handdator

Visa fullständig version : Behålla muskler/resultat under skidresa


JMF
2014-02-11, 15:09
Tjena!
Drar till alperna med kompisarna under 10 dagar nu på sportlovet, som ni kanske förstår kommer en del alkohol gå ner i kombination med noll träning (förutom själva skidåkningen då). Hur bör jag göra för att lindra skadorna så mycket som möjligt? Bulkar för tillfället och planerar att köra på till mitten på mars ungefär, är det fortsatt överskott som gäller då eller?

Snubben
2014-02-11, 15:11
Det är helt omöjligt, på 10 dagar kommer varenda muskeln förtvinas, ruttna och sedan ramla av.


(Tuta och kör på, njut av resan! Du kommer inte tappa någon muskelmassa som är värd att nämnas)

Paperbasket
2014-02-11, 15:14
Tänk inte på det. Åk ner och ha kul. Du kommer kanske t om känna dig starkare efter veckan från träning. Förutsatt att du inte super ner dig varje dag tänker jag.

JMF
2014-02-11, 15:22
Det är helt omöjligt, på 10 dagar kommer varenda muskeln förtvinas, ruttna och sedan ramla av.


(Tuta och kör på, njut av resan! Du kommer inte tappa någon muskelmassa som är värd att nämnas)
Tänk inte på det. Åk ner och ha kul. Du kommer kanske t om känna dig starkare efter veckan från träning. Förutsatt att du inte super ner dig varje dag tänker jag.
Haha får väl försöka göra det ;) varje dag vet jag inte om det blir, men många iallafall...