Beemel
2014-02-05, 11:00
Om denna text inte skulle passa in här så får någon mod flytta på den.
Jag tyckte iallafall att den är lite rolig:
Argumentation för ny hälsoprodukt:
Företag: Köp vår produkt, den är kliniskt/vetenskapligt/genom forskning/historiskt bevisad att funka!! Den kommer revolutionera era liv och göra att ni minst lever för evigt. Ni kommer bli starkare, snyggare, smartare, få mer sex och dessutom bli rika och framgångsrika.
Kritisk kund: Kan man få se några rapporter eller dokumentation på bevisen?
Företag: Det är sådan som dig som gör att utvecklingen inte går framåt. Sådana som du som aldrig kan lita på vad någon säger. Som alltid kräver bevis. Räcker det inte med att vi berättar att produkten är bevisat effektiv??
Titta här på våra inte alls photoshoppade före och efter bilder.
Och titta på den här 293 år gamla munken som använt vår produkt hela livet. Han har känt till de verksamma ämnena i vår produkt i över femhundra år. Och redan de gamla *påhittat folkslag* hade medicinmän som använt det här verksamma ämnet, under flera miljarder år, för att bota precis alla sjukdomar som finns.
Dessutom finns det massor av forskare och läkare som står bakom oss.
Kritisk kund: Ok, kan jag få namnet på någon av dessa forskare och läkare, Gärna någon som inte är anställd av er och som är verksam vid någon välrenommerad forskningsanläggning?
Företag: Nej du kan inte få några namn, det går mot vår integritetspolicy. Men räcker det inte med att kändis X och kändis Y använder vår produkt?
Kritisk kund: Jo, men nu är det ju så att X och Y har gått ut och sagt att de inte har någonting som helst med ert företag att göra, att de funderar på att stämma er för att ni använt deras namn utan tillåtelse.
Företag: Jo men det vet väl alla hur dessa kändisar är, de är alltid bara ute efter att tjäna mer pengar. Tro inte på allt du läser. Räcker det inte med att vi fått hundratals priser och nomineringar för bästa produkt av tidning Z och företag Q??
Kritisk kund: Men om er produkt nu är så oerhört bra, varför är det bara en enda okänd tidning (som ni råkar sponsra..) som upptäckt produkten? Varför har företag Q i en bransch som består av tusentals företag sett något i er produkt som ingen annan uppmärksammat, om den nu är så revolutionerande?
Företag: Men vår produkt är ju så ny..
Kritisk kund: Sa ni inte att det verksamma ämnet i den hade varit känt jättelänge.
Företag: jo men bara för en liten stam i *hittepåland* inte för resten av världen. Vi är de första som marknadsfört den.
Kritisk kund: Ok... Jag ska nog inte ha någon iallafall...
Företag: Slipp då, men du kommer leva mycket kortare än de som använder den....
Och dessutom..... Det är sådan som dig som gör att utvecklingen inte går framåt bla bla bla.
Jag tyckte iallafall att den är lite rolig:
Argumentation för ny hälsoprodukt:
Företag: Köp vår produkt, den är kliniskt/vetenskapligt/genom forskning/historiskt bevisad att funka!! Den kommer revolutionera era liv och göra att ni minst lever för evigt. Ni kommer bli starkare, snyggare, smartare, få mer sex och dessutom bli rika och framgångsrika.
Kritisk kund: Kan man få se några rapporter eller dokumentation på bevisen?
Företag: Det är sådan som dig som gör att utvecklingen inte går framåt. Sådana som du som aldrig kan lita på vad någon säger. Som alltid kräver bevis. Räcker det inte med att vi berättar att produkten är bevisat effektiv??
Titta här på våra inte alls photoshoppade före och efter bilder.
Och titta på den här 293 år gamla munken som använt vår produkt hela livet. Han har känt till de verksamma ämnena i vår produkt i över femhundra år. Och redan de gamla *påhittat folkslag* hade medicinmän som använt det här verksamma ämnet, under flera miljarder år, för att bota precis alla sjukdomar som finns.
Dessutom finns det massor av forskare och läkare som står bakom oss.
Kritisk kund: Ok, kan jag få namnet på någon av dessa forskare och läkare, Gärna någon som inte är anställd av er och som är verksam vid någon välrenommerad forskningsanläggning?
Företag: Nej du kan inte få några namn, det går mot vår integritetspolicy. Men räcker det inte med att kändis X och kändis Y använder vår produkt?
Kritisk kund: Jo, men nu är det ju så att X och Y har gått ut och sagt att de inte har någonting som helst med ert företag att göra, att de funderar på att stämma er för att ni använt deras namn utan tillåtelse.
Företag: Jo men det vet väl alla hur dessa kändisar är, de är alltid bara ute efter att tjäna mer pengar. Tro inte på allt du läser. Räcker det inte med att vi fått hundratals priser och nomineringar för bästa produkt av tidning Z och företag Q??
Kritisk kund: Men om er produkt nu är så oerhört bra, varför är det bara en enda okänd tidning (som ni råkar sponsra..) som upptäckt produkten? Varför har företag Q i en bransch som består av tusentals företag sett något i er produkt som ingen annan uppmärksammat, om den nu är så revolutionerande?
Företag: Men vår produkt är ju så ny..
Kritisk kund: Sa ni inte att det verksamma ämnet i den hade varit känt jättelänge.
Företag: jo men bara för en liten stam i *hittepåland* inte för resten av världen. Vi är de första som marknadsfört den.
Kritisk kund: Ok... Jag ska nog inte ha någon iallafall...
Företag: Slipp då, men du kommer leva mycket kortare än de som använder den....
Och dessutom..... Det är sådan som dig som gör att utvecklingen inte går framåt bla bla bla.