handdator

Visa fullständig version : Skadad i ryggrad thorax?


Maristo
2014-02-06, 15:11
Hej! Jag skriver en tråd här nu efter en 3-4 årig skada som absolut ingen sjukgymnast/läkare/naprapat/kiropraktor/ortoped kunnat fixa. Gjort nästan allt man kan tänka sig utan några positiva resultat. TRX funkade bra för mig ett tag men det gör också ont nu. ALL träning gör ont.

Vart gör det ont? Vänster revben under armhålan. Speciellt vid belastning av vänster arm. Man har kommit fram till att det troligen inte är något lokalt, utan att det är en strålande smärta från ryggraden (thorax) och pga detta gör det ont där. Jag lyckas inte bli av med detta, även fast kiropraktorn knäcker ryggraden varje vecka. Jag har tidigare haft en ac-leds irritation/skada som inte kunde rehabiliteras. Under denna rehabilitering var det jag fick den skadan som jag beskriver ovan.

Har ni nå tips på träning som jag kanske kan utföra som inte irriterar vänster revben/thorax ryggraden?

Jag har även funderat på att testa DECA. Jag har verkligen testat det mesta i 4 år och jag mår dåligt över detta, så ser inte det som en så konstig grej att testa nu. Tänk om de hjälper? Livet kommer va på topp igen.

Finns det några förslag för vad jag bör göra? Det är troligtvis revbensleden på bröstryggen som är irriterad, pga ryggrad och strålar ändå ut till vänster revbenskanten.

Tacksam för svar!!!

ceejay
2014-02-06, 15:42
Har du ffått göra en mr?

Maristo
2014-02-06, 17:49
Har du ffått göra en mr?

Yes, jag har gjort MR på nackrygg och bröstrygg. MR visar inget fel.