handdator

Visa fullständig version : Trådlösa Hörlurar


Trapz
2014-02-08, 23:59
Har haft tankar på att köpa ett par trådlösa hörlurar med bluetooth att träna i, och fick ett mail från elgiganten igår med erbjudanden där dom har dessa hörlurar för halva priset:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/headset-och-hogtalare/G4BOEWH1X/goji-tradlosa-horlurar-g4boewh1x-vit

Tänkte kolla om det är någon här som har någon erfarenhet från såna lurar och om det är värt att inhandla ett par?

Har även tänkt att köra lite löpträning och tänker om dom kommer sitta stabilt då.

Vivaldi
2014-02-09, 03:40
Skaffa Bluebuds X istället, så mycket skönare och smidigare !

LeBron
2014-02-09, 10:14
Tycker du inte det är obekvämt att träna i såna stora lurar så tycker jag du ska köpa dom, är du inte nöjd så har El-Giganten alltid öppet köp i 30 dagar (ha inte sönder förpackningen)

Angel
2014-02-09, 14:02
Hur funkar trådlösa lurar egentligen ?

Trapz
2014-02-09, 14:43
Nej, kör nog faktiskt hellre on-ear lurar än små in-ear lurar.
Har testat dom på elgiganten i affären och det är ju helt okej ljud och dom sitter hyfsat bra, men frågan är hur bra det går att träna med dom. Vet ju att det är många som kör beats lurar när dom tränar och det verkar ju funka bra så.

Det jobbiga är att jag har presentkort på elgiganten hemma men det går tydligen inte att utnyttja om man köper på deras online-store och det är bara där det är halva priset.

Man parkopplar ihop dom med telefonen via bluetooth.

Pridge
2014-02-09, 14:51
Beats by DRE wireless e guld !!

krubkungen
2014-02-09, 15:01
Bluebuds X. Sickening bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk

timoat
2014-02-09, 16:54
Jag köpte precis de här, har grymma reviews. Får dem nästa vecka. 25 timmars lyssningstid, bluetooth 4, grymt omfång. Kan dock vara svåra att träna i. De har den förra versionen (jag köpte + versionen) på Clas ohlsson för 999.
http://www.amazon.co.uk/Bluetooth-Headphone-suppression-Bluetooth4-0-Multi-Media/dp/B00E16T4RY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1391961247&sr=8-1&keywords=bluedio+r%2B

LeBron
2014-02-09, 17:04
Nej, kör nog faktiskt hellre on-ear lurar än små in-ear lurar.
Har testat dom på elgiganten i affären och det är ju helt okej ljud och dom sitter hyfsat bra, men frågan är hur bra det går att träna med dom. Vet ju att det är många som kör beats lurar när dom tränar och det verkar ju funka bra så.

Det jobbiga är att jag har presentkort på elgiganten hemma men det går tydligen inte att utnyttja om man köper på deras online-store och det är bara där det är halva priset.

Man parkopplar ihop dom med telefonen via bluetooth.

Sist jag var på El-Giganten och frågade killen där så sa han att man kan kräva samma pris i butiken... kanske bara var säljsnack? Det bör gå att lösa in presentkort online, jäkligt dumt system annars. Kollat runt noggrant och ev ringt kundservice?

W.J
2014-02-09, 22:08
Är det under 1k du vill ha nåt för? Om priset inte är viktigt så köpte jag själv ett par
Evo X Soundblaster. Förbannat bra ljud, du kan även prata med folk i dem, 8h batteri.

timoat
2014-02-11, 18:02
Har haft tankar på att köpa ett par trådlösa hörlurar med bluetooth att träna i, och fick ett mail från elgiganten igår med erbjudanden där dom har dessa hörlurar för halva priset:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/headset-och-hogtalare/G4BOEWH1X/goji-tradlosa-horlurar-g4boewh1x-vit

Tänkte kolla om det är någon här som har någon erfarenhet från såna lurar och om det är värt att inhandla ett par?

Har även tänkt att köra lite löpträning och tänker om dom kommer sitta stabilt då.

Fick precis hem dem, väntar på att de ska laddas klart! Köpte du nånsin de på EG?

timoat
2014-02-11, 20:18
Kan varmt rekommendera Bluedio R+, svinbra för 770 spänn in shipping. FREEEDOM! Och grymt ljud.

PureWhey
2014-02-11, 21:11
Beats by DRE wireless e guld !!

Helt värdelös prestanda för pengarna.

internethjälten
2014-02-11, 22:19
Nackdelen med de stora lurarna är att man blir svettig i/kring öronen, men å andra sidan jobbar jag 8hrs med Peltor hörselkåpor så jag är van. Jag föredrar själv de stora lurarna för den sköna basåtergivningen samt att de stänger ute omgivningsljudet. De små in-ear har en tendens att trilla ur när jag blir svettig.

Att du ska ha blåtand är givet, orka ha smartphone och sladd hängandes när man tränar.

Bailah
2014-02-11, 22:22
Köpte Bose bluetooth. Episkt ljud dock lite dyrare och jag tar av dom om jag svettas för mycket. De är lite för "fina" för träning egentligen. Den i affären tyckte jag var dum i huvudet som ville träna med dom. Änsålänge funkar de perfekt dock.

Skulle aldrig lägga pengar på Beats. De är bara mycket bas och flashigt märke för kidsen. Som Pure sa, ingen prestanda för de sjuka summorna. Bara märke.
Mina Bose kostade 2,6k och jämförde med de bästa beats som fanns då och tänkte vem fan betalar så mycket för detta skräp?

Bratsen.

MackeJuve
2014-02-11, 22:35
Jag tränar med Goji-lurar och det fungerar jättebra. Sitter kvar på skallen när jag löper, marklyfter och böjer. Min bästa investering på länge. Kan inte så mycket om ljud och sånt men två polare har samma lurar och är lika nöjda som jag. Lagom stora också. Bluetooth är gudomligt!

Trapz
2014-02-11, 23:27
Blev aldrig några då man inte kunde utnyttja presentkort på deras online-store, riktigt jävla ruttet.

Men ska kika vidare om man hittar något intressant så kan det nog bli ett köp, slippa sladd lär vara gudomligt skönt. Men får köra vidare med mina koss porta pro tillsvidare, otroligt bra ljud för så pass "lätta" hörlurar. :)

Lejonjakt
2014-02-12, 01:00
liten man köper med kabel, stor man köper utan kabel. Grov man köper inget och sparar till gainer.

Knaz
2014-02-12, 17:21
Va tror ni om dessa : http://m.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/bluetooth-headset/bluetooth-stereo/sony-sbh-20/188034.4503/

Ska enbart ha de till träning så ljudet är inte så noga..

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Nilzeen
2014-02-12, 17:49
Köpte nyss Philips sport bluetooth, har inte hunnit testa dem när jag tränat än, men ljudet är helt klart schysst för 599:-.