handdator

Visa fullständig version : Testoboosters - Anabola?


ztraand
2014-02-10, 03:12
Kollade just på detta klippet om biverkningar av Steroider. (http://www.youtube.com/watch?v=IjY-9te-QUk)
I klippet nämner dem att atletar med hjärtsjukdomar ofta kopplas med Anabola Steroider. Och om jag har förstått allt rätt så är Anabola Steroider testosteron framställt i labb.

Borde inte testosteronhöjande produkter som du kan köpa över disk hos din närmsta träningsgrossist ha samma risker, eftersom både steroider och testoboosters syfte är att öka din testosteronhalt?

Nu till min fråga: Är testoboosters farliga, märker man resultat? Finns det nåra risker/biverkningar?

Manta
2014-02-10, 03:22
Borde inte testosteronhöjande produkter som du kan köpa över disk hos din närmsta träningsgrossist ha samma risker

Nej, för de fungerar inte.

2scoop
2014-02-10, 08:34
om de funkar så kommer de bli förbjudna förr eller senare

Onigiri
2014-02-10, 09:15
Fungerar inte på samma sätt. En "booster" ger dig bara maximal förutsättning för det du redan har, och effekten är marginell, välmående och sånt är väl det främsta som ökar väldigt tillfälligt, som en stim för ditt nuvarande testosteronvärde, och ökar det så ökar det med minimala mängder som snabbt återgår till sitt ursprungliga, om jag inte missminner mig finns det folk som lämnat in prover på DAA och bevisade en (marginell) ökning och sedan efter 3-4 månader låg det (marginellt) lägre än ursprungsvärdet väldigt länge..

ztraand
2014-02-10, 14:09
Fungerar inte på samma sätt. En "booster" ger dig bara maximal förutsättning för det du redan har, och effekten är marginell, välmående och sånt är väl det främsta som ökar väldigt tillfälligt, som en stim för ditt nuvarande testosteronvärde, och ökar det så ökar det med minimala mängder som snabbt återgår till sitt ursprungliga, om jag inte missminner mig finns det folk som lämnat in prover på DAA och bevisade en (marginell) ökning och sedan efter 3-4 månader låg det (marginellt) lägre än ursprungsvärdet väldigt länge.. Så man kan jämföra det med en sockerkick, först en topp och sen dalar det.

Akada
2014-02-10, 15:35
Så man kan jämföra det med en sockerkick, först en topp och sen dalar det.
De är nog ofta lika effektiva som en näve sockerbitar.

Doggeh
2014-02-10, 15:39
Jag skulle vara mer rädd för diverse stimulanter i PWO än testoboosters. Alltså om man tänker på hjärtat.

Sheogorath
2014-02-10, 16:14
Vissa testoboosters funkar. Andra inte. Eurycoma longifolia ("Tonkat Ali", "Long Jack", "Pasak Bumi") har undersökts i både råtta och människa i det avseendet och har visat sig ge muskeltillväxt och höja det fria testosteronet. Den har käkats som potenshöjare/afrodisium i Sumatra-området i hundratals år. Det är bara att köra en PubMed-sökning och verifiera för den som är intresserad. Jag kör fn ett test på mig själv där jag tog mitt testo vid två tillfällen innan jag började supplementera med Tongkat ali och kommer testa mig när jag käkat det i ett par månader.

Det är bara att följa utvecklingen i min egen spännande tråd om Eurycoma longifolia. :thumbup:

Snubben
2014-02-10, 16:42
Vissa testoboosters funkar. Andra inte. Eurycoma longifolia ("Tonkat Ali", "Long Jack", "Pasak Bumi") har undersökts i både råtta och människa i det avseendet och har visat sig ge muskeltillväxt och höja det fria testosteronet. Den har käkats som potenshöjare/afrodisium i Sumatra-området i hundratals år. Det är bara att köra en PubMed-sökning och verifiera för den som är intresserad. Jag kör fn ett test på mig själv där jag tog mitt testo vid två tillfällen innan jag började supplementera med Tongkat ali och kommer testa mig när jag käkat det i ett par månader.

Det är bara att följa utvecklingen i min egen spännande tråd om Eurycoma longifolia. :thumbup:

Du menar i tråden som du aldrig postar i vilket jag vet för jag premunerar på den.. *host* *grr27*


;)

PureWhey
2014-02-10, 16:43
Sheogorath
Är det fria testosteronet så viktigt då? Alkohol efter träning ökar ju också det fria testosteronet.

Sheogorath
2014-02-10, 20:03
Sheogorath
Är det fria testosteronet så viktigt då? Alkohol efter träning ökar ju också det fria testosteronet.

Ja det är viktigt som jag förstått det. Om alkohol BARA skulle ge den påverkan hade det förmodligen varit ett kalasbra kosttillskott. :D

Sheogorath
2014-02-10, 20:04
Du menar i tråden som du aldrig postar i vilket jag vet för jag premunerar på den.. *host* *grr27*


;)

Det kommer! Sista dagen på vad jag sagt är "intrappningsdos" (1:50-extrakt, från en kapsel första dagen upp till nio kapslar idag). Imorgon pangar jag på rejält (1:200-extrakt, tre kapslar dagligen).