i fickan och käka på.. (billigt, nyttigt & kcal rikt) sen kan du ju öka oljan på maten, och satsa på snabba kolhydrater.