handdator

Visa fullständig version : Ont i triceps, Andra veckan ja tränar på gym


alleklonk
2014-02-05, 18:46
Tjena, jag började träna igen förra veckan med en polare, allt gick som de ska och jag körde tungt och så mycket jag orkade. Men nu igår, sex dagar senare när jag skulle köra bänk för andra gången så kände jag hur de stramade till i tricepsen på vänsta armen på baksidan ganska långt upp. Inget mer med det tänkte jag och fortsatte träna som jag brukar.

Men idag när det var dags för triceps så gör det jätte ont och det känns bara jobbigt när ja drar armen bakom huvudet.

Allt blir lite bättre när jag stretchar men det blir stelt ganska snabbt.

Jag snackade med min farsa som är lite kunnig och han sa att de kan vara träningsvärk som är kvar eller att muskeln har dragit ihop sig lite så de ska bara va o strecha och ta de lugnt tills nästa gång...

Men tänkte höra med er vad ni tror det kan vara så jag inte skadar mig allvarligt.


Tack på förhand. Klon :hbang::hbang::hbang:

gohardorgohome
2014-02-05, 19:07
Borde börja köra igång lite lugnare om du haft ett längre uppehåll och inte gå all in så tungt du kan direkt, och lika så känns det som du kan placera om dina pass bättre och inte exempelvis köra triceps dagen efter du kört en massa pressövningar för bröst så den får vila lite imellan ialfall.

Troligtvis ingen fara alls utan du gick in lite för hårt i början.

Pjotor
2014-02-06, 04:14
Dra ner vikterna ett snäpp eller två och var noga med att låta triceps arbeta i hela rörelselängden.

Kom också ihåg att triceps får jobba i väldigt många övningar, så fundera på vilka övningar du vill göra. Har du t.ex. gjort bänkpress och axelpress i samma pass så är det inte säkert att du behöver någon isoleringsövning för triceps den dagen.