handdator

Visa fullständig version : Styrketräningstjejer se hit


HelloGirly
2014-02-11, 10:25
Jag har lite funderingar som jag skulle vilja ha respons på av er tjejer som styrketränar. Killar kan ju självklart svara också om ni vill =)

För det första så undrar jag över det här med att träna bröst. Hur upplever ni att det påverkar tuttarna? Jag har själv bara märkt positivt än så länge men funderar ändå på hur det blir med tuttarna när bröstmusklerna ökar mer i storlek.

Min andra fundering är rumpan. Jag har alltid rumpfokus när jag kör ben då jag ofta kör benböj och benpress bredbent och gör lite andra rumpövningar som olika varianter av åsnesparkar och höftlyft. Men är det något annat man kan göra för att få extra mycket pump i baket? :d Har ni kanske en extra rumpdag?

Om det är tjejer som undrar över nåt annat så kan ni ju fylla på tråden :)

Megustaa
2014-02-11, 10:47
Jag har lite funderingar som jag skulle vilja ha respons på av er tjejer som styrketränar. Killar kan ju självklart svara också om ni vill =)

För det första så undrar jag över det här med att träna bröst. Hur upplever ni att det påverkar tuttarna? Jag har själv bara märkt positivt än så länge men funderar ändå på hur det blir med tuttarna när bröstmusklerna ökar mer i storlek.

Min andra fundering är rumpan. Jag har alltid rumpfokus när jag kör ben då jag ofta kör benböj och benpress bredbent och gör lite andra rumpövningar som olika varianter av åsnesparkar och höftlyft. Men är det något annat man kan göra för att få extra mycket pump i baket? :d Har ni kanske en extra rumpdag?

Om det är tjejer som undrar över nåt annat så kan ni ju fylla på tråden :)

Hej på dig :)

Jag har gått ner 7kg sen jag började styrketränar så mina tuttar har krympt massor, svårt att se hur de har påverkats men området "runtikring" har blivit snyggare rent allmänt, ingen fettklump vid armhålan och så ;)

Jag själv kör röv inbakat i benpasset, nu är inte jag någon träningsexpert, pratar bara utifrån egna erfarenheter, men squats är väl den bästa grundövningen för ett snyggt ass. Jag kör 2 benpass i veckan men ingen specifik röv-dag, det är mer att jag har vissa övningar koncentrerade på just rumpan, några av dom du redan nämnt.

Har styrketränat i lite mindre än ett år och nu börjar det synas skillnad faktiskt, men lär väl dröja ett par år innan jag har benen/röven jag strävar efter!

Heddaway
2014-02-11, 11:39
Hip thrusts, goodmornings, kettlebell swings, "rump squeeze", goblet squats, mm brukar jag köra efter mitt benpass då jag inte har tid för för att separat rumppass.

angående boobsen så jo, visst krymper de men det beror lite på vad man har fr fettprocent eftersom bröst består i stort sett av fett, men personligen skulle jag haft mycket större bröst om jag inte tränade hårt utan låg på mina 63 kg otränad och go. Men det är ju inte så hett så man får kompensera med rövträning :D

Stor Hård Ådrig
2014-02-11, 11:46
Tycker både bröst och rumpa på tjejer blir bättre om de börjar träna. Ser sjukt mycket mer fit och fräscht ut även ifall de kanske blir lite mindre. Dock bör nämnas att jag aldrig funnit stora bröst/rumpa som är stora bara för att kvinnan har mycket fett på kroppen speciellt attraktivt. Så fortsätt kötta på gymmet, tror träningen bara gör kroppen snyggare, även ifall måtten skulle minska.

Old but gold.
http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/abs-on-a-skinny-guy-is-like-tits-on-a-fat-girl-jpg.93180/

BobaFett
2014-02-11, 12:30
Jag är kille men har lite erfarenhet eftersom jag agerat PT åt flickvänner, tjejkompisar etc.

Brösten blir snyggare för att området runt ser bättre ut. Angående rumpa så är utfall en bra övning.

De tjejer jag tränat har gått över från typ aerobics till att träna exakt som jag gör d.v.s. tung styrketräning och alla har kommit i jättebra form på några månader.

HelloGirly
2014-02-11, 13:16
Styrketräning är tha shit! :D Kroppen blir definitivt snyggare av det än bara cardio. Det är rätt lustigt att det är så få tjejer som kör styrketräning på gymmet jag går på.

Nitrometan
2014-02-11, 13:37
Här är en bra artikel att läsa: http://www.styrkelabbet.se/traning-for-tjejer/

Handlar om styrketräning för tjejer.

Illustrerade mannen
2014-02-11, 14:53
Utfall, bakåt, med stång. Bra effekt! Min fru älskar den! Mer bang for the bucks än många andra övningar!

Scratch89
2014-02-11, 15:04
Utfall, bakåt, med stång. Bra effekt! Min fru älskar den! Mer bang for the bucks än många andra övningar!

Grym övning är det!

Knatcharn
2014-02-11, 15:13
Angående brösten så pratar ju alla här om minskat kroppsfett, inte förändringar direkt pga styrketräningen. Behåller man samma fettprocent så verkar de inte bli mindre i alla fall.

cero
2014-02-11, 15:31
Min andra fundering är rumpan. Jag har alltid rumpfokus när jag kör ben då jag ofta kör benböj och benpress bredbent och gör lite andra rumpövningar som olika varianter av åsnesparkar och höftlyft. Men är det något annat man kan göra för att få extra mycket pump i baket? Har ni kanske en extra rumpdag?

Djupa knäböj och utfall är nog mest effektivt. Du behöver inte välja så många olika övningar, utan fokusera på ett fåtal och bli så stark som möjligt i dessa. Då kommer volymen. Komplettera med benspark/lårcurl för framsida/baksida lår. Kvinnor lagrar generellt sett den största andelen fett på lår/rumpa, så lite volym får du därifrån också.

Mitt benpass ser ut så här och är perfekt för även kvinnor:

Knäböj
Utfall
Raka marklyft
Lårcurl
Benspark

Lorena
2014-02-11, 21:16
Jag har obefintliga bröst från början, men nu har jag i alla fall lite snygga bulor runt omkring dem när jag tränat bröst, axlarna får lite extea skjuts i bröstövningar.

Det är även kul att köra bröst! Icke att underskatta :)

Knäböj, frontböj, utfall, raka mark, benspark, (ibland lite pump i gynstolen som "aktiv vila" mellan seten i t ex bensparken). Mitt standardbenpass. Funkar bra. Tänk på att du ska aktivera gluteus medan du kör böj, fokusera, äg!