handdator

Visa fullständig version : Deff eller inte, vad tycker ni?


Bluuf
2014-02-12, 13:43
Hallå där!
Nu är det så att jag är väldigt tveksam och kan inte bestämma mig om jag ska deffa eller inte. Jag vill ju inte se ut som en pinne men är trött på att vara lite smygfet. Så därför behöver jag lite andra personers åsikter då jag tror det blir lättare att bestämma sig därefter. Så vad tycker ni? Har jag något att visa eller inte under fettet? Eller ska jag träna på och äta duktigt med mat?
Stats:
192cm
92,5kg
21 år

Tacksam för alla svar.

amini
2014-02-12, 13:49
personligen skulle jag inte försöka äta mer eller mindre om vikten är stabil, utan försöka träna till mig ca 5 kg muskler och bedöma efteråt. bulka e dålig ide då risken för oönskad fett finns

Bluuf
2014-02-12, 23:19
personligen skulle jag inte försöka äta mer eller mindre om vikten är stabil, utan försöka träna till mig ca 5 kg muskler och bedöma efteråt. bulka e dålig ide då risken för oönskad fett finns

Tack för svaret, amini!
Det är det som du beskriver som kommer att ske. Hårdträning och bra mat ett bra tag!

Avicii
2014-02-13, 04:50
Sitter i samma sits som du men jag kör på att skala av ett par kg innan jag börjar bulka med +100-150kcal överskott om dagen.

jsgt
2014-02-13, 05:23
Jag skulle deffat. Det är lättare att hålla sig motiverad när man ser att träningen ger resultat (vilket är svårare när man har ett lager fett som döljer).

henrikl
2014-02-13, 11:57
Du har inte tränat så länge va? Dra bort allt onyttigt ur kosten (det mesta iaf) och ät mycket kött och bra kolhydratskällor. Du behöver inte ligga på ett underskott för att få en ganska rejäl visuell skillnad som nybörjare. Välj ett bra nybörjarprogram och satsa på att bli rejält mycket starkare i gymmet. Då lovar jag att du kommer se mer deffad ut än nu, pga den ökade mängden muskelmassa, och mycket större.
Gör inte misstaget att börja deffa alldeles för tidigt...

sebbanboy14
2014-02-14, 02:25
Håller med JSGT.

Jag hade lagt in en del konditions träning. Samt en del gymmande. Sedan hade jag kört de ett tag. Sklle tro att du sakta börjar gå ner lite då. Tror att du kommer tappa mer fett än va du kommer lägga på dig muskler. Skulle under denna period ätit en del extra protein. Antigen i kost eller som shakes.

sebbanboy14
2014-02-14, 02:30
Vill dock tillägga att de är ju utifrån mina mål. Och du kanske har helt andra mål med din träning än jag. Så kolla dig i spegeln. Nöjd eller inte nöjd? De bestämmer du själv. Är du inte nöjd, vad är de då du vill förändra. Och träna där efter.

Santoro
2014-02-14, 10:20
Varför funderar man på deff om man inte ens har någon massa öht? No offence.

NiklasAlm
2014-02-14, 14:41
Varför funderar man på deff om man inte ens har någon massa öht? No offence.

För att det är kul att se lite vältränad ut när man tränar, jag gjorde samma sak vägde 68 kg på 186 cm som minst efter deffen nu väger jag ca 75 kg utan att ha lagt på mig särskilt mycket fett. Det var inte kul att se ut som en pinne men värt det nu i efterhand.

Imo bättre och komma i form snabbt ner till bf kanske 12-15 % för att sedan kunna fokusera på att bygga utan att bli "fet" igen.

Santoro
2014-02-14, 18:03
För att det är kul att se lite vältränad ut när man tränar, jag gjorde samma sak vägde 68 kg på 186 cm som minst efter deffen nu väger jag ca 75 kg utan att ha lagt på mig särskilt mycket fett. Det var inte kul att se ut som en pinne men värt det nu i efterhand.

Imo bättre och komma i form snabbt ner till bf kanske 12-15 % för att sedan kunna fokusera på att bygga utan att bli "fet" igen.

Det vore en bra idé om han hade massa under, han ser ju helt färsk ut. Han borde fokusera på en ordentlig bulk. Låter taskigt men jag talar alltid klarspråk.

EnergiÖverskott
2014-02-14, 18:52
Jag hade sett till att ta bort 5-8 kilo typ och sedan försöka att lägga mig på balans/äta litet överskott.


Skickat från optinojjans kungliga rike.

vicarious
2014-02-14, 19:27
Om du inte känner dig bekväm med kroppen i dagsläget på grund av fettet så deffa.

Jag hade inte deffat, utan långsamt försökt lägga på mig massa.