handdator

Visa fullständig version : Går ner i vikt...men förstår inte hur


Tank2012
2014-02-12, 17:40
Tjena.

En fråga har ätit någorlunda bra mat i veckorna men haft dåliga helger med alkohol och pizza. Är bra tränad utöver och stor (mycket massa). Jag har dock alltid haft svårare att gå ner o vikt men väldigt lätt att gå upp i vikt. Men nu efter nyår och allt så var man ju nästan säker på att man vägde 110+ men när jag vägde mig så var de 99.5 hur fan kan de gå till? Kan de vara så att efter dom dieter man haft tidigare gjort ämnesomsättningen bättre och att jag lagt på mig mer muskler? Och jag då förbränner mer så de blir som att man ligger på balans och bränner mer fett? Eller är man sjuk? Har dock fått mer muskel massa garanterat. Men jag är ju nojig över allt under vintrarna. Dåligt psyke då så blev lite orolig. Tacksam för svar!

amini
2014-02-12, 18:53
det funkar ju för dig, försök skriv ner hur mycket du äter och rör dig så hittar du balansen. på det sättet om det går dåligt vet du vad du gör för fel själv.

cheerilee
2014-02-15, 16:31
om något så borde väl en diet försämra ämnesomsättningen, och inte tvartom. Du har nog bara ätit mindre än du tror.