handdator

Visa fullständig version : Deffa första gången i mitt liv, något jag missat?


sadjad
2014-02-10, 01:20
Hejsan på er!

Nu har jag bestämt mig för att deffa för första gången i hela mitt liv och ärligt talat så känner jag mig lite halvt förvirrad då jag har "permabulkat" hela året och bara tryckt i mig så mycket mat som det bara går varje dag.

Jag har gjort ett kostschema där jag har utgått ifrån 90kg, räknat ut mitt mitt basala näringsbehov utifrån Harris- & Benedict ekvationen, dragit bort 450 kcal och försökt dela upp resterande kalorier på mina sex måltider och mina två shakes.

Jag undrar ifall ni kan gå igenom mitt kostschema och säga vad ni tycker, tror ni att den fungerar eller är allting käpprätt åt helvete? Jag har försökt hålla allting så clean och överskådligt som möjligt i dokumentet men är det något ni inte förstår så säg till bara :)

Filen är bifogad nedan men här har ni en backuplänk om någon skulle strula:
http://www.scribd.com/doc/205924486/Kost-Schem-A

Peter Hansen
2014-02-10, 08:57
Tycker det ser bra ut. Speciellt med tanke på att det inte spelar någon roll hur du fördelar dygnets kalorier i princip. Kanske att jag skulle äta mat istället för att dricka massa socker till träning.

sadjad
2014-02-10, 09:19
Tycker det ser bra ut. Speciellt med tanke på att det inte spelar någon roll hur du fördelar dygnets kalorier i princip. Kanske att jag skulle äta mat istället för att dricka massa socker till träning.

Du men att jag ska äta mat istället för socker? Anledningen till att jag trycker i mig en massa malto innan träningen är för att fylla på med lite extra snabb energi med tanken på att jag äter så lite i jämförelse med vanligt så är jag lite rädd för att bli trött allt för snabbt under passet.

Make any sense eller kommer det inte göra någon märkbar skillnad?

2scoop
2014-02-10, 09:33
Du men att jag ska äta mat istället för socker? Anledningen till att jag trycker i mig en massa malto innan träningen är för att fylla på med lite extra snabb energi med tanken på att jag äter så lite i jämförelse med vanligt så är jag lite rädd för att bli trött allt för snabbt under passet.

Make any sense eller kommer det inte göra någon märkbar skillnad?

Om du känner att du får den extra energin du behöver så fortsätt!

Ramboline
2014-02-10, 10:04
Tycker det ser bra ut,kör in Bcaa under träningspasset.Lycka till med din deff

EnergiÖverskott
2014-02-10, 10:50
Tycker det ser bra ut,kör in Bcaa under träningspasset.Lycka till med din deff

Totalt onödigt. Speciellt eftersom att det är bolusintag som gör någon som helst nytta. Att sippa på BCAA under träning kan man lika gärna skita i som att göra det.

TS: Ser mycket bra och genomtänkt ut. Kör på som du planerat!

Ramboline
2014-02-10, 10:55
Totalt onödigt. Speciellt eftersom att det är bolusintag som gör någon som helst nytta. Att sippa på BCAA under träning kan man lika gärna skita i som att göra det.

TS: Ser mycket bra och genomtänkt ut. Kör på som du planerat!

Tar själv Bcaa under träningspasset.Off så märker jag inget,men på diet så märker jag skillnad

EnergiÖverskott
2014-02-10, 13:47
Tar själv Bcaa under träningspasset.Off så märker jag inget,men på diet så märker jag skillnad

Märker skillnad? Hur då?


Skickat från optinojjans kungliga rike.

Ramboline
2014-02-10, 13:54
Märker skillnad? Hur då?


Skickat från optinojjans kungliga rike.

När jag körde utan Bcaa ,så hade jag inte riktigt ork på slutet av passet. Började med Bcaa och kunde köra på, dock skall det sägas att jag då låg på en fett% på 8% när jag började med det.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

EnergiÖverskott
2014-02-10, 14:15
När jag körde utan Bcaa ,så hade jag inte riktigt ork på slutet av passet. Började med Bcaa och kunde köra på, dock skall det sägas att jag då låg på en fett% på 8% när jag började med det.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Jag skulle säga att det med största sannolikhet handlar om placebo.

Jeml
2014-02-10, 15:00
Tar själv Bcaa under träningspasset.Off så märker jag inget,men på diet så märker jag skillnad

låter skumt.

tränar du långt ifrån senaste måltid på deff men inte på balans/bulk?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ramboline
2014-02-10, 15:10
låter skumt.

tränar du långt ifrån senaste måltid på deff men inte på balans/bulk?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nej,äter med 2 timmars mellan rum när jag deffar,detta började vid 8% kroppsfett. Då började jag med Bcaa under träningspasset. Vid 5% kroppsfett lag jag in Bcaa på jobbet som jag smuttade på under dagen. Hade med mig allt som heter vikter från 70 kg och ned till tävlingsform. Alltså ingen muskelförlust. Skall tilläggas att då fanns det inget mera fett att ta av. Gick in med 4% kroppsfett

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Jeml
2014-02-10, 15:14
Nej,äter med 2 timmars mellan rum när jag deffar,detta började vid 8% kroppsfett. Då började jag med Bcaa under träningspasset. Vid 5% kroppsfett lag jag in Bcaa på jobbet som jag smuttade på under dagen. Hade med mig allt som heter vikter från 70 kg och ned till tävlingsform. Alltså ingen muskelförlust. Skall tilläggas att då fanns det inget mera fett att ta av. Gick in med 4% kroppsfett

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Okej.

hur stort underskott låg du på när du börjar trilla under 10% bf?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ramboline
2014-02-10, 15:19
låg och gick ned på 1500- 1700 kcal om dagen. Under skott på 500-700. Med jämna mellanrum, la jag mig på balance så jag fyllde upp lite

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Jeml
2014-02-10, 15:22
låg och gick ned på 1500- 1700 kcal om dagen. Under skott på 500-700. Med jämna mellanrum, la jag mig på balance så jag fyllde upp lite

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

okej, herregud vad lågt. ligger din balans bara på 2,2-2,5k kcal alltså?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ramboline
2014-02-10, 15:30
Ja,jag är fruntimmer vettu.😀 Nu ligger jag runt 2500 kcal står still på 59 kg men låg på 3000 när jag fyllde upp. Lägger in en ny deff till sommaren, ned mot tävlingsform, har fått spons av ********, så jag vill inte vara för fet. Nu ligger jag på en fett procent på 8.3 och mår prima

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

joyride
2014-02-10, 15:31
okej, herregud vad lågt. ligger din balans bara på 2,2-2,5k kcal alltså?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tror "hen" är kvinna.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

sadjad
2014-02-10, 22:26
Tack för all respons, då vet jag att jag inte är ute och cyklar!

Varmaste hälsnignar