handdator

Visa fullständig version : DAA + 17-dione!


glödlampa
2014-02-08, 19:55
Hej!

Finns det någon här som kört dessa två tillskott en testobooster + östrogenblockerare helt enkelt.

Vad kan ni säga om dem, har sj sett studier på att DAA kan öka testo naturligt, men vill höra vad ni har för erfarenheter! =)

Snubben
2014-02-08, 19:58
Kan du visa studierna som säger att DAA ökar testo naturligt.

För här är studier som säger något annat; http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6799227&postcount=5

NiklasAlm
2014-02-08, 20:20
Hej!

Finns det någon här som kört dessa två tillskott en testobooster + östrogenblockerare helt enkelt.

Vad kan ni säga om dem, har sj sett studier på att DAA kan öka testo naturligt, men vill höra vad ni har för erfarenheter! =)

Jag har testat och ansett mig få positiva effekter körde daa+ erase. Använde det i 2 månader ca och nu kommer jag ha uppehåll i 1 mån (3 v kvar). Tips är köp daa i kapselform om det finns för man tröttnar på smaken och att blanda skiten :p.

edit: Min skäggväxt ökade mer än vanligt under dessa 2 mån. Tror mest det har effekt om man har lågt testo och jag tror östrogenblockeraren är den potenta av dem 2. Mycket broscience här :D

glödlampa
2014-02-08, 20:44
Jag har testat och ansett mig få positiva effekter körde daa+ erase. Använde det i 2 månader ca och nu kommer jag ha uppehåll i 1 mån (3 v kvar). Tips är köp daa i kapselform om det finns för man tröttnar på smaken och att blanda skiten :p.

edit: Min skäggväxt ökade mer än vanligt under dessa 2 mån. Tror mest det har effekt om man har lågt testo och jag tror östrogenblockeraren är den potenta av dem 2. Mycket broscience här :D

Haha broscience är den bästa ;D Har ju skiten hemma, så lika bra o äta! Dock luktar mina daa-kapslar rutten fisk, men en torrvara blir ävl inte dålig bara sådär.. förhoppningsvis går de bra ändå!

17-dione verkar ha försvunnit fårn marknaden, erase är väl det man får köpa nu antar jag.

Vet du om det spelar någon roll ifall skiten tas med mat eller inte?

Studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2774316/

Gober
2014-02-08, 21:28
Det ser inte så ljust ut för DAA med de nya studierna. Inte om du är en ung frisk man iaf. När jag körde DAA första gången fick jag små kvisslor på ryggen, har annars inte anlag för acne öht och jag är 30+. Det säger ju dock inget om det gav några positiva resultat.

Hade hellre lagt pengarna på Ursobol om du nu ska stacka med något.

NiklasAlm
2014-02-08, 22:59
Haha broscience är den bästa ;D Har ju skiten hemma, så lika bra o äta! Dock luktar mina daa-kapslar rutten fisk, men en torrvara blir ävl inte dålig bara sådär.. förhoppningsvis går de bra ändå!

17-dione verkar ha försvunnit fårn marknaden, erase är väl det man får köpa nu antar jag.

Vet du om det spelar någon roll ifall skiten tas med mat eller inte?

Studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2774316/

Jag tog 1 kapsel erase, 3 kapslar zma och ett halvt mått daa innan frukost. 1 erase efter jobb och 1 erase innan läggdags. Sen när jag märkte att burken började ta slut drog jag ner till 2 erase om dagen. Norge säljer knappt några testohöjande kosttillskott :( så måste snart över till Sverige för att köpa mer :D

NiklasAlm
2014-02-08, 23:06
Det ser inte så ljust ut för DAA med de nya studierna. Inte om du är en ung frisk man iaf. När jag körde DAA första gången fick jag små kvisslor på ryggen, har annars inte anlag för acne öht och jag är 30+. Det säger ju dock inget om det gav några positiva resultat.

Hade hellre lagt pengarna på Ursobol om du nu ska stacka med något.

Har du något märke på ursobol som du rekommenderar herr gober? Kul att testa nåt nytt

Gober
2014-02-08, 23:20
Har du något märke på ursobol som du rekommenderar herr gober? Kul att testa nåt nytt

Ja det heter Ursobol ;-) Ursolic acid och produkten heter Ursobol. Det finns ju olika märken men det är den jag kört med och många andra i tråden om just den produkten, bra pris just nu också. Jag är väl inte helt objektiv i frågan men det finns ju fler som kört med samma här på Kolo som sagt.

Snubben
2014-02-08, 23:37
Jag tog 1 kapsel erase, 3 kapslar zma och ett halvt mått daa innan frukost. 1 erase efter jobb och 1 erase innan läggdags. Sen när jag märkte att burken började ta slut drog jag ner till 2 erase om dagen. Norge säljer knappt några testohöjande kosttillskott :( så måste snart över till Sverige för att köpa mer :D

Inte så konstigt med tanke på att sådant som höjjer ditt testosteron är förbjudet o båda Norge och Sverige.

Varför tar du så mycket av olika saker? Du lär kissa ut det mesta av det.. Känns väl onödigt?

NiklasAlm
2014-02-09, 01:39
Inte så konstigt med tanke på att sådant som höjjer ditt testosteron är förbjudet o båda Norge och Sverige.

Varför tar du så mycket av olika saker? Du lär kissa ut det mesta av det.. Känns väl onödigt?

Tycker inte jag behöver förklara mig, sköt du ditt så sköter jag mitt.

glödlampa
2014-02-09, 10:09
Tycker inte jag behöver förklara mig, sköt du ditt så sköter jag mitt.

ett sådant svar tyder på megahögt testo ;)

Någon som vet varför 17 dione tagits bort btw?

Snubben
2014-02-09, 10:48
Tycker inte jag behöver förklara mig, sköt du ditt så sköter jag mitt.

Välkommen till ett forum :thumbup:

Sverker
2014-02-09, 11:02
ett sådant svar tyder på megahögt testo ;)

Någon som vet varför 17 dione tagits bort btw?

Kanske för att det är aromatasinhibitor och kan klassas som dopning. Vad vet jag.

NiklasAlm
2014-02-09, 11:20
Välkommen till ett forum :thumbup:

:thumbup: tack. Samma visa varje gång nån nämner något positivt om testohöjande produkter, då får man påhopp. Hur vet du så himla säkert att det inte ger någon effekt då? Och kom inte med argumentet att om det hade funkat så hade det varit olagligt, tror du seriöst att dem som kontrollerar kosttillskott har resurser att utföra långa studier för att bevisa en testohöjande effekt på alla kosttillskott i fråga?

Snubben
2014-02-09, 11:22
:thumbup: tack. Samma visa varje gång nån nämner något positivt om testohöjande produkter, då får man påhopp. Hur vet du så himla säkert att det inte ger någon effekt då? Och kom inte med argumentet att om det hade funkat så hade det varit olagligt, tror du seriöst att dem som kontrollerar kosttillskott har resurser att utföra långa studier för att bevisa en testohöjande effekt på alla kosttillskott?

För flertal studier på produkterna visar att de inte ger något om du inte är en äldre person alt. har någon typ av brist/sjukdom. Missförstå mig inte, hade det funnit en testohöjjande produkt så hade halva mitt kök bestått av sådant men just nu ser jag ingen vits med det då det inte ger något. Sen kanske jag är för naiv och tror på det som kommer fram i artiklar, journaler och publikationer och har en viss övertro där men vi är alla annorlunda.

glödlampa
2014-02-09, 11:33
Kanske för att det är aromatasinhibitor och kan klassas som dopning. Vad vet jag.

Så det får inte intas av någon? (tävlar inte) :O

Sverker
2014-02-09, 14:31
Wadas lista är för tävlande:
http://www.rf.se/ImageVaultFiles/id_40082/cf_394/1312_Dopinglistan_2014v4.PDF

Men rätt som det är, vill polarna att du är med i helgen för någon saknas i laget, din sambo vill springa Lidingöloppet, en bänkpresstävling på idrottshuset osv.

Sverker
2014-02-09, 14:33
:thumbup: tack. Samma visa varje gång nån nämner något positivt om testohöjande produkter, då får man påhopp. Hur vet du så himla säkert att det inte ger någon effekt då? Och kom inte med argumentet att om det hade funkat så hade det varit olagligt, tror du seriöst att dem som kontrollerar kosttillskott har resurser att utföra långa studier för att bevisa en testohöjande effekt på alla kosttillskott i fråga?

Varför vill man höja sitt testo ??
Barnlöshet mm behandlas av läkare. Bättre att lägga sitt fokus på träningen än jaga efter skatten vid regnbågens slut.

glödlampa
2014-02-09, 14:42
Wadas lista är för tävlande:
http://www.rf.se/ImageVaultFiles/id_40082/cf_394/1312_Dopinglistan_2014v4.PDF

Men rätt som det är, vill polarna att du är med i helgen för någon saknas i laget, din sambo vill springa Lidingöloppet, en bänkpresstävling på idrottshuset osv.

"SUBSTANSER OCH METODER FÖRBJUDNA
SÅVÄL VID TÄVLING SOM UTANFÖR TÄVLING"

Har lite svårt o tolka alla dessa lagar, får jag inta DAA + 17-dione om jag inte tävlar?

NiklasAlm
2014-02-09, 14:54
Varför vill man höja sitt testo ??
Barnlöshet mm behandlas av läkare. Bättre att lägga sitt fokus på träningen än jaga efter skatten vid regnbågens slut.

Jag kan ha fokus på träningen ändå. Det är knappast någon stor uppoffring att ta några kapslar om dagen. Jag är inte intresserad av att förstöra min kropp med doping men en liten boost på testosteron tror jag gynnar mig både på gymmet och mitt välmående eftersom jag tror jag har relativt låga värden. Borde kolla upp hos läkare men när jag inte har de klassiska symptomen på testobrist så tror jag det blir svårt att ens få göra en kontroll.

Vet att du kommer fråga varför jag tror jag har lågt testo, så svarar. Jag ser ut som 20 trots att jag är 27 (får höra detta hela tiden), har knappt haft någon skäggväxt och känt mig trött ofta tills jag började använda testohöjande produkter. Placebo eller ej nåt är det som hjälper iaf så jag kommer fortsätta använda det.

exevision
2014-02-09, 17:53
Jag kan ha fokus på träningen ändå. Det är knappast någon stor uppoffring att ta några kapslar om dagen. Jag är inte intresserad av att förstöra min kropp med doping men en liten boost på testosteron tror jag gynnar mig både på gymmet och mitt välmående eftersom jag tror jag har relativt låga värden. Borde kolla upp hos läkare men när jag inte har de klassiska symptomen på testobrist så tror jag det blir svårt att ens få göra en kontroll.

Vet att du kommer fråga varför jag tror jag har lågt testo, så svarar. Jag ser ut som 20 trots att jag är 27 (får höra detta hela tiden), har knappt haft någon skäggväxt och känt mig trött ofta tills jag började använda testohöjande produkter. Placebo eller ej nåt är det som hjälper iaf så jag kommer fortsätta använda det.

Och vad tror du alla extrakt och skräp som finns i dessa tillskott har för negativa effekter på kroppen? Sen har KG sagt detta om DAA, vilket inte är direkt nyttigt:

Det verkar kunna få organen att växa på råttor i djurförsök.

Hjärna, njurar och testiklar i alla fall. Och organtillväxt brukar inte vara speciellt bra.

NiklasAlm
2014-02-09, 18:22
Och vad tror du alla extrakt och skräp som finns i dessa tillskott har för negativa effekter på kroppen? Sen har KG sagt detta om DAA, vilket inte är direkt nyttigt:

Omöjligt att veta så är en chansning såklart, men följer man rekommenderad dos tror jag det är rätt liten risk.

glödlampa
2014-02-09, 21:28
Förstår inte dessa meningslösa diskussioner hurvida det funkar eller inte. Ni som dissar tillskottet, ge fan i o ät det bara.

Fortfarande ingen som kan svara på mina frågor?

1. Ska det tas med mat?

2. Är det tillåtet att äta utanför tävling?

Tack på förhand!

Gober
2014-02-09, 21:41
Förstår inte dessa meningslösa diskussioner hurvida det funkar eller inte. Ni som dissar tillskottet, ge fan i o ät det bara.

Fortfarande ingen som kan svara på mina frågor?

1. Ska det tas med mat?

2. Är det tillåtet att äta utanför tävling?

Tack på förhand!

1. Det går bra.
2. Ja.

glödlampa
2014-02-09, 21:52
1. Det går bra.
2. Ja.

tack =)

Jo, men tänkte om maten är nödvändig för upptaget av tillskottet? Inte alltid man har tid o äta när man ska ta nästa piller!

Snubben
2014-02-09, 22:26
Förstår inte dessa meningslösa diskussioner hurvida det funkar eller inte. Ni som dissar tillskottet, ge fan i o ät det bara.

Fortfarande ingen som kan svara på mina frågor?

1. Ska det tas med mat?

2. Är det tillåtet att äta utanför tävling?

Tack på förhand!

Välkommen till ett diskussionforum. Nästa gång du frågar om det är vettigt att dricka luft för "gainz" så skall endast de som håller med dig få svara :thumbup:

NiklasAlm
2014-02-09, 22:58
Välkommen till ett diskussionforum. Nästa gång du frågar om det är vettigt att dricka luft för "gainz" så skall endast de som håller med dig få svara :thumbup:

Fast frågeställningen i tråden handlade ju inte om detta. Varje gång man skriver nåt positivt om ett sånt här tillskott så måste man försvara sig vilket blir enformigt och offtopic. Det hålls ofta inte på en generell nivå utan diskussionen riktas in mot en person.

PureWhey
2014-02-09, 23:04
Fast frågeställningen i tråden handlade ju inte om detta. Varje gång man skriver nåt positivt om ett sånt här tillskott så måste man försvara sig vilket blir enformigt och offtopic. Det hålls ofta inte på en generell nivå utan diskussionen riktas in mot en person.

Det är väl inte så konstigt då i princip alla sådana här tillskott visat sig verkningslösa, man kan förvänta sig samma svar om man skapar en tråd om negativa joner-armband t.ex.

NiklasAlm
2014-02-09, 23:22
Det är väl inte så konstigt då i princip alla sådana här tillskott visat sig verkningslösa, man kan förvänta sig samma svar om man skapar en tråd om negativa joner-armband t.ex.

Då kan man skriva det mer generellt t.ex. xx studie har visat att det inte fungerar o.s.v. eller sin åsikt om kostillskottet(eller armbandet). Istället för t.ex. varför tar du det? du är dum om du tror det funkar.

Detta är nåt som irriterar mig kanske märks ;p

Snubben
2014-02-09, 23:34
Då kan man skriva det mer generellt t.ex. xx studie har visat att det inte fungerar o.s.v. eller sin åsikt om kostillskottet(eller armbandet). Istället för t.ex. varför tar du det? du är dum om du tror det funkar.

Detta är nåt som irriterar mig kanske märks ;p

Du har en bra poäng där, ber om ursäkt om jag framstod som dumförklarande än ett genuint ifrågasättande för att hjälpa. *hug*

NiklasAlm
2014-02-10, 21:28
Du har en bra poäng där, ber om ursäkt om jag framstod som dumförklarande än ett genuint ifrågasättande för att hjälpa. *hug*

No hard feelings :cheers:

Kischen
2014-02-10, 21:34
Hm, 17-dione var väl ingen ai?

glödlampa
2014-02-10, 21:54
Hm, 17-dione var väl ingen ai?

ai? :Virro

difeddy
2014-02-10, 21:55
ai? :Virro

Aromatase inhibitor.

glödlampa
2014-02-10, 22:00
Aromatase inhibitor.

in that case, så kommer 17-dione upp på wikipedia om man googlar "armoatase inhibitor", vad det nu säger har jag ingen aning om :D

Gober
2014-02-10, 22:38
Hm, 17-dione var väl ingen ai?

Om det fungerar att sänka östrot om än lite så är det en mild variant.