handdator

Visa fullständig version : ständigt hungrig!


Lollo
2004-03-16, 13:56
varför blir man så fort hungrig?
ja äter så ja blir mätt men efter en stund så e man hungrig igen!!
nån som har nått svar på det

GhostFace
2004-03-16, 14:01
Äter du verkligen dig mätt om du känner dig hungrig efter en stund?
Hur mkt mat äter du vid en portion? Äter du fler än en portion?
Och hur länge är din stund? En timma? Två timmar? Tre timmar?

Sokrates var en bra förebild, ifrågasättandet är nödvändigt. ;)

Creatinus Enormus
2004-03-16, 17:00
Originally posted by Lollo
varför blir man så fort hungrig?
ja äter så ja blir mätt men efter en stund så e man hungrig igen!!
nån som har nått svar på det
Magkatarr är ett alternativ...

tokke
2004-03-16, 17:13
Beror väl på vad du menar med hungrig... När jag käkar trist mat som tonfisk och ris blir jag sugen på annan mat trots jag är mätt. Det handlar väl om nån slags balans. Käka "riktig" mat och lite torkad frukt eller dylikt efter så får du både långvarig och direkt mättnad.

Dymion
2004-03-16, 17:50
Blir du lika fort hungrig när du äter mat med högt SI?
Det är någon som spökar om man blir hungrig direkt efter ett rejält lass päre'n (ursäkta norrländskan) potatis.

Jag brukar uppleva något liknande på förmiddagen, då blir jag hungrig väldigt väldigt fort även om jag är "kräk-mätt" efter frukosten. Hungern infinner sig ofta redan efter 60-90min!

J.Saarela
2004-03-16, 17:58
Hade exakt det problemet förr,då hade jag magkatarr:(

Lollo
2004-03-17, 10:48
hmmm magkattar låter ju ingte vidare.
får ta och gå till läkaren och höra me dom tror ja.
tack för svaren

Yankeee
2004-03-17, 10:56
Om det skulle vara magkatarr så har jag haft det i flera år nu. Tror helt enkelt du får äta mer, Jag är hungrig efter 1-2 timmar, efter 3 timmar så suger det i magen. Även om jag trycker i mig så mycket jag kan. Tränar man hårt så måste man äta mycket.

Lollo
2004-03-17, 11:01
men nu tränar ja inte så hårt men ska börja träna=)
finns det nån sida här där man kan läsa lite om hur man tränar ryggen bra och lätta övningar..??

TrIff
2004-03-17, 12:41
I best of har z_bumbi ett nybörjarschema.

Cui Bono
2004-11-17, 22:24
Trots att jag äter mig proppmätt blir jag hungrig igen 2-3 timmar efter lunchen... Jag upplever oxå att detta problem har ökat i takt med att att jag blivit "duktigare" på att äta mat med lågt GI. Om jag inte äter nåt så blir jag matt och jättegrinig... Ett problem som verkar olösligt i det här tillståndet visar sig ofta vara trivialt när jag fått i mig lite mat... Den senaste tiden har jag hållit mig pigg genom att äta så fort jag blir det minsta hungrig, men jag orkar inte bry mig om mat hela tiden...

Nån som har nåt tips?

fredde80
2004-11-17, 22:50
Trots att jag äter mig proppmätt blir jag hungrig igen 2-3 timmar efter lunchen... Jag upplever oxå att detta problem har ökat i takt med att att jag blivit "duktigare" på att äta mat med lågt GI. Om jag inte äter nåt så blir jag matt och jättegrinig... Ett problem som verkar olösligt i det här tillståndet visar sig ofta vara trivialt när jag fått i mig lite mat... Den senaste tiden har jag hållit mig pigg genom att äta så fort jag blir det minsta hungrig, men jag orkar inte bry mig om mat hela tiden...

Nån som har nåt tips?



Troligen så är du van att äta var 3:e timma ungefär och din förbränning är höjd
tillsammans med termogenes effekt. ;)

nubben81
2004-11-17, 23:10
Hur är det med binnikemaskar eller vad fan dom heter....om man har det känner man sig väl heller aldrig riktigt mätt?..dom tar upp all näring istället för kroppen?

Jag vet, jag är en okunnig idiot ha ha.

Nånstans har jag hört det i alla fall...

Johan
2004-11-17, 23:10
Kan ha att göra med åldern också, det är väl ett känt faktum att vissa killar i övre tonåren brukar kunna äta läskigt mycket mat, ofta! och fortfarande vara hungrig.
Men jag vet inte hur gammal du är.