handdator

Visa fullständig version : Pröva Arnold Schwarzenegger's träningsschema?


Albin J
2014-02-12, 20:47
Hej!

Ska välja träningsschema inför de kommande månaderna nu och blev då lite sugen på att testa Arnolds schema ;)
Undrade om ni tycker att det är tillräckligt med övningar för varje muskelgrupp?
Det jag fundera mest på var övningarna för armarna.

Det är bara 2 övningar för biceps och 2 för triceps. Räcker verkligen det eller borde jag slänga in några till?

Tänkte att jag skulle byta antal set på övningarna till 5 sets.
Repitionerna 15, 12, 8, 8, failure.

Länk:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/arnold-schwarzenegger-volume-workout-routines

Det är ''Variation #1''

dluddeckens
2014-02-12, 21:16
Hej!

Ska välja träningsschema inför de kommande månaderna nu och blev då lite sugen på att testa Arnolds schema ;)
Undrade om ni tycker att det är tillräckligt med övningar för varje muskelgrupp?
Det jag fundera mest på var övningarna för armarna.

Det är bara 2 övningar för biceps och 2 för triceps. Räcker verkligen det eller borde jag slänga in några till?

Tänkte att jag skulle byta antal set på övningarna till 5 sets.
Repitionerna 15, 12, 8, 8, failure.

Länk:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/arnold-schwarzenegger-volume-workout-routines

Det är ''Variation #1''


Låter mer som du är sugen på att göra ett eget schema...

Jobbigt
2014-02-12, 21:57
Lite ot.

Jag gillar schema #2 det är ju en heldag på gymmet 6 gånger i veckan, jag hade klarat 2 pass sen legat en månad :P

KimJT
2014-02-12, 22:11
Kört Arnold advanced 1 periodvis några gånger nu och kan lova att om man följer hans schema så räcker övningar och set till!and then some;-)

Diomedea exulans
2014-02-12, 22:16
Det är bara 2 övningar för biceps och 2 för triceps. Räcker verkligen det eller borde jag slänga in några till?

Det är 3 pass per vecka, 4 set per övning, till failure varje set, och man tränar dessutom bänkpress, snebänk, chins och rodd tre ytterligare dagar i veckan. Jag skulle INTE slängt in mer överarmsträning.

NickeSthlm
2014-02-13, 07:47
Lite ot.

Jag gillar schema #2 det är ju en heldag på gymmet 6 gånger i veckan, jag hade klarat 2 pass sen legat en månad :P

Äh.. 24 set triceps, 3 dagar i veckan :) hur mycket måste man knapra för att orka det? :P

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Albin J
2014-02-13, 08:39
Tack så mycket för alla svar :) Nu ska jag köra på det här!! Har bytt schema allt för mycket nu och inte riktigt kommit in i något, men nu jävlar ;)

ohrner
2014-02-17, 00:00
ser intressant ut Variation #1 men vad tror ni hur det skulle funka på en normal person? skulle det bli för mycket träning? (överträning) Så folk här, vad tror ni teoretiskt vad som funkar bäst?
3-1-3?
2split 2gr veckan?'
eller som arnold körde, 2dagar vila mellan varje muskelgrupp?

eller är det bara att köra på det man tycker är kul?`:)