handdator

Visa fullständig version : Ultimata Bulken


Pudu The Deer
2014-02-05, 19:48
Hej,

Mål:
Att bygga så mycket muskler under så kort tid som möjligt. Detta gör att jag måste nå en massive bulk vilket jag behöver hjälp med. Panerad bulk 5 månader

Pass:
Tycker inte att jag behöver gå in så mycket på själva passet då jag anser att det är perfekt (Kan dock diskuteras). Jag utför mycket basövningar men därimot färre isoleringsövningar. Jag ser verkligen inte ut som ett pingisrack eftersom jag tycker att proptionalitet är väldigt viktigt. De muskelparier som jag har haft svårast att öka i massa under en lägre tid är vader och underarmar (kan vara bra att veta).
intag:

Kcal:2000+1800

Protein:180-200g+100g

Kolhydrater:300g+300g

Fett:70+10

Är förtillfället helt beroende av gainer för att öka I massa. +=Gainer

Översikt:

05:10 en macka och 2 ägg

06:00-07:00 Träning

07:20-08:20 Gainer och amino

09:45 en baugette

10:00-11:00 Gainer

13:15 lunch

14:00-16:00 Gainer

18:00 Middag

20:00 kvällsmat

22:00 läggdags

Nu kommer det jag behöver hjälp med och du kan påverka! Mitt näringsupplägg är långt ifrån optimalt med tanke på vilka resuser jag har. På mitt jobb har vi nästan obegränsat med kosttilskott. För att ge dig som läsare ett "hum" så kan jag säga att vi har cirka 60kg gainer i lunchrummet på arbetsplatsen.

Viktigt att veta är att jag har extremt hög ämnesomsättning!

Alla bra tips uppskattas!

Tillexempel på svar jag söker. Ska jag ta både BCAA och EAA på morgonen? Ska jag dricka aminosyror så ofta som möjligt? Vilka vitaminer ska jag se till att få i mig i tablettform per dag?

Hoppas att ni förstår vad jag menar. Alla tips som gör att bulken ger så bra resultat som möjligt.

Kan även nämna att jag råkade ta bort all text utan att spara det, så ursäktar för stavfel och udda meningsuppbyggnader eftersom jag var tvungen att skriva ihop allt igen.

R Scarpa27
2014-02-05, 20:57
viktigt att veta att du har extrem hög ämnesomsättning?
nej där har du fel... man kan öka den med vissa metoder smått marginelt, men du har inte extremt högre än någon annan.

bra tips gainer e bra som återhämtning & lätt kaloridryck att få i sig, efter / före träning eller som mellanmål kör på det själv just nu.

sen behöver du inte äta ihjäl dig för snabbare resultat, för det går inte snabbare endå =), räcker med överskott.

gainer e inte magi utan bra dryck då man vill ha snabba kolhydrater & lite protein som smidighet eller om man har svårt att äta eller ont om tid efter gymmet etc..(kanonbra pwo dryck enl mig)

men kör på såg inte jättedumt ut ditt matschema...

men kom ihåg..........muskler kan ta år år år åratalllllll att bygga det är inget du kan stressa upp eller ska för den delen heller.
så 5 månader och bli biff, nej... (då handlar det om olagligheter som du ska absolut skippa)

Kvicksilver
2014-02-05, 21:02
Varför aminosyror under bulk? Totalt meningslöst. Om din vanliga mat inte ger tillräckligt med protein komplettera med vassle. Om din vanliga mat inte ger tillräckligt med kalorier ta en gainer eller ät mer mat.
Så enkelt är det faktiskt.

Pudu The Deer
2014-02-05, 21:09
Bra tips!

vet inte hur jag skulle formulera mig på ett bra sätt så alla läsare förstår angående ämnesomsättningen.

yes! är fullt medveten om själva överskottet. krävs en hel del för en sån som mig.

aa det har jag märkt :) har några år på nacken när det gäller att bygga!

Har du några mer tips? tillexempel vitaminer osv. Även det med amino, får jag bättre effekt desto oftare jag tar det under dagen eller är det bara precis efter träning? :)

Pudu The Deer
2014-02-05, 21:14
Just för att jag får det gratis egentligen :) men min tanke var att det tas upp snabbare än vanlig protein, vilket skulle komplitera bra tillsammans med gainern.

Pudu The Deer
2014-02-05, 21:15
insåg att jag skulle antagligen citera svaren...

R Scarpa27
2014-02-05, 21:16
Just för att jag får det gratis egentligen :) men min tanke var att det tas upp snabbare än vanlig protein, vilket skulle komplitera bra tillsammans med gainern.

hrrmm gainer består redan av aminosyror =O

Pudu The Deer
2014-02-05, 21:18
hrrmm gainer består redan av aminosyror =O

jo men desto mer desto bättre? eller vart går gränsen?!

R Scarpa27
2014-02-05, 21:23
jo men desto mer desto bättre? eller vart går gränsen?!

du bulkar och behöver egentligen inte tänka på det =) drick gainer och ät ist.
fokusera på träningen i 1a hand, ät & vila...

sen tar träning tid, sånt är livet...
jag var mycket större förr, sen la jag av med träning & började för över 1 år sedan igen jag e inte alls i närheten ännu som jag var innan.

Pudu The Deer
2014-02-05, 21:38
yes är med på vad du menar! :) Men hela inlägget skulle ju handla om hur jag optimerar min bulk så mycket jag kan nu när jag har så mycket kosttillskott som jag får gratis.

Att träning tar tid är jag medveten om :)

Gött att höra att du är i högsta hugg med träningen!

R Scarpa27
2014-02-05, 21:45
yes är med på vad du menar! :) Men hela inlägget skulle ju handla om hur jag optimerar min bulk så mycket jag kan nu när jag har så mycket kosttillskott som jag får gratis.

Att träning tar tid är jag medveten om :)

Gött att höra att du är i högsta hugg med träningen!

handlar fortfarande om tid... och överskott, sen tillför inte alla magi tabletter och pulver mkt mera att det hjälper till med kolhydrat, protein & kalorier (som man kan käka i sig via mat)...

jag använder kosttillskott vissa perioder på året, bla nu före & efter träning pga smidighet.
bla lite vitargo & gainer. mjölk & majs haha ;)

men före träning ger ju bra energi med gainer & även efter för bra återhämtning..

annars testa eaa före/gainer efter helt upp till dig...
men kom ihåg överskottet som bygger, & självklart träningen, & mycket vila & att ha kul....