handdator

Visa fullständig version : Akut problem: Gym i Växjö


Paulus
2014-02-11, 21:34
Akut problem! Mitt favoritgym i Växjö har satts i konkurs! Vart skall jag nu träna? Behöver riktig ordentligt med fria vikter, bur till knäböj, få använda grepptalk och andas utan att bli verbalt misshandlad av personalen.

*gah!*

Ursäkta om jag missat någon samlingstråd för sådana här problem!

olle lindblad
2014-02-11, 22:02
Vilket gym är det som har kursat?

Carcer
2014-02-11, 22:09
Hälsostudion är det som kursat.

Paulus
2014-02-11, 22:47
Vilket gym är det som har kursat?

Hälsostudion är det som kursat.

Det stämmer! Hälsostudion har verkligen varit ett riktigt bra gym, så det var verkligen tråkigt. Jag funderar på att testa Sensia, Vida Arena tills vidare. De har väl bur och tillåter grepptalk och att man låter lite vid ansträngning?

Carcer
2014-02-12, 06:29
Det stämmer! Hälsostudion har verkligen varit ett riktigt bra gym, så det var verkligen tråkigt. Jag funderar på att testa Sensia, Vida Arena tills vidare. De har väl bur och tillåter grepptalk och att man låter lite vid ansträngning?

Dom har ingen bur, men dom har en ställning som har säkerhets stopp.

Dom har även typ 6 vanliga böjställningar och hantlar upp till 48kg, ok gym annars så har du 24/7 dom har bur och hantlar till typ 40kg.

Paulus
2014-02-12, 10:13
Dom har ingen bur, men dom har en ställning som har säkerhets stopp.

Dom har även typ 6 vanliga böjställningar och hantlar upp till 48kg, ok gym annars så har du 24/7 dom har bur och hantlar till typ 40kg.

Synd att de inte har tyngre hantlar, men man kan ju inte få allt. Det får nog bli Vida Arena i kväll! Sex ställningar låter lockande. Jag som alltid tränar knäböj. Bara det är bra säkerhetsstopp som du säger. Ifall man går tungt!

Nitrometan
2014-02-12, 10:47
Akut problem! Mitt favoritgym i Växjö har satts i konkurs! Vart skall jag nu träna? Behöver riktig ordentligt med fria vikter, bur till knäböj, få använda grepptalk och andas utan att bli verbalt misshandlad av personalen.
I somras jobbade jag uppe i Växjö och då tränade jag på High Performace Center. Tyckte det var jätttebra.

http://highperformancecenter.se/test-och-traning/traningscenter

Träningslokalen öppnade i november 2012 och rymmer 800 kvadratmeter med styrketräning och rehabutrustning med vikter, skivstänger och maskiner från världsledande eleiko. Det finns exempelvis 19 st lyftflak för skivstångsträning på plats samt hantlar (från 1 - 91 kg!) och maskiner för styrketräning på absoluta toppnivå.

Kanske nåt att kolla in?

Priser för träning i HPC: årskort 2500kr/person.

Det enda som kanske kan ställa till det är att de vill att man syssslar med nån idrott. Vet ej om detta är ett problem för dig.
HPC är inget allmänt gym vilket innebär att för att få tillträde till träningslokalen skall detta göras som ett led i den aktives satsning inom sin idrott och genom sin idrottsförening.

Adama
2014-02-12, 11:05
High Performance Center *drool*

sudoo
2014-02-12, 12:13
Sensia befinner sig i rekonstruktion så framtiden där är ju inte helt säker.

Paperbasket
2014-02-12, 12:35
Vem har sagt det sudoo? Till mig mig har de sagt tvärtom.

Tränar för övrigt på Sensia och har fastnat. Fräscht och städat. Hantlar till 48 kg förvisso. Men massa andra maskiner som går att köra tungt på för att avsluta med hantlarna. 4 podier för böj/mark.

Mycket folket efter 1600 som alla gym. Men helt ok.

Paulus
2014-02-12, 12:50
Bra tips här! High Performance Center hade jag aldrig hört talas om. Det låter väldigt bra, men tyvärr inte möjligt nu då man inte är aktiv än. Nästa år blir det nog definitivt att kolla in HPC!

Hur mycket är mycket folk på Sensia efter 1600? Jag tränar nästan alltid kvällar omkring 1800 och vill kunna träna knäböj utan att köa eller behöva kompromissa.

Paperbasket
2014-02-12, 13:11
Även om det är mycket folk ibland så behöver du aldrig köa till podierna. Riktigt skönt.

Nu tränar jag mest vid 06:30 på morgonen så rätt tomt. Men de gånger jag tränat vid 16-17 har det varit mycket folk. Inte så pass mycket att man direkt behöver vänta på maskiner och vikter dock.

Jag är bortskämd av morgonträningen.

Allt som allt, gratis parkering, fräscht, trevlig personal, bra utbud av utrustning. Tror priser ligger på 300/månaden nu.

Nitrometan
2014-02-12, 13:24
High Performance Center *drool*

Mmmm. Det var najs. Sen gjorde det ju inget att man stötte på lite kastare ibland och OL-landslaget hade en samling där...

sudoo
2014-02-12, 16:12
Vem har sagt det sudoo? Till mig mig har de sagt tvärtom.

Tränar för övrigt på Sensia och har fastnat. Fräscht och städat. Hantlar till 48 kg förvisso. Men massa andra maskiner som går att köra tungt på för att avsluta med hantlarna. 4 podier för böj/mark.

Mycket folket efter 1600 som alla gym. Men helt ok.
Moderbolaget inledde rekonstruktion igår, de påstår att dottern inte ska påverkas men det vet man aldrig. Det är iaf något att tänka på innan man skriver på ett avtal. Det har ju varit lite konkurser på gymmarknaden de senaste månaderna (f&s, hälsostudion).

Sensia är nog annars det bästa öppna gymmet i Växjö, det enda jag har att klaga på är att vikterna har dålig passform på stängerna, hade gärna sett lite eleikovikter till eleikostängerna :) Annars bör man nog kika på HPC om man har möjlighet att träna där.

Boston77
2014-02-12, 17:14
HPC har vissa krav som ska uppfyllas, att man tävlar i någon sport krävs enligt vad jag har hört

Tror dom säger elitesatsar i en idrott till och med, så vanliga gymtränande tror jag inte kommer in där

Boston77
2014-02-12, 17:19
Missade att Nitrmetan redan hade skrivit det dock, my bad

Paperbasket
2014-02-12, 18:20
Tack sudoo.

Själv pratat med HPC och det finns egentligen ingen chans att du kommer in där om du inte håller på med någon elitidrott i princip, som Boston77 skriver.

Paulus
2014-02-12, 22:42
Jag var på Sensia i dag med frun. Det var en stor besvikelse! Inga bra ställningar, trångt utrymme, slog huvudet 5 - 6 gånger och det fanns inga goda förutsättningar till att träna tungt. I övrigt var det ett bra gym, så menar inte att bara klaga. Det passade bara inte mina syften med träningen.

Jag tänkte prova BK Biceps som man hört gott om, men hörde också att de har lagt ned...

Paperbasket
2014-02-13, 12:35
Va synd, men som sagt. Alla har vi olika syften med vår träning.

Hörde med att den lagt ner. Går snabbt utför i Vxö nu med gym som inte ingår i kedjor.

jösses
2014-02-13, 15:42
Jag var på Sensia i dag med frun. Det var en stor besvikelse! Inga bra ställningar, trångt utrymme, slog huvudet 5 - 6 gånger och det fanns inga goda förutsättningar till att träna tungt. I övrigt var det ett bra gym, så menar inte att bara klaga. Det passade bara inte mina syften med träningen.

Jag tänkte prova BK Biceps som man hört gott om, men hörde också att de har lagt ned...

Lite handlar det ju faktiskt om att vänja sig vid det nya gymmet också. Håll ut en till två veckor så ska du se att det känns bättre efter det. Tar ju ett tag att anpassa sig till de förändrade förutsättningarna. Klart det inte känns bra första dagen efter att du blev ''tvingad'' från ditt förra gym.

Edit: Sen får man ju faktiskt nyckelkort på Sensia, vilket innebär att det är samma öppettider oavsett röd dag eller ej. Studions dåliga öppettider var i alla fall något jag upplevde som ett rätt stort problem.

Tyrwing
2014-02-19, 17:24
Har planer på att röra mig västerut själv. Är HPC det enda alternativet som finns för lyftning?
Vet att några Lessebolyftare ska husera där.

z_bumbi
2014-02-19, 19:31
Lite handlar det ju faktiskt om att vänja sig vid det nya gymmet också.

Jag har inte varit där men är inte gymmet lämpat för det man ska göra så brukar man märka det vid första passet eller bara man går en sväng och kikar runt på vad som finns och hur det ser ut.

robbang
2014-02-20, 08:47
Sensia befinner sig i rekonstruktion så framtiden där är ju inte helt säker.

Lakers tränar väl där så gymmet bör väl finnas kvar så länge Lakers bedriver sin hockeyverksamhet i arenan kan man ju tycka.

Olympen på campus är ett helt okej gym, hantlar upp till 50kg och en böjställning med säkerhetsstopp. Dock går den ej och justera höjd på så är man för kort kan man inte gå djupt. Sen är problemet att alla studenter ska tydligen träna samtidigt vilket innebär att gymmet är proppfullt em/kvällar, det går knappt att röra sig där inne då.

sudoo
2014-02-21, 23:25
Lakers tränar väl där så gymmet bör väl finnas kvar så länge Lakers bedriver sin hockeyverksamhet i arenan kan man ju tycka.

Något ungdomslag tränar där, men är osäker på A-truppen, de borde ha tillgång till HPC.

Paperbasket
2014-02-22, 08:18
Det är alltså vårdcentralen inom Sensia som gör någon rekonstruktion och inte gymdelen.

Carcer
2017-05-05, 21:01
https://www.facebook.com/rastyrkagym/

Diomedea exulans
2017-05-05, 21:53
Dom har ingen bur, men dom har en ställning som har säkerhets stopp.

Dom har även typ 6 vanliga böjställningar och hantlar upp till 48kg, ok gym annars så har du 24/7 dom har bur och hantlar till typ 40kg.

Haha, jag tänkte först "varför promotar han inte sitt eget gym? Han måste vara världens ödmjukaste person!", men sen såg jag att svaret var från 2014. :D

Shqypnia
2017-05-06, 11:38
Är det inte ovannämnda gym som nämndes i andra tråden? Och att det var TS som skulle vara nazisten?

ViktorC
2017-05-06, 12:39
Är det inte ovannämnda gym som nämndes i andra tråden? Och att det var TS som skulle vara nazisten?

Vilken tråd? :)

Lyon
2017-05-08, 08:10
Testa på Råstyrka Gym på Öster annars. Bra grejer!

Shqypnia
2017-05-08, 10:14
Vilken tråd? :)

Jag tror den har tagits bort. Jag hittar den inte.