handdator

Visa fullständig version : Minska underhudsfett på magen

mrjohn
2014-02-05, 11:40
Jag tränar idag ca 4 gympass per vecka, ett spinningpass samt ett löppass på ca 1 mil. Min form är helt ok även om jag vet att jag borde variera övningar och äta bättre. Målet är inte annat än att vara frisk och hålla min kropp vältränad.

Jag har alltid haft en del underhudsfett på magen och "kärleksahandtag". Inte mycket men nog för att inte få fram magrutor på ett bra sätt och att det alltid ser lite mjukt ut. detta stör mig.

Min fråga till er är att om jag är nöjd med resten av kroppen, hur tusan hittar jag till just detta fett utan att banta ner mig i övrigt? Är det kosten eller skall jag lägga in ännu mer magträning? Eller kanske högintensiv pulsträning?

Några ideer?

cero
2014-02-05, 11:44
Kosten är det enklaste sättet att gå ned i vikt (och därmed öka kroppsdefinitionen), men även konditionsträning hjälper till. Du behöver äta mindre energi och/eller förbruka mer helt enkelt.

Att variera övningar är inte så viktigt, fokusera på att bli starkare i dem du kör.

Mangemangel
2014-02-05, 11:46
Det är individuellt hur lätt det är att framhäva magmuskulaturen. Det handlar om att ha ganska lite underhudsfett. Att träna mage extra hjälper inte nämnvärt. Så det bästa är nog att lägga sig på ett kaloriunderskott för att gå ner lite i vikt och se vad som händer.

Engmar
2014-02-06, 18:30
Ja du kan inte punktförbränna fett hur bra det än låter. Vill du få bort dessa "lovehandles" med annat underhudsfett så gäller det att du lägger dig i kaloriunderskott. Lägg sedan in intensiva intervaller ett par dagar i veckan. Behöver inte vara så länge, bara du kör intensivt.

Fortsätt du med din vanliga träning om du är nöjd med din kropp i övrigt.