handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kost och träning tack


KarlzzonJ
2014-02-13, 22:01
Hej
där allihopa!
Jag anser nu att jag behöver ha koll på vad jag behöver äta och hur jag behöver träna för att få så maximal förbränning och muskelbyggnad som möjligt.
Jag drar lite info om mig.

Jag är en kille på 19 år, 1.78 lång och väger 70 kilo. Tränar lite på gym och har gjort i ungefär 2 månader. Jag har aldrig varit den knubbiga typen utan har en någorlunda kropp men vill ändra det "någorlunda" till ett BAM. Har läst miljarders med texter o. s. v. men jag tror att man förstår bäst om man får någon/några att diskutera med.

Har dock tränat väldigt länge
(inte på gym) med hantlar och övningar med kroppsvikten o. s. v.
+ löper.
Behöver även tillägga att jag är en snickare!

Här har ni lite bakgrund och här har ni en vanlig vecka med träning och mat.

06:00. Pre-frukost. Vakna och äta en grov macka med smör, ost och skinka och te till det.
09:00. Vanlig husmanskost i den lådan, 1 kapsel Body Science Omega 3 + vatten och kaffe tillslut.
11:00. Whey 100 (BS) och en banan.
13:00 2 grova mackor, smör, ost, skinka och smör, ost, korv, vatten, 1 kapsel Omega 3 och tillslut kaffe igen och ett äpple.
17:30 Naturell fil, naturell musli och russin. Till det, mjölk.
Senare på kvällen efter träning så blir det oftast samma som
09:00 eller ny husmanskost och mjölk. Även Whey 100.
Så ser mina vardagar ut.

Träningen då.

Börjar med varannan gång crosstrainern och träningscykeln i 20 min.
Uppvärmning med skivstång (20 kilo) 20 reps helt enkelt och sedan
55kg
8 reps
4 set
45 sek vila mellan.

Mage

Bodyweight leg raise..*well, tills jag får ont + lite till.
Vila 1 min.
Cable reach -||-

Hantlar
12 kg
8 reps
4 set
45 sek vila mellan.

Mage

Sit-ups, samma som innan.
Bodyweight leg raise -||-

Rygg

Bodyweight inverted row
Och när man sitter och drar en ”skivstång” ner och upp typ..

Båda görs med
8 reps
4 set
45 sek vila mellan