handdator

Visa fullständig version : Servitris förstörde kavaj


hampfuz
2014-02-07, 18:20
Var på en restaurang hör om dagen. Servitrisen tappade en bricka med kaffe över mig och en kompis. De erbjöd sig att kemtvätta mina kläder, vilket de också gjorde, men fick tillbaka dem idag och min kavaj är fortfarande inte ren.

Vad göra? Den var hyfsat dyr, så det känns ju lite tråkigt. Hur får man bort kaffefläckar, alternativt bör jag begära ersättning?

Fatalist
2014-02-07, 18:25
Självklart. Inte av servitrisen, men av restaurangen.

LeBron
2014-02-07, 18:26
Säker på att dom har kemtvättat den om kaffet är kvar? :S

Vilken färg är den?

LeBron
2014-02-07, 18:28
Självklart. Inte av servitrisen, men av restaurangen.

Restaurangägare är douchebags och kommer dra av det av den stackars servitrisens lön på runt 10,000. Så om jag hade varit TS så hade jag bara låtit det vara, kan man lägga pengar på en dyr kavaj så har man gott om $

Herr Kaka
2014-02-07, 18:29
Självklart borde du ha rätt till någon ersättning, pengar eller kanske så många betaldarestaurangbesök som kavajen var värd ?:)

/Kaka

olle lindblad
2014-02-07, 18:30
Restaurangägare är douchebags och kommer dra av det av den stackars servitrisens lön på runt 10,000. Så om jag hade varit TS så hade jag bara låtit det vara, kan man lägga pengar på en dyr kavaj så har man gott om $

Skön generalisering. Känner du många restaurangägare?

Desertrat
2014-02-07, 18:31
Det finns ansvarsförsäkringar för sådant där.

Olegh
2014-02-07, 18:32
Restaurangägare är douchebags och kommer dra av det av den stackars servitrisens lön på runt 10,000. Så om jag hade varit TS så hade jag bara låtit det vara, kan man lägga pengar på en dyr kavaj så har man gott om $

wat

LeBron
2014-02-07, 18:33
Skön generalisering. Känner du många restaurangägare?

Ett par, alla är lika snåla. Men det är inte restaurangägare bara utan alla företagare, varför ska du betala för någon annans misstag? Jobbade som telefonförsäljare en gång i tiden och då sa var det en kille som pratade med en kund i telefonen och sa något i stil med "ahh men står det på hemsidan att du ska få en ipad på köpet så ska du givetvis få det om du köper <mitt paket>" (han sålde ngt skit åt tele2)... Tror du företaget eller han fick stå för det? ;)

z_bumbi
2014-02-07, 18:41
Har du frågat restaurangen?

PureWhey
2014-02-07, 18:43
Restaurangägare är douchebags och kommer dra av det av den stackars servitrisens lön på runt 10,000. Så om jag hade varit TS så hade jag bara låtit det vara, kan man lägga pengar på en dyr kavaj så har man gott om $

Haha...

E; Har inte restauranger försäkringar för detta?

Desertrat
2014-02-07, 18:47
Haha...

E; Har inte restauranger försäkringar för detta?

Dem har det ja, dem skall enligt lag ha ansvarsförsäkringar för att kompensera tredje man för skador.

Andy.da.wohoo
2014-02-07, 18:53
Restaurangägare är douchebags och kommer dra av det av den stackars servitrisens lön på runt 10,000. Så om jag hade varit TS så hade jag bara låtit det vara, kan man lägga pengar på en dyr kavaj så har man gott om $

Hahah wtf

Vad räknar du som en dyr kavaj?

LeBron
2014-02-07, 19:09
Hahah wtf

Vad räknar du som en dyr kavaj?

Jag har seriöst ingen aning, men TS verkar riktigt upprörd. "Hyfsat dyr" kemtvätt, funderar på att gå tillbaka till restaurangen med den till och med, så jag antar att vi snackar 5+ lakan!

gratefuldead
2014-02-07, 19:13
Låter nästan som att du var servitrisen som spillde kaffe över kavajen, Lebron. Så väl som du verkar vilja få TS att inte gå tillbaka.


:)

LeBron
2014-02-07, 19:21
Låter nästan som att du var servitrisen som spillde kaffe över kavajen, Lebron. Så väl som du verkar vilja få TS att inte gå tillbaka.


:)

Shhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Han behandlade mig faktiskt illa!

Daniel L
2014-02-07, 19:22
Jag har seriöst ingen aning, men TS verkar riktigt upprörd. "Hyfsat dyr" kemtvätt, funderar på att gå tillbaka till restaurangen med den till och med, så jag antar att vi snackar 5+ lakan!

Så om man har dyra grejer så är det okej om dom förstörs?

Andy.da.wohoo
2014-02-07, 19:22
Jag har seriöst ingen aning, men TS verkar riktigt upprörd. "Hyfsat dyr" kemtvätt, funderar på att gå tillbaka till restaurangen med den till och med, så jag antar att vi snackar 5+ lakan!

Det är väl inget konstigt med det? Bara för att man har en "hyfsat dyr" kavaj behöver man inte vara en rik knös.

EDIT:
Så om man har dyra grejer så är det okej om dom förstörs?

Jag undrar också. Blir det okej att förstöra någons iPhone 5S bara för att den var dyr?

PureWhey
2014-02-07, 19:25
Det är väl inget konstigt med det? Bara för att man har en "hyfsat dyr" kavaj behöver man inte vara en rik knös.

EDIT:


Jag undrar också. Blir det okej att förstöra någons iPhone 5S bara för att den var dyr?

Ja, om en Peugeot kör in i en Ferrari ska självklart Ferrarin betala för kalaset!

jockke
2014-02-07, 19:25
Det är väl inget konstigt med det? Bara för att man har en "hyfsat dyr" kavaj behöver man inte vara en rik knös.

EDIT:


Jag undrar också. Blir det okej att förstöra någons iPhone 5S bara för att den var dyr?

Japp har man råd med en 5S så har man inga problem med att lägga ut 8k för en ny :d (Eller vad de nu kostar)

cero
2014-02-07, 19:27
Är ju givetvis bara att höra av sig till resturangen och berätta att fläcken inte gick bort i kemtvätt, så får du kavajen ersatt.

Trouble
2014-02-07, 19:33
Du går tillbaka till restaurangen med kavajen och visar på att den är förstörd trots tvätt. Du får ersättning att köpa en ny (full kostnad, minst!). Du bränner ned restaurangen som rättmätig hämnd för att ha förstört din älsklingskavaj.

Also... because fuck logic, LeBron?