handdator

Visa fullständig version : Hemlig ekvaktion ?


itwillbe
2014-02-13, 11:58
Hej

Jag har en fråga,

Om jag får svar här kanske jag slipper betala Martin Löwgren flera tusen för att få hjälp med detta, , detta med deffa och bygga muskler samtidigt.

Martin skriver på sin blogg , "Att bygga muskler och samtidigt minska sin fettprocent anser många vara mer eller mindre omöjligt.

Omöjligt? Absolut inte och jag har lyckats med denna ekvation på hundratals klienter genom åren."

Har någon aning om vad det är för ekvation?

Vad jag vet får många äta enligt periodisk fasta.

Vill veta för jag ska starta min deff på måndag och kommer köra följande, är 172 cm 85 kg, styrketränar 5-6 dagar i veckan, 27 år , äter 2500 kalorier o kör cirka 1000 kalorier fördelat under dagen och resterande 1500 efter träningen, så blir typ en frukost 500 kalorier en lunch 500 kalorier, sen träning och resterande kalorier efter. har funkat förut kommer köra detta igen, men jag tänkte om finns "hemlig ekvation" så kör jag på den :D

F Ultra
2014-02-13, 12:01
Den hemliga ekvationen är:

1. Klienterna är nybörjare så de får nybörjargains och kan därmed bygga trotts underskott
2. Klienterna är så feta att de kan bygga trotts underskott

Grub har ju postat studie efter studie som visar att det är i princip omöjligt att bygga vid underskott såvida inte någon av dessa två punkter är uppfyllda.

itwillbe
2014-02-13, 12:08
Tack

Hur då klienterna är så feta ? förklara mer tack

Devil82
2014-02-13, 12:16
kroppen tycker om att ligga på en viss fettprocent, ligger man över den procenten så har den inga som helst problem att göra sig av med lite. Ligger du under den så vill kroppen ta energi från andra ställen än fettreserven.

Kischen
2014-02-13, 12:21
Ni överanalyserar det som han påstår.

Folk som söker sig till en pt tränar troligtvis inte bra innan, börjar göra det och kommer att öka sin muskelmassa trots underskott.

Nybörjargains.

Devil82
2014-02-13, 12:23
Det var väl det F Ultra skrev?

Kischen
2014-02-13, 12:23
Det var väl det F Ultra skrev?

Ja i princip, jag läste slarvigt.